כדאי שתדעו: הפירות והירקות שיעזרו לכם לשמור על המשקל

מחקר חדש מצא שפירות וירקות הם לא רק בריאים ומזינים במיוחד - אלא גם מסייעים בשמירה על המשקל. אילו פירות וירקות הם ה"מצטיינים" ביותר וכמה רצוי לאכול?

כתבה פרסומית כתבת חסות


תאריך עדכון: 24/03/2016

מחקר שפורסם לאחרונה בכתב העת הבריטי לרפואה, מגלה שצריכה מוגברת של פירות וירקות המכילים פלבונואידים מסוימים לאורך זמן עשויה למנוע עלייה במשקל בקרב מבוגרים. פלבונואידים הם תרכובות טבעיות המצויות בכמות גדולה בפירות כגון תפוחים, אגסים ופירות יער אדומים, וכן בירקות צבעוניים כגון פלפל אדום. 


קראו עוד: מחטיפי אנרגיה ועד קטשופ: 10 מזונות שמתחפשים לבריאים


החוקרים מבית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטת הרוורד (בוסטון, ארה"ב) בדקו את הקשר בין עלייה במשקל לבין צריכת שבעה סוגים שונים של ביו-פלבונואידים (bioflavonoids), ומצאו כי צריכה של שלושה מתוך שבעת הפלבונואידים שנבדקו - פלבונול, אנתוציאנינים ופולימרים של פלבונואידים - הייתה קשורה לשמירה טובה יותר על משקל בריא. 


שמירה על המשקל לאורך זמן - מפחיתה סיכון למחלות


מחקרים קודמים כבר הוכיחו שפלבונואידים, במיוחד אלה שמקורם בתה ירוק, מסייעים בהפחתת משקל, אך מספר המשתתפים במחקרים אלו היה קטן. המחקר החדש ניתח מידע אודות הרגלי התזונה של 124,000 נשים וגברים בגילאים 27-65 מכל רחבי ארצות הברית במשך 24 שנים. המידע, שנאסף כל שנתיים, כלל את הגיל, המשקל, אורח החיים ואבחנות רפואיות, במידה וניתנו. משתתפי המחקר מילאו שאלוני תזונה מפורטים אחת לארבע שנים. 


לאחר שהחוקרים ניתחו את הגורמים השונים שמשפיעים על שינויי המשקל (כגון רמת פעילות גופנית, צפייה בטלוויזיה, צריכת מזונות מטוגנים, בשר מעובד, דגנים מלאים ושתיית משקאות ממותקים, קפאין ואלכוהול ועוד), הם גילו כי הגברים עלו 1 ק"ג ונשים עלו 1.3-2 ק"ג בטווח של ארבע שנים. אך אפילו שינויים קטנים אלו במשקל - עלולים להוביל לצבירת משקל עודף בטווח הרחוק.


חשוב להבין שירידה של כמה קילוגרמים בודדים או מניעת העלייה במשקל עשויות להיטיב עם הבריאות של כל אחד ולהפחית את הסיכון לחלות בסרטן, סוכרת או מחלות לב בכלל האוכלוסייה.


הפלבונואידים המצויים בפירות וירקות - מסייעים בהפחתת משקל


אילו פירות וירקות עשויים למנוע השמנה?

לפי תוצאות המחקר, נמצא שאנשים שאכלו יותר מהמזונות שהכילו סוגים מסוימים של פלבונואידים – אנתוציאנינים (anthocyanins) ופולימרים פלבונואידים (flavonoid polymers) - העלו פחות במשקל, גם אחרי שהתחשבו בכמות הסיבים שנמצאת באופן טבעי בפירות ובירקות. מנת פרי אחת ביום מכילה כמות גדולה יחסית של פלבונואידים. לדוגמא, אם אוכלים רק שליש כוס אוכמניות מדי יום, כמות פלבונואידים שהם מכילים עשויה למנוע עליה של 0.6-0.8 ק"ג במשך ארבע שנים.


מזונות שעשירים באנתוציאנינים כוללים פירות סגולים-אדומים כמו אוכמניות, פירות יער, ענבים שחורים, פטל, דובדבנים. מזונות העשירים בפולימרים פלבונואידיים כוללים תה, פקאנים ותפוחים. התותים מכילים את שני הסוגים, כך שאין בעיה לאכול הרבה מהם, כל עוד לא מדובר בעוגת גבינה עם תותים או בתותים עם קצפת!


האם הפלבונואידים עצמם, תזונה איכותית יותר או אולי גורם אחר עוזרים לשמור על המשקל? למרות שאופי המחקר אינו מאפשר לקבוע בוודאות, המסקנה ברורה והיא מחזקת את המלצות הקודמות בתחום התזונה: "כולם צריכים לאכול יותר פירות וירקות". החוקרים ממליצים להגדיל את הצריכה היומית של פירות לשתי כוסות ביום ושל ירקות לשתיים וחצי, לעומת התזונה המערבית הממוצעת שכוללת בסך הכול קצת יותר ממחצית מהכמויות.


קראו עוד: שמן זו לא מילה גסה: מצעד השמנים הבריאים ביותר


פורום ניקוי רעלים ותזונה טבעית

  • הודעה
  • מחבר
  • תאריך / שעה
  • ניקוי רעלים
  • מדברון
  • 27/05/2018 08:39
  • שלומות, אישתי ואני בתחילת שנות החמישים שלנו מתכננים טיול הקיץ. חשבתי לשלב ביקור בחוות / מלון בריאות לניקוי רעלים, צומות, וכד'. מה מינימום הימים שמומלץ ע"מ שהטיפול יהיה אפקטיבי? בברכה רון

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • תיכנס לערוץ של לורן לוקמן
  • יוני
  • 26/10/2018 19:13
  • ניקוי רעלים
  • נורית
  • 10/04/2019 19:46
  • לפי מה שידוע לי רצוי לעשות ניקוי לפחות שבוע. אפילו מספר ימים יכולים לעזור..וזה מניסיון. עוד דבר נפלא שאני ממליצה וניסיתי אותו בעצמי הוא פד מיוחד לניקוי רעלים מן הגוף. לאחר השימוש בו הרגשתי שיפור כללי ורמת החיוניות בגוף עלתה. לחץ על הלינק הבא לצפייה במוצר: https://ebay.to/2WWD0DY

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • ניקוי רעלים
  • מוריה
  • 28/03/2019 09:48
  • האם ניקוי רעלים- הכוונה לכל בוקר לאכול מיץ לימון, תמרים, זרעי פשתן וכו' יכול לעשות לבן אדם - לכווץ לו את הכבד ומיזה הוא יכול למות ח"ו?

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • צום מים לזמן ממושך
  • אורי
  • 14/02/2019 16:42
  • אני ביום ה8 שלי בתוך הצום (שותה רק מים) ואני לוקח כדורים של מגנזיום ושם מלח במיים עכשיו אני חושב שהמגנזיום גורם לי "לשלשל מיצים" זה לא קקי את האמת היא שזה מרגיש כמו להשתין מהתחת (נשמע מצחיק אבל זה המצב) אני יורד במשקל יפה (זוהי המטרה שלי) אני מתכוון להמשיך בצום לתקופה של חודש פלוס ואני לא רוצה לעבור את כל החודש ככה כי זה לא פשוט ללכת לשירותים כל 20 דקות מה אני יכול לעשות?

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
רופאים בתחום
גב' עדינה בכר גב' עדינה בכר
דיאטנית קלינית, מומחית בטיפול בחולי סוכרת קרא עוד
דר' רז הגואל דר' רז הגואל
מומחה העוסק ברפואה אסתטית והשמנת יתר קרא עוד
מחלות קשורות
בדיקות קשורות
מידע וכלים שימושיים

אינפומד בריאות דיגיטלית בע"מ