מחקר חדש מצא: ריצה הופכת אנשים למאושרים יותר

אינספור מחקרים בוצעו על הקשר בין בריאות לכושר, אך מחקר חדש שבוצע באוניברסיטת אריאל מצא כי ריצות קבועות הופכות אותנו למאושרים יותר: אספנו עבורכם את סוגי האימון שיעלו לכם חיוך על הפנים
כתבה פרסומית כתבת חסות



כולנו מרגישים את זה: אחרי אימון יעיל וממריץ אנחנו מתמלאים בתחושת חיוניות וסיפוק. אך חוקרים מאוניברסיטת אריאל לקחו את ההנחה הרווחת צעד אחד קדימה, והחליטו לבדוק האם ריצה עשויה לספק אושר ורווחה נפשית.


במהלך המחקר נבדקו 129 אנשים בוגרים, כולם בזוגיות קבועה ורצים על בסיס שבועי (לפחות חמישה ק"מ) בכל יום. החוקרים, בחרו להתמקד דווקא בענף ספורט אחד ובחנו את הגורמים הפסיכולוגיים שעשויים להוות את ההסבר בין פעילות גופנית זו לתחושת אושר. 



קראו עוד: כשמתאמנים אפשר לאכול הכל? 21 מיתוסים על ספורט - והאמת 



הנבדקים דיווחו על שגרת האימון שלהם ונתבקשו למלא סקר שבחן את מידת שביעות הרצון ממהלך חייהם וכמו כן נשאלו לגביי הצרכים שהריצה ממלאת עבורם, לרבות מסוגלות והשגת מטרות, עצמאות ובחירה חופשית, ושייכות וקרבה לאחרים. 


המסקנה המרכזית של המחקר הייתה כי ככל שמספר הריצות השבועיות גדול יותר, כך תחושת האושר גדלה גם היא בהתאמה. בנוסף נמצא כי הצורך המהותי עליו עונה ענף הריצה הוא השייכות והפגת הבדידות. הסולידריות החברתית בריצה אינה מושגת רק בשל החברויות שמתפתחות בין הרצים, אלא גם בזכות העובדה שהם חלק מקבוצה הנחשבת בעיניי החברה כבעלת סטטוס גבוה: מתוצאות הסקר עולה כי רבים מתגאים להיות שייכים לקבוצת רצים. 



לא רק ריצה: פעילויות ספורטיביות שישפרו לכם את מצב הרוח



1. שחייה

מדובר באימון נפלא, המשלב את כל שרירי הגוף. מעבר לכך, שחיינים רבים מוצאים את הפעילות כמרגיעה מאוד עבורם. אימון השחייה לא חייב להיות ארוך: 30 דקות של כושר בתוך המים,  3-5 פעמים בשבוע, הן כל מה שאתם זקוקים לו – לגוף ולנפש.





2.  טניס

זוהי הזדמנות טובה לפרוק את כל האמוציות, מבלי לנהל עוד שיחה מתישה על הרגשות שלכם. בחרו לכם פרטנר קבוע למשחק: כך, תהיה זו גם הזדמנות לפעילות מהנה עם חברים. בנוסף בן הזוג לטניס יעזור לכם להתמיד ולשמור על שגרת אימון קבועה. 





3. הליכה

אתם לא חייבים לרוץ מרתון, ולמעשה אתם אפילו לא חייבים לרוץ בכלל. התחילו בהליכה והגבירו בהדרגה את הקצב. הפעילות שמתרחשת באוויר הפתוח תרים לכם את מצב הרוח. בנוסף, אתם יכולים להצטייד באוזניות ולהנעים את זמן ההליכה בכמה שירים אהובים, או לבחור לצעוד עם חבר טוב ולשתף אותו בצרות היומיום שלכם. 



קראו עוד: אחת ולתמיד: האם אימון ריצה אכן יעיל יותר מהליכה?





4. יוגה

התנוחות הקבועות של המדיטציה הפופולארית הופכות אתכם לחזקים וגמישים יותר, וכך גורמות לכם להרגיש אנרגטיים וחיוניים. בקרת הנשימה המעורבת ביוגה, יכולה לסייע לכם למתן יום סוער רגשית ולצאת נינוחים ומאוזנים יותר. אם לא מתחשק לכם להצטרף לקבוצת אימון – חפשו סרטוני יוגה ברשת, אך זכרו כי שיעור מלא אנשים תורם גם לתחושת השייכות. 





5. אימוני כוח

השימוש במכשירים, חבלים, משקולות או רצועות טי אר אקס,  מסייע בהגברת הסיבולת הפיזית והגמישות. אפילו סט פשוט של שכיבות שמיכה יעבוד: אימוני הכוח לא רק משפרים את היכולת הפיזית, אלא גם מסייעים לדימוי העצמי. צליחת אימון שכזה כנראה שתמלא אתכם בגאווה, תתרום לתחושת ההישגיות ותביא אתכם להתמיד באימון בחיוך. 






פורומים חרדה

הודעה
מחבר
תאריך/שעה
Remotiv בהפוגה 23/09/2020 15:15
  • שלום, אני בהפוגה מלימפומה אגרסיבית של DLBCL. רופא משפחה המליץ לי לקחת Remotiv, בגלל שמאז הטיפולים (האינטנסיביים מאוד), אני סובל מדיכאון וחרדה מפני התפרצות חוזרת של המחלה. 1. האם Remotiv עשוי לעודד את חזרת הלימפומה? 2. האם Remotiv עשוי לגרום לנשירת שיער? 3. רופא המשפחה המליץ להשתמש באבץ כדי למנוע נשירת שיער, האם יש סכנה של מינון יתר של אבץ? 4. לבסוף, האם להפסיק את ה-Remotiv ברגע שיש הקלה? תודה רבה!

  • + הוסף תגובה
Remotiv ד"ר יששכר הרמן 24/09/2020 16:09
  • רמוטיב לא גורם לחזרה של הלימפומה, ולא לנשירת שיער. יש תמיד סכנה של מינון יתר, יש ליטול תכשירים המכילים אבץ ע"פ ההנחיות. אין להפסיק את הטיפול ברמוטיב כשיש הטבה. אם יש הטבה יש להמשיך חצי שנה לפחות ולהתיעץ עם הפסיכיאטר/רופא המשפחה לאחר מכן אם ומתי להפסיק

  • + הוסף תגובה
תודה רבה על התשובה והעזרה! מחלים 24/09/2020 22:22
מעבר בן תרופות גוי 23/09/2020 14:06
  • שלום דר בן 38 עובד ומתפקד ומנהל אורח חיים רגיל אני כרגע עושה מעבר מאנפרניל ללסטרל, הייתי על אנפרניל 225 כרגע אני כדור וחצי ועל 100 לסטורל מתי אני יכול להפסיק אני האנפרניל ולעבור ללסטורל בלבד לציין אני מרגיש נסיגה קלה אבל מה שכן כל התופעות שהיה עושה לי האנפרניל נעלמו והאם הלסטורל יכול להיות יכול כמו האנפרניל לחרדה ודיכאון? ועוד שאלה דר האם בין מעבר בתרופות אני אמור לחוש שיניים במצבי הרוח טני לא מדבר על חלילה על מניה או מצב רוח מרומם תודה

  • + הוסף תגובה
מעבר בן תרופות ד"ר יששכר הרמן 24/09/2020 16:02
  • לגבי הפסקת אנפרניל - לא ניתן להשיב לך דרך הפורום, אתה חייב להתיעץ על כך עם הפסיכיאטר המטפל שלך. הפורום אינו יכול לשמש תחליף ליעוץ עם פסיכיאטר. לוסטרל יכול להיות יעיל כמו אנפרניל. במעבר בין תרופות יכולה להופיע נסיגה.

  • + הוסף תגובה
חרדות לאיור 22/09/2020 08:42
  • שלום דר ממה שאני מבין וקורא פה כל מי שיש לו חרדות זה מצב כרוני ומחייב טיפול תרופתי לכל החיים ?? אני רואה אנשים שהם שנים על טיפול אני חרדתי. והם מתפקדים מצויין אך שהם מפסקים הכל חוזר כלומר אין משמעות לטיפול הפסיכולוגי ו cbt, גם אני רואה שטיפול פסיכולוגי לא כזה עוזר ללא תרופות כלומר אנחנו נהיה על תרופות כל החיים

  • + הוסף תגובה
חרדות ד"ר יששכר הרמן 24/09/2020 15:59
  • נכון ולא נכון ! הפרעת חרדה היא הפרעה המופיעה בכל גיל בחיים. בלמעלה ממחצית המקרים היא נוטה להשאר, ולקבל מהלך ממושך של שנים רבות, עם תקופות של הרעה, ותקופות של הקלה יחסית. הטיפול בהפרעת החרדה הוא בתרופות נוגדות דיכאון (SSRI, או SNRI). תרופות אלו אינן ממכרות, והן לרוב יעילות מאד ויכולות לסלק את החרדה ולאפשר תפקוד ואיכות חיים. פעמים רבות יש להעזר בהן לשנים, כיוון שהתרופות אינן יכולות לרפא את החרדה, אלא רק לסלק את הסימנים ואת הסבל. למרות מה שנכתב למעלה - יש ויש משתמעות לטיפולים הפסיכולוגיים, יש מחקרים רבים המראים כי שילוב של טיפול ביולוגי יחד עם טיפול פסיכולוגי יעיל יותר מאשר רק אחד מסוגי הטיפולים לחוד.

  • + הוסף תגובה

הצטרפו לאינדקס הרופאים!