מעובר ועד לכוכב הים: 9 תנוחות שינה שיחשפו את מצבכם הבריאותי

מהי התנוחה שמסגירה את היותכם ביקורתיים ומופנמים, האם מעבר לקירוב לבבות - לתנוחת הכפיות יש גם יתרונות בריאותיים ומהי הדרך הבריאה ביותר לישון בהריון? רגע לפני השינה, אספנו עבורכם מספר תנוחות שינה שחושפות מידע על המצב הבריאותי

כתבה פרסומית כתבת חסות
תקציר מושמע של הכתבה:


תאריך עדכון: 20/07/2017


אתם מכבים את האורות ומתכוננים לתנומה ארוכה ומרגיעה, על הגב, הצד או על הבטן. תנוחת השינה אליה אתם רגילים קשורה לבעיות רפואיות שונות, כמו כאבי גב, נחירות ולעיתים גם נדודי שינה. לא זאת ועוד, מצב השינה שלכם עשוי אפילו להעיד על האופי שלכם. אספנו עבורכם 9 תנוחות שינה שיחשפו מידע על המצב הבריאותי והנפשי שלכם.



1. שינה על הבטן

אוהבים פשוט להתרסק על המיטה? אם אתם חווים בעיות בשינה, שינה על הבטן עשויה להפוך את המצב לגרוע יותר. שינה על הבטן גורמת פעמים רבות לאי נוחות במהלך הלילה ועשויה להביא אתכם להסתובב יותר במהלך הלילה כדי למצוא את התנוחה הנוחה ביותר. אם אתם מעדיפים לישון ככה, השתמשו בכרית רכה יותר, או לחלופין העבירו את הלילה ללא כרית כלל כדי למנוע כאבי צוואר. 



2. שינה על הבטן וחיבוק הכרית

כ-7% מהאוכלוסייה דבקים בתנוחה זו. אתם שוכבים על הבטן וכורכים את ידיכם סביב הכרית כאשר ראשכם מופנה הצידה. מחקרים שונים גורסים כי אלה המעדיפים את צורת ההשתרעות הזו, הם אנשים ישירים, חברותיים ותוססים שלעיתים מתקשים לקבל ביקורת. 





3. שינה על הגב

תנוחה זו עלולה לגרום לבעיות גב תחתון ואם אתם כבר סובלים מכאבים אלה, היא עשויה לגרום להחמרה. אם אתם נוחרים או סובלים מדום נשימה בשינה, צורת שכיבה זו אינה מומלצת עבורכם ואף יכולה להחמיר את הבעיה הקיימת. 





4. תנוחת החייל

תנוחת החייל היא שכיבה על הגב בצורה ישרה, כשהידים מתוחות בצדיי הגוף, וכ-8% מהאוכלוסייה מבלים כך את שנת הלילה שלהם. מחקרים מסוימים מציעים כי אנשים המעדיפים אותה הם שקטים יותר, מופנמים, ובעלי חוש ביקורתי מפותח הן כלפי עצמם וכלפי סביבתם. 



5. תנוחת כוכב הים

רק כ-5% מהאוכלוסייה נוטים לישון בתנוחה זו. אתם שוכבים על הגב והידים זרוקות קרוב לראשכם. מחקרים מסוימים מציעים כי אנשים המעדיפים את צורת השינה הייחודית, עשויים להיות קשובים וכאלה שלא מעוניינים להיות במרכז העניינים. 





6. שינה על הצד - תנוחת העובר

לשינה על הצד יכולות להיות סיבות רבות, אך התנוחה הנוחה ביותר היא שינה על הצד עם ברכיים מעט כפופות לכיוון החזה, או בשמה המוכר יותר – תנוחת עובר. למעשה, כמעט כחצי מהאוכלוסייה (יותר מ-40%), מעדיפים את התנוחה המעוקלת. שינה על הצד אופיינית יותר לנשים ומחקרים מסוימים קובעים כי אנשים הנוטים לישון כך הם חמים, ידידותיים ורגישים אך עוטים סביבם מעין קליפת הגנה. 





7. תנוחת בול העץ

כ-15% מהאוכלוסייה מעדיפים את תנחת בול העץ, בה שוכבים על הצד כאשר שתי הידיים צמודות לגוף. יש האומרים כי אלה המעדיפים להעביר את הלילה כבול עץ נוטים להיות חברותיים, קלילים ובעלי אמון באשר האנשים. 



קראו עוד: כדאי שתדעו: למה נשים זקוקות ליותר שעות שינה? 



8. שינה על הצד עם הידיים קדימה

כ-13% מהאנשים ישנים על הצד עם ידיהם שמוטות קדימה, לפני הגוף. אם אתם ישנים בצורה זו נראה כי אתם בעלי חשיבה פתוחה ומקבלת מחד, אך עקשניים ונוקשים בכל הנוגע להחלטות אותן קיבלתם. 



9. כפיות

אם אתם מעדיפים להעביר את הלילה קרוב לבן הזוג, אולי השינה שלכם תהיה פחות ערבה אך אין ספק שהתכרבלות מועילה לכם. התנוחה החמימה, מסייעת לגוף שלכם בשחרור אוקסיטוצין שמסייע בהפחתת תחושת הלחץ וגם עשוי לגרום לכם להירדם מהר יותר.




 

נוחרים? כך תסייעו לעצמכם ולבני הבית לישון שינה ערבה

אם אתם נוחרים שינה על הצד היא הטובה ביותר עבורכם, אם בכל זאת אתם לא יכולים לוותר על תנוחת הגב, הקפידו לישון עם כמה כריות תחת הראש שיקלו על הנשימה ועל הנחירות. אם הנחירות גורמות לכם לקשיי נשימה ואתם חשים עייפים לאחר לילה של שינה מספקת, יש להתייעץ בגורם מקצועי. נחירות רמות עלולות להיות סימן לדום בשינה – מצב בו הנשימה נעצרת ומתחדשת במהלך הלילה ועשוי לגרום לשבץ, יתר לחץ דם או מחלות לב. 




כיצד ניתן למנוע כאבי גב בשינה?

גם לבעיה, זו שינה על הצד היא הפתרון המנצח. כדי להפיג את הלחץ מהמותניים והגב ניתן להכניס כרית בין הרגליים. אם אתם מעדיפים לישון על הגב, שימו כרית מתחת לברכיים כדי לשמור על העיקול בגב התחתון. 



ומה עם שינה בהריון? זו התנוחה הטובה ביותר עבורך ועבור התינוק הקטן שבדרך

לרוב ההריוניות, יותר נוח וגם בריא יותר עבור העובר לישון על צד שמאל, כך עשויה להשתפר זרימת הדם והחומרים המזינים המגיעים אל השלייה ומשם אל התינוק הקטן. אם את סובלת מכאבי גב, שימי כרית מתחת לבטן כדי לתמוך במשקל, בנוסף תוכלי גם לכופף את הברכיים ולהניח כרית ביו הרגליים.



פורומים, הפרעות שינה

הודעה
מחבר
תאריך/שעה
בעיות שינה בגיל 80 פלוס י.כ 23/11/2019 16:10
  • שלום. לאבא שלי, בן 80 פלוס, עם בריאות תקינה בסה"כ, יש הפרעות שינה. לאחרונה הוא יכול להרדם רק על ידי כדור שינה (הוא ניסה סטילנוקס ואמביין) וגם הם מספיקים לכ5 שעות בלבד ומשאירים אותו עייף בהמשך היום. הוא ניסה גם דיקור ואלפא סטים וגם ניסה מלטונין (בהמלצה של מעבדת שינה), ללא הועיל. אשמח להמלצה לכיוון נוסף, טיפול אלטרנטיבי שיכול לעזור, מומחה מומלץ וכו'

  • + הוסף תגובה
התמכרות לכדורי שינה אבי 30/10/2019 17:39
  • שלום, אבא שלי בן 58, מעשן ועובד בעבודה פיזית מאומצת. לאחרונה התחילו לו תופעות של התכווצויות וכאבי שרירים, חוסר תיאבון, מתח נפשי, מחשבות טורדניות ודיכאוניות ואף התקפי חרדה. אבי נוטל כדורי שינה מסוג בונדרומין כבר כמה שנים והגיע למינון של כדור וחצי לפני שנת צהריים ועוד כדור וחצי לפני השינה בלילה (סהכ 3 ביום). עם נטילת הכדורים התסמינים פוחתים משמעותית ולכן אנחנו חושדים שמדובר בתופעות לוואי של שימוש ממושך בכדורי שינה והתמכרות אליהם. האם אכן יש קשר בין הדברים? איך אפשר להיגמל מההתמכרות לכדורי השינה? האם ישנם תחליפים טבעיים מוכחים שיכולים להקל על התהליך? (מאוד מטרידה את אבא שלי המחשבה של להפסיק לקחת את הכדורים ולחזור למצב בו לא היה ישן בלילות)

  • + הוסף תגובה
למישהו יש ניסיון עם כדורי שינה מהדור החדש? ארנון47 23/11/2019 00:33
  • הובא לידיעתי שיש היום כדורי שינה מדור חדש שלא משבשים את תהליכי או שלבי השינה הטבעיים ובעצם מאפשרים לישון שינה איכותית ותקינה. במידה מדובר במידע אמין, הייתי שמח לקרוא הסבר מלומד אודות כדורי השינה הללו... וכמובן לדעת מהם שמותיהם? והאם הם ניתנים בישראל? כמו כן, אודה לכל מי שיוכל לכתוב על ניסיונו האישי עם כדורי שינה מהדור החדש ומבקש לציין את שם הכדור שעזר לו ומינון אם אפשר. תודה. sleeplessness.org.il

  • + הוסף תגובה
שינה לא רצופה אורן 10/11/2019 11:14
  • שלום שמי אורן ואני כבן 40, מזה כחודשיים השינה שלי היא לא רצופה (התחיל בבת אחת בלילה אחד). לרב מתעורר אחריי מספר שעות ו מתקשה להירדם שוב או נרדם שוב לכמה שעות ומתעורר שוב. ישנם לילות שאני ישן בהם בין 3 ל 4 ש׳ רצוףת ואחרים שאני מתעורר בממוצע כל שעתיים. הייתי אצל הרופא אשר נתן לי מרשם ל מלטונין לשבועיים הקרובים ואני תוהה האם ישנו צורך בבדיקות דם ואם כן מה הן? והאם הדבר יכול להצביע על משהו יותר אחר וחוסר השינה הוא רק הסימפטום של זה? בתודה אורן

  • + הוסף תגובה

הצטרפו לאינדקס הרופאים!