ארוחת בוקר היא החשובה ביום? 4 טיפים שיעזרו לכם לאכול יותר טוב

בניגוד לדעה הרווחת שארוחת הבוקר היא הארוחה החשובה ביותר לאורך היום, מחקרים מצאו כי הדבר תלוי בגורמים רבים. ריכזנו עבורכם 4 טיפים שיעזרו לכם לקפיד על ארוחת בוקר יעילה שתעזור לכם לאורך היום

כתבה פרסומית כתבת חסות


תאריך עדכון: 02/02/2017

למרות הדעה הרווחת שארוחת בוקר היא הארוחה החשובה ביותר במהלך היום, בפועל הדברים קצת יותר מורכבים. הרבה תלוי באיזו ארוחת בוקר אתם אוכלים והאם אתם מהטיפוסים האכלנים. אספנו עבורכם 4 טיפים שיעזרו לכם להקפיד ארוחת בוקר יעילה שתקל עליכם לעבור את היום במהירות. 


1. החשיבות של ארוחת הבוקר תלויה בכם

החשיבות של ארוחת בוקר משתנה מאחד לשני. בעוד שישנם כאלו שיאכלו ארוחת בוקר וירגישו פחות רעבים לאורך היום, אחרים יאכלו ארוחת בוקר אבל לא ירגישו בהבדל בתחושת השובע, וישנם כאלו שפשוט לא יכולים לאכול כלום לפני ארוחת הצהריים. עם זאת, גם אם אתם לא רעבים בבוקר, כדאי לכם לאכול משהו קטן שיעזור לגוף לתת את האנרגיה הדרושה. 



קראו עוד: 3 כללים לארוחת בוקר שיעזרו לכם לרדת במשקל



2. חלבונים הם המפתח לאנרגיה

יעילותה של ארוחת הבוקר נמדדת לא רק באופן אינדיבידואלי, אלא גם לפי מה שהיא כוללת. ארוחת בוקר אמורה להכיל פחמימות, חלבונים ושומן, אך לרוב אנשים מסתפקים בדגנים או מאפים, דבר שאמנם משביע ונותן אנרגיה לטווח הקצר אך לאחר זמן קצר גורם לרעב. 


אם אתם מעוניינים בארוחת בוקר שתעזור לכם לשמור על אנרגיה לכל אורך היום, תתמקדו בהוספת חלבונים כגון ביצים קשות, אגוזים וטונה, וכן הקפידו על צריכת פירות וירקות. מכיוון שאצל רוב האנשים הבוקר הוא לחוץ ולא מותיר להם זמן לשבת לאכול, מומלץ להכין את ארוחת הבוקר ערב קודם לכן, כך שבבוקר יהיה אפשר לקחת אותה במהירות ולאכול לאחר מכן.




הקפידו על ארוחת בוקר מלאה בחלבונים, בפירות ובירקות



3. ארוחת הבוקר משפיעה על ארוחת הצהריים

לארוחת בוקר מאוזנת יש השפעה מרחיקת לכת על ארוחת הצהריים. ככל שתקפידו על ארוחת בוקר בריאה יותר כך תגיעו לארוחת הצהריים פחות רעבים, דבר שיעלה את הסיכוי שתוכלו ארוחת צהריים בריאה ותמנעו מלאכול פחמימות המשביעות באופן מיידי. 


אם אתם מרגישים שלרוב אתם מגיעים לארוחת הצהריים גוועים ברעב, ייתכן ותרצו לחשוב מחדש על ההרגלים שלכם בנוגע לארוחת הבוקר. בחירה מושכלת של ארוחת בוקר תגרור בחירות מוצלחות בכל הנוגע לשאר הארוחות לאורך היום.  



4. ארוחת הבוקר לא משפיעה על קצב חילוף החומרים

חשוב להדגיש כי למרות הדעה הרווחת, ארוחת בוקר לא מהווה פתרון קסם להעלאת קצב חילוף החומרים. מחקרים שנעשו בעניין הוכיחו כי למרות שארוחת הבוקר משפיעה על רמות האנרגיה, אין לה כל השפעה על קצב חילוף החומרים. השיטה היעילה היחידה להגברת חילוף החומרים היא להקפיד על אימוני ספורט קבועים. 



פורום תזונה ותוספי תזונה

  • הודעה
  • מחבר
  • תאריך / שעה
  • חרדה חברתית ודכאון
  • אני
  • 13/05/2019 20:04
  • שלום ד"ר. סובלת מחרדה חברתית. בעבר טופלתי באסטו שהוחלף לויפאקס ובגלל תופעות הלוואי הרבות הופסק טיפול בהדרגה. כעת נוטלת אדווגנדה של אלטמן, קומפלקס ויטמין b של סולגאר ומעונינת להוסיף ברנמי-גוטוקולה של אינדיה אורגניק. האם השילוב מתאים והאם יש סיכוי שהחרדות ובפרט הסימפטומים המלווים את החרדה החברתית (דופק מהיר, רעד בדיבור והסמקה) יחלפו, או שאני צריכה להשלים עם המצב ? האם יש המלצה לשילוב אחר יעיל? תודה

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • תוסף תזונה עם פריזמה
  • יעלי
  • 04/05/2019 10:22
  • שומן על הכבד
  • סארה
  • 29/04/2019 21:10
  • שלום יש לי שומן על הכבד שלי והמשקל שלי 88 הרופא שלי אמר שצריך לעשות דייט ואני אישית לא אוהבת ללכת לדיטנית .התחלתי לעשות אבל רציתי לקחת תוספות כמו: אומגה 3,שן הארי,גידול מצוי,פרוביוטיקה, אצות ים glutathione reductase selenium NAC השאלה שלי איך אפשר לסדר את כל אלה באופן שאף אחד לא ישפיע על השני וגם באופן כזה שאני לא אפגע מכל אלה? אני רוצה להיות בריאה כמה שיותר מהר ובשביל זה אני חייבת לקחת את התוספות האלה. יש לי אלרגיה g6pd.אשמח מאוד לתשובה.

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
רופאים בתחום
גב' עדינה בכר גב' עדינה בכר
דיאטנית קלינית, מומחית בטיפול בחולי סוכרת קרא עוד
דר' רז הגואל דר' רז הגואל
מומחה העוסק ברפואה אסתטית והשמנת יתר קרא עוד
מחלות קשורות
בדיקות קשורות
מידע וכלים שימושיים

אינפומד בריאות דיגיטלית בע"מ