6 תרגילי יוגה פשוטים שיעזרו לכם להפיג את המתח והלחץ

לפעמים יש הרגשה שהעולם סוגר עליכם ועוד רגע אתם עומדים להתפוצץ. עצרו הכל – ותרגלו יוגה. לא מדובר באימון גופני גרידא, אלא בפעילות שמסייעת בהפגת מתחים והחזרת הגוף למצב הרמוני ורגוע. 6 תנוחות יוגה שכל אחד יכול לבצע: צפו ולמדו

כתבה פרסומית כתבת חסות


תאריך עדכון: 15/11/2016

מתח, לחץ וחרדה לא פשוט נעלמים מעצמם. מסיבה זו, נדרשת פעולה שתסייע לאפס את הגוף ולמצוא שקט ורוגע פנימי. גם אם אתם לא מעריצי יוגה מושבעים, כנראה כבר יצא לכם להתוודע לעובדה שיוגה היא לא רק פעילות גופנית, אלא גם מועילה מאוד לבריאות הכללית שלכם. מחקרים רבים הראו כי תרגול יוגה יכול לעזור לשורה ארוכה של בעיות בריאותיות, לרבות כאבי גב כרוניים, דיכאון, הריון, סרטן, מחלות לב, אסטמה ולהפחית את הרמות של הלחץ. על פי מחקר שנערך על ידי אוניברסיטת ג'ורג' מייסון, כ-7.8 מיליון אמריקאים שמתרגלים יוגה הסבירו שהם עושים זאת לטובת רווחתם האישית. 


אם כן, מדוע יוגה כל כך טובה בהתמודדות עם מתח? זה הכל עניין של נשימה. לכן, אם אתם חשים לחץ וחרדה, עשו לעצמכם טובה והתרחקו מהמחשב הנייד, הסמארט-פון והטלוויזיה, וקחו נשימה ארוכה ועמוקה. ואם אתם באמת רוצים להירגע כמו שצריך, אז מצאו פינה מרווחת בבית ותרגלו 7 תנוחות יוגה שיעזרו להקל על הלחץ.


התרגילים הבאים יסייעו להאט את הנשימה, להוריד את לחץ הדם, להרפות את השרירים. אז קדימה, בלי היסוס, קחו מחצלת יוגה ותתחילו לשאוף ולנשוף.



1. תנוחת הילד

תרגיל פשוט שיסייע לשחרר את המתח בגוף על ידי מתיחת פלג הגוף התחתון.




2. תנוחת הגווייה

תנוחה זו לרוב נעשית לסיום שיעורי היוגה, משום שהיא עד כדי כך מרגיעה ומאזנת. 




3. תנוחת הילד השמח

ניתן לחשוב על תנוחה זו כאל מעין סקוואט בשכיבה. היא מסייעת למתוח את הירכיים באזור המפשעה, להאריך את עמוד השדרה ולשחרר מתח בגב תחתון.




4. תנוחת החתול

תנוחה זה לא רק תסייע לכם להירגע, אלא גם תמתח את עמוד השדרה שלכם.


 


5. תנוחת הקוברה

תנוחה זו נחשבת למרוממת רוח במיוחד.


 


6. תנוחת הגשר

סובלים מאכילה רגשית כתוצאה ממתח? התרגיל הזה יסייע בעיכול.  





פורום כירופרקטיקה

  • הודעה
  • מחבר
  • תאריך / שעה
  • לחצים בגב וחוסר תחושה בבהונות הרגליים
  • נועה
  • 17/05/2019 20:41
  • שלום רב, אני בת 26, ואני חווה כבר תקופה חוסר תחושה בבהונות הרגליים אבל רק בצד החיצוני של הבוהן באזור בו היא נוגעת בפנים הנעל. בנוסף התחילו אצלי תחושות של חום וקור שעוברות לעיתים ברגליים בדרך כלל מופיע בעת עמידה או הליכה. עוד דבר שהחל להופיע אצלי זה לחצים בגב העליון, אבל לא תמיד, מה שמופיע אצלי יותר זו תחושה מוזרה רק בצד ימין של הגב שמגיעה כמו גלים, היא לא כואבת ולא שורפת, פשוט מרגיש כאילו גל נוגע בי באותו אזור אבל מבפנים (תחושה מאוד מוזרה). יש לציין שאני עובדת בעבודה שדורשת ממני לעמוד כל הזמן מבלי לשבת, במשך 9-12 שעות ביום, 6 ימים בשבוע, ובימים שיש סחורה אז העבודה היא גם פיזית עם סחיבת משקלים כבדים יחסית והמון התכופפות. בנוסף לזה אני כל הזמן עם נעליים שהן לא נעלי ספורט או אורתופדיות, אני נועלת בעיקר מגפונים (לעיתים עם עקב קטן) ושהן בדרך כלל צרות מאוד באזור הבוהן, בדיוק באותו האיזור שאין לי בו תחושה. אני לא אוכלת באופן מסודר וגם בדרך כלל לא דברים מזינים, ואני סובלת ממחלת עור אוטואימונית בשם ליכן פלנוס. מודעת לעובדה שהתייעצות בפורום אינה תחליף לביקור אצל רופא, אך אשמח לדעת אם אלו סיפטומים שנשמעים בגדר הנורמה או שמה שאני מתארת נשמע לא סביר. תודה מראש.

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • בדיקה
  • ס
  • 11/04/2019 19:08
  • שינוים OA בפרקי SIJ
  • נטע
  • 04/04/2019 17:27
  • שלום, אני בת 25 וחודשים האחרונים סובלת מכאבים מציקים בגב התחתון. יש לציין שאני עובדת בעבודה שמשלבת בין שעות רבות בהן אני יושבת מול המחשב ומדי פעם עובדת בימים מרוכזים בהם העבודה פיזית למדי ועליי לסחוב כמות גדולה של ציוד ומשקלים. אני משתדלת להתאמן ולהימתח ככל הניתן, אבל סדר היום שלי לא תמיד מאפשר את זה מכיוון שהכאב לי מפסיק להציק לי כבר זמן ממושך, הופנתי לבדיקת רנטגן שבממצאיה נכתב - מבנה גרמי תקין הרווחים שמורים שינוים OA בפרקי SIJ האם ייתכן שבגיל כל כך צעיר אני סובלת מאוסטאוארתריטיס? מה המשמעות מבחינתי לטווח הקצר והארוך? ומה דרך הטיפול הטובה ביותר עבורי? תודה

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
רופאים בתחום
ד"ר נועם רשף ד"ר נועם רשף
מומחה בכירורגיה אורתופדית, המתמחה בפגיעות ספורט... קרא עוד
פרופ' אהוד אטון פרופ' אהוד אטון
מומחה לכירורגיה אורטופדית המתמחה בניתוחי כתף... קרא עוד
בדיקות קשורות
מידע וכלים שימושיים

אינפומד בריאות דיגיטלית בע"מ