לא רק למוח: כיצד מחסור בשינה מונע ירידה במשקל

מנסים לרדת במשקל אבל לא מצליחים? כדאי שתבדקו כמה שעות אתם ישנים בלילה. 4 דברים שחשוב שתדעו על הקשר שבין השמנה לירידה במשקל

כתבה פרסומית כתבת חסות


תאריך עדכון: 18/08/2015

רבות כבר נאמר על חשיבות השינה. היא מסייעת לריכוז, מונעת מחלות ומעלה את מצב הרוח. אבל האם ידעתם שלשינה יש קשר ישיר למשקל שלכם? 


קראו עוד: נדודי שינה: המזונות שיעזרו לכם לישון טוב יותר- ואלו שיפריעו


יותר ויותר מחקרים שנעשים בשנים האחרונות מצביעים על הקשר בין ירידה במשקל לבין איכות השינה שלנו. כך, למשל, מחקר שפורסם בעיתון Annals of Internal Medicine בדק שתי קבוצות של אנשים המנסים לרדת במשקל. לשתי הקבוצות ניתן תפריט דומה, אך באחת ישנו הנבדקים 8.5 שעות ואילו בשנייה 5.5 שעות. התוצאות היו מדהימות: בקרב הקבוצה שישנה מספר שעות רב יותר היו 50% יותר נבדקים שהצליחו בתהליך הירידה במשקל.  


אז ממה נובע הקשר בין השמנה לבין ירידה במשקל? ארבעה דברים שחשוב שתדעו:



1. מחסור בשינה ועודף הורמונים

אחת הסיבות העיקריות להשמנת יתר בשל מחסור בשינה נובעת משחרור מוגבר של ההורמונים לפטין וגרלין אצל מי שלא ישנים מספיק. הסיבה: ההורמונים הללו הם האחראים על תחושת השובע. התוצאה של המחסור בהורמונים אלו היא צריכה רבה יותר של פחמימות, במטרה לספק לגוף גלוקוז - מה שמוביל להשמנה.


שינה ודיאטה

מחסור בשינה. פוגע בהורמונים שאחראים על תחושת השובע


2. פגיעה ביכולת לעבד אנרגיה

מחסור בשינה פוגע בחילוף החומרים של הגוף, ולכן אנשים עייפים נוטים לאכול יותר, במטרה לספק לעצמם אנרגיה רבה יותר. כך אכילת היתר מפצה על העייפות שנובעת מחוסר בשינה. בנוסף, העובדה שאנחנו ישנים פחות משמעותה שיש לנו שעות רבות יותר לאכול - מה שמגביר גם כן את תצרוכת הקלוריות היומית שלנו. 


קראו עוד: השיטה: כך תצליחו להירדם בפחות מ-60 שניות


3. מתייחסים לשינה כאל מותרות

הסיבה למחסור בשינה נובעת, בדרך כלל, מכך שאנחנו חשים שאין לנו מספיק שעות ביממה, והשינה נתפסת בעינינו כמותרות. אך מדובר בטעות גדולה. השינה חשובה כיוון שהיא ממלאת מצברים עבור כל מערכות הגוף. זו הסיבה לכך שכאשר אנחנו סובלים ממחסור בשינה אנחנו הופכים לעצבניים וקצרי רוח, ואף עלולים לבצע שלל טעויות הנובעות משיקול דעת לקוי. 



4. ישנים פחות - ומבשלים פחות

תוצאה נוספת של מחסור בשינה, שרבים לא שמים לב אליה, היא הקדשת זמן לבישול של מזון בריא. מחקרים מצאו כי אנשים שנוטים לישון פחות גם מבשלים פחות, ואוכלים יותר מזון מעובד. הסיבה לכך היא אותה תחושת לחץ וחוסר זמן, שבה גם הבישול נתפס כמותרות. התוצאה ממצב זה היא אכילה של מזונות בריאים פחות - ומשמינים יותר.



5 טיפים שיעזרו לכם לישון טוב יותר

חשוב להדגיש כי היעד הוא שינה של שמונה שעות מדי לילה. מספר שעות זה נמצא במחקרים רבים כבריא ויעיל ביותר לגוף. כדי להפוך את השינה לאיכותית יותר, ניתן להיעזר בהמלצות הבאות:


1. הקפידו ללכת לישון לפני 23:00


2. אל תרדמו מול הטלוויזיה. הגירויים שהיא מספקת מעוררים את המוח - והופכים את השינה לאיכותית פחות


3. נסו להירדם ללא מזגן או תנור. טמפרטורת החדר טובה מספיק.


4. אכלו משהו קטן לפני השינה. זה מסייע לגוף בפירוק איטי של המזון ומונע את נפילת הסוכר אותה חשים בבוקר.


חושבים לעבור ניתוח בריאטרי? כדי שתוכלו לדעת מה האופציות העומדות בפניכם אתם מוזמנים לכנס בנושא שיתקיים ביום שני, ה-31.8.2015, בשעה 19:00 בבית חולים אסותא רמת החי"ל, רחוב הברזל 20 תל-אביב, בחסות מלב"י. פרטים והרשמה בטל. 03-7645444 ו/או במייל info@assia.co.il


פורומים, ניתוחים פלסטיים ומתיחת בטן אחרי ירידה במשקל

הודעה
מחבר
תאריך/שעה
לופוס עורי וניתוח הגדלת חזה גל 02/12/2019 09:46
  • שלום רב, לאחר קריאה מרובה בנושא הגדלת חזה הבנתי שנוכחות השתל בגוף עשויה לעורר מחלה אוטואימונית לאו דווקא קרע ודליפה. לפני כשנתיים פרץ אצלי לופוס עורי ...המחלה מופיעה רק בעור למזלי.בדיקות הדם תקינות ונשללה מחלה מערכתית. התיעצתי עם רופאה מומחית ללופוס והיא אמרה שאין מניעה לניתוחים פלסטיים כל זמן שהמחלה יציבה ואיננה מערכתית. אך ציינה שקיים סיכון קטן בחשיפה לסיליקון ובחולים עם רקע אוטואימוני הסיכון מוגבר יותר. השאלה היא אם אני בוחרת שתלים עם מי מלח לצורך העניין אני מקטינה את הסיכון להתלקחות המחלה אצלי? והאם יש שתלים עם מעטפת מחומר אחר ? כנראה לא מספיק שרק התוכן יהיה ממרכיב אחר לדעתי גם למעטפת יש משמעות. מאד רוצה לעבור את הניתוח אך חוששת שמערכת החיסון שלי לא תגיב טוב לסיליקון . אשמח לדעתך

  • + הוסף תגובה
מתיחת בטן וספורט דין 20/11/2019 11:44
  • מתי ניתן לחזור לספורט לאחר מתיחת בטן? שומעת דיעות רבות ושונות..

  • + הוסף תגובה
חזרה לספורט ד"ר טלי פרידמן 30/11/2019 18:39
  • כחודש לאחר מתיחת בטן ניתן לחזור בהדרגה לספורט. כפיפות בטן פילטיס ויוגה רק אחרי חודשיים מהניתוח. חשוב לחזור לפי יכולת של הגוף

  • + הוסף תגובה
חזרה לספורט ד"ר טלי פרידמן 30/11/2019 19:15
  • הי דין, ניתן לחזור לספורט כחודש לאחר מתיחת בטן, וגם זה בהדרגה ולפי יכולת.

  • + הוסף תגובה
הוצאת שתלים מהחזה שולי 08/09/2019 14:02
  • שלום רב מבקשת לדעת האם ניתן להוציא שתלים מהחזה ולהזריק שומן עצמי ? האם את מתמחה בנושא זה? אשמח לתשובה מהירה כי רוצה להגיע אלייך בשבוע הבא יחד עם אחותי שמנותחת אצלך תודה

  • + הוסף תגובה
הזרקת שומן לחזה ד"ר טלי פרידמן 30/11/2019 19:13
  • הי שולי, נלאחר הוצאת שתלים מהחזה לרוב יש צורך לשפר את צורת השד במידה והעור רפוי והשד איבד מצורתו. ההליך האפקטיבי ביותר הנו הרמת חזה. במידה ויש מקור לשומן באזורים אחרים בגוף, ניתן לבצע הזרקות שומן אולם הליך זה לרוב צריך להתבצע במספר שלבים שכן חלק מהשומן נספג, מה שמעלה את העלויות שלו והופך אותו לפחות פופולארי

  • + הוסף תגובה

הצטרפו לאינדקס הרופאים!