3 הטיפים שיסייעו לכם לשמור על המשקל – גם בתקופת החגים

פסח הוא אחד החגים הנעימים והמהנים ביותר בלוח השנה העברי. האביב מפציע, הטמפרטורות עולות ולרובינו יש זמן רב לבילוי ואיחוד משפחתי. אך איך ניתן לעבור את החג על שלל מאכליו ומטעמיו מבלי להרוס את שגרת התזונה? הילה לביא עם 3 הטיפים שיעזרו לכם לצלוח את החג מבלי לעלות במשקל

כתבה פרסומית כתבת חסות


תאריך עדכון: 19/04/2017


פסח הוא אחד החגים האהובים עלי, בבית אימי ההכנות התחילו מיד לאחר פורים. במהלך השבועות עד ערב החג, בכל פעם חדר אחר בבית עבר ניקוי יסודי. שבוע לפני ליל הסדר, המקרר התמלא במוצרים כשרים לחג וההכנות לארוחת הסדר היו בעיצומן. אך למרות הקסם שאופף את חג החירות, אין ספק שהוא מהווה אתגר אמתי עבור אלה אשר מנסים לשמור על המשקל. המצות, עוגיות החג המיוחדות, הפיצוחים ואינספור הארוחות, גורמים לנו לתחושת אי נוחות ועייפות ולבסוף גם לעלייה במשקל. כדי לא לוותר על ההנאות שבחג החירות ולהצליח גם לשמור על המשקל, הרכבנו עבורכם את שלושת העקרונות שיסייעו לכם לצלוח את תקופות החגים.



3 עקרונות שיעזרו לכם לצלוח את החג: מים, ירקות, תנועה


1. הקפידו על שתיית מים

המצות ושאר מזונות החג (קניידלך, עוגיות כשרות ועוד) דלים בסיבים ובנוזלים ולכן גורמים לעצירות. הקפדה על שתייה מרובה של מים תעזור ליציאות תקינות וכתוצאה מכך גם לשמירה על המשקל הקפידו להשאיר לידכם בקבוק מים בכל עת כך תוודאו שאתם צורכים כמות מספקת של נוזלים.


2. שְׁאַר יְרָקוֹת 

הידעתם שכל הירקות כשרים לפסח?! זה בדיוק הזמן לנסות מתכונים חדשים לסלט, להקפיץ אותם במחבת עם או בלי בשר, לנשנש בפקק בדרך לארוחת הסדר, ולרקוח מרקים שונים. הירקות עשירים בסיבים העוזרים בהורדת סוכר, כולסטרול ובמניעת מחלות רבות נוספות. 


3. פעילות גופנית 

ליל הסדר אצל חמתך? הילדים רבים ברכב? ההכנות לחג, הארגונים וימי החופש שדורשים מאתנו יתר תשומת לב, ומהר מאוד גורמים לעלייה ברמות הסטרס והעצבים. מאידך בידינו נמצא הפתרון האמין והזול ביותר – פעילות גופנית והרבה תנועה.

לאלו שימי החג והחופש שיבשו את שגרת האימונים, אני ממליצה לשנות את סדר היום. שעון הקיץ כבר כאן. במיוחד בימי חג כדאי להשכים ולסיים את האימון לפני שראשון בני המשפחה פקח את עיניו. ככה הרווחנו גם אימון, וגם זמן איכות משפחתי.  ואם בכל זאת לא הצלחתם, או אם אתם לא מהז'אנר של המתאמנים המורעלים שקופצים מהמיטה לפני השמש, אפשר לאתגר את הגוף ולגוון בפעילות שונה מזו לה אנו רגילים - מזג האוויר ושעות האור הרבות מאפשרים לנו לצאת לצעידות וטיולים ארוכים, עם או בלי הילדים. 








ומה עוד אפשר לעשות כדי לשמור על המשקל גם בחג?

עריכת השולחן
 הגישו מנות אישיות ולא בכלי הגשה מרכזיים המגדילים את כמויות האכילה.


היו מארחים למופת 
מארחים למופת אינם רק זוכים לשבחים רבים: פנו, הגישו והכי חשוב דאגו להיות עסוקים ולא באכילה.

לבשו לארוחת החג בגדים מחטבים ומחמיאים:
גם תיראו טוב ותזכו למחמאות, אבל בעיקר הבגדים הצמודים יזכירו לכם מתי להפסיק לאכול.

זכרו שגם אם אכלתם מצה או שתיים עם שוקולד, לא נחרב העולם. יש קסם מיוחד בתקופת החגים והמנהגים השונים שחשוב להקפיד לשמר, ולהעביר לדור הבא. אורח חיים בריא צריך לאמץ לאורח כל השנה, ואז שפתאום מפציע חג בלוח השנה אנחנו ערוכים ומוכנים לו, ובעיקר מצליחים ליהנות וליצור חוויות חדשות.


הכותבת היא מאמנת כושר ומנהלת קידום בריאות בחברת  Movement  


פורומים, תזונת ספורט

זמנית לא ניתן לשאול שאלות בפורום זה.
הודעה
מחבר
תאריך/שעה
סוכר ענבים אורן 01/01/2019 20:46
  • שלום, אני מבצע אימון כח של כשעה 3 פעמים בשבוע ולאחר מכן שותה שייק חלבון (מכיוון שאני זמין לאכול ארוחה רק לאחר כשעתיים מסיום האימון). המליצו לי להוסיף למנת שייק החלבון גם סוכר ענבים, האם זה אכן מומלץ? במידה וכן, מה הכמות הסבירה עבור אדם במשקל 78? תודה רבה על העזרה!

כמה חלבון אחרי אימון לבן 70 חני מור 25/12/2018 12:47
  • בעלי בן 70 שוקל בסביבות 70 קילו, מצב בריאות כללית טוב למדי, מתעמל באופן סדיר כמעט יום יום.השאלה היא לגבי התזונה לפני האימון ובעיקר אחרי האימון מבחינת כמות החלבון הנכון המתאים לגילו ולמשקלו, בצורה נכונה ולא מופרזת.מאד מודה לכם על תשובתכם.

פציעה ברגל רועי 28/11/2018 10:07
  • שלום רב, לאחר עומס של אימוני ריצה הרגשתי כאבים עזים במהלך אימון אינטרוולים בשוק למטה. הכאבים היו גם בחלק האחורי של הרגל (מתחת לשריר התאומים). לא הצלחתי ללכת על הרגל כמה ימים. לאחר כמה ימים הרגשתי שיפור קל והלכתי לרופא כדי לאבחן את הבעיה. הרופא אמר לי שמדובר בדלקת בגיד האכילס ונתן לי זריקה. שאלתי היא כזאת... רוב הכאב ברגל התרכז לי בשוק למטה, על העצם. האם הגיוני שהדלקת מורגשת גם בעצם? אני פשוט קצת בספק לגבי ההבחנה של הרופא, ואין תורים קרובים לאורטופד. תודה.


הצטרפו לאינדקס הרופאים!