תזונה בסוכרת: 10 מיתוסים - והאמת

בכל הנוגע לתזונה במחלת הסוכרת, קיימות השערות רבות בכל הנוגע למה מותר ואסור לאכול. אספנו עבורכם 10 מיתוסים על הנושא ואת כל האמת עליהם

כתבה פרסומית כתבת חסות


תאריך עדכון: 04/07/2017

מחלת הסוכרת מהווה אתגר מבחינת האוכל שמותר ואסור לאכול כדי לשמור על רמת סוכר תקינה. אספנו עבורכם 10 מיתוסים על מה מותר ואסור לאכול כשסובלים מסוכרת. 


1. אכילה מרובה של סוכר גורמת לסוכרת

לא נכון. אמנם אכילה מרובה של סוכר אינה בריאה במיוחד, אך כמות הסוכר היא לא הגורם לסוכרת. הסוכרת מתחילה כשהגוף חווה קושי להפוך את האוכל לאנרגיה זמינה. 


2. שמירה על דיאטה בזמן סכרת היא מסובכת מדי. 

לא נכון. אם אתם סובלים מסוכרת אתם אמנם צריכים לתכנן את הארוחות שלכם אבל הרעיון הבסיסי הוא פשוט. המטרה היא לשמור על רמות הסוכר בטווח הנורמלי לכן יש לבחור מאכלים התואמים את קצב החיים שלכם. אמנם זה דורש שינוי בצורת האכילה אך זהו שינוי פחות מסובך ממה שחושבים. 


קראו עוד: סוכרת שלא הכרתם - סוכרת אוטואימונית במבוגרים (או סוכרת 1.5)



3. פחמימות הן האויב של הסוכרת 

לא נכון. פחמימות הן חלק בלתי נפרד מדיאטה בריאה ומאוזנת. עם זאת, מכיוון שהפחמימות משפיעות על רמת הסוכר יש צורך להקפיד על כמויות הצריכה. ההמלצה היא לצרוך פחמימות המכילות ויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים כגון דגנים מלאים, פירות וירקות. פחמימות מלאות סוכר לא מומלצות מכיוון שה מעלות בצורה דרסטית את רמות הסוכר בדם ולא מציעות שום ערך תזונתי נוסף. 


4. חלבונים עדיפים על פני פחמימות 

לא נכון. מכיוון שפחמימות גורמים לעלייה מהירה ברמות הסוכר ישנה נטייה לעבור לצרוך יותר חלבונים. עם זאת, צריכה מרובה של חלבונים שכן צריכה מרובה של שומן רווי מזיקה לבריאות הלב. מומלץ להתייעץ עם רופא המשפחה בנוגע לכמומיות החלבונים המומלצות לכם. 


5. האינסולין יכול לכסות על כל סוגי המאכלים

לא נכון. העובדה שניתן להתאים את רמות האינסולין לאוכל שאתם אוכלים לא מעידה על כך שניתן לאכול הכל ללא הבחנה. הטיפול התרופתי עובד בצורה יעילה יותר כשהוא מתנהל לפי הוראות הרופא, לכן אם יש ספק מומלץ להתייעץ עם רופא המשפחה לשם התאמה מחודשת של המינון. 


6. צריך לוותר על המאכלים האהובים יותר

לא נכון. אין צורך להפסיק לאכול את האוכל שאתם אוהבים, אבל אתם כן יכולים לערוך שינויים בצורת ההכנה שלהם: להכין בתנור ולא לטגן, להקטין את גדול המנות ולא לעשות שימוש במאכלים האהובים עליכם כתגמול על כך שאתם עומדים ביעדי הדיאטה. 






7. צריך לוותר על הקינוחים 

לא נכון. במקום לוותר על כל המאלכים המתוקים אפשר פשוט להקטין את המנות, לעשות שימוש בתחליפי סוכר, לנסותקינוחים חדשים ובריאים יותר ואפילו להתאים את המתכונים לרמות בריאות יותר על ידי הקטנת כמות הסוכר.  


8. אסור להשתמש בממתיקים מלאכותיים

לא נכון. כפית ממתיק מלאכותי יותר מתוקה מכפית סכר, לכן ניתן להשתמש בכמויות קטנות יותר. מכיוון שהדעות חלוקות בנוגע להשפעה הבריאותית של ממתיקים אלו מומלץ להתייעץ עם רופא או דיאטנית מהן הדרכים הבריאות ביותר עבורכם להמתיק את האוכל והמשקאות. 


9. חולי סוכרת צריכים לאכול אוכל מיוחד

לא נכון. האוכל שטוב עבור אנשים הסובלים מסוכרת גם טוב עבור שאר בני המשפחה.  ההבל היחיד הוא שחולי סכרת צריכים להקפיד יותר על קלוריות וסוכר. 


10. מאכלים דיאטטים הם המומלצים ביותר

לא נכון. מאכלים דיאטטים הם לא בהכרח יותר בריאים וההבל היחידי הוא שאתם פשוט תשלמו עליהם יותר ללא סיבה מיוחדת. 



פורומים, סוכרת

הודעה
מחבר
תאריך/שעה
רמת סוכר דניאל 03/12/2019 13:06
  • שתיתי 12-13 שעות לפני הבדיקה שתי כוסות עם כפית קינמון כל אחד רמת הסוכר אחרי צום הייתה 81 האם הקינמון ששתיתי השפיע על התוצאות?

  • + הוסף תגובה
מחפש מידע על מוצר בשם רטבוליקס תמיר אולינסקי 26/11/2019 11:57
  • אחותי משתמשת במשך חודש בתוסף טבעי בשם רטבוליקס ומספרת שהוא סייע לה תוך ימים ספורים לייצב את מדדי הסוכר בצום. האם אתם מכירים את המוצר?

  • + הוסף תגובה
התחלתי להשתמש במוצר בתחילת אוקטובר רנה סלומון 02/12/2019 10:02
  • אני יכולה לומר שהוא ממש עזר לי, מדד סוכר בצום ירד מ:160 בממוצע כל בוקר למדדים של 100- 110 בממוצע בבוקר. אני ממשיכה בינתיים לקחת את הג'נואט אבל בינתיים חזרתי יחסית לאיזון. אני ממשיכה לחכות כדי לראות תוצאות של בדיקות דם בסוף דצמבר. כפי שזה נראה כעת בהחלט יש סיכוי לתוצאות טובות.

  • + הוסף תגובה
האם נחשב סכרת אני 27/11/2019 14:43
  • שלום, מבוגר בן 82 שבדיקות גלוקוז עומדות כבר מספר פעמים סביב 115 ( לא הגיע ל 126 ) אבל 3 פעמים ה A1C עמד על 6.1 , 6.7, 6.8 האם זה נחשב סכרת ? האם ערכים אלה של A1C הם מסוכנים ? תודה

  • + הוסף תגובה

הצטרפו לאינדקס הרופאים!