שונאים ספורט? 5 אפליקציות שיגרמו לכם לזוז

גם העצלנים ובעלי התירוצים הטובים ביותר בעולם יכולים להתעמל ולשמור על כושר. האפליקציות הבאות מיועדות לשונאי ספורט מכל סוג - והן ימריצו אפילו אתכם להתעמל

כתבה פרסומית כתבת חסות
תקציר מושמע של הכתבה:


תאריך עדכון: 04/08/2019

הקיץ כבר כאן, ואיתו הקילוגרמים העודפים שריפדו אותנו בחום בחורף. אנחנו כבר יודעים שדיאטה בריאה והדרגתית יכולה לעזור לנו להתכווץ בחזרה, אבל אנחנו גם יודעים שהתפריט היומי שלנו צריך לכלול פעילות גופנית. מה עושים אלה שממש, אבל ממש, לא אוהבים ספורט? אלה שמתחילים להזיע רק מהמחשבה על חדר הכושר? שמעדיפים לשרוף זמן בתירוצים מאשר לשרוף קלוריות


קראו עוד: תוכנית אימונים: כך תרוצו 5 ק"מ תוך 60 יום


עבור אותם אנשים אנחנו מציעים להתחיל את האימון השבועי בעזרת האצבע בלבד - להיכנס לחנות היישומים בסמארטפון ולהוריד את האפליקציות הבאות שיגרמו להם להזיז את שאר הגוף. ובמקרה הזה, כל הדרכים כשרות כדי להיכנס לתלם - ולכושר.


 1. Pact: הרווח כולו שלכם

gym-pact

קרוב לוודאי שאם תדעו שבכל פעם שאתם מפסידים אימון אתם גם מפסידים כסף - תתאמצו קצת יותר. וגם להיפך: אם תדעו שעמידה במטרה הספורטיבית שהצבתם לעצמכם תגרום לכם להרוויח כסף (וגם גוף חטוב ומוצק, אבל נניח את זה לרגע בצד) - תעשו מאמץ נוסף, נכון? 


מפתחי אפליקציית Gym-Pact הבינו את זה, והם מציעים למשתמשים, בעלי אנדרואיד ואייפון כאחד, תמריץ ספורטיבי קצת אחר. המשתמשים מציבים לעצמם מטרה שבועית מבחינת תזונה נכונה וכושר, מצהירים עליה בפני חברי הברית (pact) שלהם, ומקבלים מוטיבציה אדירה לעמוד בהתחייבות. 


קראו עוד: 7 הרגלי כושר שהגיע הזמן לזנוח


כדי להוכיח שאתם בדרך הנכונה, נדרש תיעוד נמרץ - ויש לציין כי מדובר בממשק נקי, נוח לשימוש וכיפי לעדכון - של הצעדים שנקטתם כדי להגיע ליעד: חיישן התנועה, העלאת תמונות וצילומים, מעקב GPS על ביקורים תכופים בחדר הכושר ועוד. בסוף השבוע, לאחר שהצלחתם לעמוד ביעד השבועי (ואם הרווחתם 10 דולר לפחות), אתם פודים בעזרת פייפאל את הכסף שהרווחתם ויוצאים לחגוג. רק אל תלכו לקנות עם זה ממתקים.


ומה יקרה אם לא תעמדו ביעדים שהצבתם לעצמכם? תשלמו לחברי ה-Pact שלכם על כך. אמנם סכומי ההתחייבות נמוכים ונעים בין 30 סנט לחמישה דולר לשבוע, אך אם לוקחים בחשבון גם את המבוכה הפומבית ואת תיעוד אי הצלחה שלכם - להשפלה אין מחיר. 


בשורה התחתונה: האפליקציה הזו מיועדת לאנשים שמחפשים סיבה אחרת לקום מהכורסה. וזכרו - מטרת האפליקציה היא לעודד מוטיבציה לפעילות גופנית ולא לעשוק אתכם או לגרום לכם להתעשר.


2. Human: העולם הוא חדר כושר אחד גדול

Human

תפיסת העולם הזו היא הלב של אפליקציית Human  (לבעלי אייפון בלבד). האפליקציה סופרת בשבילכם את כל הפעילויות שאתם ממילא עושים במשך היום - צועדים מהאוטו לעבודה, רצים להביא את הילדים מהגן, הולכים לשירותים או עושים קניות בסופר. המטרה היא שתגיעו לזמן פעילות מצטבר של 30 דקות ביום (לפחות, אפשר לשנות את היעד בכל רגע נתון). ביום שלא עשיתם את זה - האפליקציה תדרבן אתכם לקום מהכיסא. נשמע פשוט, נכון?


קראו עוד: טרנד חדש: אימון כולל ב-4 דקות בלבד


גם העיצוב של האפליקציה ידידותי למשתמש, וכמעט את כל התכונות החשובות תוכלו למצוא על המסך הראשי (כבר אמרנו שאתם לא רוצים להתאמץ יותר מדי), וכמו בכל משחק דיגיטלי טוב - כשהיעד יושג ההודעה תעשה בתרועות רמות. אפשר ליצור מועדון חברים ולשתף אותם בהישגים שלכם - וגם זה תמריץ חשוב.


בשורה התחתונה: האפליקציה הזו מתאימה מאוד למי שמתעייף רק מהמחשבה על החלטות הכושר הגדולות כמו "הליכה מהירה של חצי שעה שלוש פעמים בשבוע", או "חוג קיקבוקסינג או פילאטיס פעמיים בשבוע", ומעדיף לעשות את הספורט שלו תוך כדי תנועה.


3. Endomondo: אמור לי מי החברים שלך

Endomondo


אם תורידו את אפליקציית Endomondo - תקבלו מאמן כושר נמרץ (וחתיך) בתוך הכיס שהולך אתכם לכל מקום, וזה לא משנה אם הפעילות הגופנית המועדפת עליכם היא הוקי, פילאטיס או כדורגל. אתם מחליטים על סוג האימון ועל המטרה (המלצה שלנו - התחילו בקטן) והמאמן האישי שלכם ימריץ אתכם בזמן אמת, יעודד כשתצטרכו עזרה ויחגוג אתכם כשתגיעו למטרה או כשתשברו את השיא האישי שלכם. זה בהחלט מעודד מוטיבציה. 


אבל המאמן האישי הזה, אנדו שמו, לא מסוגל להתאפק - ותמיד רץ לספר לחבר'ה. כל הישג שאליו תגיעו, גם אם הוא מינורי ממש, ידווח לחברים שלכם דרך הרשתות החברתיות - ובזמן אמת. זה בערך כמו להתאמן לעיניהם של כל החבר'ה, שעומדים ביציע ומעודדים אתכם (במקרה שבחרתם חברים טובים). ככה הרבה יותר קשה לפשל או לבטל אימונים, אבל מצד שני - ככה גם להצלחה שלכם יש הדים רבים יותר. שווה יותר להתאמץ, וזה הרעיון של האפליקציה, המתאימה לבעלי טלפון חכם מכל הסוגים (כולל בלקברי).


קראו עוד: איך 2 דקות של פעילות גופנית יכולות להציל את חייכם


העניין החברתי לא מסתכם רק בלקבל לייק על כל הצלחה. החברים שלכם יוכלו גם לראות בדיוק איזו פעילות גופנית אתם עושים, לדרבן אתכם בזמן אמת, להשוות איתכם ביצועים ולקבל עדכון אם במקרה שברתם את השיא שלהם - וזה כבר הופך לאתגר של ממש. בנוסף תקבלו סטטיסטיקות ומעקב אחרי ההתקדמות שלכם בגרפים יפים ומעוצבים ומעוררי , החל מכמות הקלוריות אותה שרפתם ועד מספר הקילומטרים שעברתם. 


בשורה התחתונה: מתאים למי שהחברים שלו בכושר שיא, וצריך לקבל מהם השראה דיגיטלית כדי לעשות את זה בעצמו. מדובר באפליקציה חינמית, אך על פיצ'רים מתקדמים יותר תאלצו לשלם.


4. Seven: שבע דקות ואתם בגן עדן

Seven


אימון קצר של שבע דקות מדי יום לתקופה של שבעה חודשים - זו תוכנית הכושר האישית של Seven, אפליקציה מרשימה במיוחד המתאימה לבעלי אייפונים, אנדרואיד ו-ווינדוס. באפליקציה עומדים לפניכם 12 תרגילי כושר פשוטים באמצעים זמינים שאפשר לעשות בכל מקום (כמעט): הכיסא שאתם יושבים עליו, הקיר הסמוך ועוד. 


תהליך האימון פשוט למדי: רק לוחצים על כפתור ההתחלה, בוחרים את האתגר ואת סוג האימון שאתם רוצים לבצע - ומתחילים לזוז בהתאם לתמונות האילוסטרציה ולקצב שהיא מכתיבה (בתוספת תשלום אפשר גם לבחור את הקול שמדבר אליכם - קונג פו מאסטר או מעודדת חמודה, למשל). נכון, זה אינטנסיבי, ויש כמה שניות למנוחה בין תרגיל לתרגיל, אבל, היי, זה ייגמר בעוד שבע, שש, חמש....


אם זה לא מספיק, האפליקציה מציעה תמריצים נוספים (חלקם בתשלום) כדי לעזור לכם להתמיד: אתם יכולים לשמוע במהלך האימון את המוזיקה האהובה עליכם, לאבד "חיים" אם תפסידו שלושה ימי אימון בחודש, לקבל תזכורות לנייד ולשתף את ההתקדמות שלכם עם חברים.


האימונים מתועדים ביומן של האפליקציה, וכדאי שמדי פעם תקדישו לפחות שבע דקות כדי להתבונן בו (ובמראה) ולראות את ההתקדמות שלכם. בעיניי, זה התמריץ הטוב ביותר.


בשורה התחתונה: מתאים בעיקר למי שהמשפט "אין לי זמן לעשות ספורט" הוא התירוץ המאפיין אותו.


5. Push Ups Workout: גוף חטוב במרחק נגיעה

Push Ups Workout


אחת התכונות הנפלאות של אפליקציית Push Ups Workout (ושל אחיותיה הקשוחות Squats, Sit Ups ו-Pull Ups) היא העובדה שהיא החלטית במיוחד. הממשק השחור והספרטני אולי יזכיר לכם את המ"כים בטירונות בלילות לבנים. כמוהם, גם האפליקציה לא תוותר לכם ולא תיתן לכם להתעצל אפילו לרגע. 


אחרי אימון קצר על מנת לבחון מהי הרמה שלכם - האפליקציה מתאימה לכם תוכנית אימונים ומוודאה שאתם מבצעים אותה כמו שצריך - ועומדים בקצב. איך? בכל פעם שתבצעו שכיבות סמיכה - האף שלכם צריך לגעת במסך (למען הספירה) כדי שתקבלו קריאת עידוד נמרצת, וכן מערכת החיישנים המתקדמת שבסמארטפון, המופעלת על ידי האפליקציה, לא תאפשר לכם לרמות או לעגל פינות. אם תתמהמהו יתר על המידה בין הסטים, תשמעו שריקה צורמנית שתחזיר אתכם די מהר לעניינים. 


כמו משפט האימון האלמותי "תתחיל הכי מהר שלך ואחר כך תגביר", גם האפליקציה הזו לא יודעת מנוח. כשתסיימו תכנית אימונים אחת לשביעות רצונה, היא תעביר אתכם לשלב הבא. בנוסף, האפליקציה מסתנכרנת גם עם קרובות המשפחה שלה, כך שתוכלו לקבל סטטיסטיקות, גרפים ונתונים שונים המעידים על התקדמותכם ועל הכושר הגופני הכללי שלכם. 


בשורה התחתונה: מתאים למי שמתמיד בפעילות הגופנית רק כשדוחפים אותו לקיר ולא משאירים לו שום ברירה. לבעלי אנדרואיד בלבד.


הכותבת היא עיתונאית הורות וטכנולוגיה, מפתחת תוכן אינטראקטיבי לילדים, מרצה ומנחת סדנאות להורים והשתלמויות למורים על אפליקציות, משחקים דיגיטליים ולמידה ניידת' www.touch-it.co.il



פורומים, תזונה ותוספי תזונה

הודעה
מחבר
תאריך/שעה
איך האומגה הזאת של RAY AND TERRY? אבג 06/12/2019 16:07
  • https://transcend.me/products/epa-dha-enteric-mega?_pos=4&_sid=9a6f5a6b0&_ss=r מכירים?

  • + הוסף תגובה
נשירת שיער טלי 04/12/2019 18:38
  • שלום, בני בן ה25 מקריח למעלה באיזור הראש(לאט לאט השיער נסוג בקרקפת ) האם יש דרך לעצור את התהליך בעזרת תזונה מתאימה?

  • + הוסף תגובה
סידן קרבונאט וציטראט אלי 26/07/2019 13:17
  • שלום, האם יש יסוד לטענה לפיה מחקרים שונים הוכיחו שסידן פחממתי נספג בקושי רב, לא מגיע לאן שצריך, מגיע לאן שלא צריך, שוקע שם וגורם נזקים. בברכה, אלי

  • + הוסף תגובה
כן משה 18/11/2019 00:38
  • כן. כנס לקבוצה שלי בפייסבוק "תוספי תזונה אמיתיים"

  • + הוסף תגובה
ציטראט וקרבונאט אלי 18/11/2019 18:36
  • אפשר, בבקשה, לקבל הפניה לשניים-שלושה מאמרים המוכיחים את יתרון הציטראט וחסרון הקרבונאט? נא לא להפנותני לפייסבוק - אינני יודע להשתמש בו. אני יודע לקרוא מאמרים שפורסמו בכתבי עת. כמו כן, אבקש לדעת מהו תחום המומחיות של משה. תודה. אלי

  • + הוסף תגובה
אני לא באמת מומחה כנס.. משה 18/11/2019 22:16
  • הדברים שציינתי הם דברים שד"ר ריי סטרנד כתב במאמר שלו. הוא טוען שהקבורנט נהיה קשה לספיגה ככל שאנו מתבגרים, ושזה בעצם המצב באוסטופורזיס. אני לא באמת מומחה אבל אני חוקר תוספי תזונה שנים.

  • + הוסף תגובה
סוג תוספי סידן אלי 19/11/2019 00:57
  • באיזה כתב עת ובאיזה תאריך פורסם מאמרו של החוקר שציינת? והאם דבר דומה פורסם ע"י חוקרים אחרים כלשהם? כמו כן, מאחר שאתה מומחה לתוספי תזונה, על איזה מידע (פרט למאמר הבודד הנ"ל) מבוססת טענתך שציטראט עדיף? אלי

  • + הוסף תגובה
חשוב לצרוך ציטרט ומלאט mdachman1@gmail.com 18/11/2019 00:40
זה דברים שקראתי במאמר שלו כנס.. משה 20/11/2019 19:52
  • המאמר של ד"ר ריי סטרנד נמצא באתר שלו. אני מנוי לאתר שלו. הוא רופא אמריקאי ולכן האתר שלו באנגלית. אני לא בטוח שתוכל לראות את המאמר שלו בלי לרכוש מנוי. בכל מקרה זה לינק לאתר שלו http://www.raystrand.com/

  • + הוסף תגובה
אכזבה ענקית אלי 20/11/2019 22:35
  • התשובה לא רצינית ולא מכובדת - זוהי לא תשובה בכלל, ולא תשובה עניינית בפרט. הפניה לגורם אחר במקום תשובה עניינית, אינה מתאימה לפורום נכבד זה. מי שכותב דברים כאלה מבלי להיות מסוגל לענות תשובה עניינית לשאלה שהוצגה משטה בקוראים. אפשר וצריך, לפחות, להפנות לגורם הנותן תשובה, כמובן ללא תשלום. כדי לשלם אינני זקוק לאתר זה. אני מאוכזב ביותר. אלי

  • + הוסף תגובה

הצטרפו לאינדקס הרופאים!