סופרים קלוריות? 7 הרגלי אכילה שגורמים לכם נזק

אוכלים רק "דיאט" כדי להימנע מסוכרים? צורכים כמויות גדולות של מזון בריא וחושבים שזה עושה לכם טוב? הכירו את 7 הרגלי האכילה שגורמים לכם נזק

כתבה פרסומית כתבת חסות
תקציר מושמע של הכתבה:


תאריך עדכון: 15/06/2015

1. אוכלים מאכלי "דיאט" 



מרבית המזונות המוגדרים כ"דיאט" הם מזונות שמכילים ממתיקים מלאכותיים. הממתיקים המלאכותיים מגרים את תאי המוח וגורמים להם לחשוב שהם עומדים לקבל מנה של אנרגיה (בדמות קלוריות), אבל בפועל הם לא מקבלים דבר - והחשק למתוק רק עולה. התוצאה: אנחנו אוכלים יותר סוכרים במהלך היום, ועם הזמן נוצרת פגיעה כרונית במנגנון הרעב והשובע במוח.


קראו עוד: כדאי שתדעו: 7 מזונות שאתם לא אוכלים נכון


2. שותים אלכוהול לעתים תכופות 



נכון ששתייה של כוס יין או בירה ביום יכולה לעשות לכם טוב, אבל הבעיה מתחילה כאשר יוצאים לבילוי, פעם או פעמיים בשבוע, ושותים כמויות גדולות יותר - ושל משקאות הרבה יותר מזיקים. קוקטיילים, למשל, מכילים כמות גבוהה ביותר של סוכר, מה שמוסיף לתפריט שלכם כמויות לא מבוטלות של קלוריות, החל מ-170 קלוריות לקוסמופוליטן ועד 300 (!!!) קלוריות לרוסי לבן. משקאות כמו וודקה, טקילה, וויסקי, רום, ג'ין וערק, למשל, מכילים כ-70 קליות לצ'ייסר ו-140 קלוריות לשוט, ולרוב שותים יותר מאחד בערב.


3. אוכלים יותר מדי מזון בריא



לא, לא התבלבלנו. אנחנו לגמרי מודעים לחשיבות הגדולה שיש לאכילת כמות מספקת של ירקות ופירות, דגנים מלאים וקטניות. הבעיה מתחילה בכמויות. אין כמו דייסת שיבולת שועל לארוחת בוקר, אבל מדובר במאכל שמכיל מספר קלוריות רב ולכן גודל המנה צריך להיות בהתאם. גם שייקים של פירות וירקות הם דרך מצויינת להכניס לגופכם שלל ויטמינים ומינרליים, אבל אם אתם שותים שניים כאלו ביום, כשבכל אחד ארבעה או חמישה פירות, יש סיכוי גבוה שזה יוביל להשמנה.


קראו עוד: דיאטת פלאו באמת עובדת? מדריך הדיאטות השלם


4. מדלגים על ארוחות



מנסים "לחסוך" בקלוריות על ידי דילוג על ארוחות? התוצאה, לצערנו, הפוכה. מרווח גדול מדי בין הארוחות עלול לגרום לשתי תופעות לא רצויות. האחת, שריפה מועטת יותר של קלוריות, הנגרמת בשל העובדה שהגוף צריך "לפצות" על המחסור שנגרם לו. השנייה, הגדלת הסיכוי לאכילה לילית לא רצויה, כאשר רמת האנרגיה יורדת. לכן הקפידו שלא יעברו יותר מארבע-חמש שעות בין ארוחה לארוחה, וההמלצה הבריאה ביותר היא לאכול ארוחות קטנות בכל שעתיים-שלוש.


5. סופרים קלוריות



נתחיל בכך שנציין שהקלוריות זה לא הדבר היחיד שקובע בדיאטה. גם איכות המזון (למשל, סוג השומן או הסוכר) והזמן שבו אתם אוכלים את המזונות הם בעלי השפעה קריטית. אך זו לא הסיבה היחידה לכך שספירת קלוריות מזיקה לכם. מחקרים מצאו כי ספירת קלוריות גורמת לנו לסטרס, שמלבד העובדה שהוא גורם לשלל בעיות בריאותיות, הוא גם מוביל לתיאבון מוגבר, בעיקר למזונות שומניים ומתוקים, וגורם להצטברות של שומן בטני. 


קראו עוד: 8 טריקים לבטן שטוחה - ללא מאמץ


6. נמנעים משומנים 



לכולנו הוחדרה במשך שנים האמונה כי שומן גורם להשמנה. אבל האמת, מסתבר, רחוקה מזה. אכילה של שומנים בריאים, כמו שמן זית, אבוקדו ואגוזים, רק תסייע לבריאות שלכם. נכון, אם תגזימו בכמויות הדבר יוביל, ככל הנראה, להשמנה, אבל כמויות נכונות של שומן בריא בתפריט שלכם יסייעו דווקא להפחתה במשקל. בנוסף תהנו מתחושת שובע לזמן ארוך יותר, מאנטיאוקסידנטים שיסייעו לעיכוב של תהליכי ההזדקנות בעור ועוד.


7. אכילה רגשית



ההרגל של אכילה מתוך שעמום, חרדה, כעס ולעתים אפילו שמחה היא המכשול הגדול ביותר כאשר מנסים לרדת במשקל. הבעיה היא שמאז שנולדנו יש אצלנו קישור בין מזון לבין אוכל, בין אם לשם רגיעה או אפילו ממתקים שקיבלנו כפרס על התנהגות טובה. אבל זה לא בלתי אפשרי לשבור את הקשר בין רגש לבין אוכל, וגם אם תצליחו לעשות זאת רק במחצית מהפעמים - תצליחו לרדת במשקל, בלי שום דיאטה. 



פורומים, תזונה ותוספי תזונה

הודעה
מחבר
תאריך/שעה
איך האומגה הזאת של RAY AND TERRY? אבג 06/12/2019 16:07
  • https://transcend.me/products/epa-dha-enteric-mega?_pos=4&_sid=9a6f5a6b0&_ss=r מכירים?

  • + הוסף תגובה
נשירת שיער טלי 04/12/2019 18:38
  • שלום, בני בן ה25 מקריח למעלה באיזור הראש(לאט לאט השיער נסוג בקרקפת ) האם יש דרך לעצור את התהליך בעזרת תזונה מתאימה?

  • + הוסף תגובה
סידן קרבונאט וציטראט אלי 26/07/2019 13:17
  • שלום, האם יש יסוד לטענה לפיה מחקרים שונים הוכיחו שסידן פחממתי נספג בקושי רב, לא מגיע לאן שצריך, מגיע לאן שלא צריך, שוקע שם וגורם נזקים. בברכה, אלי

  • + הוסף תגובה
כן משה 18/11/2019 00:38
  • כן. כנס לקבוצה שלי בפייסבוק "תוספי תזונה אמיתיים"

  • + הוסף תגובה
ציטראט וקרבונאט אלי 18/11/2019 18:36
  • אפשר, בבקשה, לקבל הפניה לשניים-שלושה מאמרים המוכיחים את יתרון הציטראט וחסרון הקרבונאט? נא לא להפנותני לפייסבוק - אינני יודע להשתמש בו. אני יודע לקרוא מאמרים שפורסמו בכתבי עת. כמו כן, אבקש לדעת מהו תחום המומחיות של משה. תודה. אלי

  • + הוסף תגובה
אני לא באמת מומחה כנס.. משה 18/11/2019 22:16
  • הדברים שציינתי הם דברים שד"ר ריי סטרנד כתב במאמר שלו. הוא טוען שהקבורנט נהיה קשה לספיגה ככל שאנו מתבגרים, ושזה בעצם המצב באוסטופורזיס. אני לא באמת מומחה אבל אני חוקר תוספי תזונה שנים.

  • + הוסף תגובה
סוג תוספי סידן אלי 19/11/2019 00:57
  • באיזה כתב עת ובאיזה תאריך פורסם מאמרו של החוקר שציינת? והאם דבר דומה פורסם ע"י חוקרים אחרים כלשהם? כמו כן, מאחר שאתה מומחה לתוספי תזונה, על איזה מידע (פרט למאמר הבודד הנ"ל) מבוססת טענתך שציטראט עדיף? אלי

  • + הוסף תגובה
חשוב לצרוך ציטרט ומלאט mdachman1@gmail.com 18/11/2019 00:40
זה דברים שקראתי במאמר שלו כנס.. משה 20/11/2019 19:52
  • המאמר של ד"ר ריי סטרנד נמצא באתר שלו. אני מנוי לאתר שלו. הוא רופא אמריקאי ולכן האתר שלו באנגלית. אני לא בטוח שתוכל לראות את המאמר שלו בלי לרכוש מנוי. בכל מקרה זה לינק לאתר שלו http://www.raystrand.com/

  • + הוסף תגובה
אכזבה ענקית אלי 20/11/2019 22:35
  • התשובה לא רצינית ולא מכובדת - זוהי לא תשובה בכלל, ולא תשובה עניינית בפרט. הפניה לגורם אחר במקום תשובה עניינית, אינה מתאימה לפורום נכבד זה. מי שכותב דברים כאלה מבלי להיות מסוגל לענות תשובה עניינית לשאלה שהוצגה משטה בקוראים. אפשר וצריך, לפחות, להפנות לגורם הנותן תשובה, כמובן ללא תשלום. כדי לשלם אינני זקוק לאתר זה. אני מאוכזב ביותר. אלי

  • + הוסף תגובה

הצטרפו לאינדקס הרופאים!