מרגיעים טבעיים: 5 מרכיבים מפחיתי חרדה

70% מהאמריקאים מדווחים כי הם סובלים מחרדה באופן יומיומי: חרדה היא תחושה לא נעימה מפני העתיד לבוא, המציפה אותנו במקרים בהם לא קיים איום מוגדר. חרדה גורמת לאי נעימות מתמשכת והיא עלולה אף להפוך למצב כרוני. אספנו עבורכם 5 מזונות שיקלו על התחושה

כתבה פרסומית כתבת חסות


תאריך עדכון: 10/12/2018


לחץ וחרדה הם מצבים נפוצים, אותם רוב האנשים צפויים לחוות מספר פעמים בחייהם: כ-70% המבוגרים האמריקאים מדווחים כי הם חשים לחץ או חרדה על בסיס יומיומי. חרדה היא  תחושה לא נעימה מהעומד לבוא, במצבים בהם לא קיים איום חיצוני מוגדר הנראה לעין. בניגוד לפחד, חרדה מאופיינת בתחושת חוסר נעימות מתמשכת. במקרים מסוימים עלולה החרדה להפוך למצב כרוני, אך לרוב אפיזודות החרדה נמשכות ימים ספורים. הטיפול בחרדה עשוי לשלב טיפול נפשי וטיפול תרופתי. מעבר לכך, קיימות מספר אסטרטגיות להתמודדות עם חרדה, בהן פעילות גופנית, תרגילי נשימות ומדיטציה. 


בנוסף, ישנם מספר מזונות שעשויים להפחית את חומרת התסמינים הנלווים לחרדה, בעיקר בשל תרומתם לפעילות המוח. אספנו עבורכם5  מזונות שיכולים להקל על התחושה הקשה. 



1. סלמון

דג סלמון עשוי להקל על חרדה. הדג הוורדרד מכיל רכיבים תזונתיים המסייעים לבריאות המוח, בהם ויטמיןD , חומצות שומן מסוג אומגה 3- חומצה איקוסאפנטאנואית וחומצה חומצה דוקוסאהקסאנואית . שתי האחרונות מסייעות בוויסות של דופאמין וסרוטונין, נוירוטרנסמיטורים בעלי תכונות מרגיעות.


בנוסף, מחקרים מראים כי חומצות שומן אלה עשיות לתרום במניעת הפרעות בתפקוד המוח, המובילות להתפתחות הפרעות נפשיות, כמו חרדה. גם ויטמין D, נמצא במספר מחקרים כמסייע בהעלאת הרמות של נוירוטרנסמיטורים בעלי תכונות מרגיעות במוח. 


מחקר חדש מצא כי גברים שצרכו סלמון שלוש פעמים בשבוע במשך חמישה חודשים, דיווחו על פחות מקרי חרדה, בהשוואה לנבדקים שצרכו עוף, או בשר בקר. יתרה מכך, בקרב הנבדקים שצרכו סלומון, נצפה שיפור בתסמינים הקשורים לחרדה, כמו שינויים בקצב הלב.





2. קמומיל

מספר מחקרים בחנו את הקשר בין קמומיל והקלה על חרדה: נמצא כי בקרב אלה הסובלים מהפרעת חרדה מוכללת – חרדה כרונית הגוברת בהדרגה ועלולה להביא בפגיעה בתפקוד, צריכה של תמצית קמומיל סייעה בשיפור התסמינים. 


מחקר נוסף מצא כי נבדקים שצרכו תמצית קמומיל במשך שמונה שבועות, הראו תסמינים מופחתים של דיכאון וחרדה. למרות התוצאות המבטיחות, חשוב לציין כי רוב המחקרים בוצעו על תמצית קמומיל, ומחקר נוסף דרוש כדי להבין את הערך של תה קמומיל בכל הקשור למניעת חרדה. 




3. מנגולד ותרד

מגנזיום הוא מינרל חיוני אשר לוקח חלק במאות תהליכים שונים בגוף. זאת ועוד- מגנזיום ידוע ביכולתו להפיג מתחים ולהשרות תחושת רוגע. כלורופיל, פיגמנט המקנה לצמחים רבים את צבעם הירוק, הוא מרכיב עשיר במגנזיום. שלבו בתפריט עלים ירוקים כמו מנגולד ותרד לתזונה בריאה ולשגרה נטולת חרדה.




4. קינואה ושיבולת שועל

פחמימות מורכבות, כמו קינואה ושיבולת שועל, תורמות להפרשת הסירוטונין, נוריוטרנסמיטור האמון על מצב הרוח, ועשוי לסייע במניעת דיכאון והגברת תחושת הרוגע.




5. שוקולד מריר

שוקולד בעל אחוז גבוה של מוצקי קקאו, מכיל חומרים שונים המסייעים במיתון תחושות כאב וסטרס. שוקולד מריר מכיל פלבונולים, נוגדי חמצון שעשויים לתרום לתפקוד המוח. פלבונולים משפרים את זרימת הדם למוח ותורמים ליכולתו להסתגל למצבים מלחיצים.\





פורומים, חרדה

הודעה
מחבר
תאריך/שעה
פחדים חרדות ספקות מה זה??? תותית 09/12/2019 22:04
  • מה יכולה להיות הסיבה להתפרצות של מחשבה שאולי מה שאני רואה זה לא באמת למרות שאני רואה? למה המחשבות האלה מביאות איתן פחד מאובדנות או מחשבה שיש דחף לכך? או כל מיני מחשבות טורדניות ? כל הזמן אני בעיסוק סביב הפחד והספקות האלה לגבי כל דבר כמעט אפילו לגבי הקיום של עצמי. מחפשת הגיון בכל דבר ומרגישה שאני בהצגה. ניתוח מתמיד של כל דבר ומה זה החיים האלה. מרגישה כאלו אני רואה אבל לא מרגישה, לא חווה את הסיטואציה, מצבים של בהייה וחלימה, חודשיים.יכול להיות שהציפרלקס החמיר את המצב?

  • + הוסף תגובה
פרידה ליה 09/12/2019 17:41
  • לפני חודש עברתי פרידה קשה מאוד מבן זג שאהבתי. מאז אפשר להגיד שאני שבר כלי. קמה בבוקר עם תחושה של דיכאון. לא ממש מצליחה לאכול. לא מצליחה להתרכז בשום דבר (אפילו לא בצפייה בטלויזיה). בלילה חולמת חלומות מטרידים. מצברוח ירוד כל היום. האם זה נורמלי?

  • + הוסף תגובה
מעבר מאסציטלופרם לציפרלקס המקורי רעות 05/12/2019 15:42
  • אני חזרתי לציפרלקס לפני חודשיים לאחר הפסקה של חצי שנה ולקיחה של 7 שנים בגין הפרעת ניתוק נראה לי דה דירליזציה/דה פרסונליזציה. חודשיים על אסציטלופרם שזה תחליף לציפרלקס ועכשיו שבוע וחצי אני על המקורי ואני מרגישה ניתוק חזק בלבול טשטוש ואובדנות לצערי. שאלתי היא אם המעבר לכדור המקורי זה כאלו התחלתי מחדש את הנטילה? והאם סביר שתופענה אובדנות כה חזקה ופחד שהמציאות לא אמיתית? כמה זמן אסבול ככה?

  • + הוסף תגובה
מעבר מאסציטלופרם לציפרלקס המקורי ד"ר יששכר הרמן 06/12/2019 16:10
  • לאחר שבוע וחצי טיפול מוקדם מלצפות לשיפור. יכולה אף להיות תחושה של הרעה - זה זמני וחולף. תחילת שיפור צפויה רק לאחר 6-12 שבועות של טיפול.

  • + הוסף תגובה
תגובה רעות 06/12/2019 17:12
  • עצם זה שעברתי לכדור המקורי מעיד על כך שכאלו התחלתי את הנטילה מההתחלה? במחשבות טורדניות אין מספיק 10 מג של ציפרלקס? מתי יש לשקול העלאה במינוןת?

  • + הוסף תגובה
תגובה ד"ר יששכר הרמן 09/12/2019 15:38
  • מה שמשנה אינו המעבר לכדור המקורי, מה שמשנה הוא העובדה שהתחלת טיפול מחדש לאחר חודשיים של הפסקה. לא תמיד במחשבות טורדניות מספיק 10 מ"ג, וממה שעולה בפניה שלך יתכן וכדאי להעלות מינון, התייעצי על כך עם הפסיכיאטר שלך.

  • + הוסף תגובה
תגובה רעות 09/12/2019 15:57
  • הפסיכיאטר החליט להפסיק לי את הכדור. התלוננתי בפניו על מחשבות טורדניות ואובדניות לא רצוניות ובלבול חזק. החליט שכדאי לנסות טיפול שיחתי. יכול להיות שהציפרלקס גרם לי להחמרה ולנזק?

  • + הוסף תגובה

הצטרפו לאינדקס הרופאים!