מחקר קובע: ממתיקים מלאכותיים לא עוזרים לירידה במשקל

ממתיקים מלאכותיים נחשבים לאחר ממוצרי החובה לכל דיאטה מוצלחת. מחקר חדש הטיל ספק בקביעה הידועה ואף מצא כי תחליפי הסוכר אינם מסייעים לירידה במשקל. האם המתוק המלאכותי מזיק לנו גם לבריאות ומהם 5 תחליפי הסוכר הטבעיים שכדי לכם להכניס למזווה?

כתבה פרסומית כתבת חסות


תאריך עדכון: 25/07/2017

הממתיקים המלאכותיים, הנקראים גם תחליפי סוכר, הם תרכובות מלאכותיות שנועדו לספק את טעם הסוכר לכל מי שמסיבות בריאותיות אינו יכול לצרוך את הסוכר הרגיל. מכיוון שממתיקים יותר מתוקים מהסוכר הרגיל, ניתן לצרוך מהם כמויות קטנות יותר מבלי לאבד את הטעם. עם זאת, למרות שרבים חושבים שממתיקים מלאכותיים הם חסרי קלוריות ומאפשרים לאכול מבלי להשמין, מחקר קנדי חדש שנערך בנושא הזה הגיע למסקנות המוכיחות את ההיפך. 


המחקר בדק 37 סוגים שונים של ממתיקים מלאכותיים כדי לבדוק האם הם אכן עוזרים לשמור על המשקל. המחקר עקב אחר כ- 400,000 אנשים לאורך 10 שנים ומצא שממתיקים מלאכותיים לא עזרו לרדת במשקל. מעבר לכך, החוקרים מצאו שנבדקים שצרכו לפחות משקה דיאטטי אחד ביום היו בסיכון גבוה יותר לחלות בסכרת ומחלות לב ולסבול מהשמנת יתר.  



האם ממתיקים מלאכותיים מזיקים לבריאות? 

למרות תוצאות המחקר, עדיין לא ברור עד כמה ממתיקים מלאכותיים מזיקים לבריאות, וזאת מכיוון שהמחקר לא הצליח להראות שיש קשר ישיר בין צריכת ממתיקים מלאכותיים לבין המחלות השונות מהם סבלו משתתפי המחקר. ייתכן ואנשים הצורכים משקאות ממותקים, גם אם דיאטטים, צורכים גם אוכל מעובד ולא בריא, מה שמגביר את הסיכוי לפגיעה בבריאות. 



קראו עוד: המרעננים הרשמיים: אלה הם 6 פירות הקיץ הבריאים ביותר 



עם זאת, מכיוון שמחקרים רבים מצאו שאנשים שצרכו על בסיס קבוע  ממתיקים מלאכותיים סובלים יותר ממחלות לב, ישנן כמה תאוריות בעניין: ישנם חוקרים הטוענים שהממתיקים המלאכותיים משפיעים על הרכב חיידקי המעיים, שחיוניים לספיגה בריאה של ויטמינים ומינרלים בגוף, ולכן הסיכויים לחלות גבוהים יותר. חוקרים אחרים טוענים שצריכה מרובה של סוכר גורמת להתמכרות לסוכר, דבר הגורם לצריכה מוגברת של ממתיקים מלאכותיים, מתוך מחשבה שהם פחות מזיקים אך בפועל גורמים ליותר נזק. 


מעבר לכך, מחקר אחר טוען שייתכן והפגיעה של הממתיקים המלאכותיים נגרמת מכך שהממתיקים המלאכותיים מפריעים למנגנוני הגוף האחראים לפירוק הסוכר. דבר המגביר את הסיכון לחלות במחלות כגון סוכרת סוג 2  והשמנת יתר. 




מחקר מצא: ממתיקים מלכותיים אינם מסייעים לירידה במשקל 



האם מומלץ להמשיך לצרוך ממתיקים מלאכותיים?

מכיוון שנכון לעכשיו אין שום מחקר המציג את הממתיקים המלאכותיים כגורם מזיק אין צורך לחשוש. עם זאת, מומלץ להפחית את כמויות הצריכה למינימום, ללא קשר לערך הקלורי שלהם. ככלל צריכת מזון מתונה היא המפתח לאורח חיים בריא ומאוזן.



בחרו בממתיקים מן הטבע: 5 תחליפים בריאים

1. סטיביה

 הסטיביה הוא תחליף סוכר טבעי המופק מצמח הסטביה. מכיוון שהסטיביה לא מכיל קלוריות ובעל השפעה מזערית על רמות הסוכר בגוף, הוא מהווה תחילף סוכר מועדף לנמצאים בדיאטה או סובלים מסוכרת.


2. קוקוס

סוכר הקוקוס, המתאפיין בצבע חום אדמדם, מופק מהגבעולים של עץ הקוקוס. הפופולריות של סוכר הקוקוס נובעת מכך שהוא בעל אינדקס גליקמי נמוך, דבר המונע עלייה חדה ברמות הסוכר בגוף לאחר צריכתו. 



קראו עוד: לא מה שחשבתם: האם לחם מלא לא בריא יותר מלחם לבן?



3. סילאן

 הסילאן הוא סירופ סוכר המופק מתמרים או חרובים. רמות הסוכר הנמוכות והערך הקלורי הנמוך שלו יחד עם המינרלים ונוגדי החמצון שהוא מכיל, הופכים את הסילאן לתחליף סוכר טבעי וטעים. 


4. דבש

הדבש הוא תחליף הסוכר העתיק והמוכר ביותר. הוא מכיל רמות גבוהות של סוכר פירות, דבר הממתן את עליית הדם לאחר הצריכה. בנוסף, מכיוון שהוא מתוק מאוד ניתן להשתמש בו במינונים קטנים. 


5. מייפל

המייפל הוא סירופ המופק מעץ האדר ומכיל וויטמינים ומינרלים חיוניים. עם זאת, בניגוד לשאר הסוכרים הטבעיים, הוא מכיל כמויות גבוהות של סוכר. לכן, המייפל אינו מתאים כתחליף סוכר לדיאטה, אך כן מתאים לכל מי שמבקש לעבור לתזונה בריאה וטבעית יותר. 



פורומים, תזונה ותוספי תזונה

הודעה
מחבר
תאריך/שעה
איך האומגה הזאת של RAY AND TERRY? אבג 06/12/2019 16:07
  • https://transcend.me/products/epa-dha-enteric-mega?_pos=4&_sid=9a6f5a6b0&_ss=r מכירים?

  • + הוסף תגובה
נשירת שיער טלי 04/12/2019 18:38
  • שלום, בני בן ה25 מקריח למעלה באיזור הראש(לאט לאט השיער נסוג בקרקפת ) האם יש דרך לעצור את התהליך בעזרת תזונה מתאימה?

  • + הוסף תגובה
סידן קרבונאט וציטראט אלי 26/07/2019 13:17
  • שלום, האם יש יסוד לטענה לפיה מחקרים שונים הוכיחו שסידן פחממתי נספג בקושי רב, לא מגיע לאן שצריך, מגיע לאן שלא צריך, שוקע שם וגורם נזקים. בברכה, אלי

  • + הוסף תגובה
כן משה 18/11/2019 00:38
  • כן. כנס לקבוצה שלי בפייסבוק "תוספי תזונה אמיתיים"

  • + הוסף תגובה
ציטראט וקרבונאט אלי 18/11/2019 18:36
  • אפשר, בבקשה, לקבל הפניה לשניים-שלושה מאמרים המוכיחים את יתרון הציטראט וחסרון הקרבונאט? נא לא להפנותני לפייסבוק - אינני יודע להשתמש בו. אני יודע לקרוא מאמרים שפורסמו בכתבי עת. כמו כן, אבקש לדעת מהו תחום המומחיות של משה. תודה. אלי

  • + הוסף תגובה
אני לא באמת מומחה כנס.. משה 18/11/2019 22:16
  • הדברים שציינתי הם דברים שד"ר ריי סטרנד כתב במאמר שלו. הוא טוען שהקבורנט נהיה קשה לספיגה ככל שאנו מתבגרים, ושזה בעצם המצב באוסטופורזיס. אני לא באמת מומחה אבל אני חוקר תוספי תזונה שנים.

  • + הוסף תגובה
סוג תוספי סידן אלי 19/11/2019 00:57
  • באיזה כתב עת ובאיזה תאריך פורסם מאמרו של החוקר שציינת? והאם דבר דומה פורסם ע"י חוקרים אחרים כלשהם? כמו כן, מאחר שאתה מומחה לתוספי תזונה, על איזה מידע (פרט למאמר הבודד הנ"ל) מבוססת טענתך שציטראט עדיף? אלי

  • + הוסף תגובה
חשוב לצרוך ציטרט ומלאט mdachman1@gmail.com 18/11/2019 00:40
זה דברים שקראתי במאמר שלו כנס.. משה 20/11/2019 19:52
  • המאמר של ד"ר ריי סטרנד נמצא באתר שלו. אני מנוי לאתר שלו. הוא רופא אמריקאי ולכן האתר שלו באנגלית. אני לא בטוח שתוכל לראות את המאמר שלו בלי לרכוש מנוי. בכל מקרה זה לינק לאתר שלו http://www.raystrand.com/

  • + הוסף תגובה
אכזבה ענקית אלי 20/11/2019 22:35
  • התשובה לא רצינית ולא מכובדת - זוהי לא תשובה בכלל, ולא תשובה עניינית בפרט. הפניה לגורם אחר במקום תשובה עניינית, אינה מתאימה לפורום נכבד זה. מי שכותב דברים כאלה מבלי להיות מסוגל לענות תשובה עניינית לשאלה שהוצגה משטה בקוראים. אפשר וצריך, לפחות, להפנות לגורם הנותן תשובה, כמובן ללא תשלום. כדי לשלם אינני זקוק לאתר זה. אני מאוכזב ביותר. אלי

  • + הוסף תגובה

הצטרפו לאינדקס הרופאים!