שלב אחרי שלב: כך תעברו את הצום בקלות

אכלו חמש ארוחות קטנות בשעות שלפני, אל תשתו יותר מדי בסעודה המפסקת ואל תתנפלו על האוכל בסיום הצום: רגע לפני יום כיפור - כל ההמלצות לצום קל

כתבה פרסומית כתבת חסות


תאריך עדכון: 21/09/2015

יום כיפור בפתח, ורבים מאתנו מתכוננים לצום. יש כאלה שעוברים את הצום ללא בעיות מיוחדות, ואילו אחרים עלולים לחוש חולשה או כאב ראש. אז מה ניתן לעשות כדי להימנע מכך עד כמה שאפשר? הכנו עבורכם המלצות מהשעות שלפני הצום - ועד לסיומו. 


חשוב להדגיש כי אנשים הנוטלים תרופות, נשים בהריון, קשישים וילדים מומלץ להיוועץ ברופא לפני תחילת הצום.


קראו עוד: חשבתם שהוא בריא? 8 הסכנות של ניקוי רעלים


השעות שלפני הצום: אכלו פחמימות מורכבות

מומלץ לאכול כשלוש עד חמש ארוחות קטנות ביום הצום, מהבוקר ועד לארוחה המפסקת. על הארוחות להכיל פחמימות מורכבות כמו לחם, קרקרים, אורז ופסטה. 


מטרתן של הפחמימות המורכבות היא למלא את מאגר הפחמימות (גליקוגן) שמצטמצם בשעות הראשונות של הצום. במקביל לפחמימות, כדאי לשלב מנות חלבוניות כמו גבינה או יוגורט. כדאי להעדיף מזונות עשירים בסיבים תזונתיים, כדי לשמור על תחושת שובע לאורך זמן וכדי לשמור על רמות סוכר מאוזנות.  


צום

צום יום כיפור. מומלץ לאכול כשלוש עד חמש ארוחות קטנות ביום הצום


מומלץ להרבות בשתייה ביממה שלפני תחילת הצום (כליטר וחצי מים ליום), אך לעשות זאת בהדרגה ולא בבת אחת. שתיית מים עדיפה על משקאות מוגזים ומתוקים, מכיוון שאלה עלולים לגרום לנפיחות ולהגביר את תחושת הצמא.


לאורך היום, וגם במהלך הארוחה המפסקת, מומלץ להימנע מאכילת קטניות וירקות ממשפחת המצליבים (כרוב, כרובית, ברוקולי) כיוון שגם הם עלולים לגרום לנפיחות בבטן ולגזים. כדאי גם להימנע ממאכלים חריפים, העלולים לגרום לכאב בטן, וכן מאכילת חמוצים, מזון מתובל או מלוח מדי, העשויים לגרום לתחושת צמא או רעב.



הסעודה המפסקת: שתו במידה

הארוחה המפסקת צריכה להיות מגוונת ומזינה. כדאי לשלב בארוחה מנת חלבון, פחמימות מורכבות ומנת ירקות. חלבונים הם אבני הבניין של הגוף והם מצויים במאכלים כגון עוף, דגים, ביצים, טופו, שומשום, שקדים, אגוזים, גרעיני חמניות, גרעיני דלעת וכדומה. הפחמימות המורכבות תורמות לתחושת השובע והן כוללות מזונות כמו לחם מחיטה מלאה, כוסמת, אורז, גריסים, פסטה וכדומה. הירקות עשירים בוויטמינים, מינרלים וסיבים וניתן לשלב אותם כתוספת של סלט חי, תבשיל או מרק. 


קראו עוד: 12 מזונות שגורמים לגזים - ואיך ניתן למנוע


ניתן לשלב מעט שומן בריא, כמו שמן זית או אבוקדו. השומן מאט את התרוקנות הקיבה, אך כדאי שלא להרבות במזון שמן, כדי שלא תחושו כבדות יתר במהלך הצום.


שתו במידה. אל תעמיסו על הקיבה שתייה מרובה, אשר תמנע מכם לאכול מספיק. בנוסף, מומלץ להימנע כמה שאפשר מדברי מתיקה, בגלל שהם מגבירים את תחושת הרעב. 



מהלך הצום: הימנעו משהייה בשמש

חשוב להימנע משהייה ממושכת בשמש ומעיסוק בפעילות פיזית קשה בזמן הצום. אם חשים באופן מפתיע סחרחורת או התייבשות, יש לשתות מים כדי לא להזדקק לסיוע רפואי חיצוני. 



שבירת הצום: שתייה פושרת ופרוסת עוגה

מומלץ לשבור את הצום בארוחה קלה. כדאי להתחיל בשתייה פושרת מלווה בפרוסת עוגה, כדי להעלות את רמת הגלוקוז ולמנוע עייפות. לאחר כשעה ניתן לאכול ארוחה קלה המשלבת פחמימות וחלבונים. לא מומלץ לאכול ולשתות בכמויות גדולות מדי.



פורום ניקוי רעלים ותזונה טבעית

  • הודעה
  • מחבר
  • תאריך / שעה
  • ניקוי רעלים
  • מדברון
  • 27/05/2018 08:39
  • שלומות, אישתי ואני בתחילת שנות החמישים שלנו מתכננים טיול הקיץ. חשבתי לשלב ביקור בחוות / מלון בריאות לניקוי רעלים, צומות, וכד'. מה מינימום הימים שמומלץ ע"מ שהטיפול יהיה אפקטיבי? בברכה רון

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • תיכנס לערוץ של לורן לוקמן
  • יוני
  • 26/10/2018 19:13
  • ניקוי רעלים
  • נורית
  • 10/04/2019 19:46
  • לפי מה שידוע לי רצוי לעשות ניקוי לפחות שבוע. אפילו מספר ימים יכולים לעזור..וזה מניסיון. עוד דבר נפלא שאני ממליצה וניסיתי אותו בעצמי הוא פד מיוחד לניקוי רעלים מן הגוף. לאחר השימוש בו הרגשתי שיפור כללי ורמת החיוניות בגוף עלתה. לחץ על הלינק הבא לצפייה במוצר: https://ebay.to/2WWD0DY

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • ניקוי רעלים
  • מוריה
  • 28/03/2019 09:48
  • האם ניקוי רעלים- הכוונה לכל בוקר לאכול מיץ לימון, תמרים, זרעי פשתן וכו' יכול לעשות לבן אדם - לכווץ לו את הכבד ומיזה הוא יכול למות ח"ו?

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • צום מים לזמן ממושך
  • אורי
  • 14/02/2019 16:42
  • אני ביום ה8 שלי בתוך הצום (שותה רק מים) ואני לוקח כדורים של מגנזיום ושם מלח במיים עכשיו אני חושב שהמגנזיום גורם לי "לשלשל מיצים" זה לא קקי את האמת היא שזה מרגיש כמו להשתין מהתחת (נשמע מצחיק אבל זה המצב) אני יורד במשקל יפה (זוהי המטרה שלי) אני מתכוון להמשיך בצום לתקופה של חודש פלוס ואני לא רוצה לעבור את כל החודש ככה כי זה לא פשוט ללכת לשירותים כל 20 דקות מה אני יכול לעשות?

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
רופאים בתחום
דר' רז הגואל דר' רז הגואל
מומחה העוסק ברפואה אסתטית והשמנת יתר קרא עוד
גב' עדינה בכר גב' עדינה בכר
דיאטנית קלינית, מומחית בטיפול בחולי סוכרת קרא עוד
מחלות קשורות
בדיקות קשורות
מידע וכלים שימושיים

אינפומד בריאות דיגיטלית בע"מ