מתאפקים לשירותים? 8 טעויות שעושים בעבודה - ועולות בבריאות

לא מאווררים את המשרד, מנשנשים בלי סוף ויושבים בצורה לא נכונה על הכיסא: 8 טעויות שאתם חייבים להפסיק לעשות במקום העבודה - למען הבריאות שלכם

כתבה פרסומית כתבת חסות


תאריך עדכון: 26/03/2017

אם אתם עובדים בעבודה משרדית, אתם וודאי מכירים את הסיטואציה: אחרי שבזבזתם חצי שעה בפקקים (במקרה הטוב), הגעתם למשרד, שוב התיישבתם מול המחשב עד שיצא ממנו עשן, החלטתם שאתם רעבים ועברתם ממצב ישיבה למצב של אכילה - וחוזר חלילה. בסוף היום סיימתם את העבודה מותשים, חסרי אנרגיה עם גב כואב וצוואר תפוס.


קראו עוד: כך העבודה שלכם גורמת להזדקנות מוקדמת ולדיכאון


"באופן כללי, עבודה משרדית עלולה לגבות מחיר בריאותי, אם לא נזהרים מכמה טעויות נפוצות", מסבירה ד"ר דנה פלורנטין, מומחית ברפואת משפחה ב"שרותי בריאות כללית". "לרוב מדובר בעובדים שנוטים לשבת שעות ארוכות ונמנעים מפעילות גופנית או מזניחים את נושא התזונה".


יחד עם ד"ר פלורנטין בדקנו מהן הטעויות הנפוצות שאנו עושים במשרד ופוגעות לנו בבריאות - וכיצד ניתן לפתור אותן:



1. הטעות: לא קמים מספיק מהכיסא

כשאתם שקועים בתוך מצגת שעליכם להכין, עוברים ללא הרף על מיילים או סתם מתעצלים לקום במשך שעות ארוכות, מערכת השלד שלכם עלולה לשלם על כך ביוקר. המנח הסטטי מקשה על זרימת הדם לשרירים, לאברים וגם למוח, וכך עלולה להיווצר בעיה בתפקוד השרירים והעצמות. אפילו הראייה מתדרדרת, כיוון שמרגילים את שרירי העין לראייה מקרוב בלבד.


הפתרון: פשוט תחליטו שבכל חצי שעה אתם קופצים להביא לעצמכם כוס מים או להימתח. בנוסף, במקום להציב לכם מטרות כמו להירשם לחדר כושר ולהתאמן לאחר שעות העבודה (סיכוי קלוש שתעמדו בזה, נכון?), נסו להתאמן לפני שאתם מגיעים לעבודה. כך גם תרוויחו משימה אחת פחות - וגם תגיעו רעננים וחיוניים יותר.


כואב לכם הגב? קומו להימתח


2. הטעות: נכנעים לנשנושים 

עוגיות, בורקסים, ואפילו יותר מדי קפה הפוך: כל אלה אינם מטיבים עם הבריאות או עם מידת הג'ינס שלכם. לצערנו, למרות המודעות הרבה לנושא, משרדים רבים עדיין מספקים את הסחורה הגרועה הזאת - ולכם נותר רק לנסות ולעמוד בפיתוי.


הפתרון: ראשית, כדאי שתסגלו לעצמכם הרגל פשוט: שתו הרבה מים. המים מסייעים למלא את הקיבה ולהילחם בתחושת הרעב, שלא אחת נובעת דווקא מצמא. בנוסף, כשיש לכם אפשרות, הצטיידו ב"נשנושים בריאים" יותר, כגון פירות חתוכים שתביאו מהבית, שקדים או יוגורט דל שומן.



3. הטעות: נמצאים בסביבת עבודה מלחיצה

מתח ולחץ בחיים עלולים לגרום למגוון בעיות בריאות, החל מירידה בחוזקה של מערכת החיסון, לחץ דם גבוה, ועד למחלות לב וסרטן.


הפתרון: תמיד אפשר לנסות לחפש סביבת עבודה קצת יותר רגועה. אם זה לא מתאפשר, רצוי להשתמש בטכניקות שונות מחוץ לשעות העבודה, שיסייעו בהפחתת הלחץ. פעילויות כגון דמיון מודרך, פעילות אירובית ואפילו טיפול פסיכולוגי יכולים להיות התשובה לכך.



4. הטעות: מתאפקים ללכת לשירותים

איפוק עלול לגרום להגדלה של שלפוחית השתן ולאורך זמן לפגוע גם בתפקוד שלה. בנוסף, אתם עלולים לסבול מגזים ומתחושה לא נעימה.


הפתרון: אל תחכו שהבוס ישדרג את חדר השירותים - קחו יוזמה! קנו מפיץ ריחני, או עציץ נחמד והשתמשו במגבוני חיטוי במקרה הצורך. לאחר מכן תלו שלט שיפנה את תשומת לב העובדים בבקשה לשמירה על ניקיון השירותים.



5. הטעות: לא מאווררים את המשרד 

כאשר אתם שוהים באזור עם מערכת אוויר סגורה, המתקיימת על ידי מזגן בלבד, אתם עלולים למצוא את עצמכם נדבקים שוב ושוב בווירוסים, שיכולים לעבור מעובד אחד לשני.


הפתרון: אם זכיתם בחדר עם חלון, אל תהססו לפתוח אותו ולנשום לרווחה - לטובתכם ולטובת העובדים שלידכם. אגב, אם החלון מספק מספיק אור - וותרו על הפלורסנט. מחקרים הראו ששימוש בתאורה מלאכותית עלול להשפיע על מצב הרוח שלנו.



6. הטעות: יושבים ליד שמשת חלון ולא משתמשים בקרם הגנה

אם לא לקחתם לתשומת לבכם את המלצתנו הקודמת לאוורר את החדר ולא פתחתם חלון, או אם אין לכם אפשרות כזאת ואתם יושבים ליד חלון סגור, חשוב שתבינו שקרינת השמש חודרת גם דרך הזגוגית.


הפתרון: הקפידו על שימוש בקרם הגנה בכל שעתיים-שלוש, או על כיסוי מתאים - גם בתוך המשרד.



7. הטעות: יושבים במנח גבוה או נמוך מדי 

כאשר אתם יושבים מול המחשב ומרכינים את הראש מטה או לחילופין מביטים מעלה על מנת להביט במסך המחשב, אתם עלולים לגרום לעצמכם לכופף או להרים את חוליות הצוואר - מה שגורם לא אחת לבעיות צוואר וכאבי גב.


הפתרון: על מנת להימנע מכאבי גב ומבעיות צוואר ההמלצה היא להקפיד על המנח הבא: שבו בנוח כאשר הגובה העליון של המסך מקביל לגובה העיניים שלכם. עצמות השלד שלכם יודו לכם על זה.



8. הטעות: לא מוצאים סיפוק בעבודה

לא כולנו עובדים בעבודת חיינו, והשגרה יכולה לשחוק וגם לגרום לנו לתחושת חוסר סיפוק מתמדת. 


הפתרון: גם בעבודה הכי משעממת בעולם, אפשר לנסות להגדיל ראש ולמצוא פתרונות יצירתיים ומלאי משמעות שיגבירו את תחושת הסיפוק והאושר. נסו להתעניין, ללמוד ולגוון את תחום העיסוק במידת האפשר.


פורום כירופרקטיקה

  • הודעה
  • מחבר
  • תאריך / שעה
  • לחצים בגב וחוסר תחושה בבהונות הרגליים
  • נועה
  • 17/05/2019 20:41
  • שלום רב, אני בת 26, ואני חווה כבר תקופה חוסר תחושה בבהונות הרגליים אבל רק בצד החיצוני של הבוהן באזור בו היא נוגעת בפנים הנעל. בנוסף התחילו אצלי תחושות של חום וקור שעוברות לעיתים ברגליים בדרך כלל מופיע בעת עמידה או הליכה. עוד דבר שהחל להופיע אצלי זה לחצים בגב העליון, אבל לא תמיד, מה שמופיע אצלי יותר זו תחושה מוזרה רק בצד ימין של הגב שמגיעה כמו גלים, היא לא כואבת ולא שורפת, פשוט מרגיש כאילו גל נוגע בי באותו אזור אבל מבפנים (תחושה מאוד מוזרה). יש לציין שאני עובדת בעבודה שדורשת ממני לעמוד כל הזמן מבלי לשבת, במשך 9-12 שעות ביום, 6 ימים בשבוע, ובימים שיש סחורה אז העבודה היא גם פיזית עם סחיבת משקלים כבדים יחסית והמון התכופפות. בנוסף לזה אני כל הזמן עם נעליים שהן לא נעלי ספורט או אורתופדיות, אני נועלת בעיקר מגפונים (לעיתים עם עקב קטן) ושהן בדרך כלל צרות מאוד באזור הבוהן, בדיוק באותו האיזור שאין לי בו תחושה. אני לא אוכלת באופן מסודר וגם בדרך כלל לא דברים מזינים, ואני סובלת ממחלת עור אוטואימונית בשם ליכן פלנוס. מודעת לעובדה שהתייעצות בפורום אינה תחליף לביקור אצל רופא, אך אשמח לדעת אם אלו סיפטומים שנשמעים בגדר הנורמה או שמה שאני מתארת נשמע לא סביר. תודה מראש.

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • בדיקה
  • ס
  • 11/04/2019 19:08
  • שינוים OA בפרקי SIJ
  • נטע
  • 04/04/2019 17:27
  • שלום, אני בת 25 וחודשים האחרונים סובלת מכאבים מציקים בגב התחתון. יש לציין שאני עובדת בעבודה שמשלבת בין שעות רבות בהן אני יושבת מול המחשב ומדי פעם עובדת בימים מרוכזים בהם העבודה פיזית למדי ועליי לסחוב כמות גדולה של ציוד ומשקלים. אני משתדלת להתאמן ולהימתח ככל הניתן, אבל סדר היום שלי לא תמיד מאפשר את זה מכיוון שהכאב לי מפסיק להציק לי כבר זמן ממושך, הופנתי לבדיקת רנטגן שבממצאיה נכתב - מבנה גרמי תקין הרווחים שמורים שינוים OA בפרקי SIJ האם ייתכן שבגיל כל כך צעיר אני סובלת מאוסטאוארתריטיס? מה המשמעות מבחינתי לטווח הקצר והארוך? ומה דרך הטיפול הטובה ביותר עבורי? תודה

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
רופאים בתחום
פרופ' דן עטר פרופ' דן עטר
מנהל מחלקה אורתופדית סורוקה קרא עוד
ד"ר סמיון קרסניאנסקי ד"ר סמיון קרסניאנסקי
מנהל שירות מפרק הירך במערך אורתופדיה-שיקום של... קרא עוד
מחלות קשורות
בדיקות קשורות
מידע וכלים שימושיים

אינפומד בריאות דיגיטלית בע"מ