סופר-פוד שנמצא ממש מתחת לאף: 10 הפירות הבריאים ביותר

במסגרת טרנד מזונות העל, סופר-פוד, אנו מוצאים את עצמנו נוהרים בכל פעם מחדש אחרי "הבשורה הבאה" בתחום. אך תופתעו לגלות שהפירות המוכרים והאהובים, אלו שכבר נמצאים אצלכם במקרר, מכילים לא פחות ערכים תזונתיים. 10 הבריאים ביותר

כתבה פרסומית כתבת חסות
תקציר מושמע של הכתבה:


תאריך עדכון: 06/12/2015

בטח כבר יצא לכם להיתקל במונח "סופר-פוד", אותם מזונות שנחשבים לבעלי ערכים תזונתיים גבוהים במיוחד. בין הטרנדים האחרונים בתחום ניתן למצוא את הגוג'י ברי, זרעי צ'יה והספירולינה, שלרוב זמינים בחנויות הטבע, וכיאה לטרנדים - במחיר שהוא לא בדיוק נוח לכיס. 


קראו עוד: סופר-פוד: 5 מזונות-על שאתם חייבים להכיר


אך במכולת הקרובה לביתכם תוכלו למצוא מבחר רחב וזמין של "פירות-על", אשר מכילים נוגדי חמצון, סיבים, ויטמינים, מינרליים ורכיבים תזונתיים נוספים - ובמחיר שפוי הרבה יותר. אכילת שלושה פירות טריים ביום (כוס פרי בפירות גדולים כגון מלון) יכולה לחזק את המערכת החיסונית שלנו, למנוע מחלות ואף להשפיע לטובה על המראה החיצוני. לפניכם 10 הפירות הבריאים ביותר:



1.קיווי 

אם אתם סובלים מבעיות במערכת העיכול - הקיווי הוא ה"סופר-פרי" עבורכם. במחקר נמצא כי אנשים שסבלו ממחלת המעי הרגיז חשו הקלה לאחר שאכלו שני קיווי ביום למשך שישה שבועות. סברה נוספת מייחסת לקיווי השפעה על עור הפנים, מכיוון שהוא עשיר בסיבים ובפחמימות פשוטות ומיקרונוטריאנטים נוספים. בנוסף, קיווי הוא מקור טוב לאשלגן וויטמין C.


סופר-פוד


2.בננה 

קורה לכם לפעמים שאתם אוכלים חטיף וכעבור רבע שעה שוב בא לכם לנשנש? בפעם הבאה שזה קורה - נסו לאכול בננה. היא מלאה באשלגן, שביכולתו להוריד את לחץ הדם, והיא אחד המקורות הטובים לעמילן אמיד, שהינו פחמימה שמספקת תחושת שובע ומשפרת את חילוף החומרים.


סופר-פוד


3.תפוח 

אחד הפירות הפופולריים ביותר בארץ, הוא גם אחד הבריאים ביותר ברשימה שלנו. תפוחים הם מקור מצוין לסיבים תזונתיים, ויטמין C, ויטמין A , ויטמין K, נוגדי חמצון ופקטין (סיב תזונתי המסיס במים). בזכות אלה ניתן להוריד כולסטרול, לצמצם סיכון למחלות לב ולהקל על אלרגיה ואסתמה. עוד סיבה טובה לשלב תפוח בתפריט היומי היא העובדה שהוא מתעכל בקלות ומספק תחושת שובע לאורך זמן.


סופר-פוד


4.מלון כתום

רבים לא יודעים שהפרי הקייצי והמרענן יכול לשמור על עור הפנים שלנו חלק וצעיר. זאת הודות לויטמין A המצוי בו, שגורם להתרבות צמיחת התאים. כמו כן, תשמחו לדעת שמנת מלון (כוס) שווה 60 קלוריות בלבד והוא עשיר במינרליים ונוגדי חמצון. 


סופר-פוד


5.דובדבן 

הפרי המתוק והאלגנטי קיבל את צבעו העמוק אודות לנוגד חמצון בשם אנתוציאנין אשר מוריד כולסטרול ונלחם בזיהומים. "אוצרות טבע" נוספים המצויים בדובדבנים: אשלגן, סידן, ברזל, מגנזיום ומגוון רב של ויטמינים. פשוט כיף ובריא לאכול!


סופר-פוד


6.לימון

בדומה לכל פירות ההדר, הלימון עשיר בוויטמין C, הידוע ביכולת שלו לחזק את המערכת החיסונית שלנו ולהגן על העור מפני נזקי השמש ואף לסייע במניעת כתמים. אך בנוסף לויטמין חיוני זה, הלימון, ובייחוד קליפת הלימון, נמצאו כטובים לשריפת שומן, חיטוי העור, ובנוסף הם מסייעים בריפוי מחלות רבות כמו שחפת, זיבה, ברונכיט, שפעת, וכן מקטינים את הסיכוי לסבול מדלקות פרקים ובעיות במחזור הדם. יש האומרים כי שתיית כוס מים מהולים בלימון סחוט מידיי בוקר תעשה בכם פלאים.


סופר-פוד


7.ענבים אדומים

הענבים אינם רק נשנוש קיצי זמין ומתוק. מחקרים רבים מעידים על כך שהם עשירים בוויטמינים, מינרלים וסיבים. אך מה שהופך אותם ל"פירות-על" מהשורה הראשונה הוא הימצאות נוגד חמצון בשם רסברטרול, שמסייע לבריאות הלב, מפחית סיכון למחלות לב וטרשת עורקים, מאט היווצרות תאים סרטניים ואף מאט תהליכי זקנה. כידוע, יין עשוי מענבים ואכן משויכות לו סגולות בריאותיות בכל הנוגע לכולסטרול ובריאות הלב. אך השפעת הענבים במיטבה כאשר הם נאכלים בשלים, טריים ובשלמותם.  


סופר-פוד


8. אגס 

הוא משווק לאורך כל ימות השנה, דל בקלוריות וטעמו נפלא. אך האם ידעתם שהאגס שאתם אוכלים הוא מקור מצוין לויטמין C, מינרלים ונוגדי חמצון? נמצא שאכילת אגסים בתדירות גבוהה יכולה לסייע בהסדרת פעילות מעיים, מניעת סרטן השד, סוכרת וכולסטרול, וכן בהפחתת הסיכון למחלות לב. כדי להפיק את המיטב מהאגס רצוי לאכול אותו בשל ועם הקליפה.  


סופר-פוד


9.שזיף 

שזיף מפורסם ביכולת שלו לסייע לעצירות. אכילת שזיפים מיובשים יכולה לסייע משמעותית לבעיות עיכול ולהפחית תחושת נפיחות בבטן. מלבד סגולה מיוחדת זו, השזיף עשיר בויטמין C, סידן, סיבים תזונתיים וסורביטול, מה שהופך אותו לפרי מצויין עבור חולי סוכרת. 


סופר-פוד


10.רימון 

אחד משבעת המינים והפרי המזוהה ביותר עם חגי ישראל מכיל כמות גבוהה של נוגדי חמצון וגם מהווה מקור מצויין לברזל וויטמינים. מחקרים רבים על סגולותיו של הרימון מתקיימים ממש פה בארץ. הסגולות הבריאותיות הטמונות בו עשויות למנוע סרטן, מחלות לב ולהאט תהליכי הזדקנות. מומלץ במיוחד לסחוט אותו וליהנות ממשקה בעל טעם עשיר וצבע אדום כיין. 


סופר-פוד


ייעוץ תזונתי: נועה ענתבי, B.S.C במדעי התזונה


קראו עוד: 6 ויטמינים שחסרים לכם - ואתם בכלל לא יודעים



פורומים, דיאטה ותזונה נכונה ברפואה הסינית

הודעה
מחבר
תאריך/שעה
דיאטה הדר 02/11/2019 23:59
  • אני בחורה רזה הבעיה שיש לי בטן הגובה שלי הוא מטר 63 ואני שוקלת 52 ומאד קשה לי להיפטר ממנה אני רוצה בטן שטוחה ופעילות ספורטיבית לא עוזרת לי מה אפשר לעשות?

  • + הוסף תגובה
האם מותר לאכול קינואה..... עדנה 22/10/2019 11:45
  • שלום. למרות ששאלתי שאלה בעבר ולא קיבלתי מענה אנסה שוב: אני ברגיעה ב'ה אחרי התקף דיברטיקוליטיס ביוני19 -אישפוז-אינטיביו' וכו. משגיחה מאד מה לאכול, צועדת כמה פעמים בשבוע. שאלתי הקצרה: האם מותר לאכול קינואה מבושלת שנחשבת למאכל בריא? שכן הגרגירים הם מאד קטנים ואני לא יודעת אם דווקא הם יכנסו לסעיפים.....אודה על תשובה מהירה, עדנה

  • + הוסף תגובה
תרופות אנטי פסיכוטיות ודיאטה ח.ל 17/10/2019 12:32
  • שלום, אני מטופלת בתרופה אנטי פסיכוטית שנקראת אבילפיי באופן כרוני, מאז תחילת הטיפול עליתי 12 קילו. ואיני מצליחה להוריד אותם. אני בעיקר סובלת מתיאבון מוגבר חשק לפחמימות ומתוקים מתקשהלהגיע לתחושת שובע וגם פעילה מעט יחיסית עקב העייפות קיצונית שהיא תופעת לוואי של התרופות שאני מקבלת. מה אפשר לעשות כדי להוריד במשקל. והאם יש תוסף תזונה שיכול לעזור? תודה

  • + הוסף תגובה

הצטרפו לאינדקס הרופאים!