מרגיעים טבעיים: 5 מרכיבים מפחיתי חרדה

70% מהאמריקאים מדווחים כי הם סובלים מחרדה באופן יומיומי: חרדה היא תחושה לא נעימה מפני העתיד לבוא, המציפה אותנו במקרים בהם לא קיים איום מוגדר. חרדה גורמת לאי נעימות מתמשכת והיא עלולה אף להפוך למצב כרוני. אספנו עבורכם 5 מזונות שיקלו על התחושה

כתבה פרסומית כתבת חסות


תאריך עדכון: 10/12/2018


לחץ וחרדה הם מצבים נפוצים, אותם רוב האנשים צפויים לחוות מספר פעמים בחייהם: כ-70% המבוגרים האמריקאים מדווחים כי הם חשים לחץ או חרדה על בסיס יומיומי. חרדה היא  תחושה לא נעימה מהעומד לבוא, במצבים בהם לא קיים איום חיצוני מוגדר הנראה לעין. בניגוד לפחד, חרדה מאופיינת בתחושת חוסר נעימות מתמשכת. במקרים מסוימים עלולה החרדה להפוך למצב כרוני, אך לרוב אפיזודות החרדה נמשכות ימים ספורים. הטיפול בחרדה עשוי לשלב טיפול נפשי וטיפול תרופתי. מעבר לכך, קיימות מספר אסטרטגיות להתמודדות עם חרדה, בהן פעילות גופנית, תרגילי נשימות ומדיטציה. 


בנוסף, ישנם מספר מזונות שעשויים להפחית את חומרת התסמינים הנלווים לחרדה, בעיקר בשל תרומתם לפעילות המוח. אספנו עבורכם5  מזונות שיכולים להקל על התחושה הקשה. 



1. סלמון

דג סלמון עשוי להקל על חרדה. הדג הוורדרד מכיל רכיבים תזונתיים המסייעים לבריאות המוח, בהם ויטמיןD , חומצות שומן מסוג אומגה 3- חומצה איקוסאפנטאנואית וחומצה חומצה דוקוסאהקסאנואית . שתי האחרונות מסייעות בוויסות של דופאמין וסרוטונין, נוירוטרנסמיטורים בעלי תכונות מרגיעות.


בנוסף, מחקרים מראים כי חומצות שומן אלה עשיות לתרום במניעת הפרעות בתפקוד המוח, המובילות להתפתחות הפרעות נפשיות, כמו חרדה. גם ויטמין D, נמצא במספר מחקרים כמסייע בהעלאת הרמות של נוירוטרנסמיטורים בעלי תכונות מרגיעות במוח. 


מחקר חדש מצא כי גברים שצרכו סלמון שלוש פעמים בשבוע במשך חמישה חודשים, דיווחו על פחות מקרי חרדה, בהשוואה לנבדקים שצרכו עוף, או בשר בקר. יתרה מכך, בקרב הנבדקים שצרכו סלומון, נצפה שיפור בתסמינים הקשורים לחרדה, כמו שינויים בקצב הלב.





2. קמומיל

מספר מחקרים בחנו את הקשר בין קמומיל והקלה על חרדה: נמצא כי בקרב אלה הסובלים מהפרעת חרדה מוכללת – חרדה כרונית הגוברת בהדרגה ועלולה להביא בפגיעה בתפקוד, צריכה של תמצית קמומיל סייעה בשיפור התסמינים. 


מחקר נוסף מצא כי נבדקים שצרכו תמצית קמומיל במשך שמונה שבועות, הראו תסמינים מופחתים של דיכאון וחרדה. למרות התוצאות המבטיחות, חשוב לציין כי רוב המחקרים בוצעו על תמצית קמומיל, ומחקר נוסף דרוש כדי להבין את הערך של תה קמומיל בכל הקשור למניעת חרדה. 




3. מנגולד ותרד

מגנזיום הוא מינרל חיוני אשר לוקח חלק במאות תהליכים שונים בגוף. זאת ועוד- מגנזיום ידוע ביכולתו להפיג מתחים ולהשרות תחושת רוגע. כלורופיל, פיגמנט המקנה לצמחים רבים את צבעם הירוק, הוא מרכיב עשיר במגנזיום. שלבו בתפריט עלים ירוקים כמו מנגולד ותרד לתזונה בריאה ולשגרה נטולת חרדה.




4. קינואה ושיבולת שועל

פחמימות מורכבות, כמו קינואה ושיבולת שועל, תורמות להפרשת הסירוטונין, נוריוטרנסמיטור האמון על מצב הרוח, ועשוי לסייע במניעת דיכאון והגברת תחושת הרוגע.




5. שוקולד מריר

שוקולד בעל אחוז גבוה של מוצקי קקאו, מכיל חומרים שונים המסייעים במיתון תחושות כאב וסטרס. שוקולד מריר מכיל פלבונולים, נוגדי חמצון שעשויים לתרום לתפקוד המוח. פלבונולים משפרים את זרימת הדם למוח ותורמים ליכולתו להסתגל למצבים מלחיצים.\





פורום חרדה

ד"ר יששכר הרמן

ד"ר יששכר הרמן
ד"ר יששכר הרמן הינו פסיכיאטר, אחראי על הבקרה בכל בריאות הנפש בישראל (עד ינואר 2016).כמו כן ד"ר הרמן כיהן כמנהל המרכז לטיפול בנפגעי סמים ביפו, כיהן כחבר מועצה ברשות למלחמה בסמים וחבר בועדות של עוד...

  • הודעה
  • מחבר
  • תאריך / שעה
  • ציפרלקס
  • קרמשניט
  • 05/04/2019 09:34
  • אני כ 5 שנים נוטלת ציפרלקס, הציל את חיי, , העלתי במשקל, חיי הפכו לשמחי ..כיום אני כמעט מעל חצי שנה מורידה מינון לפעמיים בשבוע, מדובר על כדור של 10 מ"ג, בשבועות האחרונים אני נוטלת כדור בשבוכ, ברצוני להפסיק ,,האם אם אפסיק את הכדור של פעם בשבוע יקרה משהו? או שגם אותו אני צריכה בהדרגה?

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • ציפרלקס
  • קרמשניט
  • 16/04/2019 23:17
  • להישאר על מינון נמוך
  • רם
  • 25/04/2019 10:46
  • תמיסה להמסת תרופות לגמילה הדרגתית
  • אלכס
  • 25/04/2019 08:50
  • שלום ד"ר הרמן, החלטתי להפסיק ליטול את ה-SSRI שאני לוקח. מאחר שיש לי נסיון מר עם תופעות גמילה אני רוצה לעשות את זה בהדרגה יתרה. הכדור שאני לוקח לא ניתן לחציה, לכן אני מניח שהחומר הפעיל מפוזר באופן לא סימטרי על פני הכדור. האם קיימת תמיסה שניתן לרכוש בכדי להפוך את התרופה לנוזלית? תודה

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • עליית מינון
  • טלילה
  • 24/04/2019 21:00
  • אני נוטלת סרטרלין 50 מג מזה 4 חודשים מרגישה הטבה בהרגשה שלי אך עדין מצב הרוח שלי משתנה לקראת שעות אחהצ . את התרופה אני נוטלת בבוקר וגם אז אני מרגישה אחרי שעתיים את הפשעתה . מרגישה חוסר יציבות במצב הרוח . שאלתי היא האם יש מקום להעלות את המינון ? האם צריך לחלק לנטילה של פעמיים בוקר ואחהצ ? בקיצר אשמח להכוונה בעניין כיוון שמשהו לא עובד כמו שצריך?

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
רופאים בתחום
גב' אריאלה בר דויד גב' אריאלה בר דויד
MA , פסיכולוגית מומחית להפרעות אכילה, מרפאה... קרא עוד
מחלות קשורות
מידע וכלים שימושיים

אינפומד בריאות דיגיטלית בע"מ