לא רק טעים: 5 סגולות בריאותיות באננס

הוא מרענן, טעים ומתקתק ובעל מראה מרהיב שיגנוב את תשומת הלב מכל שאר הפירות שבסלסילה, אך האננס הוא אינו רק תאווה לחך. לכבוד יום האננס הבינלאומי אספנו עבורכם 5 יתרונות בריאותיים בפרי האקזוטי

כתבה פרסומית כתבת חסות


תאריך עדכון: 04/07/2017


אננס, פרי טרופי נחשב למעדן כבר שנים רבות לא רק בשל הטעם הייחודי, אלא גם בזכות הסגולות הבריאותיות הקיימות בו: הוא מסייע בחיזוק העצמות, תורם לפעולת העיכול, מסייע בירידה במשקל ואף עשוי למנוע סרטן. אספנו עבורכם חמש סגולות בריאותיות שיגרמו לכם להוסיף את הפריט האקזוטי לתפריט.



1. מחזק את המערכת החיסונית

מנה אחת של אננס מכילה כמות של ויטמין C הגדולה בכ-130%, מזו הנדרשת לצריכה היומית. נתון זה הופך את המאכל הטרופי לאחד מהמקורות העשירים והטעימים ביותר דרכם ניתן לקבל חומצה אסקורבית (הרכיב הפעיל בוויטמין C). ויטמין זה נקשר בעיקר לכל הנוגע בהפחתת מחלות ושיפור תפקוד המערכת החיסונית, זאת בעזרת הגברת הפעילות של תאי הדם הלבנים והפעלתם כאנטי אוקסידנטים המגנים על הגוף מפני רדיקלים חופשיים ונזקים שונים. 


העובדה שוויטמין C הוא כוח מניע עבור המערכת החיסונית אמנם ידועה לכל, אך האנזים הייחודי ברומלין המצוי באננס מסייע בריפוי מחלות נשימתיות שונות, בסילוק הליחה ופתיחת דרכי האוויר. 



קראו עוד: 5 עובדות בריאותיות במיוחד על ברוקולי



2. מסייע לבריאות העצמות

אננסים נחשבים לתוסף טבעי לבריאות העצמות בעיקר בשל כמות הקלציום הרבה אשר מצויה בהם. מאידך, לא רבים יודעים שבפרי הייחודי קיימת גם כמות לא מבוטלת של מנגן מינרל חיוני לחיזוק העצמות ולתהליכי בנייה שלהן. למעשה, מדובר במינרל הבולט ביותר באננס ומנה אחת של הפרי מספקת יותר מ-70% מהצריכה היומית הנדרשת של המנגן. 





3. תורם לבריאות הפה

בנוסף למרכיבים האנטי אוקסידנטים המצויים בו, אשר מגנים מהתפתחות גידולים ממאירים שונים בחלל הפה, באננס קיים גם אסטרינג'נט, מרכיב טבעי שמסייע בסגירת פצעים, במיצוק רקמות, בחיזוק השיניים והחניכיים ואף במניעת נשירת שיער. לא זאת ועוד: מרכיב הפלא המצוי באננס מסייע בריפוי נסיגת חניכיים. 



קראו עוד: לא רק בגלל הצבע: 6 סיבות בריאות במיוחד לאכול סלק



4. מחזק את חוש הראייה

ראיה היא אחד מהחושים המשמעותיים ביותר עבור האדם, ואננס קשור קשר ישיר לשיפור בריאות העיניים ולמניעת מגבלות ראייה אשר נגרמות בשל הגיל. ניוון מקולרי לדוגמה היא מחלת עיניים הנפוצה בקרב מבוגרים אשר עשויה להימנע בעזרת בטא קרוטן שנמצא באננס. 





5. שומר על לחץ דם תקין

אננסים הם מקור רב ערך למינרלים רבים, בניהם גם פוטסיום, אחד מהמינרלים החיוניים ביותר לגוף שלנו. מחסור בו עלול להביא לטווח רחב של סכנות בריאותיות. אחד מתפקידיו החשובים ביותר של הפוטסיום הוא הפחתת הלחץ על כלי הדם והגברת סירקולצית הזרימה של הנוזל האדום בחלקים שונים בגוף וכתוצאה מכך גם יורד לחץ הדם, עובדה שעשויה לסייע במניעת התקף לב ושבץ.



פורומים, דיאטה ותזונה נכונה ברפואה הסינית

הודעה
מחבר
תאריך/שעה
תרופות אנטי פסיכוטיות ודיאטה ח.ל 17/10/2019 12:32
  • שלום, אני מטופלת בתרופה אנטי פסיכוטית שנקראת אבילפיי באופן כרוני, מאז תחילת הטיפול עליתי 12 קילו. ואיני מצליחה להוריד אותם. אני בעיקר סובלת מתיאבון מוגבר חשק לפחמימות ומתוקים מתקשהלהגיע לתחושת שובע וגם פעילה מעט יחיסית עקב העייפות קיצונית שהיא תופעת לוואי של התרופות שאני מקבלת. מה אפשר לעשות כדי להוריד במשקל. והאם יש תוסף תזונה שיכול לעזור? תודה

  • + הוסף תגובה
דיאטה איציק 04/06/2016 22:17
  • היי אני בן 47 ומנסה להוריד 10 קג ממשקלי ןמאוד מתקשה ,,,ממשצריך לצום בשביל להוריד ,,עוסק בפעילות ספורטיבית ועבודה פיזית,,,מה עצתך ,,,תודה איציק

  • + הוסף תגובה
דיאטה ד"ר רויטל שבי D.O.M 06/06/2016 15:21
  • שלום איציק, עצתי היא לבנות מטרות קטנות יותר ולהשיג אותן- כמו להציב למטרה לתוך חודש תרד 2 ק"ג. דבר ראשון בדיאטה זה לעשות ניקוי כשלהוא או להוריד לחם ומתוקים. דיאטה זה אורח חיים בריא ולכן אין צורך להיות בלחץ של זמן. בהצלחה רויטל

  • + הוסף תגובה
דיאטה אחרי התקף דיברטיקוליטיס ושאלה לגבי מי קוקוס עדנה 25/06/2019 10:41
  • שלום. לפני שבועיים לצערי אושפזתי בשל התקף שני של דיברטיקוליטיס. מאז ועד לפני יומיים דיאטה דלת שארית. עכשיו לאט לאט חוזרת לירקות ומלון ודי פוחדת עלי לציין.לא יודעת עם קליפה בלי קליפה????אסור לי אגוזים ושקדים.שאלתי אליכם האם לפחד מקליפות ירקות\פירות? האם סיריאל-דגני בוקר זה סיבים ובריא? מה עם מי קוקוס שקראתי שבריא? לא חלב קוקוס. מרב פחד אוכלת מעט מאד וירדתי ב 3-4קילו מ 50קילו. אני בת 79. תודה עבור תשובה מהירה וכוללת עדנה

  • + הוסף תגובה

הצטרפו לאינדקס הרופאים!