מכורים למתוק? 7 תחליפים פחות מזיקים למשקאות מוגזים

היום כבר ברור שצריכה מרובה של סוכר מזיקה לבריאות ובעלת השפעות שליליות על הגוף. הרכבנו עבורכם שבעה תחליפים שיאפשרו לכם לשתות בריא - מבלי לוותר על ההנאה מכוס השתייה הבאה

כתבה פרסומית כתבת חסות


תאריך עדכון: 20/12/2016

קולה, ספרייט ופנטה מוכרים לכולנו כמרכיבים אשר ימתיקו כל ארוחת צהריים אפורה ביום עבודה שגרתי. אך המשקאות המוגזים הללו כוללים ערכי סוכר גבוהים מהמקובל המזיקים לשיניים, גורמים לעלייה במשקל ולעלייה בלחץ הדם. בחצי ליטר משקה מוגז יש כ- 150 קלוריות, כמות של 10 (!!) כפיות סוכר כדאי לדעת כי מנת הסוכר המומלצת אינה עולה על  שש כפיות ליום לנשים ותשע כפיות ביממה לגברים. כדי למנוע צריכה מוגברת של האבקה המתוקה, הרכבנו עבורכם שמונה משקאות מרעננים במיוחד ששומרים על הבריאות -ועל הדרך גם על ההנאה.


קראו עוד: מסייע לרדת במשקל: כל היתרונות הבריאותיים של חומץ 


1. מים

המשקה הנפוץ ביותר בעולם. כשאתם צמאים עדיף לשתות כוס מים. אלה בריאים מבחינות רבות: הם עוזרים לגוף לשמור על טמפרטורה נכונה, מסייעים לו להיפטר מפסולת עודפת ואף תורמים לתנועת מפרקים קלה יותר. בונוס נוסף: בקבוק מים לרוב יהיה זול יותר ממשקה מוגז. 



2. לימונדה ביתית

אם מים הם לא כוס התה שלכם ואתם לא מוכנים לוותר על הטעם, התחליף הזה נועד לכם. ערבבו מים עם לימון, ומעט סוכר. הטעם המריר-מתוק יוסיף עניין למשקה. תוך שמירה על ערכי הבריאות של המים והלימון, שכידוע מסייע בניקוי מערכת העיכול. 



3. קפה

ההתמכרות למשקאות מוגזים נובעת בחלקה מהקפאין הנמצא בתוכם. לכן, אם אתם צריכים קפאין, נסו לשתות כוס קפה. אם הטעם המר מפריע לכם, הוסיפו כפית סוכר, הכוללת 15 קלוריות בלבד. 



4. תה

תחליף בריא נוסף הוא התה, ובמיוחד התה הירוק, המוכר כמסייע לעיכול, מפחית מחלות לב, סרטן וסוכרת. בדומה לקפה, במידה ומוסיפים סוכר יש להקפיד על מינון מינימלי, כדי שלא לפגוע בבריאות.  



5. גזוז

אם החשק שלכם נע סביב השילוב בין מתוק למוגז, נסו לשתות גזוז. ערבבו סודה עם תרכיז מיץ בטעם אהוב. רק זכרו: תרכיזי המיץ כוללים כמות סוכר דומה לזו המצויה במשקאות מוגזים, על כן יש להקפיד על מינון נמוך.



6. יין אדום

כשאתם יושבים במסעדה נסו להזמין כוס יין אדום במקום משקה מוגז. יין אדום ידוע כדל קלוריות ומסייע בשמירה על עורקי הלב ובמניעת קרישי דם. עם זאת, אל תגזימו בשתיית אלכוהול ללא בקרה, יכולות להיות לכך השפעות מזיקות. 



7. מיץ תפוזים

אם קשה לכם לוותר על משקה ממותק, נסו להחליפו במיץ תפוזים. מיץ התפוזים מתוק בצורה טבעית ואינו דורשת הוספת סוכר. בנוסף, האיכויות הבריאותיות של התפוזים, ובמיוחד הוויטמין C נשמרים בצורה מיטבית ונספגים בגוף. 



אמצו הרגל חדש

כולנו יודעים עד כמה קשה להשתחרר מהרגלים רעים, במיוחד כשהם כוללים סוכר ממכר. עם זאת, אם אתם רגילים לשתות משקה מוגז כל יום אחר הצהריים, נסו לשתות במקום זאת קפה או לאכול קוביית שוקולד מריר. עם הזמן תראו איך הדחף למשהו מתוק דועך. 





פורום תזונה ותוספי תזונה

  • הודעה
  • מחבר
  • תאריך / שעה
  • חרדה חברתית ודכאון
  • אני
  • 13/05/2019 20:04
  • שלום ד"ר. סובלת מחרדה חברתית. בעבר טופלתי באסטו שהוחלף לויפאקס ובגלל תופעות הלוואי הרבות הופסק טיפול בהדרגה. כעת נוטלת אדווגנדה של אלטמן, קומפלקס ויטמין b של סולגאר ומעונינת להוסיף ברנמי-גוטוקולה של אינדיה אורגניק. האם השילוב מתאים והאם יש סיכוי שהחרדות ובפרט הסימפטומים המלווים את החרדה החברתית (דופק מהיר, רעד בדיבור והסמקה) יחלפו, או שאני צריכה להשלים עם המצב ? האם יש המלצה לשילוב אחר יעיל? תודה

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • תוסף תזונה עם פריזמה
  • יעלי
  • 04/05/2019 10:22
  • שומן על הכבד
  • סארה
  • 29/04/2019 21:10
  • שלום יש לי שומן על הכבד שלי והמשקל שלי 88 הרופא שלי אמר שצריך לעשות דייט ואני אישית לא אוהבת ללכת לדיטנית .התחלתי לעשות אבל רציתי לקחת תוספות כמו: אומגה 3,שן הארי,גידול מצוי,פרוביוטיקה, אצות ים glutathione reductase selenium NAC השאלה שלי איך אפשר לסדר את כל אלה באופן שאף אחד לא ישפיע על השני וגם באופן כזה שאני לא אפגע מכל אלה? אני רוצה להיות בריאה כמה שיותר מהר ובשביל זה אני חייבת לקחת את התוספות האלה. יש לי אלרגיה g6pd.אשמח מאוד לתשובה.

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
רופאים בתחום
ד"ר אורנה לוין ד"ר אורנה לוין
רופאת משפחה, מומחית בצמחי מרפא, ותזונה. קרא עוד
גב' ליטל פרידנהיין גב' ליטל פרידנהיין
דיאטנית קלינית קרא עוד
מחלות קשורות
מידע וכלים שימושיים

אינפומד בריאות דיגיטלית בע"מ