שיער בריא ועור קורן: 6 מזונות טבעיים לטיפוח

נשים רבות משקיעות כסף רב במוצרי טיפוח שונים, אך מחקרים מצאו דרך פחות יקרה פחות לחולל שינוי במראה. הסוד כולל שינה טובה, הגנה מהשמש ותזונה בריאה ומאוזנת. אספנו עבורכם 6 מזונות המכילים ויטמינים ומינרלים המסייעים בשמירה על השיער ויעניקו עור קורן
כתבה פרסומית כתבת חסות


נשים רבות משקיעות מאמץ וכסף רב במוצרי טיפוח שונים, לרבות איפור, קרמים, תחליבי גוף ועוד. עם זאת, מחקרים מצאו דרך יקרה פחות ויעילה יותר לחולל שינוי חיצוני ופנימי והיא כוללת שינה טובה, הגנה מהשמש ותזונה בריאה ומאוזנת. אספנו עבורכם 6 מזונות המספקים ויטמינים, מינרלים ותרכובות שונות המסייעות בשמירה על השיער ויעניקו עור קורן



3 מזונות בריאים לעור קורן


1. סלמון 

נוסף על יתרונותיו לבריאות הלב, חומצות שומן אומגה 3 הנמצאות בדגים שומניים, כמו סלמון, חשובות לבריאות העור. מחקר שפורסם ב- American College of Nutrition מצא כי אנשים שאכלו יותר דגים במהלך חייהם, נהנו מפחות קמטים לעומת אלו שאכלו בשר. 

מחקר נוסף מצא כי תזונה עשירה בשומן דגים ושומנים אחרים מפחיתה את הסיכוי לסרטן העור בכשליש, לעומת תזונה דלה בשומנים אלו. 



קראו עוד: מכורים למתוק? 5 טיפים להפחתת הרגלי צריכת הסוכר



2. כרוב עלים 

 מכונה "כרוב על" בשל ערכיו התזונתיים הגבוהים, ולכן אין זו הפתעה שהוא יכול לשפר משמעותית את מראה העור. כרוב עלים מכיל נוגדי חמצון חזקים, לרבות ויטמין A וויטמין C, המסייעים להילחם בחשיפה לשמש וכן להשפעות סביבתיות אחרות הגורמות לקמטים וכתמים. בונוס – כרוב עלים עשיר גם בברזל B6 התורם למראה שיער מבריק. כוס אחת של כרוב עלים מכילה כ- 180% מהצריכה היומית המומלצת של ויטמין A וכ- 200% של ויטמין C, וכל זאת ב- 36 קלוריות בלבד!


3. תה 

מכיל תרכובות פוליפנולים, הידועים כנוגדי חמצון חזקים. מחקרים מצאו כי הפוליפנולים מסייעים במניעת סרטן הנגרם מנזקי השמש, ותה ירוק יעיל בשמירה על מראה עור צעיר. מלבד יתרונותיו האסתטיים, תה לא ממותק מהווה פתרון נהדר להחדרת נוזלים לגוף. 




ויטמין C, המצוי בפירות וירוקות רבים, מהווה מרכיב חשוב של קולגן - התורם מאוד לחוזק ובריאות השיער ומונע את התפצלותו




3 מזונות בריאים עבור שיער שופע


1. ביצים 

ביצים חיוניות מאוד לשיער, זאת משום שהן מכילות כמות גדולה של ביוטין, המשויך בדרך כלל לקבוצת ויטמין B וחיוני לצמיחת השיער ולקרקפת. הביוטין מצוי במבחר מזונות נוספים, דוגמת אגוזים, סובין חיטה ואבוקדו. 



קראו עוד: עוזרת לרדת במשקל: 5 סיבות למה כדאי לכם לאכול פסטה



2. בטטה 

ירק השורש המתקתק עשיר במיוחד בבטא – קרוטן, הלא הוא פיגמנט בעל צבע אדום – כתום, המצוי בצמחים שונים ומעניק להם את צבעם וכן משמש מקור עיקרי לויטמין A. כוס בטטה מבושלת מכילה כמות עצומה של סיבים תזונתיים ובטא - קרוטן, פי שלושה מהצריכה היומית המומלצת. ויטמין A ישמור על קרקפת בריאה מקשקשים ועל שיער מבריק ומלא חיים.


3. גמבה

עשירה בויטמין C, המהווה מרכיב חשוב של קולגן, החיוני מאוד לחוזק ובריאות השיער (והעור). חוסר בויטמין C עשוי לגרום לשבירת השיער והתפצלותו. לא אוהבים גמבה? ויטמין C מצוי בפירות וירקות רבים, כולל תותים, מנגו, אננס, תפוזים, ברוקולי ועוד. 



פורומים תזונה ותוספי תזונה

הודעה
מחבר
תאריך/שעה
ערבוב תוספי תזונה עומר 26/03/2020 20:27
  • שלום, האם אני יכולה לקחת תלתן אדום, חילבה וסו פלרמטו ביחד? האם הם יכולים לגום לתופעות לוואי למרות שאף אחד לבדו לא? תודה מראש

  • + הוסף תגובה
לילך צרפתי שי 10/07/2016 12:10
  • שלום ד"ר דולב. ברצוני לקנות את התוסף תזונה שעשוי מהצמח לילך צרפתי.קראתי שהוא ניקרא galega officinalis X או goats rue זה טיפול להורדת סוכר בדם.אודה לך אם תעזור לי. הרבה בריאות שי

  • + הוסף תגובה
אינני מכיר את זה. ד"ר דולב גילמור (Ph.D) 11/07/2016 11:02
הורדת סוכר בדם סוכרייה 22/02/2020 17:59
  • שלום לדר דולב. איך ניתן להוריד רמת סוכר בדם למישהו שהוא גבולי.98...? תודה

  • + הוסף תגובה
מכשיר אדים מרפאים קורל ארביב 18/02/2020 12:31
  • העם זה עוזר במקרים של הרעלת מתכות כבדות ויכמיקלים

  • + הוסף תגובה

הצטרפו לאינדקס הרופאים!