החלטתם להפסיק לעשן? 9 טיפים שיעזרו לכם להיגמל מסיגריות

הפסקת העישון תתרום לבריאות והרגשה כללית טובה של המעשן ובני משפחתו, אך הגוף עובר שינויים וקשה לו - ריכזנו עבורכם 9 טיפים להתמודדות
כתבה פרסומית כתבת חסות


מעשנים רבים יעידו כי העישון גורם להם להנאה ומרגיע אותם, אחרים יגידו שהם לא אוהבים לעשן אך בכל זאת אינם מסוגלים להפסיק. עם זאת, סביר מאוד להניח שמחשבה על גמילה תחלוף אצל רוב המעשנים בראש, אך מדובר במעשה לא פשוט הדורש הרבה כוח רצון וזמן. איך תוכלו לעזור לעצמכם בתהליך החשוב הזה? ריכזו עבורכם 9 טיפים 


1. שתו ואיכלו


שתיית מים דרך קש עשויה לעזור להחליף את פעולת העישון והיא גורמת לשחרור דופמין – כימיקל במוח המקל על מצבי רוח רעים. אכילת ארוחות קטנות תסייע להוריד את הדחף לעשן. איכלו מזונות בריאים כדי להימנע מעליה במשקל.



2. רשימת יתרונות


הרכיבו רשימה הכוללת את היתרונות בהפסקת העישון, למשל הרגשת שליטה, חסכון בכסף, ריח טוב ואנרגטיות. כאשר תוקף אתכם הדחף לעשן – הביטו ברשימה והיא תשמש לכם כתזכורת של הרווחים שלכם כתוצאה מהפסקת העישון. 



קראו עוד: התעלמת? שילמת: 5 תסמינים שצריך לשים לב אליהם



3. צחצחו שיניים לעתים קרובות


אחד היתרונות המורגשים באופן מיידי בעת הפסקת עישון הוא נשימה נקייה וטובה יותר, וטעם טוב בפה. הקפידו לצחצח לעתים קרובות וכך תרצו לשמור על הפה נקי ותמנעו מלהדליק סיגריה.




אנשים רבים מקשרים בין שתייה לעישון ובאופן כזה כוס משקה חריף תגרום לכם לרצות להדליק סיגריה



4. הימנעו מאלכוהול


שתיית אלכוהול היא אחת הסיבות הנפוצות ביותר הגורמות לאנשים לחזור לעשן. בעת שתיית אלכוהול, יכולת הריסון העצמי יורדת ועמה פוחתת המחויבות העצמית להפסקת העישון. כמו כן, אנשים רבים מקשרים בין שתייה לעישון ובאופן כזה כוס משקה חריף תגרום לכם לרצות להדליק סיגריה. 



5. זכרו מדוע הפסקתם 


הכינו פתק עם רשימה של כל הסיבות שלכם להפסיק לעשן והדביקו אותו במקום גלוי בו אתם מבלים הרבה, למשל במטבח או על שולחן העבודה – מקומות בהם קל להבחין בו. מעשנים לשעבר טוענים כי כתיבת הסיבות לצד תמונות של בני משפחה עזרה להם.



6. הגבילו את צריכת הקפאין


קפאין תורם לערנות ומונע עייפות מצד אחד, אך עשוי לגרום לתחושות מתח, לחץ ועצבים אצל אחרים. הפסקת העישון משמעה שבירת ההתמכרות לניקוטין שגם היא עשויה להגביר רגשות שליליים ולכן אם קפאין אינו תורם לכם, השילוב בין השניים עשוי לא להטיב עמכם. 



קראו עוד: קפה: מה אתם יודעים על המשקה האהוב המוגש בשלל וריאציות?



7. סביבה תומכת


בקשו ממישהו קרוב להיות שם בשבילכם בתהליך הפסקת העישון, כשהבחירה הטובה ביותר היא חבר שגם הוא מעשן לשעבר. הימנעו מאנשים שאתם מרגישים שהם עשויים לערער את החלטתכם להפסיק לעשן,  ואם לא מתאפשר לכם לעשות זאת – שבו איתם והסבירו להם מדוע חשוב לכם להפסיק לעשן ובקשו את תמיכתם. 



8. שימו לב למצבי רוח רעים


רגשות שליליים, לרבות מתח, כעס ותסכול, מהווים סיבה נפוצה של מעשנים לשעבר לחזור לעשן. חשוב להבין שמצבי רוח רעים קורים לכולם, ואכן יש סיכוי שתרגישו אותם בצורה מוגברת בשבועות הראשונים של הפסקת העישון. חפשו ומצאו דרך להסיח את דעתכם, למשל בילוי עם חברים, משפחה או כל דבר מהנה אחר. 



9. היו פעילים לאורך היום


פעילות גופנית תסיח את דעתכם מהסיגריות משום שכאשר הגוף פעיל, הוא שולח כימיקלים טבעיים המסייעים לשיפור מצב הרוח ולהקלה על מתחים ולחצים. האפשרות הפשוטה ביותר היא לעשות הליכה, אבל מומלץ לשלב פעולות שונות כדי לא לאבד מוטיבציה ולא להשתעמם. הקדישו זמן לפעילות גופנית כל יום, בעיקר החודש הראשון לאחר הפסקת העישון. 



פורומים סחרחורת וטינטון (רעשים באוזניים)

הודעה
מחבר
תאריך/שעה
ייעוץ לגבי סחרחורות וחוסר יציבות שם 26/05/2020 10:40
  • שלום, סובל מסחרחורות וחוסר יציבות לאחר תאונת דרכים שנפתחו כריות אויר צליפת שוט ומכה בראש. הסחרחורות מופיעות בלי שום קשר למשהו שאני מצליח לקשר בתדירות של בין כמה ימים לכמה שבועות (לא קבוע) לאחר בדיקת נירולוג תקינה הגעתי לרופא אף אוזן גרון וביצעתי ENG וקלורית תקינות. לאחר מכן נשלחתי לבדיקה מיפוי PET CT של המוח. שבוצעה אחרי הזרקה של 6 מיליקירי FDG נעשתה רגיסטרציה בו זמנית עם CT דיאגנוסטי ללא הזרקת חומר ניגודי. סיבת ההפניה ירידה קוגנטיבית סחרחורות וחוסר יציבות לאחר חבלת ראש. תיאור הממצאים מודגמת פרפוזיה קורטיקלית בלתי הומוגנית מופחתת מעט באונות הטמפורו פריאטליות משמאל. קליטת חומר טובה בגרעינים הברזליים, בתלמוס ובמוחון. לסיכום ירידת מטבוליזם קלה בלתי ספציפית באונות טמפורו פריאטליות משמאל. רופא אף אוזן גרון המליץ לי לעשות טיפול היפרברי (תא לחץ) מכיון שהטיפול הזה הוא טיפול חדש שיש בו המון דעות סותרות לגבי יעילות הטיפול ובנוסף הוא גם פרטי ונורא יקר. הייתי שמח לקבל חוות דעת נטרלית ולא מהמכון עצמו. לגבי יעילות הטיפול לדעתכם והשלכותיו, תופעות לוואי וכו,

  • + הוסף תגובה
סחרחורת וחוסר יציבות ד"ר יעקב בן דוד 27/05/2020 11:59
  • קשה לייעץ על בדיקות ללא בדיקה והתרשמות קלינית. אם יש ירידה קוגניטיבית עם ממצאים בPET CT הרופא המתאים לדעתי הוא - נוירולוג. והוא יוכל ליעץ לגבי הצורך בתא לחץ.

  • + הוסף תגובה
רעש באוזן שמאל ענת 25/05/2020 16:53
  • שלום, כבר כמה ימים יש לי באוזן שמאל מעין רעש רקע.. לא יודעת אם זה מה שנקרא טינטון... כאילו שאני נמצאת מתחת למים ויש מעין רעש עמום. כמון כן, היום לכמה דקות הרעש התגבר והיתה לי סחרחורת קלה. האם לעשות משהו עם זה, או אין צורך כרגע?

  • + הוסף תגובה
רעש באוזן שמאל ד"ר יעקב בן דוד 27/05/2020 11:49
  • חשוב לבצע בדיקת שמיעה וטימפנומטריה . קל יותר להתמקד כשתהיינה בדיקות אלה.

  • + הוסף תגובה
רעידות באוזן שמאל יוסלה 24/05/2020 11:06
  • כחודש שאני מרגיש במשך היום רעידות באוזן שמאל למשך כמה שניות, הדבר בא והולך, ולפעמים זה נמשך אפילו דקה שלימה. בהתחלה הייתי שומע את זה כשהייתי שם אוזניות (בעוצמה נמוכה לשיחות טלפון) ועכשיו זה סתם במשך היום. הייתי אצל רופא אא"ג והבדיקה תקינה. אין לי צלצולים וכד' באוזן . הרעידות הם כמו של רמקון או משהו כזה

  • + הוסף תגובה
רעידות באוזן שמאל ד"ר יעקב בן דוד 27/05/2020 11:47
  • הרעידות האלה ככל הנראה קשורות לשרירים הזעירים הקשורים לעצמימי השמע באוזן התיכונה. הסיבה לא ידועה . יתכן שהמצב דומה למצב שחווים רבים של רעידות בעפעף בזמן עייפות יתר . כדאי לבצע בדיקות דם כלליות כולל ויטמין B12/ ואם ממשיך כדאי להתייעץ גם עם נוירולוג..

  • + הוסף תגובה

הצטרפו לאינדקס הרופאים!