משקדים ועד לקשיו: 8 סוגי אגוזים שכדאי לשלב בתפריט היומי

מאז ומתמיד הייתה משפחת האגוזים חלק בלתי נפרד מהתרבות הישראלית. אך מעבר להיות האגוזים נשנוש מלוח, הם מהווים מרכיב בריאותי חשוב ואף עשויים להיות חיוניים לדיאטה מוצלחת. משקדים ועד לפיסטוקים: כל האגוזים שכדאי לשלב ברשימת הקניות הבאה
כתבה פרסומית כתבת חסות



על פי המלצות ה- FDA (ארגון המזון והתרופות האמריקאי), אכילה של עד 42 גרם (חופן וחצי) אגוזים מדי יום כחלק מתפריט דל שומן וכולסטרול, תורמת להפחתת הסיכון למחלות לב וכלי דם. שילוב שקדים ואגוזים כחלק מהדיאטה שלכם יפחית את רמות הכולסטרול ה"רע" וגם יסייע להפחית רמות שומנים בדם. לא זאת ועוד, האגוזים השונים הינם מרכיב אידאלי לכל דיאטה מוצלחת. ריכזנו עבורכם את שמונת האגוזים שכדאי לכם לשלב בתפריט היומי.



שקד 

השקד הינו האגוז העשיר ביותר בויטמין E, שמהווה נוגד חמצון חזק. בנוסף, הוא עתיר בסיבים תזונתיים וסידן (עד פי שניים מאגוזים אחרים), ומכיל אחוזים גבוהים של חלבון צמחי ואשלגן. 


בנוסף, השקד עשיר בחומצות שומן בלתי רוויות, המסייעות להעלאת רמות הכולסטרול ה"טוב" בגוף, העוזר לפינוי הכולסטרול הרע מהגוף ובכך תורם להפחתת הסיכון למחלות לב. 






אגוז מלך

אגוזי מלך מהווים מקור עשיר לנוגדי חמצון ולחומצות שומן מסוג אומגה שלוש, התורמות לשמירה על בריאות הלב, נוגדות דלקות, חשובות להתפתחות המוח אצל עוברים ואף נוגדות דיכאון. 







אגוז ברזיל 

 האגוז האקזוטי עתיר בנוגד חמצון מסוג סלניום, מינרל נוגד חמצון הנלחם ב"רדיקלים החופשיים" בגוף ולכן מוכר גם כמעכב הזדקנות וכמסייע להפחתת הסיכון לסוגי סרטן שונים, כמו סרטן הריאות והערמונית. אגוז ברזיל מכיל כמות גדולה של חומצות שומן בלתי רוויות, העוזרות להעלות את רמות הכולסטרול הטוב ולהוריד את הסיכון למחלות לב. יש לצרוך כחמישה אגוזי ברזיל ביום.







בוטן 

בוטנים מכילים רמה נמוכה יחסית של קלוריות, ועשירים בחלבון, באשלגן, בברזל ובויטמינים מסוג B. בנוסף, הם מהווים מקור טוב לחומצה פולית ולניאצין (ויטמין B3), שמסייע להפחית את רמות הכולסטרול הרע (LDL) ולהעלות את רמות הכולסטרול הטוב (HDL) בגוף.








אגוז קשיו 

הקשיו, הינו אגוז דל יחסית בקלוריות, עשיר בחלבון, בברזל ובאבץ. שילובו עם דגנים וקטניות יתרום להשלמת החלבון ולהפיכתו לבעל ערך תזונתי גבוה. 







אגוז לוז 

אגוז הלוז עשיר בסיבים תזונתיים המסייעים לעיכול ולהפחתת כולסטרול, באבץ ובשומן חד בלתי רווי. בנוסף, הוא מכיל מינרלים שונים כגון אשלגן, מנגן וברזל ועשיר בוויטמין C החשוב להחלמת פצעים, לשמירה על בריאות הרקמות ולסיוע בספיגת הברזל מהמזון. ויטמין C  עובד בשיתוף פעולה עם ויטמין E, המצוי אף הוא באגוז הלוז, כנגד רדיקלים חופשיים הנוצרים בגוף בשל חשיפה לשמש וזיהום אוויר. בנוסף, עשיר בחומצה פולית המסייעת למניעת מומים בעובר והחשובה לשמירה על בריאות הלב.







אגוז פקאן  

הפקאנים עשירים בסיבים תזונתיים המסייעים לפעילות מערכת העיכול. בנוסף הם רווים בוויטמין A ואבץ המסייעים לשמירה על בריאות העור, הציפורניים והשיער וכן מסייעים לתפקוד מערכת החיסון.  







פיסטוק 

אגוז הפיסטוק הינו דל יחסית בקלוריות, אך עשיר בחלבון ובסיבים תזונתיים, דבר התורם לתחושת שובע.  בנוסף הפיסטוק עשיר באשלגן, בוויטמינים מקבוצת B ובוויטמין A החשוב לשמירה על בריאות העור, השיער והציפורניים וכן לריריות שונות בגוף, כמו העיניים.






פורומים רפואה סינית ומערכת העיכול

הודעה
מחבר
תאריך/שעה
רפואה סינית וחלב בנצי 23/09/2020 10:17
  • האם הרפואה הסינית נגד מוצרי חלב? אני קורא הרבה נגד חלב, אבל אוהב ולא מרגיש שזה עושה לי לא טוב מכל בחינה. מה דעתך? מנסה לרדת במשקל וחושב איך להפחית וממה

  • + הוסף תגובה
תוצרת חלב Dipl.Ac.Herbs אבי פלד 23/09/2020 10:39
  • שלום בנצי, אכן בשנים האחרונות יש גל שיוצא נגד חלב ומוצריו ,מגובה בכתבות ומחקרים שלא קשורים בהכרח לרפואה הסינית . למשל,הורמונים בחלב, כימיקלים,חומרים מתווכי דלקת ועוד ועוד. הרפואה הסינית מתייחסת לתוצרת חלב כאל מייצרת לחות וליחה ומכאן, אנשים שיש להם נטיה לייצר ליחה (מוגדרת ככל דבר שמרגיש כבד,חייתי,תקוע כגון אסטמה,השמנה באספקט של כבדות או נפיחות ועוד) ,כדאי שיצמצמו או יפסיקו וישתמשו בתחליפים. אני מאמין שצריך כל דבר במידה אלא אם ברור שמסב לנו נזק . לדבריך אתה מנסה לרדת במשקל . נסה להוריד תוצרת חלב לשבועיים ובדוק אם יש שינוי או האצה בירידה. בכל אופן, מציע לפנות לאבחון וטיפול על מנת להתאים לך תזונה נכונה ולכוון אותך במדויק להצלחה בתהליך . שנה טובה.

  • + הוסף תגובה
הקאות מיליה 25/08/2020 08:18
  • שלום שלשום בלילה (ראשון) הקאתי הרבה, לפנות בוקר אתמול (שני) שוב הקאתי ועד עתה תחושת הבחילה לא עוברת. נחשפתי די הרבה לשמש בחמישי-ראשון, ישנתי הרבה אתמול (שני) מהצהריים עד עכשיו (שלישי בוקר). הגוף שלי רועד, מרגישה שהדופק מואץ כשאני קמה מהמיטה, לא אכלתי כלום אתמול ואני מפחדת לאכול היום. מה אפשר לעשות?

  • + הוסף תגובה
הקאות לאחר חשיפה לשמש Dipl.Ac.Herbs אבי פלד 25/08/2020 09:17
  • שלום , אני לא מוסמך לתת אבחנה כלשהי ולכן יש לקחת בעירבון מוגבל את דברי , אבל בהתייחס לכך שהתופעה התחילה לאחר חשיפה מרובה לשמש , יתכן שאת סובלת מהתייבשות . רצוי להרבות בשתייה, לאזן את המלחים בגוף (משקאות אלקטרוליטים ) או אפילו שתייה ממותקת מעט במידה ויש החמרה במצבך פני לרופא .

  • + הוסף תגובה
שינוי קיצוני לאחר אנטיביוטיקה דנה 03/08/2020 03:33
  • מאז ומעולם אני זוכרת את עצמי עם רגישות בבטן, הבאה לידי ביטוי בגזים, שילשולים ןלפעמים עצירות. בעבר אובחנתי ע"י הרופאים כבעלת מעי רגיז, פניתי לרפואה סינית נעזרתי בשינוי תזונתי ודיקור והמצב היה יחסית יציב. אבל לפני כ 4 חודשים, קיבלתי אנטיביוטיקה לדלקת בדרכי השתן, ומאז כאילו הבטן שלי הוחרבה. כל מה שהשגתי, נעלם כלא היה לא מצליחה לחזור למצב יציב: הצואה לרוב צהובה ורכה, מתעוררת לפעמים בסביבות 3 בלילה עם כאבי בטן שנעלמים אחרי אכילה. מתקשה מאוד לייצב את המערכת כמו בעבר. כרגע התזונה נעה סביב אורז ועוף מבושל ויש גם ירידה במשקל. תוהה מה הסיבה לכך והאם יש דברים נוספים שאוכל לעשות כדי להשיב את המערכת למצב תקין. תודה!

  • + הוסף תגובה
החמרה לאחר אנטיביוטיקה Dipl.Ac.Herbs אבי פלד 03/08/2020 14:00
  • שלום דנה , מצטער לשמוע על סבלך . הייתי מציע לפעול בכמה מישורים במקביל : 1 .פני לרפואה הסינית שנית .רצוי שיהיה שילוב של דיקור וצמחי מרפא לדעתי . 2.נטילת פרוביוטיקה איכותית (25-50 ביליון חיידקים) פעמיים ביום. ( עדיף כמובן לקבל המלצה מדויקת יותר ממטפל שמכיר את כל הסיפור . ) 3.הקפדה על תזונה איטית בשעות מסודרות (שוב, כדאי לראות מטפל מוסמך שיתן המלצות ממוקדות) 4. פניה לרופא המשפחה-בדיקות דם / הפניה לגסטרו . בהצלחה :)

  • + הוסף תגובה
תודה רבה! דנה 03/08/2020 19:03
בשמחה. :) Dipl.Ac.Herbs אבי פלד 03/08/2020 19:18

הצטרפו לאינדקס הרופאים!