אופטימיות היא שם המשחק: 10 טיפים שיעזרו לכם לחשוב חיובי

רבים מדברים על ההשפעה הרבה שיש לחשיבה חיובית בחיינו, לכן ריכזנו עברכם 10 טיפים שיעזרו עליכם לשמור על ראייה אופטימית
כתבה פרסומית כתבת חסות


לא רבים יודעים, אבל לחשיבה חיובית ואופטימיות יש חשיבות לא רק לגוף אלא לנפש. אספנו עבורכם 10 טיפים שיעזרו לכם לשמור על האופטימיות ולחיות בצורה בריאה ורגועה יותר. 


1. אופטימיות זה בריא

הסתכלות על הצד החיובי של הדברים לא רק עוזרת לשמור על אופטימיות אלא גם משפיעה לטובה על הבריאות. מחקר בריטי שנערך ב- 2015 מצא שלאנשים אופטימיים היה סיכוי של פי שניים להיות בעלי מערכת דם וכלי לב חזקה, וזאת משום שהיו להם רמות נמוכות יותר של הורמוני לחץ והיו בסבירות נמוכה יותר לעשן. 


2. חשיבה חיובית מחזקת את מערכת החיסון

חוקרים של אוניברסיטת קנטוקי בדקו את הקשר בין טיב מערכת החיסון של סטודנטים למשפטים בשנה הראשונה ללימודיהם לבין גישתם כלפי הלימודים, ומצאו שגישה אופטימית וחיובית חיזקה את מערכת החיסון שלהם. 


קראו עוד: איך דווקא הישראלים אופטימיים יותר?


3. תקפידו לזכור את הדברים הטובים

כשאתם נזכרים בדברים הטובים שיש לכם בחיים זה מעורר רגשות שמחה. מכיוון שבלחץ היום יום קשה להיזכר בדברים חיוביים, אפשר לשמור על חשיבה חיובית בעזרת יומן בו תכתבו כל יום מהם הדברים עליהם אתם מלאי תודה.


4. תחיו את הרגע

מחקרים מצאו שאנשים שיודעים לחיות את הרגע מאושרים יותר מאנשים שכל הזמן חולמים על דברים שיעשו בעתיד. אם אתם שמים לב שהמחשבות שלכם נודדת כל הזמן במחשבות "מה יהיה בעתיד?", נשמו נשימה עמוקה התרכזו בסביבה שלכם ובתחושות שהרגע בו אתם נמצאים מעביר בכם. 


5. תעשו ספורט

אנשים השומרים על שגרת כושר קבועה הרבה יותר אופטימיים, וזאת משום שרמות האנדרנלין, המשפיעות על מצב הרוח והעירנות, גבוהות יותר. אין לכם הרבה זמן? פעם בשבוע צאו להליכה או ריצה של חצי שעה עד שעה ומיד תרגישו את ההבדל. 





6. דאגו לשינה מספקת

שינה היא מרכיב חשוב לשם שמירה על הרגשת האופטימיות. שמירה על שינה של כ- 7 עד 8 שעות  תעזור לכם להרגש הרבה יותר אופטימיים ובטוחים, תחזק את המערכת החיסוני שלכם והגוף שלכם ירגיש הרבה יותר טוב. 


7. אל תשכחו להיות קצת פסימיים לפעמים

אופטימיות ופסימיות הם כמו סירה באמצע סערה: הרגשות השליליים עוזרים לייצב את הסירה והרגשות החיוביים מאפשרים להשיט את הסירה בבטחה. המטרה היא לא למחוק לגמרי את הרגשות השליליים אלא לאזן ביניהם בצורה הרמונית. 


8. גייסו את האופטימיות בעבודה

אופטימיות בעבודה תאפשר לכם לעבוד בצורה יותר יעילה ותהפוך את הקשרים המקצועיים לאישיים ומשמעותיים יותר. כדי לא ליפול לפסימיות הציבו לעצמכם יעדים ריאלים שאתם יודעים שתוכלו להגיע אליהם, ועל תעמיסו על עצמכם מעבר לנדרש.



9. תעבירו את זה הלאה

תעזרו לבני המשפחה ולחברים לשמור על ראייה אופטימית. חשבה חיובית יכולה לעזור כשעוברים בין במעבר בין מסגרות, לחזק את הביטחון העצמי וכן לגרום להם להרגיש פחות בודדים. 


10. אזנו חוויה מלחצה בחוויה מרגיעה

אם עברתם חוויה מלחיצה אל תישארו עם התסכול. קחו הפסקה ונקו את הראש, בדקו האם אתם יכולים לעשות מהו כדי למנוע את זה בעתיד ופנקו את עצמכם בחוויה מרגיעה כמו כוס קפה במרפסת או גלידה במרכז המסחרי. 



פורומים חרדה

הודעה
מחבר
תאריך/שעה
חרדות דנית 02/06/2020 20:13
  • שלום בת 40,סבלתי כמה פעמים מחרדות בחיים,בעיקר תמיד סביב נושא בריאןתי שחלילה יש לי משהו,לקחתי בעבר ציפרלקס מס פעמים והפסקתי,עכשין שוב בחרדות קשות,בלי נשלטות בוכה מהבוקר עד הערב,חרדה שיקרה לי משהו והילדים שלי ישארו לבד,ירדתי 3 קילו תוך חודש למרות שאני כן אןכלת כי אני פוחדת להרזות ולמרות זאת ירדתי במשקל ובגלל זה אני פוחדת כי קראתי שירידה במשקל יכולה להיות סימן לסרטן אם זה בלי סיבה לא ייודעת אני כבר לא מסוגלת לתפקד ולא יוצאת מהבית מפחדת

  • + הוסף תגובה
סוליאן שלמה 02/06/2020 19:59
  • למה טוב סוליאן 100-300 מ"ג ? במה מטפל סוליאן 100-300 מ"ג ?

  • + הוסף תגובה
קנאביס אדי 31/05/2020 21:46
  • שלום דוקטור אני בן 40 סובל מ ptsd מהשירות הצבאי במשך שנים השתמשתי בקנאביס שמאוד עזר והעלים כול מיני מחשבות על אירועים שחויתי בתור לוחם אפשר להגיד לומר שלא היו שום תופעות לוואי משימוש בקנאביס לאחר הסתבכות עם החוק ועניין הקנאביס שבעצם הוא לא חוקי פשוט הפבקתי לעשן לא חוויתי דום תופעות לוואי רק שהתחילו לחסור מחשבות וחלומות על הארועים מתקופת השירות הצבאי מהי המלצתך לטיפול ?

  • + הוסף תגובה
קנאביס ד"ר יששכר הרמן 02/06/2020 16:47
  • ההמלצה היא לפנות לפסיכיאטר, ולעבור אבחון, ובמידת הצורך לקבל טיפול שיתאים למצבך. טיפול עצמי ע"י קנביס לא חוקי הוא דבר שיש בו סיכונים. בניגוד לדעה המוטעית המקובלת בציבור קנביס הוא סם היכול לגרום להתמכרות ונזקים נוספים, ויכול לשמש כטיפול רק כאשר נכשלו שיטות טיפול קונבנציונאליות יותר. אמנם על הנוהל של משרד הבריאות ניתן לאשר קנביס לטיפול ב- PTSD, אך יש לכך כמה וכמה התניות, ולכן עצם האבחנה של PTSD כשלעצמו אינה סיבה מספקת לאישור שימוש בקנביס. פנה לאיבחון מסודר אצל פסיכיאטר.

  • + הוסף תגובה

הצטרפו לאינדקס הרופאים!