לקראת החזרה ללימודים: כך תבחרו ילקוט ונעליים לילדים

כיצד כדאי לבחור ילקוט מתאים לכל ילד לפי גילו ומשקלו ואיך לבחור נעליים מתאימות לבית הספר? לקראת פתיחת שנת הלימודים: כל הטיפים שיעזרו לכם לשמור על בריאות הילדים

כתבה פרסומית כתבת חסות


תאריך עדכון: 22/08/2016


כבר במהלך החופש הגדול, נערכים הורים לתלמידים לקראת פתיחת שנת הלימודים הקרבה. איילת קלר, מנהלת השירות לפיזיותרפיה במרכז שניידר לרפואת ילדים מקבוצת הכללית, מייעצת כיצד להתכונן מבעוד מועד ולבחור את הילקוטי והנעליים המתאימים – שיעזרו לשמור על יציבה, הליכה ואיזון נכונים לילדים:


קראו עוד: משקפי ראייה לילדים: מתי נדרש אבחון וכיצד בוחרים נכון?



"משקל הילקוט כשהוא מלא לא יעלה על 15% ממשקל גופו של הילד"


בחירה נכונה של ילקוט גב והתאמתו למימדי הילד חשובה מאוד לבריאות הגב, הכתפיים והצוואר. יש לשים לב לכללים מנחים בעת בחירת הילקוט: 

•על הילקוט להיות בעל רצועות כתף רחבות, מרופדות וניתנות לכוונון באמצעות אבזם. 


•על הילקוט להיות בעל ריפוד באזור הגב וכן להכיל מספר תאים המאפשרים חלוקת משקל הספרים, המחברות וכלי הכתיבה.


•בעת התאמת הילקוט לנשיאה, יש לוודא שאורך רצועות הכתפיים שווה ומאפשר חלוקה סימטרית של עומס המשקל. כמו כן, יש לדאוג שעיקר משקל הילקוט יימצא מול מרכז הגב ולא מול האגן.


•בכדי להימנע ממשקל יתר, מומלץ לשאת בכל יום את חומרי הלימוד הדרושים ליום זה בלבד ולוודא שמשקל הילקוט כשהוא מלא, לא יעלה על 15% ממשקל גופו של הילד. 

 

•חשוב להסביר לילד שעליו לדווח להורים על הופעת כאבי גב או כתפיים בעת נשיאת הילקוט. 


• שימוש בילקוט עם גלגלים יש לשקול בהתאם לתנאי הדרך מהבית לבית הספר ובחזרה. ילקוט עם גלגלים אמנם אינו נישא על גב הילד, אולם משקלו רב יותר, הוא אינו מתאים לעליה במדרגות, דורש מאמץ רב בהרמה ומעודד תנועה לא סימטרית בגב ובידיים, ולכן ההמלצה היא למשוך את התיק פעם ביד ימין ופעם ביד שמאל. 


•חשוב לשים לב שעל  גוף הילקוט קיימים מחזירי אור לבטיחות בדרכים.



בחירה נכונה של ילקוט גב והתאמתו למימדי הילד חשובה מאוד לבריאות הגב, הכתפיים והצוואר



"נעליים העשויות מחומרים קשיחים מפריעות לתנועתיות כף הרגל"

בחירת נעליים וסנדלים לילדים הינה בעלת חשיבות רבה. יש לשים לב למבנה הנעליים. רצוי כי הנעל או הסנדל יהיו מעוגלים ורחבים בחלקם הקדמי. אזור הנעל (הסנדל) המקיף את עקב הרגל יהיה צמוד אל הרגל ולא יאפשר יציאה מהנעל בעת הליכה וכן שהיא תהיה עשויה מחומרים נושמים וגמישים: נעליים העשויות מחומרים קשיחים מפריעות לתנועתיות כף הרגל. כפכפים מכל סוג שהוא אינם מומלצים לשימוש בקרב ילדים. 


בעת בחירת הנעליים, חשוב להתאים את צורת הנעל למידת ומבנה כף הרגל (רחבה/צרה). המידה המתאימה תקבע לאחר מדידת נעל ימין ונעל שמאל כשהילד עומד (לרוב אורך כפות הרגליים אינו זהה). 


גם הגרביים צריכות להתאים לגודל כפות הרגלים. גרביים קטנות מידי מגבילות תנועה חיונית של  כפות הרגלים, ואילו גרביים גדולות מידי יוצרות קפלים, מוקדי לחץ ואי נוחות. חשוב לקשור את השרוכים ולהדקם על הנעל, כדי שלא ייפתחו ולא ילחצו וכן רצוי למדוד נעליים בסוף יום פעילות, בגלל נטיית הרגליים להתנפח בסוף היום. 



קראו עוד: הפרעות קשב וריכוז: 5 טיפים לתחילת שנת הלימודים



פורום מדרסים

אורתוטיסט שמואל להב

אורתוטיסט שמואל להב
שמואל להב, אורתוטיסט ומנהל את מכון אורתופדי ברזילי-להב. בעבר: יושב ראש איגוד המכונים האורתופדיים. החל משנת 1971 החל לעבוד במכון אורתופדי ברזילי, קיבל תואר מוסמך והכרת מעמד של משרד הבריאות בשנת עוד...

  • הודעה
  • מחבר
  • תאריך / שעה
  • כאבים מתמשכים ברגליים
  • אבי
  • 26/05/2019 12:10
  • אהלן! לפני שנה וחצי התחלתי לשים מדרסים עקב קריסה של הרגל (פלטפוס). לאחר כמה שבועות, במהלך ריצה קלה התחלתי להרגיש כאב קטן בקדמת הרגל, מתחת לברך. הפסקתי לרוץ באותו רגע. הלכתי לאורטופד שקבע שיש לי שברי מאמץ ואמר לי לנוח. מאחר שהכאב התמשך גם אחרי שהפסקתי לרוץ לגמרי, והכאב המשיך להופיע גם בישיבה והליכה, הלכתי לאורטופד אחר שאמר שיש לי שריר קצר ועליי לעשות מתיחות. עשיתי את המתיחות שהוא אמר במשך תקופה והכאב עדיין לא עבר. בינתיים הפסקתי להשתמש במדרסים כי חששתי שהכאב נגרם מהם. עשיתי מיפוי עצמות והוא יצא תקין. לאחרונה, אחרי שהכאב עדיין לא נעלם, הלכתי לאורטופד אחר שעשה לי דיקור רפואי (כ5-6 טיפולים). הכאב נחלש, אך לאחר שעשיתי מדרסים חדשים במכון מקצועי הכאב קצת חזר. יש לציין שהכאב מופיע בשתי הרגליים, אך זה אינו כאב חזק מאוד. רציתי לדעת האם הפציעה יכולה להיגרם ממדרסים? ואם כן מה עליי לעשות? תודה רבה!

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • עצם ספייר
  • עדינה
  • 01/05/2019 18:00
  • שמואל שלום יש לי שאלה לגבי עצם הנביקולר. הנקראת גם העצם ספייר. יש לי קריסה פנימה בשתי הרגלים. ברגל שמאל הקריסה חמורה יותר ושם גם העצם הזו בולטת מאוד מאוד. ברגל השניה איננה. בשנה האחרונה אני מבחינה כי היא בולטת יותר. שאלתי האם היא מתפתחת עם השנים ומחמירה? תרגילים על קריסה ועבודה על קשת הרגל הקורסת יכולים להקל על זה? האם היא נובעת מהקריסה או שזה פשוט קיים ומולד באותו הגודל. אני רוב היום עם מדרסים וכך היא פחות מורגשת בנעל אך להבנתי כשמפריעה מאד הפתרון הוא ניתוחי בלבד? תודה רבה רבה!

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • נעלים ופד לאצבעות
  • עדינה
  • 29/03/2019 13:34
  • שמואל שלום יש לי פלטפוס וקריסה פנימה כשבשמאל חמורה יותר. כמו כן התפתחות של הלוקס ולגוס (גם גנטי).בעת בדיקת הכנת מדרס לא הראה המחשב לחץ באיזור האצבעות ועדין המדרס שהוכן נעשה בו פד להורדת הלחץ בשל הלוקס ולגוס.לא היתי בעבר עם מדרס שלם וכרית פד כזו אלא עם מדרס חצי. בנוס קניתי נעל ספורט שעליה אני כרגע בלבד מאז המדרסים. והיא נעל שנשחשבת ריצה. ניו באלנס. יש לי לחץ באצבעות. רציתי לברר אם זה יכול להיות כהסתגלות לפד?שינוי של הלחץ ברגל ולכן הרגשה של לחץ? או אולי מהנעלים שהם נעלי ריצה ויש להם עליה קידמית מעט באצבעות? האם פד כזה יכול לעשות נזק באם לא נדרש מבחינת הרגל? ושאלה נוספת אם מותר ללכת עם נעלי ריצה/ספורט שכאלה כל הזמן גם שזה נעל לריצה. המדרס שהוכן לי הוא רך עם תמיכה ספוגית קשיחה (לא פלסטיק קשיח) לחוצה מאוד בת 33 תודה.

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • עדינה שלום, כשיש HV צריך פד, גבוה או נמוך לפי הצורך. לחץ באצבעות צריך להעלם תוך כשבועיים שלושה. אסור להשתמש בנעל ריצה בזמן אחר (לא בשעת ריצה) מפני שהבולמים בנעל קשוחים ובנויים לתת תמיכה בעומס מוגדל, אם תירצי את יכולה להגיע אלי עם הנעלים והמדרסים לבדיקה/התייעצות בחינם כמי שמגיעה מהפורום הזה. לתיאום 036121070. לנתראות, שמוליק

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
רופאים בתחום
איתי מנחם איתי מנחם
מומחה באבחון וטיפול בתחומים רבים לרבות, האורתופדי... קרא עוד
ענת פרידמן ענת פרידמן
פיזיותרפיסטית לרצפת האגן קרא עוד
מחלות קשורות
בדיקות קשורות
מידע וכלים שימושיים

אינפומד בריאות דיגיטלית בע"מ