תורמות לבריאות הלב: 5 סיבות לשלב ביצים בתפריט

מסיבות אידאולוגיות או בריאותיות אין ספק שהביצים הן מבין המזונות השנויים במחלוקת. למרות זאת, המרכיב המרכזי בארוחות הבוקר השונות עמוס בערכים תזונתיים ועשוי להיות אידאלי לדיאטה. אספנו עבורכם 5 סיבות בריאותיות לאכול ביצים

כתבה פרסומית כתבת חסות


תאריך עדכון: 22/08/2017


האם ידעתם שביצים הן אחד מהמזונות הבריאותיים ביותר בטבע? למעשה, הן לא רק עשירות במרכיבים תזונתיים, אלא גם משתלבות בשלל מאכלים טעימים ואף עשויות לעזור לכם לרדת במשקל: 5  סיבות לאכול חביתה בארוחת הבוקר הבאה.



1. ביצים עמוסות במרכיבים בריאותיים

אם אתם מחפשים אחר מקור אנרגיה מזין, שברו איזו ביצה. ביצה גדולה אחת מכילה רק כ-70 קלוריות ומספקת כ- 13 (!!) מרכיבים תזונתיים הכרחיים, בינהם ויטמין D, ברזל, אבץ, לוטאין ועוד. ביצים גם עמוסות בשישה גרם של פרוטאין ובאנטי אוקסידנטים רבים. 


2. ביצים יכולות להיות חלק מדיאטה המועילה לבריאות הלב

אולי אתם מגבילים את כמות הביצים אותם אותה אתם צורכים בגלל ההנחה שכמות גדולה שלהן עלולה לגרום למחלת לב. אך, יותר מ- 40 שנים של מחקר מוכיחות שרוב האנשים נהנים מאכילת ביצים בלי להשפיע באופן משמעותי על בריאות הלב. הביצים תורמות לעליית ברמת הכולסטרול הטוב בדם (HDL) שמסייע בהפחתת הסיכון לבעיות לב שונות. בנוסף, מחקר עדכני הוכיח שאכילת ביצה ליום מפחיתה את הסיכוי ללקות בשבץ בכ-12%. 






3. ביצים יכולות לסייע לירידה במשקל

הפרוטאין המצוי בביצים יכול לסייע בתחושת שובע לזמן ארוך יותר, וכך גם לתרום לשמירה על המשקל. מחקרים הראו שאכילת ביצים בארוחת הבוקר מפחיתה את תחושת הרעב ואת כמות הקלוריות הנצרכת לאורך היום. 



ביצים תורמות לשמירה על המשקל ומסייעות בהפחתת הסיכון לבעיות לב 



4. ביצים מסייעות בבניית השרירים

אכילת מזונות עשירים בפרוטאין, כמו ביצים אחרי אימון יכולה לעזור לשרירים להתאושש מהמאמץ. הביצים מכילות חומצות אמינו חיוניות לבניית ותיקון מסת השריר. יש לצרוך בין 20-30 גרם של חלבון בכל ארוחה, במיוחד לאחר האימון.






5. ביצים שומרות על בריאות העיניים

הלוטאין והזאקסנטין המצויים בביצה מסייעים במיקוד הראייה ועשויים אף למנוע מחלות כמו ניוון רשתית או קטרקט.



אז כמה ביצים כדאי לאכול בשבוע?

על פי ארגון הקרדיולוגים הישראלי, אדם בריא יכול לצרוך עד כחמש ביצים בשבוע. אלה הסובלים ממחלות שונות, בניהן סוכרת או מחלות קרדיולוגיות שונות יכולים לצרוך כשלוש ביצים בשבוע. ספורטאים או ילדים ובני נוער שרמת השומנים שלהם בדם תקינה יכולים אף לצרוך ביצה אחת ליום. 



פורומים, ניקוי רעלים ותזונה טבעית

הודעה
מחבר
תאריך/שעה
אכילת העצמות בריסוק מעבד מזון נוטי בר 27/09/2019 08:01
  • שלום. אני נוהג לאחר הבישול הממושך לרסק את העצמות ולטחון אותן דק לצורך אכילתן. האם יש פסול בכך או שזה מותר?

  • + הוסף תגובה
כלורלה נתי 30/06/2019 13:08
  • מהם הסיכויים בנטילת כלורלה? מה ההבדל בין כלורלה לספירולינה? היכן ניתן למצוא כלורלה שעברה אישורים משרד הבריאות? בעבר נרשמה תת פעילות בלוטת תריס שחלפה לבד ללא תרופה האם בטוח לקחת? תודה

  • + הוסף תגובה
סיכונים* נתי 30/06/2019 13:09
קולה פג תוקף Bar 22/05/2019 23:00
  • מה קורה ששותים קולה אחרי 7 חודשים מתאריך פג תוקף לא(הקולה לא הייתה במקרר)

  • + הוסף תגובה

הצטרפו לאינדקס הרופאים!