מעובר ועד לכוכב הים: 9 תנוחות שינה שיחשפו את מצבכם הבריאותי

מהי התנוחה שמסגירה את היותכם ביקורתיים ומופנמים, האם מעבר לקירוב לבבות - לתנוחת הכפיות יש גם יתרונות בריאותיים ומהי הדרך הבריאה ביותר לישון בהריון? רגע לפני השינה, אספנו עבורכם מספר תנוחות שינה שחושפות מידע על המצב הבריאותי
כתבה פרסומית כתבת חסות
תאריך עדכון: 20/07/2017



אתם מכבים את האורות ומתכוננים לתנומה ארוכה ומרגיעה, על הגב, הצד או על הבטן. תנוחת השינה אליה אתם רגילים קשורה לבעיות רפואיות שונות, כמו כאבי גב, נחירות ולעיתים גם נדודי שינה. לא זאת ועוד, מצב השינה שלכם עשוי אפילו להעיד על האופי שלכם. אספנו עבורכם 9 תנוחות שינה שיחשפו מידע על המצב הבריאותי והנפשי שלכם.



1. שינה על הבטן

אוהבים פשוט להתרסק על המיטה? אם אתם חווים בעיות בשינה, שינה על הבטן עשויה להפוך את המצב לגרוע יותר. שינה על הבטן גורמת פעמים רבות לאי נוחות במהלך הלילה ועשויה להביא אתכם להסתובב יותר במהלך הלילה כדי למצוא את התנוחה הנוחה ביותר. אם אתם מעדיפים לישון ככה, השתמשו בכרית רכה יותר, או לחלופין העבירו את הלילה ללא כרית כלל כדי למנוע כאבי צוואר. 



2. שינה על הבטן וחיבוק הכרית

כ-7% מהאוכלוסייה דבקים בתנוחה זו. אתם שוכבים על הבטן וכורכים את ידיכם סביב הכרית כאשר ראשכם מופנה הצידה. מחקרים שונים גורסים כי אלה המעדיפים את צורת ההשתרעות הזו, הם אנשים ישירים, חברותיים ותוססים שלעיתים מתקשים לקבל ביקורת. 





3. שינה על הגב

תנוחה זו עלולה לגרום לבעיות גב תחתון ואם אתם כבר סובלים מכאבים אלה, היא עשויה לגרום להחמרה. אם אתם נוחרים או סובלים מדום נשימה בשינה, צורת שכיבה זו אינה מומלצת עבורכם ואף יכולה להחמיר את הבעיה הקיימת. 





4. תנוחת החייל

תנוחת החייל היא שכיבה על הגב בצורה ישרה, כשהידים מתוחות בצדיי הגוף, וכ-8% מהאוכלוסייה מבלים כך את שנת הלילה שלהם. מחקרים מסוימים מציעים כי אנשים המעדיפים אותה הם שקטים יותר, מופנמים, ובעלי חוש ביקורתי מפותח הן כלפי עצמם וכלפי סביבתם. 



5. תנוחת כוכב הים

רק כ-5% מהאוכלוסייה נוטים לישון בתנוחה זו. אתם שוכבים על הגב והידים זרוקות קרוב לראשכם. מחקרים מסוימים מציעים כי אנשים המעדיפים את צורת השינה הייחודית, עשויים להיות קשובים וכאלה שלא מעוניינים להיות במרכז העניינים. 





6. שינה על הצד - תנוחת העובר

לשינה על הצד יכולות להיות סיבות רבות, אך התנוחה הנוחה ביותר היא שינה על הצד עם ברכיים מעט כפופות לכיוון החזה, או בשמה המוכר יותר – תנוחת עובר. למעשה, כמעט כחצי מהאוכלוסייה (יותר מ-40%), מעדיפים את התנוחה המעוקלת. שינה על הצד אופיינית יותר לנשים ומחקרים מסוימים קובעים כי אנשים הנוטים לישון כך הם חמים, ידידותיים ורגישים אך עוטים סביבם מעין קליפת הגנה. 





7. תנוחת בול העץ

כ-15% מהאוכלוסייה מעדיפים את תנחת בול העץ, בה שוכבים על הצד כאשר שתי הידיים צמודות לגוף. יש האומרים כי אלה המעדיפים להעביר את הלילה כבול עץ נוטים להיות חברותיים, קלילים ובעלי אמון באשר האנשים. 



קראו עוד: כדאי שתדעו: למה נשים זקוקות ליותר שעות שינה? 



8. שינה על הצד עם הידיים קדימה

כ-13% מהאנשים ישנים על הצד עם ידיהם שמוטות קדימה, לפני הגוף. אם אתם ישנים בצורה זו נראה כי אתם בעלי חשיבה פתוחה ומקבלת מחד, אך עקשניים ונוקשים בכל הנוגע להחלטות אותן קיבלתם. 



9. כפיות

אם אתם מעדיפים להעביר את הלילה קרוב לבן הזוג, אולי השינה שלכם תהיה פחות ערבה אך אין ספק שהתכרבלות מועילה לכם. התנוחה החמימה, מסייעת לגוף שלכם בשחרור אוקסיטוצין שמסייע בהפחתת תחושת הלחץ וגם עשוי לגרום לכם להירדם מהר יותר.




 

נוחרים? כך תסייעו לעצמכם ולבני הבית לישון שינה ערבה

אם אתם נוחרים שינה על הצד היא הטובה ביותר עבורכם, אם בכל זאת אתם לא יכולים לוותר על תנוחת הגב, הקפידו לישון עם כמה כריות תחת הראש שיקלו על הנשימה ועל הנחירות. אם הנחירות גורמות לכם לקשיי נשימה ואתם חשים עייפים לאחר לילה של שינה מספקת, יש להתייעץ בגורם מקצועי. נחירות רמות עלולות להיות סימן לדום בשינה – מצב בו הנשימה נעצרת ומתחדשת במהלך הלילה ועשוי לגרום לשבץ, יתר לחץ דם או מחלות לב. 




כיצד ניתן למנוע כאבי גב בשינה?

גם לבעיה, זו שינה על הצד היא הפתרון המנצח. כדי להפיג את הלחץ מהמותניים והגב ניתן להכניס כרית בין הרגליים. אם אתם מעדיפים לישון על הגב, שימו כרית מתחת לברכיים כדי לשמור על העיקול בגב התחתון. 



ומה עם שינה בהריון? זו התנוחה הטובה ביותר עבורך ועבור התינוק הקטן שבדרך

לרוב ההריוניות, יותר נוח וגם בריא יותר עבור העובר לישון על צד שמאל, כך עשויה להשתפר זרימת הדם והחומרים המזינים המגיעים אל השלייה ומשם אל התינוק הקטן. אם את סובלת מכאבי גב, שימי כרית מתחת לבטן כדי לתמוך במשקל, בנוסף תוכלי גם לכופף את הברכיים ולהניח כרית ביו הרגליים.



פורומים הפרעות שינה

הודעה
מחבר
תאריך/שעה
קפיצות שינה ללה 05/11/2018 15:49
  • היי אני בת 42 ולוקחת סרוקסט באופן קבוע מגיל 25. ביומיים האחרונים אני לא מצליחה להרדם בלילה. אני מאוד עייפה אבל בכל פעם שאני כמעט נרדמת הגוף קופץ ומעיר אותי ואז חוזר חלילה. אתמול בלילה לא הצלחתי לישון בכל פעם שנרדמתי באותה שניה התעוררתי. מה יכולה להיות הסיבה לזה... מיותר לצייח שהדבר מכניס אותי לסטרס ושלהתעוררויות הרבות גם מתלווה חרדה לא נעימה . תודה

  • + הוסף תגובה
קפיצות שינה ליאורורו 30/05/2020 12:49
  • היי ללה, גם לי זה התחיל לקרות בימים האחרונים. האם זה עבר לך? איך התמודדת? אשמח לשמוע בבקשה.

  • + הוסף תגובה
שינה עמוקה מדי גל 26/04/2020 10:07
  • שלום, שמי גל ואני בת 30. אני הולכת לישון בשעות סבירות אך האם אתעורר תמיד נשארת שאלה פתוחה. אני שמה שעון מעורר, הרבה, בקולי קולות ולא מתעוררת. אני יכולה להירדם ב11 ולהתעורר באחת בצהריים. שוב, אני בת 30. יש לי מטרות, עבודה,הישגים. אני מפסידה עבודה ובאמת בדרך להשתגע. האם יש איזה תופעה רפואית שמסבירה את העניין? אודה לעזרתכם.

  • + הוסף תגובה
חוסר שינה insomnia אבי 21/04/2020 09:04
  • אני סובל מחוסר שינה כרוני כבר שנים, אך התרופות שרושמים לי תמיד תרופות לזמן קצר (מספר שבועות),כגון: אמביאן, נוקטורנו. בונדורמין לשימוש ממושך שהשפעתו הפכה אפסית. האם יש כדורי שינה שניתן לקחת בקביעות ושהשפעתם לא תפוג עם הזמן ?

  • + הוסף תגובה

הצטרפו לאינדקס הרופאים!