המרעננים הרשמיים: אלה הם 6 פירות הקיץ הבריאים ביותר

מי הוא הפרי שיהיה חלק בלתי נפרד מדיאטת הקיץ, איזה רכיב טבעי ומתוק משפר את הזיכרון ומהו הפרי שיכול לשמש תחליף לשתיית מים? לגזור ולשמור: אלה הם הפירות שכדאי להכניס לתפריט הקיץ

כתבה פרסומית כתבת חסות


תאריך עדכון: 06/07/2017


אין ספק שהקיץ היא לא רק עונת השמש והים אלא עונת הפירות הרשמית. עם העלייה בטמפרטורות רובינו ממלאים את המקרר במגוון פירות מרעננים וצבעוניים, אך האם ידעתם שהנשנושים הטבעיים והמתוקים מלאים גם ביתרונות בריאותיים? אספנו עבורכם שישה פירות בריאים במיוחד. 



1. דובדבנים – משפרים את הזיכרון 

הם אדמדמים, מתקתקים ומרעננים: עונת קטיף הדובדבנים מתחילה בחודשי הקיץ הראשונים וממשיכה עד לסוף העונה החמה. למעשה, כאשר אתם בוחרים לנשנש דובדבנים קרירים ביום קיץ חם אתם לא נהנים רק מארוחת ביניים טעימה, אלא גם מספקים לגופכם מגוון ויטמינים ומינרלים, כמו מגנזיום, ברזל, סידן, זרחן, אשלגן וסיבים תזונתיים רבים. בנוסף, הדובדבנים עשירים במיוחד בנוגדי חמצון פלבנואידים, שמסייעים במניעת מחלות לב וסרטן. לא זאת ועוד: איגוד האלצהיימר האמריקאי המליץ על הפרי האדמדם כאחד מהמזונות המסייעים בשיפור הזיכרון בזכות האנטי אוקסידנטים המצויים בו. 





2.  שזיף – מסייע לחיזוק העצמות 

השזיף הוא פרי ממשפחת הוורדיים ולמעשה לא מדובר בפרי אחד, אלא במגוון זנים בעלי מרקמים, צבעים ואפילו טעמים שונים. מעבר להיותו מעדן קיצי, שילוב השזיף בתזונה היומיומית שלכם עשוי לסייע רבות לבריאות הפיזית: שזיף אחד בגודל בינוני מכיל 113 מ"ג של פוטסיום (אשלגן), מינרל המסייע במיתון לחץ הדם ומוריד את הסיכוי לשבץ. היתרונות הבריאותיים של הפרי הסגלגל קיבלו אף תיקוף במחקרים שונים, כך לדוגמה מחקר שבוצע באוניברסיטה אוקלהומה ובחן את צפיפות העצם בקרב שתי קבוצות של נשים בגיל המעבר במשך שנה. קבוצה אחת צרכה כעשרה שזיפים ביום והשנייה, כ-100 גרם של תפוחים מיובשים בכל יום ובנוסף, שתי הקבוצות לקחו תוספי תזונה שכללו קלציום וויטמין D. בקרב הקבוצה שצרכה שזיפים, נרשמו תוצאות טובות יותר בבדיקות צפיפות העצם בייחוד באזור האמות ועמוד השדרה. 





3. מנגו – מגן מפני סרטן 

מנגו, פרי עץ טרופי אשר מאגד תחתיו יותר מ-30(!!) זנים, הוא אחד מהפינוקים המרעננים והמפתים ביותר של העונה החמה. אך לא מדובר רק במעדן, אלא גם בפרי מלא ביתרונות בריאותיים: המנגו מכיל וויטמין A, וויטמין C ואשלגן ומלא בסיבים תזונתיים המסייעים להסדרת תהליך העיכול ואיזון רמות הכולסטרול. יתרה מכך, מחקרים שונים אף מצאו מרכיבים אנטי אוקסידנטים בפרי הכתמתם שמסייעים להגנה מפני מחלות ממאירות שונות, לרבות סרטן השד, לוקמיה, סרטן הערמונית ועוד.




קראו עוד: לקלף או לא? 7 טיפים שיהפכו את פירות וירקות לבריאים יותר



4. משמש – תורם לדיאטה מוצלחת

מרקמו הייחודי, טעמו המתקתק וצורת הלב המדויקת ממצבים את המשמש לאחד מהפירות הפופולאריים חודשי הקיץ. אך הפרי הקטנטן אשר מגיע אלינו מסין הרחוקה הוא לא רק תאווה לעיניים ולחיך, אלא מספק לגופינו גם מגוון ערכים תזונתיים: למעשה, 100 גרם של הפרי הטרי מספקים לנו 12% מהצריכה היומית הנדרשת של ויטמין C ו- 12% מהצריכה היומית של ויטמין A וכ-6% מצריכת הפוטסיום הנדרשת לגוף. אך גולת הכותרת העיקרית היא שכל הטוב הזה מאוגד לפרי קטן אחד שערכו אינו עולה על 15 קלוריות! בנוסף, מדובר בפרי מלא סיבים המסייעים לתהליך העיכול, וכתוצאה מכך גם מאיצים את המטבוליזם. 




5.  אבטיח – מגן מנזקי השמש והחום

את הפרי הזה אין צורך להציג וככל הנראה מדובר באחד מהפירות הפופולאריים ביותר בחופי המדינה הקטנה. אך האם ידעתם שהאבטיח לא רק ממתק את סוף השבוע בים אלא גם מסייע נגד התייבשות ואף שומר על העור מפני קרני השמש? האבטיח מכיל נוגדי חמצון מסוג בטא קרוטן וליקופן ( מרכיב הקיים גם בעגבניות) אנטי אוקסידנטים אלה נמצאו כמגברים את יכולת ההגנה של העור מפני קרני השמש וכך מסייעים במניעת קמטים ובשמירה על עור מוצק ורענן. בנוסף, אם אינכם מקפידים לסיים את בקבוק המים בכל ביקור בים, יכול להיות שאבטיח הוא הפתרון. הפרי מורכב כמעט כולו ממים (כ-90%!!) וכך משמש ככלי של ממש למניעת התייבשות. 



קראו עוד:משקדים ועד קשיו: 8 סוגי אגוזים שכדאי לשלב בתפריט היומי 





6. ענבים - מסייעים במניעת אקנה

אין ספק שעבור רבים ענבים רעננים שמתפצחים בפה ומשאירים בו טעם מתוק מהווים נשנוש אידאלי לקיץ. אך הפרי הירוק הוא לא רק טעים, אלא גם בריא ואף עשוי לסייע בריפוי מחלות שונות, בניהן גם אקנה. מחקר שבוצע באוניברסיטת קליפורניה ופורסם  ב- journal Dermatology and Therapy מצא כי רסרבטרול, פוליפנול נוגד חמצון המצוי בזג – קליפת הענב יעל בטיפול לאקנה בייחוד כאשר מהווה טיפול משלים לזה התרופתי. מרכיב הפלא עשוי גם לסייע לחולי הסוכרת, מחקרים שונים הראו כי הרסרבטרול מסייע בתופעות שונות הנגרמות בשל חוסר איזון במחלת הסוכרת, בייחוד נוירופתיה סוכרתית – קבוצת הפרעות עצביות הנגרמות על רקע המחלה. 




פורום סוכרת

  • הודעה
  • מחבר
  • תאריך / שעה
  • ריח חמוץ מתוק בזיעה רק מהביצים
  • אלי
  • 15/03/2019 02:10
  • יש לך כלב?
  • עמית רומם
  • 15/05/2019 17:02
  • טרום סוכרת ? מה עוד אפשר לעשות?
  • שי
  • 15/05/2019 16:57
  • שלום בן 47 אבא עם סוכרת סוג 2 מגיל 55. עד גיל 44 רמות הסוכר בדם בבדיקה בצום שנתית היו לכל היותר 91, ואז יום אחד לפני 5 שנים רמת סוכר בצום 102. מאז בבדיקה כל שנה רמות סוכר ב 12 שעות צום בין 98 ל 112 לא מגמתיות ברורה. רמות המגלובין מסוכרר בין 5.2 ל 5.5 אחוז גם ללא מגמתיות. בדיקות סוכר בתיות מראות 110 עד 115 בבוקר לאחר צום, 95 ל 100 לפני האוכל, ו לכל היותר 125 שעתיים לאחר ארוחה גדולה. אני רזה טבעוני, עוסק בספורט, נמנע מכל מאכל עם סוכר וצורך מעט מאד בחמימות (בננה ותפוח אחד ביום, לחם זרעי פשתן עם רק 3 גר בחמימות ל 100 גר). אין ספק שהארוחות דלות פחמימות כי הן מקפיצות את הסוכר לאחר שעתיים בלא יותר מ 20 יחידות. השאלה היא אם המצב הזה יציב כבר 5 שנים, האם אני נחשב טרום סוכרתי? רופא המשפחה לא יודע לתת תשובה, כי לפי צום אני כן אבל לפי A1C אני לא, גם לא לפי רמות לאחר ארוחה. האם כדאי להתחיל טיפול במטפורמין במקרה כזה? אני כבר בדיאטה ללא עודף משקל, ומתאמן גם אירובי, גם משקולות ומאמץ. יותר מזה אין לי מה לעשות. מה בכל זאת? תודה

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • העמסת סוכר 75 לאחר לידה
  • מיה35
  • 14/05/2019 23:22
  • שלום, ביצעתי בדיקה להעמסת סוכר 75 גרם- חצי שנה אחרי הלידה, והתוצאות: 95 בצום, ואחרי שעתיים : 174, מה השלב הבא? מה עליי לעשות כעת? לגשת לדיאטנית? לאנדוקרינולוג?? האם זה מצב שהשלב הבא הוא בוודאות סכרת או שניתן למנוע זאת דרך תזונה או ספורט?

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
רופאים בתחום
גב' עדינה בכר גב' עדינה בכר
דיאטנית קלינית, מומחית בטיפול בחולי סוכרת קרא עוד
דר' רז הגואל דר' רז הגואל
מומחה העוסק ברפואה אסתטית והשמנת יתר קרא עוד
מחלות קשורות
בדיקות קשורות
מידע וכלים שימושיים

אינפומד בריאות דיגיטלית בע"מ