משקדים ועד לקשיו: 8 סוגי אגוזים שכדאי לשלב בתפריט היומי

מאז ומתמיד הייתה משפחת האגוזים חלק בלתי נפרד מהתרבות הישראלית. אך מעבר להיות האגוזים נשנוש מלוח, הם מהווים מרכיב בריאותי חשוב ואף עשויים להיות חיוניים לדיאטה מוצלחת. משקדים ועד לפיסטוקים: כל האגוזים שכדאי לשלב ברשימת הקניות הבאה

כתבה פרסומית כתבת חסות


תאריך עדכון: 06/02/2017


על פי המלצות ה- FDA (ארגון המזון והתרופות האמריקאי), אכילה של עד 42 גרם (חופן וחצי) אגוזים מדי יום כחלק מתפריט דל שומן וכולסטרול, תורמת להפחתת הסיכון למחלות לב וכלי דם. שילוב שקדים ואגוזים כחלק מהדיאטה שלכם יפחית את רמות הכולסטרול ה"רע" וגם יסייע להפחית רמות שומנים בדם. לא זאת ועוד, האגוזים השונים הינם מרכיב אידאלי לכל דיאטה מוצלחת. ריכזנו עבורכם את שמונת האגוזים שכדאי לכם לשלב בתפריט היומי.



שקד 

השקד הינו האגוז העשיר ביותר בויטמין E, שמהווה נוגד חמצון חזק. בנוסף, הוא עתיר בסיבים תזונתיים וסידן (עד פי שניים מאגוזים אחרים), ומכיל אחוזים גבוהים של חלבון צמחי ואשלגן. 


בנוסף, השקד עשיר בחומצות שומן בלתי רוויות, המסייעות להעלאת רמות הכולסטרול ה"טוב" בגוף, העוזר לפינוי הכולסטרול הרע מהגוף ובכך תורם להפחתת הסיכון למחלות לב. 






אגוז מלך

אגוזי מלך מהווים מקור עשיר לנוגדי חמצון ולחומצות שומן מסוג אומגה שלוש, התורמות לשמירה על בריאות הלב, נוגדות דלקות, חשובות להתפתחות המוח אצל עוברים ואף נוגדות דיכאון. 







אגוז ברזיל 

 האגוז האקזוטי עתיר בנוגד חמצון מסוג סלניום, מינרל נוגד חמצון הנלחם ב"רדיקלים החופשיים" בגוף ולכן מוכר גם כמעכב הזדקנות וכמסייע להפחתת הסיכון לסוגי סרטן שונים, כמו סרטן הריאות והערמונית. אגוז ברזיל מכיל כמות גדולה של חומצות שומן בלתי רוויות, העוזרות להעלות את רמות הכולסטרול הטוב ולהוריד את הסיכון למחלות לב. יש לצרוך כחמישה אגוזי ברזיל ביום.







בוטן 

בוטנים מכילים רמה נמוכה יחסית של קלוריות, ועשירים בחלבון, באשלגן, בברזל ובויטמינים מסוג B. בנוסף, הם מהווים מקור טוב לחומצה פולית ולניאצין (ויטמין B3), שמסייע להפחית את רמות הכולסטרול הרע (LDL) ולהעלות את רמות הכולסטרול הטוב (HDL) בגוף.








אגוז קשיו 

הקשיו, הינו אגוז דל יחסית בקלוריות, עשיר בחלבון, בברזל ובאבץ. שילובו עם דגנים וקטניות יתרום להשלמת החלבון ולהפיכתו לבעל ערך תזונתי גבוה. 







אגוז לוז 

אגוז הלוז עשיר בסיבים תזונתיים המסייעים לעיכול ולהפחתת כולסטרול, באבץ ובשומן חד בלתי רווי. בנוסף, הוא מכיל מינרלים שונים כגון אשלגן, מנגן וברזל ועשיר בוויטמין C החשוב להחלמת פצעים, לשמירה על בריאות הרקמות ולסיוע בספיגת הברזל מהמזון. ויטמין C  עובד בשיתוף פעולה עם ויטמין E, המצוי אף הוא באגוז הלוז, כנגד רדיקלים חופשיים הנוצרים בגוף בשל חשיפה לשמש וזיהום אוויר. בנוסף, עשיר בחומצה פולית המסייעת למניעת מומים בעובר והחשובה לשמירה על בריאות הלב.







אגוז פקאן  

הפקאנים עשירים בסיבים תזונתיים המסייעים לפעילות מערכת העיכול. בנוסף הם רווים בוויטמין A ואבץ המסייעים לשמירה על בריאות העור, הציפורניים והשיער וכן מסייעים לתפקוד מערכת החיסון.  







פיסטוק 

אגוז הפיסטוק הינו דל יחסית בקלוריות, אך עשיר בחלבון ובסיבים תזונתיים, דבר התורם לתחושת שובע.  בנוסף הפיסטוק עשיר באשלגן, בוויטמינים מקבוצת B ובוויטמין A החשוב לשמירה על בריאות העור, השיער והציפורניים וכן לריריות שונות בגוף, כמו העיניים.






פורום רפואה סינית ומערכת העיכול

Dipl.Ac.Herbs אבי פלד

Dipl.Ac.Herbs אבי פלד
אבי פלד- Dipl.Ac.Hbs מטפל מוסמך ברפואה סינית (דיקור סיני, צמחי מרפא , טוי-נא ותזונה טבעית) משנת 2003 , מתמחה בטיפול במחלות דרכי העיכול וכאב לסוגו . בעל קליניקה פרטית בכפר סבא מטפל במכבי עוד...

  • הודעה
  • מחבר
  • תאריך / שעה
  • גיל מעבר
  • קרן
  • 12/05/2019 11:09
  • שלום קרן , התרופה שקיבלת אני מבין שאי הנוחות בקיבה מתבטאת בצרבות / כאב בבטן עליונה . מבחינה מערבית אין קשר ישיר בין תופעות גיל המעבר לכאבים בקיבה. ברפואה הסינית אנו מתייחסים לשלל הסימפטומים (לרבות השינויים החלים בגיל המעבר ) ומתאימים טיפול המבוסס על תזונה מניעתית , דיקור סיני והתאמת צמחי מרפא במידת הצורך . כל אלה על מנת לטפל גם בתופעות גיל המעבר וגם בבעיות הקיבה. הטיפול במקרה זה יעיל ביותר . בינתיים הימנעי ממאכלים חריפים , מטוגנים, מתובלים מדי ,לאכול ארוחות קטנות ולא לפני שינה . בהצלחה :)

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • יציאה לילית
  • יואב
  • 28/02/2019 13:16
  • היי, אני בן 25 וסובל בשנה האחרונה מיציאה באמצע הלילה (תמיד בין 3-4 לפנות בוקר). בשאר היום אני הולך לשירותים ליציאה פעמיים נוספות, רק שהיציאה הלילית מרוקנת אותי לחלוטין ואיני מסוגל לחזור לישון לאחר מכן. איני סובל מכאבים חריפים, ניסיתי טיפול בנקסיום ובקולפרמין ללא שיפור. עברתי גסטרוסקופיה ואולטראסאונד וכן בדיקת נשיפה ובדיקות דם ללא ממצא מיוחד. האם ניתן לעשות משהו בעניין? איזה טיפ שיאפשר לי לפחות לדחות את היציאה הזאת (להקדים אותה באמצעות תה לדוגמה לא עזר, כי שוב היתה לי יציאה בשלוש)? אני פשוט ממש סובל מהעניין כבר חודשים. תודה רבה!

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • שלום
  • קורל
  • 22/02/2019 10:42
  • לפני כשנה קיבלתי הרעלה קשה מאוד מכימיקלים ולא טופלתי ולצערי אושפזתי בבית חולים פסיכאטרי בגלל זה ויש לי המון תופעות לוואי הרעילות בגוף לא עוברת רק מחמירה אני לא מתפקדת ולא יכולה להחשף לחומרי ניקוי בכלל ויש לי הפרעות חמורות בראייה אין לי יציאות עצירויות כרוניות ואין למ גם שתן סדיר מה ניתן לי לעשות?

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
רופאים בתחום
ד"ר אורנה לוין ד"ר אורנה לוין
רופאת משפחה, מומחית בצמחי מרפא, ותזונה. קרא עוד
גב' ליטל פרידנהיין גב' ליטל פרידנהיין
דיאטנית קלינית קרא עוד
מידע וכלים שימושיים

אינפומד בריאות דיגיטלית בע"מ