"מה, עוד לא ילדת"? כך תחזרי לגזרה אחרי הלידה

אמנם מדובר בשאלה הכי מעליבה שנוצרה, אבל מה לעשות, לא לכולן יש מזל כמו לבר רפאלי, והבטן לא תרד לך שנייה אחרי שתצאי מחדר הלידה. 5 טיפים שיעזרו לכל אמא טרייה לחזור לעצמה – בלי בעיה
כתבה פרסומית כתבת חסות


הפטמות דואבות, העיניים נפוחות והבטן עוד נפוחה. אין ספק שלהיות אמא טרייה זה לא פיקניק אבל זו גם ברכה. עם זאת, שאלה אחת לא במקום יכולה להוריד אותך לרצפה. אז למה חשוב לשמור על תזונה נכונה, איך חוזרים לשגרת חיים, מאיפה מוצאים זמן לבישולים, איך נפטרים מהרעלים ומקפידים על כל הוויטמינים והמינרלים החיוניים, והכי חשוב – איך שומרים על שעות שינה קבועות וארוחות מסודרות:


1. המטרה – חזרה לשגרה

עבורך לידה היא אחד האירועים המרגשים והמאושרים בחיים, אבל עבור גופך מדובר בסוג של טראומה. סליחה על האנלוגיה הבוטה, אבל במובנים רבים, גוף של אישה לאחר לידה הוא כמו אוטו שעבר תאונה. הגוף מכווץ ובסטרס, תשוש וחסר אנרגיה, סובל ממחסור בוויטמינים ומינרלים חיוניים (אחרי שחלק אותם עם ה"פרטנר" שבתוכו במשך תשעה חודשים), עמוס ברעלים הכוללים אפידורל ושאר משככי כאבים, חומרי הרדמה, תרופות וסמים אחרים (שגם מונעים מהגוף לפרק את השומנים), סובל מעומס מתמשך על החוליות, עמוד השדרה והשרירים (אחרי שסחב יצור חי ובועט בתוף גופו במשך תשעה חודשים), והכי חשוב – מחסור חמור בשעות שינה שהצטבר בכל מהלך הלידה, ורק הולך ומתעצם אף יותר אחריה. לא סתם אומרים שאישה מוכנה ללדת רק אחרי שהספיקה לשכוח את הלידה הקודמת.... אז מה עושים? קודם כל מחזירים את הגוף ואת עצמנו לשגרת חיים. המטרה אינה רק לרדת במשקל, אלא להחזיר את הגוף למצב של שגרה דרך חזרה לתזונה נכונה, ניקוי הרעלים ואספקה קבועה ומתמשכת של ויטמינים ומינרלים חיוניים.


קראו עוד: לחזור לבטן שטוחה: 7 שינויים שקורים לאחר הלידה – והטיפול



2. אם תזניחי את עצמך, תזניחי את ילדך

רוב הנשים נוטות להזניח את עצמן ובעיקר את התזונה שלהן לאחר הלידה, ולשים את כל המאמצים ותשומת הלב על התינוק החדש. אסור לכן לשכוח שאם תישארו מותשות, רעבות וללא כוחות, לא תוכלו לטפל בו כראוי. כדי שתינוקכן יהיה בריא, חובה עליכן קודם כל לשמור על בריאותכן. תזונה לקויה, רעלים והיעדר ויטמינים ומינרלים חיוניים, "תוקעים" את תהליך ההרזייה, מורידים את מפלס האנרגיה ומובילים לחוסר איזון בכלל מערכות הגוף. גם אם אין לך שום רצון להרזות או להתחיל בדיאטה, את עדיין חייבת לאכול נכון ולמלא את החסרים שצברת במשך תשעה חודשים. קיימים 144 סוגים של ויטמינים ומינרלים שלהם זקוק הגוף מדי יום, וכאשר הגוף מרגיש בחסרים, אין סיכוי שהוא יפרק את השומנים.


כדי שתינוקכן יהיה בריא, חובה עליכן קודם כל לשמור על בריאותכן



שבע שעות שינה? הצחקת אותי

גופנו מפרק את השומן במהלך השינה, ולכן חובה לישון לפחות שבע שעות ביממה. אז נכון, זה לא ריאלי אחרי לידה לישון שינה רציפה כל כך ארוכה, אבל חשוב לפחות להגיע לכמות השינה המומלצת, גם אם היא מפוצלת. רצוי לעשות זאת דרך תכנון נכון ומדויק של סדר היום, המותאם לכל אישה באופן פרטני, עד לרזולוציות הקטנות ביותר – באיזה שעה את הולכת לישון? מתי את קמה בלילה? באיזה שעה את רעבה? באלו ימים יש עזרה של הקרובים ובני המשפחה ומתי אפשר לתכנן את העזרה כדי שיהיה לך זמן לעצמך? איך משלבים יחד את השינה והאכילה במשך היום כדי שמצד אחד תרגישי שבעה ואנרגטית ומצד שני לא תאכלי לפני השינה ותשמיני? ועוד. דרך המענה לשאלות אלה ניתן לגבש סדר יום קבוע, שהוא קריטי במיוחד בתקופה המעורערת והלא יציבה שלאחר הלידה. 



למי יש זמן לבשל? 

פגשתי נשים רבות שלא השמינו במהלך ההריון, והחלו להשמין דווקא לאחר הלידה, בעקבות הכאוס שנוצר בחייהן, וגרם להן להפסיק לבשל ולאכול לא מסודר מכל מה שבא ליד. כשבונים תפריט מסודר וארוחות קבועות המבוססות על סדר יום קבוע, לאחר זמן מאוד קצר (חודשיים שלושה אחרי הלידה) הנשים חוזרות לעצמן ומרגישות כאילו כבר עברה שנה – הגוף מאוזן, נקי מרעלים, והספיק להשלים את החסרים בוויטמינים ומינרלים חיוניים. בדרך זו, ניתן לבטל את כל אותם תסמינים לא נעימים: העור חוזר להיות יפה ומתוח, השיער מפסיק לנשור ולהתדלדל וחוזר להיות מבריק ומרוכז, הציפורניים מפסיקות להישבר, ובעיקר הגוף חוזר לאותה רמת חיוניות ואנרגטיות כפי שהיה פעם. בבניית תפריט קבוע ומדויק, חשוב להקפיד כי הוא יכלול לא רק "מה לאכול" אלא גם "איך ומתי לאכול", ובצורה נגישה וקלה ככל האפשר, כך שלא ידרוש לעמוד ולבשל במטבח במשך שעות, ולא יבוא על חשבון שעות השינה היקרות. 


קראו עוד: האם אחוז ההפלות עולה עקב בדיקת מי שפיר? המדריך לבדיקות הריון



לא רק את חייבת סדר יום, גם הילדים

אם תרגילי את עצמך לתזונה מאולתרת ולארוחות לא מסודרות, במהלך השנים תראי שהרגלים גרועים אלו יעברו גם לילדים. לכן, חשוב לבנות תשתית לשגרה יציבה שתשרת אותך, את הילדים ושאר בני המשפחה לתקופה ארוכה גם שנים רבות לאחר הלידה. נשים שמצליחות לעשות זאת, מסגלות את אותה תזונה שלמדו גם לילדיהן, והופכות את האכילה לנתון יציב בתוך המשפחה, דבר שמכניס המון שפיות וסדר למשפחה המורחבת, ומשפיע לטובה גם על כל הדינמיקה המשפחתית וההרמוניה בתוכה. פתאום גם הבעל מגיע הביתה מוקדם כי כיף לו בארוחות המשפחתיות, האישה מקבלת מחמאות ומרגישה יותר טוב עם עצמה, והילדים מתרגלים לאכול מסודר יחד עם כל המשפחה.



הכותבת היא לורן גונר, מפתחת דיאטת לורן - דיאטה בהתאמה אישית המתבססת על מעטפת טיפול כוללת והוליסטית מעבר לירידה נקודתית במשקל, ומשלבת מוצרים הומאופטיים, תפריט מותאם אישית, מיפוי גנטי של דגימת שיער, וליווי מקצועי יומיומי.



פורומים דיכאון אחרי לידה

הודעה
מחבר
תאריך/שעה
משפטים אובדניים נורי 30/08/2020 10:05
  • חברה שלי אחרי לידה ראשונה, אומרת המון משפטים אובדניים. קשה לה מאוד. עד כמה צריך להתייחס ברצינות??

  • + הוסף תגובה
להתייחס ברצינות רוני 08/09/2020 16:33
ברצינות! במקרה ה''טוב'' רע לה. זה מספיק רציני.. אביב 07/10/2020 19:27
  • ברצינות! במקרה ה''טוב'' רע לה. זה מספיק רציני.. חברת אנשים, הצלחה בעבודה, ועוד דברים, וכמובן כדורים, יכולים לשפר

  • + הוסף תגובה
אפשר לצאת מזה? אנונימית 23/01/2019 22:27
  • אני 3 חודשים אחרי לידה של בת כש"הגדול" עכשיו בן שנה וארבעה חודשים. לדעתי זה התחיל כבר בהריון הראשון.... אני לפעמים בטוב לפעמים ברע. יש לי מלא תאבון (מניקה). במצבים של התארגנות ליציאה או כשיש באלגן בבית או קושי מול הבןזוג אני מאבדת את זה. מרגישה שהכל אבוד.. בוכה הרבה. פוחדת. לא מצליחה להחליט החלטות פשוטות. מגיבה בצורה קיצונית מאוד. לפעמים רוצה פשוט להיעלם. מרגישה עומס . כבד לי. אני רוצה לחיות. לא יודעת למה אני כותבת פה. מחפשת הבנה. חיבוק ואור שאפשר אחרת. תודה ❤

  • + הוסף תגובה
מזדהה לגמרי עדי 28/01/2019 17:49
  • נורא קשה.. אני כבר 10 חודשים אחרי הלידה ה2 שלי וקשה קשה קשה

  • + הוסף תגובה
זו תקופה תאמיני לי שזה יעבור! ליהי 21/03/2019 14:23
  • עברתי לילות ללא שינה , לא היה לי חשק לקום בבוקר לא לאכול לא לדבר ולא לפרוק לאחרים , הפנו אותי לבחור בשם סלבה והוא פשוט הציל אותי מעצמי .. מהרס העצמי שהיה לי. גרם לי להאמין שיש עוד תקווה לחיים .. נתן לי כלים שעזרו לי להתמודד עם המחר. תשאירי פרטים תשמעי מה יש לו להגיד לך ..הפגישה הראשונה היא בלי כסף תנסי מאמי זה יעזור לך. http://bit.ly/2EUPbcZ

  • + הוסף תגובה
ליתיום אורוטאט הוא המינרל שחסר לך drf 26/03/2019 20:08
  • לפני שנה וחצי בתי ילדה , מיד לאחר הלידה היא לקתה בפסיכוזה . אושפזה בבית חולים כשראיתי שהתרופות הפסיכיאטריות לא עוזרות , הגעתי דרך האינטרנט לפרופסור אמריקאי בשם ג'יימס גרינבלאט שטוען שהסיבה לדיכאון אחרי לידה או פסיכוזה אחרי לידה היא מחסור בליתיום אורוטאט ( תוסף תזונה ולא תרופה ) . ניסיתי את שיטתו ובתי נגמלה מתרופות פסיכיאטריות והבריאה לחלוטין . מאז הצעתי את הליתיום לעוד מספר יולדות וגם עליהן זה עבד . לפרטים נוספים התקשרי אלי בוואטס אפ או סלולרי 0545502435 .

  • + הוסף תגובה
ליתיום דובי 08/09/2020 10:16
  • האם הוא טוען ככה רק בנוגע פסיכוזה אחרי הריון, או גם בפסיכוזה שלא קשור דווקא להריון

  • + הוסף תגובה
עצבות וייאוש מורן 07/08/2020 09:24
  • ילדה בת חמישה חודשיים עם הפרעות אכילה הלידה בתקופת הקורונה והבדידות הנוראית שחוויתי התמודדות כאמא בפעם הראשונה הייתה טראומתית מאד בשבילי, וכרגע שכבר למדתי להכיר אותה ועם כל ההפרעות אכילה שלה שאני בטוחה שאני גרמתי להן עדיין מתקשה לצאת מהבית לסופר אפילו. לפגוש חברות , לשבת עם בעלי . בכל ערב לפני השינה אני פשוט בוכה איבדתי עניין גם בעבודה שלי שאני תכף מאבדת , בכל דבר אחר פיתחתי אובססיה לילדה ואני לא מצליחה לשחרר ממנה להניח לאנשים לטפל בה . אני מרגישה שאני מזיקה לה ואני באמת משתדלת להיות האמא הכי טובה שאני יכולה אני בכל יום לומדת איך לגדל אותה משלמת מאות שקלים ליועצים שיעזרו לי לעודד אותה להתפתחות והיא קטנטנות שלי מתפתחת יפה מתהפכת לשני הצדדים גם יושבת כמעט מסתובבת במקום מכניסה מוצץ לפה וגם ישנה לבד כל מה שאמא יכולה לבקש ועדיין העצבות שלי גדולה החששות שלי ענקיות למרות שהאמנתי שזה יעבור כשהיא ככה כשהיא תגדל כל פעם אמרתי לעצמי וככל שהיא גודלת ככה אני שוקעת יותר

  • + הוסף תגובה

הצטרפו לאינדקס הרופאים!