כך תציגו נכון: 5 הטיפים שיהפכו רעיון מורכב לסיפור הצלחה

היכולת לספר סיפור שירתק את המאזינים, ולהעביר את המסר בצורה משכנעת הינה אתגר משמעותי, במיוחד בתחומים מורכבים, כמו בריאות. יש לכם מצגת חשובה? רוצים לרתק את המאזינים כמו המרצים ב-TED? אספנו עבורכם 5 טיפים שיהפכו כל רעיון מורכב או מצגת שגרתית - לסיפור הצלחה

כתבה פרסומית כתבת חסות


תאריך עדכון: 19/09/2017


בדצמבר האחרון הכריז פורום Reboot, בשיתוף עם גופים וארגונים נוספים, על תחרות "יוזמת הבריאות המובילה לשנת 2017". הפורום מציע סיוע כספי וליווי מקצועי ליוזמות בתחום הבריאות שיכולות לתרום לשיפור מערכת הבריאות שלנו, הזדמנות המאפשרת לממש רעיונות שיסייעו לחולים, להגשים תכניות או לפתח פרויקטים קיימים וליישמם במקומות נוספים. 


חברי הפורום, המונה מעל ל- 500 איש, שותפים בבחירת עשרת היוזמות שיגיעו לגמר, כולל את "חביב קהל". הזוכים בתחרות יבחרו על ידי חבר השופטים בראשותו של ד"ר יצחק ברלוביץ', מנהל המרכז הרפואי 'וולפסון', ויו"ר וועדת הבחירה של הפורום. אחד השיקולים שיסייע לחברי הוועדה בהליך הבחירה, הוא מצגת של שמונה דקות,  אותה יציגו בפניהם כל אחד או אחת מעשרת הפינליסטים אשר יצטרכו לשכנע את השופטים כי היוזמה שלהם צריכה לזכות בתחרות. 


בפורום חשבו שהם צריכים חיזוק משמעותי, לכן הם יעברו סדנה מקצועית שתדריך אותם איך להעביר מצגת מנצחת בסגנון "TED MED", כזו שאולי תקבע אם ינצחו בתחרות. את הסדנה יערכו מומחים מחברת 'בארי כץ', אחת המובילות בתחום הכשרות מקצועיות למיומנויות תקשורת. צוות המנחים של החברה, ילווה את הזוכים עד כנס "קיימות בבריאות 2017" בשיתוף "גלובס", בו הם יציגו את היוזמה שלהם על הבמה, בפני קהל של מכובדים, הכולל בכירים מתחום הבריאות, האקדמיה והתעשייה, לרבות נציגים מן התקשורת. 



"רעיון מדהים ככל שיהיה לא תמיד מספיק. מי שמוביל את היוזמה יצטרך לספר סיפור בן שמונה דקות, בו הוא לוקח את קהל המאזינים למסע רגשי שבסופו הם צריכים לקבל החלטה", מסבירה אפרת גזית, מנחה ויועצת מחברת בארי כץ. לאפרת מעל 20 שנות ניסיון בליווי ארגונים והכשרת אנשים לתקשורת אפקטיבית יותר, היא ליוותה אינספור מציגים לקראת פרזנטציות משמעותיות, אירוע TEDx, כנסים בינלאומיים,Advisory Boards  מבחנים וראיונות חשובים. "בין אם המדובר בפרזנטציה משמעותית, ראיון עבודה, שיחת TED או גיוס כסף ממשקיעים, כל מציג מבקש לעורר אצל הקהל שלו רגש מוגדר כלפי הרעיון שלו. אם הצלחנו בכך, יווצרו בקהל עניין ואף תשוקה לרעיון שלנו. אני מאמינה כי פרזנטציה מוצלחת היא כזו המביאה לשינוי הרצוי בקהל. רעיון טוב שמסופר נכון יכול לשנות עולמות", אומרת גזית.


אחת הדרכים הוותיקות והידועות ביותר לעורר רגש אצל הקהל שלנו היא על ידי סיפור, בשמו העדכני: storytelling. למעשה, האתגר העיקרי הינו להפוך את הפרזנטציה לסיפור. עבור  רבים, מדובר במשימה בלתי אפשרית, והפרזנטציה היא לא יותר ממסירת מידע לקוני ויבש. וזו הסיבה המרכזית למצגות משעממות, חסרות אמירה, והגרוע מכל - כאלה שאינן משיגות את מטרתן. 




האתגר המרכזי: להפוך פרזנטציה לסיפור



את אשפי ה- storytelling  נוכל למצוא בבמות כדוגמת TED. כמובן שאין ציפיה שכל ישיבת צוות תהפוך לבמת TED  או שדקות ספורות של הצגה ילוו בהכנה מקדימה של כחצי שנה. יחד עם זאת, קיימים מספר טיפים טכניים פשוטים ליישום שיכולים להפוך את המצגת מערמת נתונים לסיפור הצלחה. בעזרת אפרת, אספנו עבורכם 5 טיפים שיסייעו לכם לצלוח את הפרזנטציה החשובה הבאה שלכם.



1.  מטרת המצגת: הקהל

סיפור טוב הוא כזה שקל לעקוב אחריו, אחד אשר מכיל טיעון מרכזי שנבנה ומוביל את המאזין למסקנה מוגדרת, ובעיקר מייצר את החוויה הרגשית המתאימה. כדי לבנות את הסיפור הטוב ביותר, על המציג להתכונן בצורה נכונה. עליו לענות על שתי שאלות חשובות:איזו תגובה ארצה לקבל מהקהל ומה הצופים והמאזינים צריכים להבין ולהרגיש כדי שיגיבו באופן המצופה מהם? 


התשובות לשאלות אלו יבנו עבורכם את השלד של הסיפור שלכם וכך גם תוכלו להבחין בקלות בין הנתונים הרלוונטיים ובין המיותרים. דוגמה מצוינת לכך ניתן לראות בשיחת הTED  של ג'ו סמית', How to use one paper towel, אשר הצליח בארבע דקות וחצי בלבד, ליצור חוויה מהנה וסוחפת סביב נושא יבש מאוד - חסכון במטליות נייר לצורך שמירה על הסביבה. לאחר שתצפו, תופתעו לגלות איך הרגל כל כך עמוק משתנה אצלכם לאורך זמן, בעקבות  דקות ספורות אשר ממוקדות רק במה שהקהל צריך לשמוע ובאופן הנכון.



2.  תרגלו את משפטי הביניים

ודאי כבר שמעתם כי הדרך הטובה ביותר להתכונן למצגת היא לבצע חזרות בקול רם. זהו טיפ מצוין אך חשוב שייושם בצורה הנכונה. רוב המציגים חושבים כי מהות הדבר נעוצה בזיכרון המלל המוקרן במצגת ולא מתייחסים למשפטי הקישור והמעבר בין השקפים. כתוצאה מכך נוצר אוסף רעיונות ולא סיפור אחד שלם. משפטים כמו, "עכשיו משראינו מה המצב בשוק, בוא נראה איך המוצר שלנו הולך לפתור את זה" או "וזו רק זוית ראיה אחת. ניתן לבחון את הנושא גם מזוית אחרת, יתרמו לבהירות ולהצלחה. שימו לב למעברים החלקים שעושה ג'וליאן טריזור במצגת זו: shh! Sound health in 8 steps



3.  שברו את התבנית 

סיפור טוב שומר על קשב גבוה לכל אורכו. לעומת זאת, לעיתיםבמהלך המצגת אנו שמים לב שהקהל כבר "לא איתנו". אחת הדרכים לשמור על תשומת ליבו של הקהל לכל אורך המצגת היא לשבור את הרצף. שלבו בין הנתונים וההסברים, תמונות, אנלוגיות, דוגמאות וסיפורים, כדי שהקהל יישאר מרוכז לכל אורך הפרזנטציה. שימו לב ל"שבירות הרצף" הרבות בקטע הבא הלקוח מתוך TED TALK של קן רובינסון: Do schools kill creativity, המשלב הומור, סיפור, ציטוט ופניה אל הקהל, אשר בעזרתם המצגת שלו הפכה לאחת הנצפות ביותר ב-TED.



קראו עוד:  נותר עוד חודש ליוזמה שתשנה את העתיד של כולנו 



4.  חשבו על פתיחה מעניינת 

מצגות מקצועיות רבות פותחות בהצגת אג'נדה או סדרת סעיפים שבהם תיגע המצגת. במקרים רבים, אנו "מאבדים" את הקהל, המפרש את הפתיחה כמסע מפרך ומתיש. פתיחה עוצמתית ומעניינת הכרחית כדי להכניס את השומעים למסע לאורך הסיפור שלך. כדי שיצטרפו אליכם נסו לשבור שגרה, ותרו על הפתיחות המעייפות והסטנדרטיות וחפשו דרך מעניינת יותר, כזו שתהווה שער הכניסה של הרעיון שלכם. ישנן דרכים רבות לפתיחה סוחפת. אחת מהן תוכלו למצוא בפתיחה של שיחת ה-TED הבאה: Andrew Stanton- the clues to a great story .



5.  שימרו על התלהבות 

מידת התלהבותכם מהסיפור שלכם משפיעה באופן ישיר על סקרנותו של הקהל. צרו עניין במצגת והדגישו את ייחודם של הנתונים שאתם מציגים, ציינו מה כל כך חריג בתוצאות שהתקבלו,  ספרו מה היתרון בדרך העבודה שאתם מציעים. בטאו את התלהבותכם דרך הדגשות ושפת גוף נלהבת. בנוסף, צמצום המלל הכתוב בשקפים  ושילוב אלמנטים ויזואליים יהפוך הקראת נתונים יבשה לתיאור מצב מעניין וחי. צפו באופן שחוקרת המוח ג'יל בולט טיילור, מספרת על השבץ המוחי שעברה: My stroke of insight. ההתלהבות והתשוקה שלה הביאו לכמעט 20 מליון צפיות במצגת ה-TED שלה.



פורומים, ביטוחי בריאות וסיעוד

הודעה
מחבר
תאריך/שעה
ביטוח בריאות מול שב"ן ראובן 27/11/2019 10:14
  • לא יודע אם הפורום מתאים אבל מנסה- בן 63,יש לי ביטוח של כלל (שחלק מפרמיה הוקצה למשהו אחר רלוונטי יותר) כולל קטסטרופות בעלות כ-100 לחודש.כללית פנתה אלי בהצעה לרכוש פלטינום (יש מושלם) -עוד 59 ש"ח לחודש ויגדל על הזמן.לידיעתי אין בעיית כפל ביטוחים. יש טעם?ברור לי שלסוכנת הביטוח ולקופה יש אינטרס. או לבטל את 'כלל' ולהישאר עם פלטינום? תודה.

  • + הוסף תגובה
ובאותו נושא-תאונות אישיות, ראובן 27/11/2019 13:37
ביטוח בריאות פרטי מול שב"ן קובי גרינברגר 30/11/2019 22:40
  • היי ראובן, כללית פלטינום נותן ערך מוסף בעיקר לנשים צעירות ולילדים כך שלדעתי הכיסוי הזה לא תורם לך. מה שכן, יש בפלטינום הנחות משמעותיות בטיפולי שיניים דרך רופאי שיניים שלהם. מצרף לך טבלת השוואות שתוכל לראות את ההבדלים בין 2 התוכניות https://mushlam.clalit.co.il/he/about_clalit_mushlam/Pages/comparison.aspx בנוסף, תמיד מומלץ לרכוש ביטוח משלים של קופת חולים + ביטוח בריאות פרטי בהתאם לרצונות ויכולות ולא לוותר על אף אחד מהם. רק בריאות בברכה, קובי גרינברגר שחם ביטוח- הבית שלך

  • + הוסף תגובה
תודה ראובן 01/12/2019 09:36
  • חלק מהשיקול היה שאין כפל ביטוחים כך שניתן לתבוע ביטוח פרטי ושב"ן.

  • + הוסף תגובה
שיחות סקס משנטאל שאנל 26/11/2019 21:09
  • היכנסו לצ'אט ומיד שאנטל תענה לכם על הכל. שיחות סקס, מה שגברים אוהבים לשמוע מבחורה. http://www.dateandloveonphone.com/ 050-7534732 055-9419758 055-9310377 1919-121-936 1919-121-970

  • + הוסף תגובה
טיפולי CBT להפרעות שינה אחרי תאונה קשה ניבר 23/11/2019 18:41
  • שלום, עברתי תאונת דרכים קשה ומאז יש לי הפרעות שינה קשות. הייתי אצל נוירולוג שהמליץ לי על טיפולי CBT להפרעות שינה אצל פסיכולוגית קלינית. בפוליסת ביטוח בריאות פרטית יש כיסוי שנקרא : טיפולים פסיכולוגיים לאחר אירוע קשה. פניתי לחברת הביטוח כדי לברר אם אני זכאי וקיבלתי מכתב דחייה. היה רשום במכתב שהאירוע שעברתי אינו אירוע קשה והמטפלת אינה פסיכולוגית לינית. למותר לציין כי הטענות אינן נכונות. מה עושים? תודה!

  • + הוסף תגובה
כתב שירות לטיפולים פסיכולוגים קובי גרינברגר 23/11/2019 21:09
  • היי ניבר, כתב שירות טיפולים פסיכולוגים כולל מספר פגישות בשנה עם פסיכולוג מורשה או עובד סוציאלי קליני, והוא אמור לתת כיסוי לכל בעיה אישית רפואית ולא רק לאירוע רפואי קשה. יש חברות שמרחיבות את הכיסוי ומאפשרות פגישות נוספות בעת אירוע רפואי קשה כפי שזה מוגדר ורשום בכתב השירות. בהנחה שזה הכיסוי שיש לך ופנית לפסיכולוג מורשה עקב סיבה רפואית שציינת לא ברור למה חברת הביטוח דחתה את תביעתך. למעשה, בכדי לקבל החזר מחברת הביטוח מספיק שיהיה רשום על הקבלה "ייעוץ פסיכולוגי". ואין צורך להיכנס לפרטי הטיפול שרשמת. במידה וסיבת הדחייה נובעת מכך שפנית לפסיכולוג לא קליני אז לטעמי הדחייה נכונה ומוצדקת. אם אתה חושב שקופחת ניתן לפנות לפניות הציבור בקישור המצורף ולהתלונן על כך https://mof.gov.il/hon/Consumer-Information/Pages/Public-Inquiries.aspx בהצלחה בברכה, קובי גרינברגר שחם ביטוח - הבית שלך

  • + הוסף תגובה
קובי תודה על התייחסותך.. ניבר 23/11/2019 21:27
  • ברשותך יש עוד משהו קטן.. כשביצעתי חיתום על הפוליסה הצהרתי שיש לי חרדות וכתוצאה מכך יש החרגה בפוליסה על "מצב נפשי". חברת הביטוח לא הזכירה את ההחרגה במכתב הדחייה. האם היא יכולה להעלות את זה בהמשך ולדחות את התביעה בעילה של "מצב נפשי"?

  • + הוסף תגובה
כתב שירות לטיפולים פסיכולוגים קובי גרינברגר 23/11/2019 22:50
  • היי ניבר, במידה ויש חריג בפוליסה, מציינים את הכיסוי המוחרג ועל איזה פרק מדובר. מציע שתעבור על הפוליסה ותראה אם יש חריגים ועל איזה כיסוי מדובר במידה והתקבלת בתנאים רגילים אז חברת הביטוח לא יכולה לדחות את תביעתך או להחריג רטרואקטיבית את מה שהצהרת עליו בעת הצטרפותך רק בריאות בברכה, קובי גרינברגר שחם ביטוח – הבית שלך

  • + הוסף תגובה
קובי היי עשיתי בדיקה ניבר 23/11/2019 23:12
  • טיפולים פסיכולוגיים לאחר אירוע קשה נמצאים בפוליסה תחת פרק "אמבולטורי". בתנאי הקבלה רשום שלא יכוסה מקרה ביטוח הקשור למצב נפשי בפרק "אמבולטורי". במכתב הדחייה לא נרשם שזו הסיבה לדחייה. האם חברת הביטוח יכולה פתאום לטעון שהיא דוחה את התביעה בגלל ההחרגה לעיל או שאסור לה להעלות טענות שלא העלתה במכתב הדחייה. תודה!

  • + הוסף תגובה
טיפולים פסיכולוגים קובי גרינברגר 26/11/2019 00:35
  • היי ניבר, ההחרגה שיש לך לא קשורה לתביעה שאתה מגיש ולכן היא לא רלוונטית אם יש לך כיסוי ל"טיפולים פסיכולוגים" זה אמור לכסות כל בעיה קלה או קשה, כפי שציינתי זאת בתשובה הקודמת אם יש לך כיסוי רק "לטיפולים פסיכולוגים לאחר אירוע קשה", אז תבדוק מה מוגדר אירוע קשה. אם המקרה שלך לא מופיע ברשימה אז הדחייה מוצדקת. רק בריאות בברכה, קובי גרינברגר שחם ביטוח – הבית שלך

  • + הוסף תגובה

הצטרפו לאינדקס הרופאים!