אופטימיות היא שם המשחק: 10 טיפים שיעזרו לכם לחשוב חיובי

רבים מדברים על ההשפעה הרבה שיש לחשיבה חיובית בחיינו, לכן ריכזנו עברכם 10 טיפים שיעזרו עליכם לשמור על ראייה אופטימית

כתבה פרסומית כתבת חסות
תקציר מושמע של הכתבה:


תאריך עדכון: 17/01/2017

לא רבים יודעים, אבל לחשיבה חיובית ואופטימיות יש חשיבות לא רק לגוף אלא לנפש. אספנו עבורכם 10 טיפים שיעזרו לכם לשמור על האופטימיות ולחיות בצורה בריאה ורגועה יותר. 


1. אופטימיות זה בריא

הסתכלות על הצד החיובי של הדברים לא רק עוזרת לשמור על אופטימיות אלא גם משפיעה לטובה על הבריאות. מחקר בריטי שנערך ב- 2015 מצא שלאנשים אופטימיים היה סיכוי של פי שניים להיות בעלי מערכת דם וכלי לב חזקה, וזאת משום שהיו להם רמות נמוכות יותר של הורמוני לחץ והיו בסבירות נמוכה יותר לעשן. 


2. חשיבה חיובית מחזקת את מערכת החיסון

חוקרים של אוניברסיטת קנטוקי בדקו את הקשר בין טיב מערכת החיסון של סטודנטים למשפטים בשנה הראשונה ללימודיהם לבין גישתם כלפי הלימודים, ומצאו שגישה אופטימית וחיובית חיזקה את מערכת החיסון שלהם. 


קראו עוד: איך דווקא הישראלים אופטימיים יותר?


3. תקפידו לזכור את הדברים הטובים

כשאתם נזכרים בדברים הטובים שיש לכם בחיים זה מעורר רגשות שמחה. מכיוון שבלחץ היום יום קשה להיזכר בדברים חיוביים, אפשר לשמור על חשיבה חיובית בעזרת יומן בו תכתבו כל יום מהם הדברים עליהם אתם מלאי תודה.


4. תחיו את הרגע

מחקרים מצאו שאנשים שיודעים לחיות את הרגע מאושרים יותר מאנשים שכל הזמן חולמים על דברים שיעשו בעתיד. אם אתם שמים לב שהמחשבות שלכם נודדת כל הזמן במחשבות "מה יהיה בעתיד?", נשמו נשימה עמוקה התרכזו בסביבה שלכם ובתחושות שהרגע בו אתם נמצאים מעביר בכם. 


5. תעשו ספורט

אנשים השומרים על שגרת כושר קבועה הרבה יותר אופטימיים, וזאת משום שרמות האנדרנלין, המשפיעות על מצב הרוח והעירנות, גבוהות יותר. אין לכם הרבה זמן? פעם בשבוע צאו להליכה או ריצה של חצי שעה עד שעה ומיד תרגישו את ההבדל. 





6. דאגו לשינה מספקת

שינה היא מרכיב חשוב לשם שמירה על הרגשת האופטימיות. שמירה על שינה של כ- 7 עד 8 שעות  תעזור לכם להרגש הרבה יותר אופטימיים ובטוחים, תחזק את המערכת החיסוני שלכם והגוף שלכם ירגיש הרבה יותר טוב. 


7. אל תשכחו להיות קצת פסימיים לפעמים

אופטימיות ופסימיות הם כמו סירה באמצע סערה: הרגשות השליליים עוזרים לייצב את הסירה והרגשות החיוביים מאפשרים להשיט את הסירה בבטחה. המטרה היא לא למחוק לגמרי את הרגשות השליליים אלא לאזן ביניהם בצורה הרמונית. 


8. גייסו את האופטימיות בעבודה

אופטימיות בעבודה תאפשר לכם לעבוד בצורה יותר יעילה ותהפוך את הקשרים המקצועיים לאישיים ומשמעותיים יותר. כדי לא ליפול לפסימיות הציבו לעצמכם יעדים ריאלים שאתם יודעים שתוכלו להגיע אליהם, ועל תעמיסו על עצמכם מעבר לנדרש.



9. תעבירו את זה הלאה

תעזרו לבני המשפחה ולחברים לשמור על ראייה אופטימית. חשבה חיובית יכולה לעזור כשעוברים בין במעבר בין מסגרות, לחזק את הביטחון העצמי וכן לגרום להם להרגיש פחות בודדים. 


10. אזנו חוויה מלחצה בחוויה מרגיעה

אם עברתם חוויה מלחיצה אל תישארו עם התסכול. קחו הפסקה ונקו את הראש, בדקו האם אתם יכולים לעשות מהו כדי למנוע את זה בעתיד ופנקו את עצמכם בחוויה מרגיעה כמו כוס קפה במרפסת או גלידה במרכז המסחרי. 



פורומים, חרדה

הודעה
מחבר
תאריך/שעה
פחדים חרדות ספקות מה זה??? תותית 09/12/2019 22:04
  • מה יכולה להיות הסיבה להתפרצות של מחשבה שאולי מה שאני רואה זה לא באמת למרות שאני רואה? למה המחשבות האלה מביאות איתן פחד מאובדנות או מחשבה שיש דחף לכך? או כל מיני מחשבות טורדניות ? כל הזמן אני בעיסוק סביב הפחד והספקות האלה לגבי כל דבר כמעט אפילו לגבי הקיום של עצמי. מחפשת הגיון בכל דבר ומרגישה שאני בהצגה. ניתוח מתמיד של כל דבר ומה זה החיים האלה. מרגישה כאלו אני רואה אבל לא מרגישה, לא חווה את הסיטואציה, מצבים של בהייה וחלימה, חודשיים.יכול להיות שהציפרלקס החמיר את המצב?

  • + הוסף תגובה
פרידה ליה 09/12/2019 17:41
  • לפני חודש עברתי פרידה קשה מאוד מבן זג שאהבתי. מאז אפשר להגיד שאני שבר כלי. קמה בבוקר עם תחושה של דיכאון. לא ממש מצליחה לאכול. לא מצליחה להתרכז בשום דבר (אפילו לא בצפייה בטלויזיה). בלילה חולמת חלומות מטרידים. מצברוח ירוד כל היום. האם זה נורמלי?

  • + הוסף תגובה
מעבר מאסציטלופרם לציפרלקס המקורי רעות 05/12/2019 15:42
  • אני חזרתי לציפרלקס לפני חודשיים לאחר הפסקה של חצי שנה ולקיחה של 7 שנים בגין הפרעת ניתוק נראה לי דה דירליזציה/דה פרסונליזציה. חודשיים על אסציטלופרם שזה תחליף לציפרלקס ועכשיו שבוע וחצי אני על המקורי ואני מרגישה ניתוק חזק בלבול טשטוש ואובדנות לצערי. שאלתי היא אם המעבר לכדור המקורי זה כאלו התחלתי מחדש את הנטילה? והאם סביר שתופענה אובדנות כה חזקה ופחד שהמציאות לא אמיתית? כמה זמן אסבול ככה?

  • + הוסף תגובה
מעבר מאסציטלופרם לציפרלקס המקורי ד"ר יששכר הרמן 06/12/2019 16:10
  • לאחר שבוע וחצי טיפול מוקדם מלצפות לשיפור. יכולה אף להיות תחושה של הרעה - זה זמני וחולף. תחילת שיפור צפויה רק לאחר 6-12 שבועות של טיפול.

  • + הוסף תגובה
תגובה רעות 06/12/2019 17:12
  • עצם זה שעברתי לכדור המקורי מעיד על כך שכאלו התחלתי את הנטילה מההתחלה? במחשבות טורדניות אין מספיק 10 מג של ציפרלקס? מתי יש לשקול העלאה במינוןת?

  • + הוסף תגובה
תגובה ד"ר יששכר הרמן 09/12/2019 15:38
  • מה שמשנה אינו המעבר לכדור המקורי, מה שמשנה הוא העובדה שהתחלת טיפול מחדש לאחר חודשיים של הפסקה. לא תמיד במחשבות טורדניות מספיק 10 מ"ג, וממה שעולה בפניה שלך יתכן וכדאי להעלות מינון, התייעצי על כך עם הפסיכיאטר שלך.

  • + הוסף תגובה
תגובה רעות 09/12/2019 15:57
  • הפסיכיאטר החליט להפסיק לי את הכדור. התלוננתי בפניו על מחשבות טורדניות ואובדניות לא רצוניות ובלבול חזק. החליט שכדאי לנסות טיפול שיחתי. יכול להיות שהציפרלקס גרם לי להחמרה ולנזק?

  • + הוסף תגובה

הצטרפו לאינדקס הרופאים!