שיער בריא ועור קורן: 6 מזונות טבעיים לטיפוח

נשים רבות משקיעות כסף רב במוצרי טיפוח שונים, אך מחקרים מצאו דרך פחות יקרה פחות לחולל שינוי במראה. הסוד כולל שינה טובה, הגנה מהשמש ותזונה בריאה ומאוזנת. אספנו עבורכם 6 מזונות המכילים ויטמינים ומינרלים המסייעים בשמירה על השיער ויעניקו עור קורן

כתבה פרסומית כתבת חסות


תאריך עדכון: 24/01/2018

נשים רבות משקיעות מאמץ וכסף רב במוצרי טיפוח שונים, לרבות איפור, קרמים, תחליבי גוף ועוד. עם זאת, מחקרים מצאו דרך יקרה פחות ויעילה יותר לחולל שינוי חיצוני ופנימי והיא כוללת שינה טובה, הגנה מהשמש ותזונה בריאה ומאוזנת. אספנו עבורכם 6 מזונות המספקים ויטמינים, מינרלים ותרכובות שונות המסייעות בשמירה על השיער ויעניקו עור קורן



3 מזונות בריאים לעור קורן


1. סלמון 

נוסף על יתרונותיו לבריאות הלב, חומצות שומן אומגה 3 הנמצאות בדגים שומניים, כמו סלמון, חשובות לבריאות העור. מחקר שפורסם ב- American College of Nutrition מצא כי אנשים שאכלו יותר דגים במהלך חייהם, נהנו מפחות קמטים לעומת אלו שאכלו בשר. 

מחקר נוסף מצא כי תזונה עשירה בשומן דגים ושומנים אחרים מפחיתה את הסיכוי לסרטן העור בכשליש, לעומת תזונה דלה בשומנים אלו. 



קראו עוד: מכורים למתוק? 5 טיפים להפחתת הרגלי צריכת הסוכר



2. כרוב עלים 

 מכונה "כרוב על" בשל ערכיו התזונתיים הגבוהים, ולכן אין זו הפתעה שהוא יכול לשפר משמעותית את מראה העור. כרוב עלים מכיל נוגדי חמצון חזקים, לרבות ויטמין A וויטמין C, המסייעים להילחם בחשיפה לשמש וכן להשפעות סביבתיות אחרות הגורמות לקמטים וכתמים. בונוס – כרוב עלים עשיר גם בברזל B6 התורם למראה שיער מבריק. כוס אחת של כרוב עלים מכילה כ- 180% מהצריכה היומית המומלצת של ויטמין A וכ- 200% של ויטמין C, וכל זאת ב- 36 קלוריות בלבד!


3. תה 

מכיל תרכובות פוליפנולים, הידועים כנוגדי חמצון חזקים. מחקרים מצאו כי הפוליפנולים מסייעים במניעת סרטן הנגרם מנזקי השמש, ותה ירוק יעיל בשמירה על מראה עור צעיר. מלבד יתרונותיו האסתטיים, תה לא ממותק מהווה פתרון נהדר להחדרת נוזלים לגוף. 




ויטמין C, המצוי בפירות וירוקות רבים, מהווה מרכיב חשוב של קולגן - התורם מאוד לחוזק ובריאות השיער ומונע את התפצלותו




3 מזונות בריאים עבור שיער שופע


1. ביצים 

ביצים חיוניות מאוד לשיער, זאת משום שהן מכילות כמות גדולה של ביוטין, המשויך בדרך כלל לקבוצת ויטמין B וחיוני לצמיחת השיער ולקרקפת. הביוטין מצוי במבחר מזונות נוספים, דוגמת אגוזים, סובין חיטה ואבוקדו. 



קראו עוד: עוזרת לרדת במשקל: 5 סיבות למה כדאי לכם לאכול פסטה



2. בטטה 

ירק השורש המתקתק עשיר במיוחד בבטא – קרוטן, הלא הוא פיגמנט בעל צבע אדום – כתום, המצוי בצמחים שונים ומעניק להם את צבעם וכן משמש מקור עיקרי לויטמין A. כוס בטטה מבושלת מכילה כמות עצומה של סיבים תזונתיים ובטא - קרוטן, פי שלושה מהצריכה היומית המומלצת. ויטמין A ישמור על קרקפת בריאה מקשקשים ועל שיער מבריק ומלא חיים.


3. גמבה

עשירה בויטמין C, המהווה מרכיב חשוב של קולגן, החיוני מאוד לחוזק ובריאות השיער (והעור). חוסר בויטמין C עשוי לגרום לשבירת השיער והתפצלותו. לא אוהבים גמבה? ויטמין C מצוי בפירות וירקות רבים, כולל תותים, מנגו, אננס, תפוזים, ברוקולי ועוד. 



פורום תזונה ותוספי תזונה

  • הודעה
  • מחבר
  • תאריך / שעה
  • שמן אורגנו
  • יאיר
  • 25/05/2019 09:39
  • שלום, התחלתי לקחת שמן אורגנו, כדור אחד ליום עם ארוחת הצהרים. הבנתי שהוא עוזר למערכת העיכול, ממנה אני סובל כבר שנים (מעי רגיז). נאמר לי לאחרונה שהוא לא מומלץ לסובלים ממעי רגיז כי הפעולה שלו אגריסיבית מדי. האם זה נכון ועליי להפסיק לקחת?

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • חרדה חברתית ודכאון
  • אני
  • 13/05/2019 20:04
  • שלום ד"ר. סובלת מחרדה חברתית. בעבר טופלתי באסטו שהוחלף לויפאקס ובגלל תופעות הלוואי הרבות הופסק טיפול בהדרגה. כעת נוטלת אדווגנדה של אלטמן, קומפלקס ויטמין b של סולגאר ומעונינת להוסיף ברנמי-גוטוקולה של אינדיה אורגניק. האם השילוב מתאים והאם יש סיכוי שהחרדות ובפרט הסימפטומים המלווים את החרדה החברתית (דופק מהיר, רעד בדיבור והסמקה) יחלפו, או שאני צריכה להשלים עם המצב ? האם יש המלצה לשילוב אחר יעיל? תודה

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • תוסף תזונה עם פריזמה
  • יעלי
  • 04/05/2019 10:22
רופאים בתחום
גב' עדינה בכר גב' עדינה בכר
דיאטנית קלינית, מומחית בטיפול בחולי סוכרת קרא עוד
דר' רז הגואל דר' רז הגואל
מומחה העוסק ברפואה אסתטית והשמנת יתר קרא עוד
בדיקות קשורות
מידע וכלים שימושיים

אינפומד בריאות דיגיטלית בע"מ