מסלק ועד לגמבה: 10 המזונות שיעזרו לכם למנוע את הדלקת הבאה

מצב דלקתי הינו חלק מהתגובה של המערכת החיסונית ובלעדיו, לא נוכל להחלים. מאידך קיימים מספר מרכיבים טבעיים שעשויים להחליף את נטילת התרופות. איזה מרכיב ממתן דלקות מעיים ומהו הירק שיכול להקל על דלקת ריאות? 10 המזונות שמסייעים במניעת דלקת

כתבה פרסומית כתבת חסות


תאריך עדכון: 23/01/2017

דלקת הינה תגובה הגנתית של המערכת החיסונית כנגד חדירת גורם זר או פגיעה ברקמות הגוף. מאידך כשהיא יוצאת מאיזון כמו לדוגמה במקרים של דלקת מפרקים שגרונית, עשוי להיווצר נזק בלתי הפיך. 


מזונות מעובדים ואלה המלאים בסוכר ושומן עלולים לעורר מצב דלקתי בגוף. הם עשויים לגרום לפעילות יתר של המערכת החיסונית, וכתוצאה מכך להוביל לכאבי מפרקים, עייפות ונזק לכלי הדם. מאידך קיימים גם מזונות רבים שעשויים לחזק את המערכת החיסונית, להילחם ואף למנוע את הדלקת הבאה. הרכבנו עבורכם את עשרת המזונות שכדאי לכם לשלב בתפריט כדי למנוע מצבים דלקתיים.


1. דגים

דגים שומניים כמו סלומון, מקרל, טונה וסרדינים מכילים ערך גבוה מאוד של חומצות אומגה שלוש ,שהוכחו כמסייעות בהפחתת תופעות דלקתיות. מאידך כדי להפיק את המרב ממזונות אלה יש להקפיד ולצרוך אותם מספר פעמים בשבוע וכדאי לבשלם בדרכים בריאות. מחקר שבוצע בשנת 2009 באוניברסיטת הוואי אף הוכיח כי גברים שאפו או בישלו את הדג שלהם הפחיתו את סיכויים לחלות במחלות לב ב-23%.  




קראו עוד: מה עדיף, קרפיון או דניס? מצעד הדגים הבריאים ביותר



2. עלים ירוקים

מחקרים הראו כי ויטמין E הינו נוגד חימצון חזק אשר מגן על התאים מפני זיהומים שונים. . אחד המקורות הטובים ביותר לוויטמין זה הינם עלים ירוקים כהים כמו תרד, קייל, ברוקולי וירקות ממשפחת המצליבים כמו כרובית. בירקות אלה קיים גם ריכוז גבוה יותר של ויטמינים ומינרליים כמו קלציום וברזל. 



3. אגוזים

 מקור מצוין נוסף למניעת מצבים דלקתיים הינו אגוזים, בייחוד שקדים אשר ידועים בהיותם עשירים בסיבים, קלציום וויטמין E ואגוזי מלך העשירים בחומצת אומגה שלוש. ככלל כל סוגי האגוזים עמוסים באנטי אוקסידנטים שמסייעים לגוף להילחם ולתקן נזקים שנוצרו כתוצאה מדלקת. 



4. סויה

מחקרים שונים הציעו כי האיזופלאבונים, מרכיבים צמחיים המדמים בפעולתם את ההורמון האנושי אסטרוגן ונמצאים במוצרי סויה, עשויים להוריד את רמת הדלקתיות בנשים. מחקר שפורסם ב-2007 ב Journal of Inflammation מצא כי האיזופלאבונים מסייעים בהפחתת השלכותיה של דלקת על העצמות, ועל בריאות הלב. הקפידו על צריכה מרובה של חלב סויה, טופו ואדממה ושילובם בתזונה היומיומית. 



קראו עוד: שעועית, סויה או אפונה? בדקנו מהן הקטניות הבריאות ביותר 


5. פלפלים צבעוניים

ירקות צבעוניים הם חלק מכל דיאטה בריאה ומאוזנת. פלפלים, אינם מהווים רק יישום מושלם של המשפט הקודם, אלא הם מכילים כמויות גדולות של ויטמינים ואנטי אוקסידנטים.



6.  עגבניות

גם העגבניות ידועות ביכולתן למתן תופעות דלקתיות. מיץ עגבניות, לדוגמה עשיר בליקופן שהוכח כבעל יכולת להפחתת תופעות הלוואי של דלקת ריאות.


7. סלק

צבעו העמוק של הסלק הוא אינו היתרון היחיד במרכיב הייחודי. הסלק מלא במרכיבים אנטי אוקסידנטים שהוכחו כממתנים תופעות של דלקת. בנוסף הסלק מועיל במניעת מחלות לב בשל היותו רווי בוויטמין C  . 



8. ג'ינג'ר וכורכום

תבלינים אלה, הוכחו במספר מחקרים כמלאים באנטי אוקסידנטים. כורכום מסייע בטיפול דלקת מפרקים, ומחקרים שונים אף מצאו כי אלה הסובלים מדלקת מפרקים שגרונית וצרכו כורכום בקביעות, חוו הקלה משמעותית בכאב. ג'ינג'ר נמצא כממתן תופעות דלקתיות במעיים כאשר נצרך כתחליף. 



9. שום ובצל

נראה כי שני המרכיבים הריחניים מהווים גם הם תרופה טבעית מושלמת. מחקרי מעבדה שונים נמצא כי השום מונע את התפשטות הדלקת לשאר אברי הגוף. באופן דומה הבצל, מכיל כימיקלים אנטי דלקתיים.



10. שמן זית

מחקר שבוצע ב- 2010 מצא כי הדיאטה הים תיכונית אשר טומנת בחובה יתרונות בריאותיים רבים, מוצבה ככזאת, בעיקר בגלל השימוש הרב בשמן זית. אולאוקנטל המרכיב אשר נותן לשמן הזית את טעמו, נמצא כבעל סגולות אנטי דלקתיות שונות. 




פורומים, דיאטה ללא דיאטה

זמנית לא ניתן לשאול שאלות בפורום זה.
הודעה
מחבר
תאריך/שעה
שתיית קפה מיה 03/02/2019 09:38
  • נאי שותה הרבה מאוד כוסות קפה ביום. כמה לדעתך צריך לשתות, והאם זה יכול להזיק? אני שותה עם 1% אחוז חלב.מה במקום זה אני יכולה לשתות שתיה קרה אם זה לא קפה, כי אני שותה גם קפה קר בדרך כלל?

תזונה אלה 03/01/2019 09:35
  • האם אפשר לאכול 4 פעמים בשבוע, סרדינים או טונה? בת 55

בשר --- 04/01/2019 16:24
  • מה כמות הבשר הדרושה לי, בת 56, אני אוכלת פעמיים בשבוע בשר?

גלולת אליפס ורדה גובראן 09/10/2018 03:25
  • איפה ניתן להשיג את הגלולה הזאת ומה המחיר


הצטרפו לאינדקס הרופאים!