//

נדודי שינה: המזונות שיעזרו לכם לישון טוב יותר - ואלו שיפריעו

מתהפכים במיטה בניסיון להירדם, ולא ממש מצליחים? למה שאתם אוכלים לפני השינה יש השפעה גדולה. כל המאכלים שכדאי לאכול - ואלו שלא
כתבה פרסומית כתבת חסות


הרגלי שינה טובים מסייעים לתפקוד טוב יותר במהלך היום. ידוע שהקפדה על שעות שינה קבועות וחדר חשוך מסייעים לשינה טובה. אך האם ידעתם שגם המזון שאתם אוכלים יכול להשפיע על טיב השינה שלכם? 


קראו עוד: השיטה: כך תצליחו להירדם בפחות מ-60 שניות


הכנו עבורכם מדריך עם המזונות שיעזרו לכם להשיג שינה טובה ואיכותית יותר – ואלו שדווקא יפריעו:



המזונות שיעזרו לכם להשיג שינה טובה יותר


1.מוצרי חלב 

חלב מסייע לשינה בזכות הטריפטופן - חומצת אמינו שמעודדת שינה. המוח משתמש בטריפטופן לייצור סרוטונין ומלטונין, שני הורמונים המעורבים במעגלי השינה והעירות.


2. פחמימות 

פחמימות, ובעיקר פחמימות מלאות, המכילות ויטמינים מקבוצת B, הופכות את הטריפטופן לזמין יותר עבור המוח. שיבולת שועל, למשל, היא דגן העשיר במלטונין. נסו לשלב דייסת שיבולת שועל עם חלב או קרקר וגבינה, פרוסת לחם עם גבינה ודבש או תערובת גרנולה המכילה שיבולת שועל, שקדים, אגוזים, ובננות.


נדודי שינה

נדודי שינה. למה שאתם אוכלים יש השפעה


3. דובדבנים 

הדובדבנים מהווים מקור למלטונין - הורמון חשוב המעורב במעגל השינה. מחקרים מראים שאנשים ששתו כוס מיץ דובדבנים לפני השינה, נטו לישון טוב יותר. פירות אחרים, כמו תפוזים או אננס, גם כן נמצאו כמעלים את רמת המלטונין בגוף.


4. משפחת האגוזים 

השקדים מכילים מגנזיום, מינרל שמסייע להרגעת השרירים ובעל תפקיד חשוב בויסות השינה. בוטנים עשירים בטריפטופן ואגוזים מכילים מלטונין. כדאי לאכול חופן של אגוזים או למרוח ממרח אגוזים על פרוסה לפני השינה. 


קראו עוד: הפרעות שינה: מתי נחירות מעידות על בעיה חמורה יותר


5. בננות 

הפרי מכיל מגנזיום וטריפטופן, המסייעים לשינה טובה. כמו כן, הוא מכיל אשלגן שמסייע במניעת התכווצויות ברגליים, שעשויות להעיר אתכם מהשינה בלילה.


6. עלים ירוקים 

מכילים בין היתר מגנזיום ואשלגן, שני המינרלים המסייעים להרפיית השרירים ולשינה טובה יותר.


7. תה 

שתיה של תה בשעות הערב, במיוחד תה קמומיל, מסייעת לרגיעה. ישנם סוגים נוספים של תה שעשויים להרגיע. חשוב לבדוק שהם לא מכילים קפאין.


8. חסה 

חסה מכילה סדטיב טבעי הקרוי לקטוקריום, שמעודד שינה עמוקה. חשוב לציין שהוא שמרכיב זה נמצא בשרף הלבן המופרש מהגבעול של החסה, ולא בעלים הירוקים.



המזונות שרצוי להימנע מהם לפני השינה


1. מזונות המכילים קפאין 

קפה, שוקולד, קולה ותה שחור - כולם מכילים קפאין וגורמים לעוררות.


2. אלכוהול 

האלכוהול מכניס את הגוף לשינה קלילה, אבל מחסיר ממנו את שנת ה-REM והשינה העמוקה, החשובות לתפקוד.


נדודי שינה

אלכוהול. פוגע באיכות השינה שלכם


3. ירקות ממשפחת המצליבים 

כרוב, כרובית, ברוקולי, צנון, קולורבי - ירקות אלו מכילים סיבים תזונתיים שמפעילים את המעיים, ועשויים לגרום גזים, נפיחות והרגשה לא נוחה.


4. מזונות ממריצים 

פלפל חריף, פפריקה, שום, בצל וג'ינג'ר עשויים להיות מעוררים ולהפריע להרגעת המערכת לפני השינה. 


5. מזונות שמנים ומטוגנים ומזונות עשירים בסוכרים 

מזונות שמנים ומטוגנים עשויים להיות מעוררים גם כן. מזונות עשירים בסוכרים - כמו ממתקים, עוגות ועוגיות - עשויים להעלות את רמות הסוכר בדם במהירות. התנודה המהירה בפעילות האינסולין וברמות הסוכר עלולה לשבש את האיזון בגוף ולהפריע לשינה רגועה.


6. מזונות עשירים במלח 

כמו שימורים, פיצוחים וחטיפים מלוחים - הינם מצמיאים ועשויים לגרום ליקיצות במשך הלילה. 



פורומים הפרעות שינה

הודעה
מחבר
תאריך/שעה
פרוטיאזין להפרעות שינה. שגב 21/03/2017 11:34
  • לד"ר דליה שלום. בן67 . סובל שנים רבות מהפרעות שינה,השתמשתי כמעט בכל הכדורים נגד הפרעות,גם בתוספת סירקדין שגרם לתופעות לוואי קשות, כתוצאה מנטילה ממושכת של כדורי שינה סובל מירידה קשה מאוד בזיכרון והפרעה בדיבור . ניסיתי לעבור במדורג מ-וואבן לצמח ה-וולריאן, ואף הוספתי ויטמיני B וזה לא עזר. עברתי לכדור בשם פרוטיאזין 25 מ"ג(של כצט) המיועד לגירודים ואלרגיות, ואכן זה 3 לילות אני ישן טוב,אבל סובל במהלך היום ממעט ישנוניות,מעט חוסר שווי משקל בתוספת כאבים והתכווצות שרירים שהולכים ומתמעטים מידי יום,יש לציין שהשינה עם פרוטיאזין טובה, ארוכה ועמוקה מהקסנקס וה-וואבן,הכדור גם מוריד מעט מלחץ הדם. שאלותי הם:- א.האם אפשר להמשיך עם הפרוטיזאין זמן ממושך?, ב.האם גם הפרוטיאזין ממכר?, ג.האם יש מצב שהגוף יתרגל ואצטרך להעלות במינון?? ד. האם גם הפרוטיאזין עלול לפגוע בזיכרון? תודה.

  • + הוסף תגובה
פרוטיאזין להפרעות שינה. דר' דליה שכטר-עמיר 21/03/2017 23:10
  • איני רושמת תרופה זו כטיפול בהפרעות שינה ולכן אני מציעה לדון עם הרופא שהמליץ לך על טיפול זה בכל השאלות שהעלית. לילה טוב.

  • + הוסף תגובה
פרוטיאזין להפרעות שינה-המשך. שגב 22/03/2017 14:17
  • את הפרוטיאזין רשם לי רופא עור כשהיו לי גירודים בכל הגוף,מאחר ולקחתי אותו ביחד עם כדור הקסנקס להפרעות שינה סבלתי מתופעות לוואי קשות של נמנום וכמעט שינה לאורך היום ומיד הפסקתי. עקב סבל רב מכדורי הקסנקס/ואבן(פגיעה קשה בזיכרון)חיפשתי אחר פתרון אחר,ניסיונות עם צמח הוולריאן בתוספת מגנזיום וויטמיני B לא הצליח, נתקלתי בכתבה בה מצוטט ד"ר דגן מנהל המעבדה להפרעות שינה בבי"ח וולפסון בה הוא אומר שגם כדורים נגד אלרגיה וגירודים יכולה לעזור בהפרעות שינה. חזרתי וניסיתי את הפרוטיאזין ללא שום תרופה אחרת ובינתיים זה מצליח,התחלתי עם כדור של 25 מ"ג,זה 3 לילות אני משתמש בחצי כדור והלילה אפילו ישנתי כמעט-8 שעות. בכדורי הקסנקס/ואבן הייתה בעיה נוספת שאם הייתה יקיצה באמצע הלילה-הלכה לה השינה, בטיפול בפרוטיאזין גם אם מתעורר פעמיים בלילה,חוזר ונרדם מיד. ויתרון נוסף-בכל פעם שניסיתי להיגמל מהקסנקס ע"י כדורים ותוספות אחרים סבלתי מתופעות גמילה כמו הזעות לילה והתכווצויות שרירים, עם הפרוטיאזין אין הזעות ומעט ההתכווציות הולכות ונחלשות, לכן אני שואל אם אפשר להמשיך עם הפרוטיאזין זמן רב ומה תופעות הלוואי שעלולות לצוץ??.

  • + הוסף תגובה
תשובה דר' דליה שכטר-עמיר 22/03/2017 18:56
  • כמו שעניתי כבר - איני רושמת תרופה זו לשינה. יש תרופות אחרות שהן נגזרת של תרופה נגד אלרגיה והן נועדו לטיפול ב הפרעות שינה (דוקסילאמין). תופעות לוואי אפשריות רבות למדי.. כוללות דופק מהיר, בחילות והקאות, ליקוי בקואורדינציה ועוד ועוד. לדעתי לא מומלץ לאורך זמן. בברכה,

  • + הוסף תגובה
פרוטאיזין שגב 22/03/2017 19:29
פרוטיאזין ניר 21/07/2020 01:42
  • גם אני השתמשתי בעבר בפרוטיאזין ככדור שינה אך לצערי בשלב מסויים הוא הפסיק להשפיע ונאלצתי לנסות תרופות אחרות להשראת שינה. לדעתי אם זה מתאים לך תמשיך כך.

  • + הוסף תגובה
קפיצות שינה ללה 05/11/2018 15:49
  • היי אני בת 42 ולוקחת סרוקסט באופן קבוע מגיל 25. ביומיים האחרונים אני לא מצליחה להרדם בלילה. אני מאוד עייפה אבל בכל פעם שאני כמעט נרדמת הגוף קופץ ומעיר אותי ואז חוזר חלילה. אתמול בלילה לא הצלחתי לישון בכל פעם שנרדמתי באותה שניה התעוררתי. מה יכולה להיות הסיבה לזה... מיותר לצייח שהדבר מכניס אותי לסטרס ושלהתעוררויות הרבות גם מתלווה חרדה לא נעימה . תודה

  • + הוסף תגובה
קפיצות שינה ליאורורו 30/05/2020 12:49
  • היי ללה, גם לי זה התחיל לקרות בימים האחרונים. האם זה עבר לך? איך התמודדת? אשמח לשמוע בבקשה.

  • + הוסף תגובה
שינה עמוקה מדי גל 26/04/2020 10:07
  • שלום, שמי גל ואני בת 30. אני הולכת לישון בשעות סבירות אך האם אתעורר תמיד נשארת שאלה פתוחה. אני שמה שעון מעורר, הרבה, בקולי קולות ולא מתעוררת. אני יכולה להירדם ב11 ולהתעורר באחת בצהריים. שוב, אני בת 30. יש לי מטרות, עבודה,הישגים. אני מפסידה עבודה ובאמת בדרך להשתגע. האם יש איזה תופעה רפואית שמסבירה את העניין? אודה לעזרתכם.

  • + הוסף תגובה

הצטרפו לאינדקס הרופאים!