לא רק מקצועיות: 10 תכונות שחייבות להיות לרופא שלכם

מקצועיות, סבלנות, או אולי יכולת הכלה ואמפתיה? ביקשנו מ-10 מומחים לומר לנו מהי התכונה החשובה ביותר אצל הרופא המטפל. להדפיס - ולוודא שהן קיימות אצל הרופא שלכם
כתבה פרסומית כתבת חסות



העומס בבתי החולים, התורים הארוכים בקופות החולים, יחסו המורכב של קהל המטופלים וגם הקשיים המלווים את המקצוע, מהווים אתגר של ממש עבור ציבור הרופאים בישראל. לצד המקצועיות הרבה המצופה מהם, עולה הצורך גם בראייה האישית וסבלנית, בתוך מערכת גדולה, מסורבלת ומנוכרת. הפעם, ניסינו לבדוק איך נראים הדברים מכיסא המטופל. לשם כך כינסנו אושיות מובילות המייצגות את צד החולה, שהסבירו לנו אילו תכונות חשובות כל רופא חייב לאמץ לדעתן.



שמוליק בן יעקב, "האגודה לזכויות החולה": "יושרה מקצועית"

"במערכת הבריאות פועלים כוחות רבים ומנוגדים ולכל אחד יש את האינטרס שלו – הקופה רוצה לחסוך עלויות, האוצר רוצה לשמור על ההוצאה הלאומית לבריאות וחברות התרופות רוצות למקסם רווחים. מעבר לעניין המקצועיות הרפואית, חשוב שהרופא יעמוד איתן מול כל הגורמים הרלוונטיים לטובת טיפולו המיטבי של החולה, כאשר טובת החולה לנגד עיניו.


כמו כן, חשוב שהוא ידע להקשיב בסבלנות ויהיה אמפטי למצוקות החולים. חשוב שגם יבין את מגוון הבעיות שאיתן נאלץ החולה להתמודד, וידע לסייע לו בהן על ידי הפניה למידע רלוונטי ונגיש, בהפניה לעמותות תומכות ובאמצעות הכוונה נכונה בתוך העולם המורכב של מערכת הבריאות על פניה הרפואיים והבירוקרטיים".



מירי זיו מנכ"ל "האגודה למלחמה בסרטן": "מקצוענות ואנושיות"

"מקצוענות ואנושיות הן תכונות חיוניות לכל רופא, שכן מי שעוסק בתחום זה חייב להיות מעודכן באופציות הטיפול המיטביות והחדשניות ,ורצוי שהטיפול יוענק ברגישות מרבית ובהתאמה אישית למטופל ולהעדפותיו". 



ד״ר הלה הדס, מנכ״לית עמותת "אנוש", "הקשבה - גם לעמיתים למקצוע"

"מטפל טוב חייב להיות קודם כל אדם קשוב. רק על ידי הקשבה כנה, מלאה, נינוחה וחסרת שיפוטיות ניתן להבין את צרכי המטופל, לרכוש את אמונו ולסייע לו במציאת דרך הטיפול המתאימה ביותר עבורו". טוענת ד"ר הילה הדס, מנכ"לית עמותת אנוש - העמותה הישראלית לבריאות הנפש ומוסיפה: "חשובה גם ההקשבה לאנשי מקצוע שונים, קולגות ואנשי צוות עם דעות אחרות ותפיסות עולם מקצועיות שונות. בצורה זו מתפתחים להיות מטפלים טובים יותר".



בני חדד, מנהל מיזם תיקון עולם ב"עלה", עזר לילד המיוחד: "אמונה"

"על הרופא מוטלת החובה להאמין ביכולתו של המטופל להתקדם ולהגיע להישגים. כאשר הרופא ידחוף את המטופל לקצה גבול היכולת שלו ובאותה מידה יאמין ביכולתו לסייע לו, גם ההתקדמות הרפואית תהיה בהתאם".




מימין לשמאל: ענבל סרוקין, יונה מנטקה קציר, ד"ר הלה הדס, ד"ר סוזי קגן, אבשלום כהן, אורנית שגיא דקל, מירי זיו, שמוליק בן יעקב, בני חדד 



אבשלום כהן מנכ"ל מתנדב בעמותת "חיים": "אנושיות" 

"רצוי שהרופא המטפל לא יתייחס לחולה כאל 'לקוח' אלא כאל מטופל, שאליו מדברים בגובה העיניים וללא התנשאות. הקשבה, אמפטיה, רגישות ואפילו חוש הומור וחיוך יעשו פלאים לתהליך ההחלמה.


כמו כן, כמובן שחשובה גם המקצועיות, ולבסוף כמובן המעורבות. וכמובן - ראוי לתת למטופל ולמשפחתו גם תחושת שייכות ומעורבות בטיפול".



עו"ד אורנית שגיא דקל, מתמחה ברשלנות רפואית: "הקשבה"

"ברגע שיש הקשבה, האבחנה מתבצעת במקצועיות וכך גם המעקב והטיפול. פעמים רבות התקלה נוצרת כאשר רופא אינו מקשיב לפציינט ולא מייחס חשיבות לדבריו".



דר' סוזי קגן, מומחית לעולמו הבריא של הילד החולה: "יכולת להכיל"

"התכונה הכי חשובה לרופא היא יכולת הכלה וזיהוי מצוקה רגשית. לעיתים רבות אדם המגיע אל הרופא מצוי במתח רגשי ונפשי רב בנוסף לבעיה הפיזיולוגית, לכן היכולת להכיל חרדה, לחץ ובדידות הן משמעותיות עבור החולה. לעיתים מילה או מבט המבין את המצוקה הרגשית, עשויים להקל על החולה ולייצר קשר מידי הדרוש לאבחון ולהבראה".



יונה מנטקה קציר, מנכ"לית "אגודת הפסוריאזיס הישראלית": "הקשבה וחדשנות"

"התכונה החשובה ביותר לרופא היא הקשבה. ראוי שידע להקשיב לחולה ויעניק לו את תשומת הלב החיונית, למרות הזמן הקצוב העומד ברשותו. כמו כן, חשוב שיהיה מעודכן בחידושים כגון: טכנולוגיות ותרופות ביולוגיות מתקדמות, המאפשרות שיפור באיכות החיים של החולים".



ענבל סיקורין, אחות ראשית ב"ניאמדיק", מרפאות מומחים לגיל השלישי: "חמלה"

"חמלה, אמפתיה והבנה עמוקה ואמתית של צרכי המטופלים, הן תכונות קריטיות עבור הרופא המטפל, המהוות מרכיב חשוב בהצלחת הטיפול וביסוס מערכת יחסים ייחודית של אמון. תכונות אלה חשובות בייחוד כשמדובר בחולים מבוגרים, המתמודדים עם מגוון רחב של בעיות רפואיות המשתנות ללא הרף, המלוות לעיתים במצב נפשי ובתפקוד ירוד".





פורומים ביטוחי בריאות וסיעוד

הודעה
מחבר
תאריך/שעה
החרגה של גב תחתון ירון 09/01/2020 14:16
  • שלום, שקלתי לעבור חברת ביטוח בריאות, אבל מאז הפוליסה הקודמת התגלה אצלי בקע בגב התחתון. חברת הביטוח רוצה להחריג את הגב התחתון בניתוחים - זה אומר שכל ניתוח שיתבצע בגב התחתון לא יהיה מכוסה, אבל אם יהיו בעיות אחרות שאולי קשורות לבקע הנ"ל - זה כן מכוסה. הם מתעקשים שאין סיכוי שארצה לנתח את זה מעולם, ולכן לא כדאי לתת להחרגה הזאת להפריע לי. מה דעתך? האם זו החרגה קריטית?

  • + הוסף תגובה
החרגת גב תחתון קובי גרינברגר 11/01/2020 22:51
  • היי ירון, ממליץ לך להישאר באותה חברת ביטוח שבה את מבוטח בתנאים רגילים וללא כל מגבלות ולא לעבור לחברה אחרת שבה יש לך הגבלה הקשורה בצורה ישירה או עקיפה לניתוח ו/או לטיפול מחליף ניתוח הקשור לגב תחתון רק בריאות בברכה, קובי גרינברגר שחם ביטוח - הבית שלך

  • + הוסף תגובה
האם סוכנות ביטוח "לפידים" מוכרת? אמינה? אורית 24/04/2018 16:02
  • האם סוכנות ביטוח "לפידים" מוכרת? אמינה? קיבלתי הצעה לביטוח, כרגע אני בחברה אחרת

  • + הוסף תגובה
המלצה על סוכנות לביטוח לפידים אורית חיון 11/06/2018 15:17
ביטוחים אמירן יקיר 08/08/2019 12:04
  • עשו לי השבוע בדיקה בתיק של כל המשפחה עזרו לי מאד עבדתי מול בחור בשם דוד ואורי מאד מקצועיים ונחמדים. ממליץ למי שיש לו בעיות בביטוחים

  • + הוסף תגובה
סוכן לפידים דביר 20/12/2019 12:56
  • שלום אורית. אני מנהל תיקי לקוחות בסוכנות לפידים. שמח לראות שאת מבררת על החברה שלנו. אם מעוניינת בשירות שלנו ולקבל את הביטוח בעל התנאים הכי טובים והמחיר הכי משתלם עבורך אנא השאירי הודעה עם שם והמילה "ביטוח" ואני אחזור אלייך. דביר - 0587788562 המשך יום נפלא!

  • + הוסף תגובה
החזר כספי מהביטוח בעקבות ניתוח אורי 19/11/2019 12:08
  • שלום, לאחרונה עברתי ניתוח באופן פרטי אצל מנתח שהוא לא בהסדר עם החברת ביטוח שאני מבוטח שם באופן פרטי (איילון). מה שרציתי לדעת זה למה ההחזר הכספי על הניתוח למנתח הוא סך הכל עד לתקרה של 3300 שח כאשר יש ניתוחים שהם מעל ל 15,000 שח? הם כמובן הוציאו התחייבות לכיסוי כל הדברים שמסביב כולל אישפוז, אבל ההחזר על הניתוח הוא מאוד נמוך. האם זה כך בכל חברות הביטוח?? לטענתם זה ההחזר תקרה שהם משלמים לרופאים בין אם הם בהסדר או לא.

  • + הוסף תגובה
החזר כספי מחברת הביטוח בעקבות ניתוח קובי גרינברגר 22/11/2019 00:30
  • היי אורי, לפי תנאי הפוליסה, במידה ובחרת הרופא שלא בהסדר עם חברת הביטוח הם ישלמו לך לפי התעריף שהם היו משלמים לרופא שההסדר איתם ולפי סוג הניתוח שעברת. יש לציין שהסכום ההחזר שונה מחברה לחברה. להבא, אם חלילה תצטרך לעבור בעתיד ניתוח, מציע לך לבצע את הבדיקה מול חברת הביטוח לפני שאתה מבצע את הניתוח, על מנת שתוכל לדעת מה הסכום שהם ישלמו לך על רופא שלא בהסדר איתם ותחליט אם ההחזר מתאים לך או לא. בכל מקרה תמיד תוכל לבחור רופא שבהסדר איתם ואז הכיסוי יהיה מלא וישיר על חשבון חברת הביטוח, זאת בהנחה שיש לך פוליסת בריאות המכסה את כל הניתוחים מהשקל הראשון. רק בריאות בברכה, קובי גרינברגר שחם ביטוח - הבית שלך

  • + הוסף תגובה
כתב שירות לטיפולים פסיכולוגים קובי גרינברגר 23/11/2019 21:08
  • היי ניבר, כתב שירות טיפולים פסיכולוגים כולל מספר פגישות בשנה עם פסיכולוג מורשה או עובד סוציאלי קליני, והוא אמור לתת כיסוי לכל בעיה אישית רפואית ולא רק לאירוע רפואי קשה. יש חברות שמרחיבות את הכיסוי ומאפשרות פגישות נוספות בעת אירוע רפואי קשה כפי שזה מוגדר ורשום בכתב השירות. בהנחה שזה הכיסוי שיש לך ופנית לפסיכולוג מורשה עקב סיבה רפואית שציינת לא ברור למה חברת הביטוח דחתה את תביעתך. למעשה, בכדי לקבל החזר מחברת הביטוח מספיק שיהיה רשום על הקבלה "ייעוץ פסיכולוגי". ואין צורך להיכנס לפרטי הטיפול שרשמת. במידה וסיבת הדחייה נובעת מכך שפנית לפסיכולוג לא קליני אז לטעמי הדחייה נכונה ומוצדקת. אם אתה חושב שקופחת ניתן לפנות לפניות הציבור בקישור המצורף ולהתלונן על כך https://mof.gov.il/hon/Consumer-Information/Pages/Public-Inquiries.aspx בהצלחה בברכה, קובי גרינברגר שחם ביטוח - הבית שלך

  • + הוסף תגובה
הביטוח המשתלם ביותר. דביר 20/12/2019 12:53
  • ישנה בדיקה שעורכת כמה דקות שעורכת סקר - שוק מול כל חברות הביטוח לגבי התנאים והמחירים לביטוח פרטיים. כך שתוכל למצוא את התנאים הכי טובים, ובמחיר הכי משתלם עבורך. אם מעוניין תשאיר הודעה עם שם והמילה "ביטוח" ואחזור אליך. דביר - 0587788562

  • + הוסף תגובה

הצטרפו לאינדקס הרופאים!