מחקר חדש מצא: ריצה הופכת אנשים למאושרים יותר

אינספור מחקרים בוצעו על הקשר בין בריאות לכושר, אך מחקר חדש שבוצע באוניברסיטת אריאל מצא כי ריצות קבועות הופכות אותנו למאושרים יותר: אספנו עבורכם את סוגי האימון שיעלו לכם חיוך על הפנים

כתבה פרסומית
מאת: מערכת אינפומד


כולנו מרגישים את זה: אחרי אימון יעיל וממריץ אנחנו מתמלאים בתחושת חיוניות וסיפוק. אך חוקרים מאוניברסיטת אריאל לקחו את ההנחה הרווחת צעד אחד קדימה, והחליטו לבדוק האם ריצה עשויה לספק אושר ורווחה נפשית.


במהלך המחקר נבדקו 129 אנשים בוגרים, כולם בזוגיות קבועה ורצים על בסיס שבועי (לפחות חמישה ק"מ) בכל יום. החוקרים, בחרו להתמקד דווקא בענף ספורט אחד ובחנו את הגורמים הפסיכולוגיים שעשויים להוות את ההסבר בין פעילות גופנית זו לתחושת אושר. 



קראו עוד: כשמתאמנים אפשר לאכול הכל? 21 מיתוסים על ספורט - והאמת 



הנבדקים דיווחו על שגרת האימון שלהם ונתבקשו למלא סקר שבחן את מידת שביעות הרצון ממהלך חייהם וכמו כן נשאלו לגביי הצרכים שהריצה ממלאת עבורם, לרבות מסוגלות והשגת מטרות, עצמאות ובחירה חופשית, ושייכות וקרבה לאחרים. 


המסקנה המרכזית של המחקר הייתה כי ככל שמספר הריצות השבועיות גדול יותר, כך תחושת האושר גדלה גם היא בהתאמה. בנוסף נמצא כי הצורך המהותי עליו עונה ענף הריצה הוא השייכות והפגת הבדידות. הסולידריות החברתית בריצה אינה מושגת רק בשל החברויות שמתפתחות בין הרצים, אלא גם בזכות העובדה שהם חלק מקבוצה הנחשבת בעיניי החברה כבעלת סטטוס גבוה: מתוצאות הסקר עולה כי רבים מתגאים להיות שייכים לקבוצת רצים. 



לא רק ריצה: פעילויות ספורטיביות שישפרו לכם את מצב הרוח



1. שחייה

מדובר באימון נפלא, המשלב את כל שרירי הגוף. מעבר לכך, שחיינים רבים מוצאים את הפעילות כמרגיעה מאוד עבורם. אימון השחייה לא חייב להיות ארוך: 30 דקות של כושר בתוך המים,  3-5 פעמים בשבוע, הן כל מה שאתם זקוקים לו – לגוף ולנפש.





2.  טניס

זוהי הזדמנות טובה לפרוק את כל האמוציות, מבלי לנהל עוד שיחה מתישה על הרגשות שלכם. בחרו לכם פרטנר קבוע למשחק: כך, תהיה זו גם הזדמנות לפעילות מהנה עם חברים. בנוסף בן הזוג לטניס יעזור לכם להתמיד ולשמור על שגרת אימון קבועה. 





3. הליכה

אתם לא חייבים לרוץ מרתון, ולמעשה אתם אפילו לא חייבים לרוץ בכלל. התחילו בהליכה והגבירו בהדרגה את הקצב. הפעילות שמתרחשת באוויר הפתוח תרים לכם את מצב הרוח. בנוסף, אתם יכולים להצטייד באוזניות ולהנעים את זמן ההליכה בכמה שירים אהובים, או לבחור לצעוד עם חבר טוב ולשתף אותו בצרות היומיום שלכם. 



קראו עוד: אחת ולתמיד: האם אימון ריצה אכן יעיל יותר מהליכה?





4. יוגה

התנוחות הקבועות של המדיטציה הפופולארית הופכות אתכם לחזקים וגמישים יותר, וכך גורמות לכם להרגיש אנרגטיים וחיוניים. בקרת הנשימה המעורבת ביוגה, יכולה לסייע לכם למתן יום סוער רגשית ולצאת נינוחים ומאוזנים יותר. אם לא מתחשק לכם להצטרף לקבוצת אימון – חפשו סרטוני יוגה ברשת, אך זכרו כי שיעור מלא אנשים תורם גם לתחושת השייכות. 





5. אימוני כוח

השימוש במכשירים, חבלים, משקולות או רצועות טי אר אקס,  מסייע בהגברת הסיבולת הפיזית והגמישות. אפילו סט פשוט של שכיבות שמיכה יעבוד: אימוני הכוח לא רק משפרים את היכולת הפיזית, אלא גם מסייעים לדימוי העצמי. צליחת אימון שכזה כנראה שתמלא אתכם בגאווה, תתרום לתחושת ההישגיות ותביא אתכם להתמיד באימון בחיוך. 






פורום חרדה

ד"ר יששכר הרמן

ד"ר יששכר הרמן
ד"ר יששכר הרמן הינו פסיכיאטר, אחראי על הבקרה בכל בריאות הנפש בישראל (עד ינואר 2016).כמו כן ד"ר הרמן כיהן כמנהל המרכז לטיפול בנפגעי סמים ביפו, כיהן כחבר מועצה ברשות למלחמה בסמים וחבר בועדות של עוד...

  • הודעה
  • מחבר
  • תאריך / שעה
  • יעילות של טיפול
  • אור
  • 22/10/2018 02:04
  • ליתיום לעומת אביליפיי
  • ירדן
  • 22/10/2018 01:54
  • שלום וברכה לאיזו תרופה יש פוטנציאל השמנה גבוה יותר? ליתיום (בהנחה שהיא ברמה מאוזנת בדם) או אביליפיי? מדובר על מינון של אביליפיי 10 מ"ג.. תודה

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • מעבר מלוריוון לקסנקס XR
  • דיאנה
  • 20/10/2018 21:58
  • הועלה לי מינון הויפאקס, עד עכשיו קיבלתי בתמיכה 4 לוריבן ליום. הרופא רשם לי קסנקס 0.5 בשחרור מושהה. רציתי לדעת החרדות שלי הן במשך כל היום, אם אני לוקחת אותו לדוגמא בתשע בבוקר עד מתי הוא מחזיק? האם צריך לעשות הצלבה בין הכדורים? בשלב הזה יש לי חרדות חזקות האם להמשיך עם הלוריבן במקביל? האם המינון של הקסנקס מספיק או צריך יותר חזק? כמה זמן החרדות האלה ימשכו?

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
מחלות קשורות

בריאות זה אינפומד – אתר רפואה המקיף בישראל