4 טיפים לשמירה על תזונה בריאה - גם בגיל השלישי

הזדקנות הגוף היא אמנם טבעית, אך בריאות לקויה אינה תוצאה בלתי נמנעת שלה. בקרב בני הגיל השלישי, בעיות בריאותיות רבות מושפעות מהתנהגויות שונות, כמו עישון, פעילות גופנית והרגלי התזונה. אספנו עבורכם 4 טיפים תזונתיים שיגרמו לכם להרגיש צעירים ובריאים יותר

כתבה פרסומית כתבת חסות


תאריך עדכון: 09/03/2017


מאז ומתמיד, היה ברור כי תזונה בריאה, פעילות גופנית והימנעות מעישון מהוות השפעה מכריעה על בריאות הגוף ועל הליך ההתבגרות הטבעית. הזדקנות בריאה ומוצלחת, המוגדרת כיכולת לשמור על סיכון נמוך של תחלואה, על תפקוד קוגניטיבי מיטבי ועל חיי חברה פעילים, תלויה בגורמים אלה, בפרט בהרגלי התזונה בהם אנו דבקים. למעשה, עם הגיענו לגיל השלישי, מתרחשים שינויים פיזיולוגיים רבים: חילוף החומרים הופך איטי יותר וכך נגרמת הצטברות שומן, הגוף הופך יעיל פחות בניהול אכילת הסוכר בדם לאחר האכילה, העצמות מאבדות מצפיפותן, וקשה יותר לסלק את הפסולת מהמערכת הגופנית. מאידך, תוך ביצוע של מספר שינויים תזונתיים, ניתן יהיה לצמצם את ההשלכות של השינויים הפיזיים השונים ולשמור על גוף בריא וחיוני גם בגיל השלישי. 



קראו עוד: אחת ולתמיד: מהם המזונות שיסייעו לכם לרדת במשקל?



אז מה כדאי לעשות?

1. הגבלה קלורית 

המונח הגבלה קלורית מתייחס לצריכה מופחתת של מזון וניהול תפריט העשיר במזונות כגון: ירקות, פירות, פחמימות מורכבות (חיטה מלאה ומוצריה, גריסים וקטניות), נוזלים, סוגי בשר רזים, דגים ומוצרי חלב רזים. הגבלה קלורית משפרת את הרגישות לאינסולין, מורידה את רמת הגלוקוז, מונעת הצטברות של תרכובות מזיקות ומאטה את קצב הירידה הטבעי של רמות המלטונין. ההגבלה הקלורית מוכחת כמאטה את תהליך ההזדקנות של הגוף.


2. צריכת פחמימות מורכבות 

לחם, אורז, שיבולת שועל, כוסמת וגריסים אחרים, פסטה, תפו"א ובטטות, הם הבסיס של התזונה בגיל השלישי. פחמימות מורכבות מספקות אנרגיה זמינה לפעילות היומיומית והסיבים התזונתיים שבהן משפרים את פעילות מערכת העיכול ומונעים עצירות, תופעה רווחת בגיל המבוגר. יתרה מכך, פחמימות מורכבות יוצרות תחושת שובע על ידי העלאת רמת הסרוטונין במוח, אשר באופן טבעי פוחתת עם הגיל. העלאת רמת הסרוטונין מסייעת בשיפור מצב הרוח, בטיב השינה בלילה ובערנות בשעות היום.




הזדקנות בריאה ומוצלחת היא אינה רק תוצר גנטי, אלא תלויה באופן ניכר בשמירה על תזונה בריאה ומאוזנת



3. שילוב מגוון ירקות ופירות בתפריט 

ירקות ופירות ידאגו לספק לגופכם סיבים, ויטמינים, מינרלים ופיטוכימיקלים שונים החשובים מאוד למניעת מחלות ולהעלאת תנגודת הגוף למחלות זיהומיות. מחקרים קושרים פירות הדר (לפחות פעמיים בשבוע), חמוציות ומיץ חמוציות (כוס ליום) עם אריכות ימים.



קראו עוד:  5 טיפים שיעזרו לכם להפסיק לנשנש בין הארוחות 



4. אכילת חלבונים 

החל מגיל המעבר, מתחילים בגוף תהליכי פירוק של רקמות חלבוניות (דוגמת שרירים). אכילת כמות מספקת של מזונות חלבוניים איכותיים חשובה על מנת לשמור על מסת השרירים בגוף והינה אחת ההמלצות התזונתיות החשובות בגיל השלישי. מומלץ לאכול מדי יום מנה של כ-150 גרם של בשר אדום, עוף, הודו, דג, ביצים מוצרי חלב או קטניות.  



פורומים, דיאטה ללא דיאטה

זמנית לא ניתן לשאול שאלות בפורום זה.
הודעה
מחבר
תאריך/שעה
שתיית קפה מיה 03/02/2019 09:38
  • נאי שותה הרבה מאוד כוסות קפה ביום. כמה לדעתך צריך לשתות, והאם זה יכול להזיק? אני שותה עם 1% אחוז חלב.מה במקום זה אני יכולה לשתות שתיה קרה אם זה לא קפה, כי אני שותה גם קפה קר בדרך כלל?

תזונה אלה 03/01/2019 09:35
  • האם אפשר לאכול 4 פעמים בשבוע, סרדינים או טונה? בת 55

בשר --- 04/01/2019 16:24
  • מה כמות הבשר הדרושה לי, בת 56, אני אוכלת פעמיים בשבוע בשר?

גלולת אליפס ורדה גובראן 09/10/2018 03:25
  • איפה ניתן להשיג את הגלולה הזאת ומה המחיר


הצטרפו לאינדקס הרופאים!