מתאפקים לשירותים? 8 טעויות שעושים בעבודה - ועולות בבריאות

לא מאווררים את המשרד, מנשנשים בלי סוף ויושבים בצורה לא נכונה על הכיסא: 8 טעויות שאתם חייבים להפסיק לעשות במקום העבודה - למען הבריאות שלכם
כתבה פרסומית כתבת חסות


תאריך עדכון: 26/03/2017

אם אתם עובדים בעבודה משרדית, אתם וודאי מכירים את הסיטואציה: אחרי שבזבזתם חצי שעה בפקקים (במקרה הטוב), הגעתם למשרד, שוב התיישבתם מול המחשב עד שיצא ממנו עשן, החלטתם שאתם רעבים ועברתם ממצב ישיבה למצב של אכילה - וחוזר חלילה. בסוף היום סיימתם את העבודה מותשים, חסרי אנרגיה עם גב כואב וצוואר תפוס.


קראו עוד: כך העבודה שלכם גורמת להזדקנות מוקדמת ולדיכאון


"באופן כללי, עבודה משרדית עלולה לגבות מחיר בריאותי, אם לא נזהרים מכמה טעויות נפוצות", מסבירה ד"ר דנה פלורנטין, מומחית ברפואת משפחה ב"שרותי בריאות כללית". "לרוב מדובר בעובדים שנוטים לשבת שעות ארוכות ונמנעים מפעילות גופנית או מזניחים את נושא התזונה".


יחד עם ד"ר פלורנטין בדקנו מהן הטעויות הנפוצות שאנו עושים במשרד ופוגעות לנו בבריאות - וכיצד ניתן לפתור אותן:



1. הטעות: לא קמים מספיק מהכיסא

כשאתם שקועים בתוך מצגת שעליכם להכין, עוברים ללא הרף על מיילים או סתם מתעצלים לקום במשך שעות ארוכות, מערכת השלד שלכם עלולה לשלם על כך ביוקר. המנח הסטטי מקשה על זרימת הדם לשרירים, לאברים וגם למוח, וכך עלולה להיווצר בעיה בתפקוד השרירים והעצמות. אפילו הראייה מתדרדרת, כיוון שמרגילים את שרירי העין לראייה מקרוב בלבד.


הפתרון: פשוט תחליטו שבכל חצי שעה אתם קופצים להביא לעצמכם כוס מים או להימתח. בנוסף, במקום להציב לכם מטרות כמו להירשם לחדר כושר ולהתאמן לאחר שעות העבודה (סיכוי קלוש שתעמדו בזה, נכון?), נסו להתאמן לפני שאתם מגיעים לעבודה. כך גם תרוויחו משימה אחת פחות - וגם תגיעו רעננים וחיוניים יותר.


כואב לכם הגב? קומו להימתח


2. הטעות: נכנעים לנשנושים 

עוגיות, בורקסים, ואפילו יותר מדי קפה הפוך: כל אלה אינם מטיבים עם הבריאות או עם מידת הג'ינס שלכם. לצערנו, למרות המודעות הרבה לנושא, משרדים רבים עדיין מספקים את הסחורה הגרועה הזאת - ולכם נותר רק לנסות ולעמוד בפיתוי.


הפתרון: ראשית, כדאי שתסגלו לעצמכם הרגל פשוט: שתו הרבה מים. המים מסייעים למלא את הקיבה ולהילחם בתחושת הרעב, שלא אחת נובעת דווקא מצמא. בנוסף, כשיש לכם אפשרות, הצטיידו ב"נשנושים בריאים" יותר, כגון פירות חתוכים שתביאו מהבית, שקדים או יוגורט דל שומן.



3. הטעות: נמצאים בסביבת עבודה מלחיצה

מתח ולחץ בחיים עלולים לגרום למגוון בעיות בריאות, החל מירידה בחוזקה של מערכת החיסון, לחץ דם גבוה, ועד למחלות לב וסרטן.


הפתרון: תמיד אפשר לנסות לחפש סביבת עבודה קצת יותר רגועה. אם זה לא מתאפשר, רצוי להשתמש בטכניקות שונות מחוץ לשעות העבודה, שיסייעו בהפחתת הלחץ. פעילויות כגון דמיון מודרך, פעילות אירובית ואפילו טיפול פסיכולוגי יכולים להיות התשובה לכך.



4. הטעות: מתאפקים ללכת לשירותים

איפוק עלול לגרום להגדלה של שלפוחית השתן ולאורך זמן לפגוע גם בתפקוד שלה. בנוסף, אתם עלולים לסבול מגזים ומתחושה לא נעימה.


הפתרון: אל תחכו שהבוס ישדרג את חדר השירותים - קחו יוזמה! קנו מפיץ ריחני, או עציץ נחמד והשתמשו במגבוני חיטוי במקרה הצורך. לאחר מכן תלו שלט שיפנה את תשומת לב העובדים בבקשה לשמירה על ניקיון השירותים.



5. הטעות: לא מאווררים את המשרד 

כאשר אתם שוהים באזור עם מערכת אוויר סגורה, המתקיימת על ידי מזגן בלבד, אתם עלולים למצוא את עצמכם נדבקים שוב ושוב בווירוסים, שיכולים לעבור מעובד אחד לשני.


הפתרון: אם זכיתם בחדר עם חלון, אל תהססו לפתוח אותו ולנשום לרווחה - לטובתכם ולטובת העובדים שלידכם. אגב, אם החלון מספק מספיק אור - וותרו על הפלורסנט. מחקרים הראו ששימוש בתאורה מלאכותית עלול להשפיע על מצב הרוח שלנו.



6. הטעות: יושבים ליד שמשת חלון ולא משתמשים בקרם הגנה

אם לא לקחתם לתשומת לבכם את המלצתנו הקודמת לאוורר את החדר ולא פתחתם חלון, או אם אין לכם אפשרות כזאת ואתם יושבים ליד חלון סגור, חשוב שתבינו שקרינת השמש חודרת גם דרך הזגוגית.


הפתרון: הקפידו על שימוש בקרם הגנה בכל שעתיים-שלוש, או על כיסוי מתאים - גם בתוך המשרד.



7. הטעות: יושבים במנח גבוה או נמוך מדי 

כאשר אתם יושבים מול המחשב ומרכינים את הראש מטה או לחילופין מביטים מעלה על מנת להביט במסך המחשב, אתם עלולים לגרום לעצמכם לכופף או להרים את חוליות הצוואר - מה שגורם לא אחת לבעיות צוואר וכאבי גב.


הפתרון: על מנת להימנע מכאבי גב ומבעיות צוואר ההמלצה היא להקפיד על המנח הבא: שבו בנוח כאשר הגובה העליון של המסך מקביל לגובה העיניים שלכם. עצמות השלד שלכם יודו לכם על זה.



8. הטעות: לא מוצאים סיפוק בעבודה

לא כולנו עובדים בעבודת חיינו, והשגרה יכולה לשחוק וגם לגרום לנו לתחושת חוסר סיפוק מתמדת. 


הפתרון: גם בעבודה הכי משעממת בעולם, אפשר לנסות להגדיל ראש ולמצוא פתרונות יצירתיים ומלאי משמעות שיגבירו את תחושת הסיפוק והאושר. נסו להתעניין, ללמוד ולגוון את תחום העיסוק במידת האפשר.


פורומים כירופרקטיקה

הודעה
מחבר
תאריך/שעה
סחרחורת יעל 11/03/2016 12:17
  • שלום, אני בת 32 ואני סובלת מתחושת סחרחורת, ראש כבד, לחץ בראש, כאילו אני לא בפוקוס, תחושת שיוט. מזה 8 חודשים הצוואר תפוס השריר הסקלני ושריר scm. לאחרונה יש גם עיקצוצים וצריבות בכל מיני מקומות בגוף. אורתופד איבחן מתח שרירים גבוה. האם הכירופרקטיקה יכולה לעזור? האם זה נשמע שהסחרחורת היא כתוצאה מהצוואר?

  • + הוסף תגובה
המשך יעל 11/03/2016 13:19
  • האם הכאב מהצוואר יכול גם להקרין לאוזן? יש לי דקירות חזקות באוזן שמאל ולפעמים גם תחושה של חום בתוך האוזן.

  • + הוסף תגובה
כאב בצוואר והקרנה לגוף עומר הירש 12/03/2016 16:09
  • שלום יעל, התשובה הקצרה לשאלתך היא כן וכן. כירופרקטיקה יכולה לעזור, ונשמע שבהחלט יתכן שהתחושות שאת מתארת מקורן בצוואר, למרות שיכול להיות שיש מעורבות של אוזן פנימית, מוח קטן ועוד, אבל על כולם כירופרקטיקה יכולה להשפיע באופן חיובי. מעבר לכך, כאב בצוואר בהחלט יכול להקרין לאוזן, במיוחד אם יש מעורבות של SCM. http://www.triggerpoints.net/symptom/ear-pain

  • + הוסף תגובה
המשך יעל 15/03/2016 10:53
  • אני מגישה ממש מעורפלת. חוסר ריכוז כאילו משהו לוחץ כבד בראש. כל זה יכול להיות מהצוואר? יש גם הרגשה של אי נוחות ב scm. עם הכאב עוד אני יכולה להתמודד אבל ההרגשת עירפול הזאת משגעת!!! אני מפתחת מטיפול כירופרקטי וממניפולציות שאולי יעשו נזק יותר גרוע. אני מטופלת בנוסף בעיסוי רפואי אורתופדי שמקל על השרירים הכואבים אבל התחושת עירפול/סחרחורת עדיין ישנה. אני כבר ממש מיואשת

  • + הוסף תגובה
תחושת ערפול עומר הירש 15/03/2016 11:22
  • יעל יקירתי, אני מבין את החשש שלך, אבל הוא לא מבוסס. כירופרקטיקה הוא מקצוע בטוח ביותר! ולמצב כמו זה שדאת מתארת הוא אחד היעילים ביותר, הן מבחינת הערפול, והן מבחינת הסחרחורת. אם תחושת הסחרחורת היא תחושה שהחדר מסתובב לך, במיוחד אם את משנה תנוחת ראש, כנראה שמדובר ב BPPV, או "קריסטלים" באוזן, ובכך אפשר לטפל בקלות יחסית. אם תחושת הסחרחורת היא יותר כמו "להיות על ספינה", אז סביר מאד להניח שיש קשר בינה ובין המחושים בצוואר, באוזן, ותחושת הערפול. ממליץ לך מאד לקבוע תור לכירופרקטור שיוכל להעריך בצורה מקצועית את יעילות תפקוד מערכת העצבים שלך, ותנועתיות הצוואר שלך, ולטפל בהתאם. בהצלחה!

  • + הוסף תגובה
המשך יעל 15/03/2016 11:43
  • תודה, קבעתי עכשיו תור לד"ר גיא אלמוג. אתה ממליץ עליו? ותחושת הסחרחורת היא לא כמו ורטיגו (היה לי בעבר ורטיגו). זה מן תחושה של עירפול/חוסר פוקוס/ שיוט....

  • + הוסף תגובה
מצויין עומר הירש 15/03/2016 11:49
  • גיא אלמוג כירופרקטור מצויין, הוא גם עמד בראש מערך הכירופרקטיקה באסף הרופא ובראש מחלקת ה continued education של האגודה שלנו, בה אני סגן הנשיא. בקיצור, איש רב פעלים עם הרבה ניסיון. תמסרי לו ד"ש :-) ובהצלחה בטיפול.

  • + הוסף תגובה
תודה רבה יעל 15/03/2016 12:00
  • עוד שאלה קטנה..האם דיקור יבש יכול לעזור במקרה הזה לדעתך?

  • + הוסף תגובה
דיקור יבש עומר הירש 15/03/2016 13:31
  • אם הבעיה היא אכן בשריר ה scm, והבעיה נקודות הדק, אז בהחלט.

  • + הוסף תגובה
תודה יעל 15/03/2016 16:47
  • ד"ר הירש שלחתי לך מייל למייל שלך. אודה להתיחסותך.

  • + הוסף תגובה
סחרחורות/ערפול אופק 23/06/2019 20:27
  • מה קורה יעל אני מרגיש את אותו הדבג כבר מלא זמן האם תוכלי ליצור איתי קשר

  • + הוסף תגובה
תחושות דומות לנה 30/10/2019 23:02
  • הי יעל, קראתי את השאלה שלך ואני מרגישה משהו דומה כבר כמה חודשים, האם עבר לך ומה זה היה אם כן.

  • + הוסף תגובה
התחושה שלי מאוד דומה ניקול 05/03/2020 19:40
  • היי , מרגישה במצב ממש דומה כבר כמה חודשים וזה נורא מלחיץ אותי הסחרחורות ותחושת כובד ראש ביצעתי הדיקות סיטי ויצא תקין בנוסף יש לי תחושה שמשהו בשמיעה שונה כמו באקווריום אך בדיקת שמיעה יצאה תקין . מה עושים

  • + הוסף תגובה
זריקת בלוק סיגל 22/02/2020 00:10
  • שלום רב, בחודש ספטמבר 19 עברתי ניתוח פריצת דיסק בשתי חוליות, כיום יש לי דלקת בעצב ואני צריכה לעבור זריקת בלוק. הבעיה היא שאני מאוד פוחדת מעצם הפעולה, הכאב של אותו רגע של החדרת המחט באזור. הייתי רוצה לדעת מה היא רמת הכאב של פעולה זו והאם ניתן לעשות אותה (אפילו באופן פרטי) בהרדמה מלאה? אני ממש מפחדת עד כדי חרדות ובכי לאורך כל היום (פחד מוות), דבר שגורם לי לא לישון במהלך הלילות האחרונים ואפילו גורם לי אולי לבטל את ביצוע הפעולה

  • + הוסף תגובה
זריקת בלוק סיגל 22/02/2020 00:10
  • שלום רב, בחודש ספטמבר 19 עברתי ניתוח פריצת דיסק בשתי חוליות, כיום יש לי דלקת בעצב ואני צריכה לעבור זריקת בלוק. הבעיה היא שאני מאוד פוחדת מעצם הפעולה, הכאב של אותו רגע של החדרת המחט באזור. הייתי רוצה לדעת מה היא רמת הכאב של פעולה זו והאם ניתן לעשות אותה (אפילו באופן פרטי) בהרדמה מלאה? אני ממש מפחדת עד כדי חרדות ובכי לאורך כל היום (פחד מוות), דבר שגורם לי לא לישון במהלך הלילות האחרונים ואפילו גורם לי אולי לבטל את ביצוע הפעולה

  • + הוסף תגובה

הצטרפו לאינדקס הרופאים!