מעובר ועד לכוכב הים: 9 תנוחות שינה שיחשפו את מצבכם הבריאותי

מהי התנוחה שמסגירה את היותכם ביקורתיים ומופנמים, האם מעבר לקירוב לבבות - לתנוחת הכפיות יש גם יתרונות בריאותיים ומהי הדרך הבריאה ביותר לישון בהריון? רגע לפני השינה, אספנו עבורכם מספר תנוחות שינה שחושפות מידע על המצב הבריאותי

כתבה פרסומית כתבת חסות


תאריך עדכון: 20/07/2017


אתם מכבים את האורות ומתכוננים לתנומה ארוכה ומרגיעה, על הגב, הצד או על הבטן. תנוחת השינה אליה אתם רגילים קשורה לבעיות רפואיות שונות, כמו כאבי גב, נחירות ולעיתים גם נדודי שינה. לא זאת ועוד, מצב השינה שלכם עשוי אפילו להעיד על האופי שלכם. אספנו עבורכם 9 תנוחות שינה שיחשפו מידע על המצב הבריאותי והנפשי שלכם.



1. שינה על הבטן

אוהבים פשוט להתרסק על המיטה? אם אתם חווים בעיות בשינה, שינה על הבטן עשויה להפוך את המצב לגרוע יותר. שינה על הבטן גורמת פעמים רבות לאי נוחות במהלך הלילה ועשויה להביא אתכם להסתובב יותר במהלך הלילה כדי למצוא את התנוחה הנוחה ביותר. אם אתם מעדיפים לישון ככה, השתמשו בכרית רכה יותר, או לחלופין העבירו את הלילה ללא כרית כלל כדי למנוע כאבי צוואר. 



2. שינה על הבטן וחיבוק הכרית

כ-7% מהאוכלוסייה דבקים בתנוחה זו. אתם שוכבים על הבטן וכורכים את ידיכם סביב הכרית כאשר ראשכם מופנה הצידה. מחקרים שונים גורסים כי אלה המעדיפים את צורת ההשתרעות הזו, הם אנשים ישירים, חברותיים ותוססים שלעיתים מתקשים לקבל ביקורת. 





3. שינה על הגב

תנוחה זו עלולה לגרום לבעיות גב תחתון ואם אתם כבר סובלים מכאבים אלה, היא עשויה לגרום להחמרה. אם אתם נוחרים או סובלים מדום נשימה בשינה, צורת שכיבה זו אינה מומלצת עבורכם ואף יכולה להחמיר את הבעיה הקיימת. 





4. תנוחת החייל

תנוחת החייל היא שכיבה על הגב בצורה ישרה, כשהידים מתוחות בצדיי הגוף, וכ-8% מהאוכלוסייה מבלים כך את שנת הלילה שלהם. מחקרים מסוימים מציעים כי אנשים המעדיפים אותה הם שקטים יותר, מופנמים, ובעלי חוש ביקורתי מפותח הן כלפי עצמם וכלפי סביבתם. 



5. תנוחת כוכב הים

רק כ-5% מהאוכלוסייה נוטים לישון בתנוחה זו. אתם שוכבים על הגב והידים זרוקות קרוב לראשכם. מחקרים מסוימים מציעים כי אנשים המעדיפים את צורת השינה הייחודית, עשויים להיות קשובים וכאלה שלא מעוניינים להיות במרכז העניינים. 





6. שינה על הצד - תנוחת העובר

לשינה על הצד יכולות להיות סיבות רבות, אך התנוחה הנוחה ביותר היא שינה על הצד עם ברכיים מעט כפופות לכיוון החזה, או בשמה המוכר יותר – תנוחת עובר. למעשה, כמעט כחצי מהאוכלוסייה (יותר מ-40%), מעדיפים את התנוחה המעוקלת. שינה על הצד אופיינית יותר לנשים ומחקרים מסוימים קובעים כי אנשים הנוטים לישון כך הם חמים, ידידותיים ורגישים אך עוטים סביבם מעין קליפת הגנה. 





7. תנוחת בול העץ

כ-15% מהאוכלוסייה מעדיפים את תנחת בול העץ, בה שוכבים על הצד כאשר שתי הידיים צמודות לגוף. יש האומרים כי אלה המעדיפים להעביר את הלילה כבול עץ נוטים להיות חברותיים, קלילים ובעלי אמון באשר האנשים. 



קראו עוד: כדאי שתדעו: למה נשים זקוקות ליותר שעות שינה? 



8. שינה על הצד עם הידיים קדימה

כ-13% מהאנשים ישנים על הצד עם ידיהם שמוטות קדימה, לפני הגוף. אם אתם ישנים בצורה זו נראה כי אתם בעלי חשיבה פתוחה ומקבלת מחד, אך עקשניים ונוקשים בכל הנוגע להחלטות אותן קיבלתם. 



9. כפיות

אם אתם מעדיפים להעביר את הלילה קרוב לבן הזוג, אולי השינה שלכם תהיה פחות ערבה אך אין ספק שהתכרבלות מועילה לכם. התנוחה החמימה, מסייעת לגוף שלכם בשחרור אוקסיטוצין שמסייע בהפחתת תחושת הלחץ וגם עשוי לגרום לכם להירדם מהר יותר.




 

נוחרים? כך תסייעו לעצמכם ולבני הבית לישון שינה ערבה

אם אתם נוחרים שינה על הצד היא הטובה ביותר עבורכם, אם בכל זאת אתם לא יכולים לוותר על תנוחת הגב, הקפידו לישון עם כמה כריות תחת הראש שיקלו על הנשימה ועל הנחירות. אם הנחירות גורמות לכם לקשיי נשימה ואתם חשים עייפים לאחר לילה של שינה מספקת, יש להתייעץ בגורם מקצועי. נחירות רמות עלולות להיות סימן לדום בשינה – מצב בו הנשימה נעצרת ומתחדשת במהלך הלילה ועשוי לגרום לשבץ, יתר לחץ דם או מחלות לב. 




כיצד ניתן למנוע כאבי גב בשינה?

גם לבעיה, זו שינה על הצד היא הפתרון המנצח. כדי להפיג את הלחץ מהמותניים והגב ניתן להכניס כרית בין הרגליים. אם אתם מעדיפים לישון על הגב, שימו כרית מתחת לברכיים כדי לשמור על העיקול בגב התחתון. 



ומה עם שינה בהריון? זו התנוחה הטובה ביותר עבורך ועבור התינוק הקטן שבדרך

לרוב ההריוניות, יותר נוח וגם בריא יותר עבור העובר לישון על צד שמאל, כך עשויה להשתפר זרימת הדם והחומרים המזינים המגיעים אל השלייה ומשם אל התינוק הקטן. אם את סובלת מכאבי גב, שימי כרית מתחת לבטן כדי לתמוך במשקל, בנוסף תוכלי גם לכופף את הברכיים ולהניח כרית ביו הרגליים.



פורום הפרעות שינה

  • הודעה
  • מחבר
  • תאריך / שעה
  • עיוות כתף ויד ונעילת המרפק בשינה
  • אלה
  • 22/05/2019 12:56
  • אני מעל גיל 40. חליתי בסרטן השד לפני כשנה. בנובמבר קיבלתי זריקת לוקרין שאמורה להפסיק את פעילות האסטרוגן בשחלות. ואני נוטלת ציפרלקס גם החל מנובמבר 2018. מאז, אני סובלת מכאבים במפרקים המגיעים בעיקר בשינה והזריקה הופסקה. העניין הוא שמזה כחודשיים אני מתעוררת עם כאבים קשים בזרוע ימין, כאשר בשינה היד ׳ננעלת׳ וישרה ומסובבת עם הכתף. התנוחה אינה טבעית ונעשית מתוך שינה. כאבים רבים בכל היד ואין לי דרך להפסיק אץ העיוות הזה של היד והנעילה של המפרק. חיפשתי קצת חומר על עיוות הגפיים בשינה, ולא מצאתי. אשמח למענה תודה

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • הצטברות רוק
  • מיקה
  • 28/04/2019 16:47
  • שלום, אני בת 31 ובזמן האחרון יש לי כל כמה לילות התקפה של הצטברות של רוק בפה ותחושה של טמפרטורה גבוהה יותר של הרוק. אני בולעת והוא מצטבר תוך שניה מחדש ורק אחרי כמה לגימות של מים זה נרגע. זה מלווה בתחושה של צורך להקיא אבל בלי הקאה.לפעמים גם מלווה בכאב בטן לא קיצוני. מה זה יכול להיות? זה קורה לי רק בלילה ומעיר אותי. תודה

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • גמילה מכדור שינה וסימפטומים
  • לי
  • 28/04/2019 12:29
  • הי לאחר לידה שניה סבלתי מחרידות והפרעות שינה קשות. זה קרה גם לאחר לידה ראשונה. טופלתי בין היתר באימובן מספר חודשים. התחלתי בליווי רופאה תהליך גמילה לאחר שראיתי כי השינה התייצבה ומצבי טוב יותר. התהליך עבר טוב עד לשלב הסופי. שבוע יומיים מאז ההפסקה הסופית ( לאחר שירשתי בהדרגה) וכמעט כל יום יש לי בעיה להרדם במשך שעות.האם זה נורמלי? מה מומלץ במצב שכזה?

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
רופאים בתחום
פרופ' חנן גוזנר-גור פרופ' חנן גוזנר-גור
מומחה בראומטולוגיה וברפואה פנימית קרא עוד
פרופ' אייל גור פרופ' אייל גור
מנהל המחלקה לכירורגיה פלסטית בבית החולים איכילוב. קרא עוד
מידע וכלים שימושיים

אינפומד בריאות דיגיטלית בע"מ