להשיג תוצאות במינימום זמן: 6 תרגילי TRX לגוף חטוב

החגים מאחורינו, וזה הזמן לחזור לכושר - ולגזרה. אם אתם רוצים אימון שייעצב את הגוף במהירות ושניתן לבצע גם לבד בבית - רצועות ה-TRX הן ה-פתרון עבורכם. הן זולות, נוחות ומתאימות לכולם. 6 תרגילים שיביאו אתכם לשם
כתבה פרסומית כתבת חסות


לא סתם אימון ה-TRX הפך לטרנד לוהט בקרב רבים בארץ ובעולם. האימון, המבוסס על רצועות כוח והתנגדות, נעשה תוך שימוש בהתנגדות משתנה שקובע המתאמן על פי אחוזים ממשקל גופו. הוא זול, זמין וכל שנדרש עבורו, מלבד רצועות ה-TRX, הוא מקום חזק ויציב עליו ניתן לתלות את הרצועות הניידות. בעזרת הרצועות ניתן לבצע תרגילים מורכבים ולשפר את כל מרכיבי הכושר הגופני, תוך כדי עבודה מאתגרת על כלל שרירי הגוף. בנוסף, האימון מתאים לכולם: ילדים, מבוגרים, נשים וגברים, וכמובן לכל מטרה - חיטוב, הגדלת שרירים, סיבולת שריר ועוד.


קראו עוד: כך תבצעו אימון בחדר כושר - כלי להוציא שקל


מטרות האימון הינן שיפור הקאורדנאציה העצבית, שיווי המשקל, חיזוק וחיטוב כלל שרירי הגוף. היתרון הגדול של השימוש ברצועות הוא השגת כל התוצאות הללו בזמן הקצר ביותר.


לפי שנעבור לתרגילים שניתן לבצע עם הרצועות בבית לבד, לפניכם כמה כללים חשובים הנוגעים לשימוש בהן:


1. יש לתלות את הרצועות על מקום יציב וחזק, ולבדוק שכל הקליפסים סגורים כמו שצריך.


2. בעזרת שיפוע של הגוף שלכם אתם קובעים את המשקל איתו תעבדו. שיפוע גדול יותר משמעותו עבודה קשה יותר, ולהיפך.


3. ככל שהרגליים יהיו בפישוק רחב יותר, העבודה תהיה קלה יותר - ולהיפך, ככל שהרגליים צמודות יותר העבודה קשה יותר.



1. עליות אגן

כאשר הגוף מקביל לרצפה, הרגליים מונחות בתוך הרצועות והידיים ישרות, אנו מבצעים עליות וירידות של האגן. בתרגיל יש להקפיד על כך שהראש יהיה בהמשך לגוף, הרגליים ישרות והגוף כחטיבה אחת. בצעו כ-10 חזרות מתרגיל זה.




2. בטן בהטיית הגוף

בישיבה על הברכיים הידיים מחזיקות ברצועות לפני הגוף. בהטיית הגוף לפנים הידיים מתרוממות מעלה לכיוון האוזניים. ניתן להישאר מספר שניות בתנוחה זו ואז תרגישו ממש את העבודה בבטן. יש לשים לב שאינכם משאירים את האגן מאחור ושהגוף נוטה קדימה כחטיבה אחת. מתרגיל זה בצעו כ-15 חזרות.


TRX

TRX


קראו עוד: הדרך לישבן חטוב: 5 תרגילים ב-5 דקות


3. חתירה למותן

בתרגיל זה יש להתחיל בשיפוע המתאים לכם לפי המשקל שאתם רוצים להרים (תוכלו למדוד האם הוא מתאים לכם לאחר חזרה או שתיים). ממצב שבו הידיים ישרות ואוחזות ברצועות, מכופפים את המרפקים לכיוון המותן ומיישרים בחזרה. בצורה זו אנו עובדים על שרירי היד הקדמית שלנו ושרירי הרחב גבי. יש לשים לב לכך שהבטן מוחזקת, הראש קדימה והגב ישר. מתרגיל זה בצעו כ-15 חזרות.




4. שכיבות סמיכה

תרגיל זה ודאי מוכר לכם מכל אימון פשוט שביצעתם בעבר, אך הפעם תוכלו לשלוט במשקל שאותו אתם דוחקים. התמקמו על פי השיפוע המתאים לכם, כאשר הידיים ישרות ומחזיקות את הרצועות בגובה החזה. כופפו את המרפקים ל-90 מעלות, ובאותו הזמן בצעו תנועה בכתף גם כן עד 90 מעלות - והתיישרו חזרה. בצורה זו אנו עובדים על היד האחורית ושרירי החזה. יש להקפיד על בטן מוחזקת, גוף כחטיבה אחת וגב ישר. מתרגיל זה בצעו כ-15 חזרות.


TRX

TRX



5. לאנץ׳

כאשר רגל אחת מוחזקת בתוך הרצועות והשנייה על הרצפה כופפו את הרגל הקדמית ל-90 מעלות ודחפו את הרגל האחורית אחורנית, עד לזווית של 90 מעלות - ועלו בחזרה למעלה. בצורה זו אנו מבצעים את המכרעים המוכרים, העובדים על שרירי העכוז והירך, אך עם דגש רב על יציבות. בתרגיל זה יש לשמור על בטן בפנים, ברכיים מקבילות לאצבעות הרגליים וגב זקוף. במידה וקשה לכם לשמור על יציבות אחזו בעמוד או חפץ כלשהו. בצעו מתרגיל זה כ-12 חזרות לכל רגל.




6. סקווט על רגל אחת

בתרגיל זה אנו נעזרים ברצועות רק לייצוב ואנו משתדלים כמה שפחות להישען עליהן ולהשתמש בהן. ממצב שבה רגל אחת ישרה והשנייה בהטיה הצידה, אנו מכופפים את הרגל הישרה ל-90 מעלות ואת הרגל השנייה מכופפים פנימה אל מאחורי הגוף. יש לשים לב שהרגל האחורית לא נוגעת ברצפה לאורך כל התרגיל. יש לשמור על גב זקוף ובטן מוחזקת. בצעו מתרגיל זה 10 חזרות לכל רגל.


TRX

TRX



פורומים פריצת דיסק

הודעה
מחבר
תאריך/שעה
פריצת דיסק שחוזרת על עצמה שנים ברטה 11/05/2020 14:53
  • שלום אני סובלת מי פריצתות דיסק שחוזרות על עצמם כבר יטתר מי שלושים שנה אני כבר לא מתפקדת יחד עם הפריצות יש לי תזוזה של עמוד השידרה אשר מופיע בפתאומיות וגורמת לי לצרוח מכאבים יחד עם זה הכפוץ הרגלים שלי מתקרבלות האם יש תיקווה שניתוח להחלפת דיסקים יעזורץ אני נואשת

  • + הוסף תגובה
כאב גב תחתון צד שמאל אהוד 25/04/2020 11:23
  • רקע: התחלתי בפילות ספורט הכוללת בין היתר מכשירי כושר -לאחר זמן מה תחושה של כאב גב סביל בגב תחתון -הפסקתי פעילות [קורונה חדר כושר סגור] הכאב התכהה אך חזר לפני ימים ספורים ללא חבלה או מאמץ לא סביר , ביומיים האחרונים סף הכאב עלה בגב התחתון והקרין לרגל שמאל באזור ספציפי [ ישבן ,שריר התאומים ] הכאב לווה גם באיבוד חלקי של תושה עצבית בעיקר באזור כף הרגל -תחושה של רגל רדומה חלקית . סף הכאב התעצם עד לרמה שגרמה לי לאי שקט,בחלוף מספר שע' עי טיפול מקומי : כרית חמה,מסג מים לרגליים , מסג לאזור הכאב בגב - חלה הקלה ברמת הכאב אך תחושת "הרגל הרדומה " קצת פחתה בעוצמתה אך עדיין קיימת . בהתייעצות טלפונית עם רופא הומלץ על כדור אנטי דלקתי - טרם לקחתי בשל השפעות הלוואי [כדור חזק : ארקוקסיה/אטופן ] מה שמטריד אותי זה עניין איבוד חלקי של התחושה העצבית כפי שציינתי . אשמח לקבל הבהרה להמשך . האם עליי לקחת את הכדורים הנ"ל ? או שישי חלפה אחרת? האם לא נכון יותר לאבחן עי שימוש בכלים טכנולוגיים רפואיים ועפ הממצאים לפעול? האם זה מצב "מסוכן" תודה מראש

  • + הוסף תגובה
פריצת דסיק אייל 18/02/2020 14:49
  • שלום רציתי לדעת לגבי בקע בדיסק אובחנתי בבקע דיסק מותני l4 ך5 s1 אין לי תופעות של בעיה עם סוגרים הרופא אמר לי שמנוחה של 3 חודשים והאזור יצטלק והדיסק יכנס קצת ואז זה יחזור למצב של בלט כמו שהיה לי בעבר, אני מאוד מבולבל בנוגע לזה שאם זה יפגע בי בחיים מבחינת פעילות ספורטיבת בדגש על חדר כושר אני נמתאמן מספר שנים , האם אחרי מנוחה האזור יסתר ואוכל לחוזר לפעילות של כושר , כל אחד אומר משהו אחר , אומרים שעם אתאתמן זה יכול לחזור כי יש לי שם סוג של חור אשמח לעצות

  • + הוסף תגובה

הצטרפו לאינדקס הרופאים!