מכורים למתוק? 7 תחליפים פחות מזיקים למשקאות מוגזים

היום כבר ברור שצריכה מרובה של סוכר מזיקה לבריאות ובעלת השפעות שליליות על הגוף. הרכבנו עבורכם שבעה תחליפים שיאפשרו לכם לשתות בריא - מבלי לוותר על ההנאה מכוס השתייה הבאה
כתבה פרסומית כתבת חסות


קולה, ספרייט ופנטה מוכרים לכולנו כמרכיבים אשר ימתיקו כל ארוחת צהריים אפורה ביום עבודה שגרתי. אך המשקאות המוגזים הללו כוללים ערכי סוכר גבוהים מהמקובל המזיקים לשיניים, גורמים לעלייה במשקל ולעלייה בלחץ הדם. בחצי ליטר משקה מוגז יש כ- 150 קלוריות, כמות של 10 (!!) כפיות סוכר כדאי לדעת כי מנת הסוכר המומלצת אינה עולה על  שש כפיות ליום לנשים ותשע כפיות ביממה לגברים. כדי למנוע צריכה מוגברת של האבקה המתוקה, הרכבנו עבורכם שמונה משקאות מרעננים במיוחד ששומרים על הבריאות -ועל הדרך גם על ההנאה.


קראו עוד: מסייע לרדת במשקל: כל היתרונות הבריאותיים של חומץ 


1. מים

המשקה הנפוץ ביותר בעולם. כשאתם צמאים עדיף לשתות כוס מים. אלה בריאים מבחינות רבות: הם עוזרים לגוף לשמור על טמפרטורה נכונה, מסייעים לו להיפטר מפסולת עודפת ואף תורמים לתנועת מפרקים קלה יותר. בונוס נוסף: בקבוק מים לרוב יהיה זול יותר ממשקה מוגז. 



2. לימונדה ביתית

אם מים הם לא כוס התה שלכם ואתם לא מוכנים לוותר על הטעם, התחליף הזה נועד לכם. ערבבו מים עם לימון, ומעט סוכר. הטעם המריר-מתוק יוסיף עניין למשקה. תוך שמירה על ערכי הבריאות של המים והלימון, שכידוע מסייע בניקוי מערכת העיכול. 



3. קפה

ההתמכרות למשקאות מוגזים נובעת בחלקה מהקפאין הנמצא בתוכם. לכן, אם אתם צריכים קפאין, נסו לשתות כוס קפה. אם הטעם המר מפריע לכם, הוסיפו כפית סוכר, הכוללת 15 קלוריות בלבד. 



4. תה

תחליף בריא נוסף הוא התה, ובמיוחד התה הירוק, המוכר כמסייע לעיכול, מפחית מחלות לב, סרטן וסוכרת. בדומה לקפה, במידה ומוסיפים סוכר יש להקפיד על מינון מינימלי, כדי שלא לפגוע בבריאות.  



5. גזוז

אם החשק שלכם נע סביב השילוב בין מתוק למוגז, נסו לשתות גזוז. ערבבו סודה עם תרכיז מיץ בטעם אהוב. רק זכרו: תרכיזי המיץ כוללים כמות סוכר דומה לזו המצויה במשקאות מוגזים, על כן יש להקפיד על מינון נמוך.



6. יין אדום

כשאתם יושבים במסעדה נסו להזמין כוס יין אדום במקום משקה מוגז. יין אדום ידוע כדל קלוריות ומסייע בשמירה על עורקי הלב ובמניעת קרישי דם. עם זאת, אל תגזימו בשתיית אלכוהול ללא בקרה, יכולות להיות לכך השפעות מזיקות. 



7. מיץ תפוזים

אם קשה לכם לוותר על משקה ממותק, נסו להחליפו במיץ תפוזים. מיץ התפוזים מתוק בצורה טבעית ואינו דורשת הוספת סוכר. בנוסף, האיכויות הבריאותיות של התפוזים, ובמיוחד הוויטמין C נשמרים בצורה מיטבית ונספגים בגוף. 



אמצו הרגל חדש

כולנו יודעים עד כמה קשה להשתחרר מהרגלים רעים, במיוחד כשהם כוללים סוכר ממכר. עם זאת, אם אתם רגילים לשתות משקה מוגז כל יום אחר הצהריים, נסו לשתות במקום זאת קפה או לאכול קוביית שוקולד מריר. עם הזמן תראו איך הדחף למשהו מתוק דועך. 





פורומים תזונה ותוספי תזונה

הודעה
מחבר
תאריך/שעה
אני שמנה דניה 26/04/2020 18:27
  • אני בת 18 רוצה מאוד לרדת במשקל אני שוקלת 122 קילו מה אני יכולה לעשות

  • + הוסף תגובה
אני שמנה מי 18/05/2020 22:37
  • תהיי חזקה. אל תתייאשי ותמשיכי לנסות. לא משנה לאחר כמה נסיונות את תצליחי ותפתיעי את עצמך. לא קל לשנות הרגלים וזה בסדר אם לא תצליחי בפעם הראשונה או בפעם האלף. תמשיכי ובסוף זה יצליח

  • + הוסף תגובה
תוספי תזונה ספציפיים-המלצה האם לקחת נירית 15/04/2020 16:05
  • שלום רב, אני מעוניינת לקנות תוספי תזונה לשיער ולטיפוח הפנים (קולגן), שמיוצרים מרכיבים טבעיים בלבד, ועל פי המלצות ותמונות של לפני-אחרי, ערך המוצרים עלה מאוד בעיניי ואני מעוניינת להתחיל שימוש, אמנם אני חוששת מפגיעה בכבד עקב צריכה ממושכת של תוספי תזונה, הרי טיפול בתוספים מראה תוצאות רק לאחר מספר חודשים, מספר שאלות: 1. האם אני מסתכנת בפגיעה בכבד? 2. האם אני מסתכנת בפגיעות אחרות/נוספות? 3. האם יש תופעות לוואי? 4. האם ניתן לשתות אלכוהול ללא חשש בזמן הטיפול? 5. האם ניתן לצרוך תרופות קבועות אחרות בזמן הטיפול, למשל ציפרלקס? 6. האם ניתן לצרוך את שני סוגי תוספי המזון במקביל או שזוהי העמסה על המערכת? תודה רבה מראש

  • + הוסף תגובה
ויטמינים אלדד 06/04/2020 12:07
  • שלום, מחפש כדורי ויטמינים מומלצים עבורי, בן 45, עובד משרדית, צמחוני+ קצת דגים.

  • + הוסף תגובה

הצטרפו לאינדקס הרופאים!