חשבת פעם מה המטופלים שלך רואים כשהם מחפשים אותך בגוגל?

סקרים שנערכו מצאו כי 94% מהחולים בודקים באינטרנט את המוניטין של הרופא המטפל עוד לפני שהם פונים אליו. אז איך אפשר לשפר את הנוכחות ברשת? כל הפרטים בפנים

כתבה פרסומית כתבת חסות
תקציר מושמע של הכתבה:


תאריך עדכון: 02/07/2017

בעולם הרפואה מוניטין הוא אחד הדברים החשובים ביותר - ויש לכך סיבה טובה. אנחנו מפקידים את חיינו וחיי היקרים לנו בידיהם של הרופאים ורוצים לדעת כי בחרנו בטוב ביותר.

אך אם בעבר מוניטין של רופא עבר מפה לאוזן, כיום הרשת היא בעלת התפקיד החשוב ביותר בתחום, ולרוב תהיה המקום הראשון בו יבדקו מטופלים פוטנציאלים את חוות הדעת השונות על מי שעתיד לטפל בהם. גם המידע שנמצא ברשת לגבי הרופא, בין אם באתר רשמי שלו או של המוסדות השונים בהם הוא פועל, מהווה אמצעי לאיסוף מידע על הרופא, ולכן בעל חשיבות עליונה. 

בארצות הברית ובאירופה כבר הבינו הרופאים את חשיבות המוניטין ברשת, והם עושים כל שניתן כדי לבנות אותו בצורה הנכונה. גם בארץ יותר ויותר רופאים מבינים את הנחיצות והחשיבות שלו - ופועלים בנושא.

אז כיצד תוכלו לשלוט על מה שהמטופלים שלכם רואים כשהם מחפשים אתכם ברשת? ואיך כל זה משפיע על הגדלת מספר המטופלים שמגיעים אליכם למרפאה? 


שלב 1: הקמת אתר אינטרנט

"אם אתה לא שם אתה לא קיים" הוא משפט מדויק, במיוחד בעידן הדיגיטלי. אם בעבר כדי למצוא את מספר הטלפון של המרפאה הפרטית של הרופא היינו פונים ל-144 או למרפאה בבית החולים, כיום החיפוש הוא פשוט במיוחד ונעשה דרך מנועי החיפוש השונים ברשת - ולאתר הרופא יש חשיבות גבוהה. אתר מקצועי, בו מופיע כל המידע על תחום המומחיות של הרופא והדרכים השונות לקביעתם תורים הוא כבר לא מותרות, אלא חובה. 


שלב 2: גייסו את ד"ר גוגל

ודאי שמעתם כבר את המונח "ד"ר גוגל", המתייחס לכך שרבים פונים לרשת בכדי לקבל מידע על הסימפטומים או המחלה ממנה הם סובלים. המידע ברשת אמנם רב מאוד, ולעתים כולל אלפי פריטים על מחלה מסוימת, אך המידע המקצועי פעמים רבות מועט - ומבוקש. 

כאן נעוצה הזדמנות של ממש עבור בניית המוניטין של הרופא. מאמרים מקצועיים בתחום ההתמחות של הרופא, בעיקר אם הם מתפרסמים באתר רפואי מוביל ובעל מוניטין, מסייעים לו לחזק את מעמדו כבר-סמכא בתחום, ונותנים תועלת של ממש לחיזוק המוניטין שלו.

רגע לפני שאתם רצים להעלות לרשת את המאמר שכתבתם לירחון הרפואי המפורסם, חשוב להדגיש כי התוכן חייב "לדבר" לקהל הרחב. מה זה אומר בפועל? שעל המאמר להיות כתוב בשפה נגישה לכלל הציבור ולהיות בעל ערך מוסף לקורא - כך שהוא יוכל להפיק ממנו את המידע הרלוונטי עבורו.


שלב 3: הווידאו הוא המלך

אם תחשבו לרגע על הרגלי הגלישה שלכם ברשת תגלו שאתם צופים יותר ויותר בסרטוני וידאו. למעשה, 80% מהגולשים מעדיפים לצפות בווידאו מאשר לקרוא את אותו מידע בטקסט. זו כנראה הסיבה שכבר לפני שנה הודיעה פייסבוק כי מדי יום יש ברשת החברתית 4 מיליארד (!) צפיות בסרטונים.

סרטון וידאו שבו מסביר רופא, בצורה מכובדת, מקצועית ונעימה, על בעיה רפואית ספציפית או טיפול חדשני יגדיל בצורה חדה את הסיכוי שמטופל פוטנציאלי, אשר סובל מאותה בעיה או מחפש לה טיפול, יפנה אליו.  


שלב 4: אל תפחדו מהרשתות החברתיות 

בין אם אתם פעילים ברשתות החברתיות ובין אם הן לאו, הקמת עמוד פייסבוק עסקי חשובה ביותר לקידום המוניטין המקצועי שלכם. העמוד העסקי מאפשר לכם גישה בלתי אמצעית לקהל המטופלים. אתם יכולים לחלוק איתם טיפים בתחום המומחיות שלכם, פרסומים שלכם בעיתונות, בירחונים מקצועיים או באתרי אינטרנט שונים ואף לענות על שאלות של מטופלים. זמינות ונגישות שכזו עבורם מסייעת לפיתוח המוניטין שלכם כאנשי מקצוע קשובים.

חשוב להקפיד על כך שעמוד הפייסבוק שלכם ינוהל בצורה מקצועית, ועדיף שהדבר ייעשה על ידי מומחה בתחום שתפקידו ניהול רשתות חברתיות. מומחה שכזה לא רק ייבנה את התמהיל הנכון לפרסומים בעמוד שלכם, אלא גם ייתן מענה מהיר לשאלות וישמור על ארשת מכובדת - שחשובה מאוד למוניטין שלכם.


שלב 5: היעזרו במומחים

בדיוק כפי שמטופל מגיע אליכם כדי להיעזר במומחיות שלכם, כך גם אתם צריכים לפנות למומחים כדי להשיג את המטרה: יצירת נראות מקצועית ומתאימה עבורכם ברשת. ב-Infomed אנו מספקים עבורכם שירות מלא, הכולל כתיבת כתבות על ידי כותבים ועורכים המתמחים בתוכן רפואי ופרסומן באתר, הפקת סרטוני מומחיות, אשר יכולים להשתלב בערכים הרלוונטיים באנציקלופדיה הרפואית שלנו, וכמובן קידומם ברשתות החברתיות ובגוגל על ידי מומחי הדיגיטל שלנו. 

לפרטים נוספים התקשרו: 054-5688-068 או שלחו מייל: liatm@infomed.co.il 





הצטרפו לאינדקס הרופאים!