כשמפסיקים להתאמן עולים במשקל? 9 מיתוסים על משקולות - והאמת

הם באמת עוזרים לחטב את הגוף? והאם הם עלולים לגרום ל"קילה"? 9 מיתוסים על אימוני משקולות - והאמת

כתבה פרסומית כתבת חסות


תאריך עדכון: 20/09/2015

1. אימוני משקולות לא מתאימים לנשים

זה פשוט לא נכון. נכון שמרבית הנשים לא רוצות מראה שרירי של מתאגרף או שחקן סרטי אקשן, אבל אימון משקולות הוא לא בהכרח מה שיגרום למראה כזה. מבחינה הורמונלית, יש הבדל מהותי בין נשים וגברים. אמנם ההורמונים הם האחראים להיווצרות מסת השריר בגופנו, אבל אצל גברים עצימותם גבוהה יותר ולכן הם מקבלים מראה שרירי יותר מאשר נשים. בינינו, סביר להניח שהנשים השריריות שאנחנו רואים בתחרויות שונות נוטלות תוספים הורמונליים כלשהם. במילים אחרות, אל תהססי לבחור אימוני משקולות כדי לחטב את הגוף, זה לא יגרום לך להיראות כמו ואן דאם.


קראו עוד: אל תהיו פראיירים: כך תבצעו אימון בחדר הכושר - בלי להוציא שקל


2. רואים תוצאות של אימוני משקולות רק אם מתאמנים כל יום  

ממש לא נכון. לא כדאי בכלל לערוך אימוני משקולות בכל יום. מומלץ להקפיד על מנוחה של 24 עד 48 שעות בין אימון לאימון כדי שמסת השריר תגדל. ההמלצה היא לבצע אימוני משקולות לא יותר משלוש פעמים בשבוע.



3. הרבה אנשים נפצעים באימוני משקולות

לא מדויק. יש לא מעט מתאמנים החוששים שהמשקולת תיפול עליהם כשהם מתאמנים והם יפצעו. תיאורטית זה אכן עלול לקרות, אבל לחשש הזה אין הוכחות סטטיסטיות. הנתונים מגלים כי אחוז הפציעות באימוני משקולות, המתקיימים לרוב בסביבה סגורה ובטיחותית, דווקא נמוך בהשוואה לאימונים בענפי ספורט אחרים, כמו: רכיבה על אופניים, ריצה, משחקי כדור ועוד. 


משקולות

משקולות. מומלץ להקפיד על מנוחה של 24 עד 48 שעות בין אימון לאימון 


4. אימוני משקולות גורמים ל"קילה"

לא נכון. אימוני משקולות לא מגדילים את הסיכוי שלכם לבקע או שבר (המכונה גם "קילה"). הסיבה להתפתחות בקע קשורה להיחלשות דופן הבטן ולא לאימונים. אפילו להיפך. אימוני כוח, השמים דגש על שרירי הבטן, עשויים לתרום לגופכם ולחיזוק שרירי הבטן. 



5. ארד במשקל בזכות אימוני המשקולות

לא נכון. מתאמנים רבים סבורים כי אם יתאמנו בחדר הכושר, על שלל מתקניו ואתגריו, הם ירדו במשקל, וזה פשוט לא נכון. הירידה במשקל מתבצעת באמצעות ירידה במסת ה-BMI ובאחוזי השומן של הגוף. חשוב להתאמן, אבל כדי לרדת במשקל צריך דיאטה מאוזנת והקפדה על כללי תזונה נבונה. כשמדובר בהשמנת יתר קיצונית לפעמים יש צורך בהתערבות בריאטרית, אך בכל מקרה אימוני המשקולות הם לא הפתרון. הפעילות הספורטיבית המועדפת לשריפת קלוריות ולירידה במשקל צריכה להיות אירובית. 


קראו עוד: הדרך לישבן חטוב: 5 תרגילים ב-5 דקות


6. אימוני משקולות מקצרים שרירים

לא נכון. כאשר אימוני המשקולות מבוצעים כמו שצריך הם מגבירים את גמישות השרירים ולבטח לא גורמים להתקצרותם ולאובדן הגמישות שלהם. אימון משקולות מאמץ את השרירים לבצע פעילויות, שאינן חלק מהשגרה שלנו, המפתחות את השרירים ומעניקות להם טווח תנועה רחב יותר מזה של אדם שלא מתאמן. גמישות השרירים נוצרת גם לאחר ביצוע תרגילי כוח שבהם בולמים את הגוף מול משקלים מתנגדים, כמו באימוני משקולות. הבלימה, המפעילה את השרירים בתנועה הנגדית לדחיפה, מאמנת את השרירים והופכת אותם לגמישים ולאלסטיים יותר. 



7. אימונים יעזרו לי לחטב האזורים שאני רוצה בגוף 

לא נכון. לגוף יש עודפים בכמה אזורים והוא זה שבוחר את הסדר שבו הוא ישיל אותם. גם אם אתם רוצים להיפטר מהמשקל העודף שבאזור הישבן, הגוף שלכם עשוי להחליט בעצמו להיפרד מהשומן שבבטן דווקא. שום אימון לא ישנה את הסדר הזה. ככה הגוף שלנו עובד. 



8. חצי שנה של אימונים ויהיה לי גוף מושלם

נכון ולא נכון. בואו נהיה ראליים. אימוני הכושר חיוניים לחיטוב הגוף, אבל יש לכך עוד כמה גורמים נוספים: התוצאות של האימונים לא ישביעו את רצונכם אם לא תקפידו גם על תזונה נכונה ומאוזנת; כל אימון שבחרתם צריך להתאים לגוף שלכם ולשגרת היום שלכם כדי שתוכלו להיות עקביים ורציניים ולהתמיד בו; אין מה לעשות, גם לגנטיקה האישית שלכם יש השפעה על הצלחת האימונים, אינטנסיביים ככל שיהיו.



9. כשמפסיקים להתאמן - הכל הופך לשומן

לא נכון. אין שום קשר בין הפסקת אימונים לבין עלייה במשקל. עלייה במשקל לאחר הפסקת אימונים תיתכן רק כאשר מפסיקים בבת אחת להתאמן ובמקביל עדיין ממשיכים לאכול את אותן כמויות מזון כמו שאכלתם בתקופה שבה התאמנתם. אם, מסיבה כלשהי, הפסקתם את שגרת האימונים שלכם - עליכם לאכול פחות. כשאתם לא מתאמנים אתם לא זקוקים לכמות קלוריות גדולה כל כך.



פורומים, קיצור קיבה - כרורגיה בריאטרית

הודעה
מחבר
תאריך/שעה
ניתוח מעקף אחרי שרוול T 15/10/2019 18:54
  • 2013 עברתי ניתוח שרוול. מאז עליתי במשקל. ולא מצליחה לחזור למסלול. האם ניתן לעשות ניתוח מעקף. האם הסיכון גדול יותר בשל הניתוח הקודם? האם התוצאות טובות יותר? על פי מה אחוזי ההצלחה נמדדים? תודה רבה

  • + הוסף תגובה
מעקף אחרי שרוול ד"ר פבל שמולבסקי 15/10/2019 19:22
  • התשובה היא כן- אפשר לעשות ניתוח מעקף אחרי שרוול. כמו בכול ניתוח חוזר סיכון לסיבוכים מעט גבוה יותר אך עדיין מאוד נמוך. התוצאות טובות מאוד דם מבחינת ירידה וגם שמירה על משקל. לרוב השאלות עניתי בתכנית "בקו הבריאות" עם פרופ' קרסו ומיאי נבו. וכמובן מזמין לפגישה והתייעצות.

  • + הוסף תגובה
ניתוח מעקף/ מיני לאחר שרוול T 15/10/2019 20:16
  • ובהמשך לשאלתי.. לאור העבר שלי...מה עדיף? מיני מעקף ? או מעקף קיבה? אם הכי פחות סיכונים.. ויותר תוצאות. ההחלמה ארוכה / בעייתית לאור זאת שזה ניתוח שני במערכת העיכול?

  • + הוסף תגובה
ניתוח אחרי שרוול ד"ר פבל שמולבסקי 15/10/2019 21:18
  • אני לא ממליץ על מיני מעקף למרות שזה הניתוח הכי שכיח עכשיו בארץ, לדעתי עדיף מעקף קיבה. סיבוכים יכולים להיות אחרי כול ניתוח, לשמחתי ( או לצערי) עשיתי לא מעט ניתוחים חוזרים אחרי שרוול ללא דליפות או דימומים. תוצאות של ניתוח חוזר - מעל 50% ירידה מי עודף משקל ל-5 שנים לפי ספרות. החלמה זהה להחלמה אחרי ניתוח ראשוני- אשפוז של יומיים לפעמים 3 ימים, לרוב אחרי 10-14 יום המטופל חוזר לתפקוד שגרתי. כמובן צריך להיות במעקב דיאטנית ולבצע פעילות גופנית. ועוד פעם- מוכן לתת את כול התשובות בפגישה אישית

  • + הוסף תגובה
ניתוח בקע [שבר] מפשעתי כלאו m/moshe 08/10/2019 19:25
  • לכבוד ד"ר פבל עברתי ניתןח לפני שבועיים ,ניתח חרום לכן לא בכחרתי ולא התכוננתי להיתוח ,אני בן 80 ,אחרי הניתוח סבלתי מידימומים רבים עקב אי הפסקת תרופה לדילול דם . יהיה לי ביקורת אומנם בבית חולים בעוד חודש יש אפשרות לדעת אם הניתוח הצליח ,יש בדיקה כל שהיא ו\או צילום .בתודה מקרב לב מושיקו

  • + הוסף תגובה
ניתוח בקע ד"ר פבל שמולבסקי 11/10/2019 16:38
  • שלום, זאת שאלה שצריך לשאול את המנתח, לא יכול לתת תשובה כול שהיא

  • + הוסף תגובה
ניתוח כיס מרה בשילוב שרוול ענבל 25/09/2019 06:40
  • יש לי אבנים בכיס מרה מומלץ לעשות ניתוח מעוניינת לעשות באותו ניתוח גם שרוול האם מומלץ ביחד ?

  • + הוסף תגובה
כריתת כיס המרה ד"ר פבל שמולבסקי 07/10/2019 18:53
  • כריתת כיס המרה ביחד עם ניתוח שרוול מומלצת בדרך כלל אם אבנים בכיס גורמות לכאבי בטן

  • + הוסף תגובה

הצטרפו לאינדקס הרופאים!