מרגיעים טבעיים: 5 מרכיבים מפחיתי חרדה

70% מהאמריקאים מדווחים כי הם סובלים מחרדה באופן יומיומי: חרדה היא תחושה לא נעימה מפני העתיד לבוא, המציפה אותנו במקרים בהם לא קיים איום מוגדר. חרדה גורמת לאי נעימות מתמשכת והיא עלולה אף להפוך למצב כרוני. אספנו עבורכם 5 מזונות שיקלו על התחושה

כתבה פרסומית
מאת: מערכת אינפומד


לחץ וחרדה הם מצבים נפוצים, אותם רוב האנשים צפויים לחוות מספר פעמים בחייהם: כ-70% המבוגרים האמריקאים מדווחים כי הם חשים לחץ או חרדה על בסיס יומיומי. חרדה היא  תחושה לא נעימה מהעומד לבוא, במצבים בהם לא קיים איום חיצוני מוגדר הנראה לעין. בניגוד לפחד, חרדה מאופיינת בתחושת חוסר נעימות מתמשכת. במקרים מסוימים עלולה החרדה להפוך למצב כרוני, אך לרוב אפיזודות החרדה נמשכות ימים ספורים. הטיפול בחרדה עשוי לשלב טיפול נפשי וטיפול תרופתי. מעבר לכך, קיימות מספר אסטרטגיות להתמודדות עם חרדה, בהן פעילות גופנית, תרגילי נשימות ומדיטציה. 


בנוסף, ישנם מספר מזונות שעשויים להפחית את חומרת התסמינים הנלווים לחרדה, בעיקר בשל תרומתם לפעילות המוח. אספנו עבורכם5  מזונות שיכולים להקל על התחושה הקשה. 



1. סלמון

דג סלמון עשוי להקל על חרדה. הדג הוורדרד מכיל רכיבים תזונתיים המסייעים לבריאות המוח, בהם ויטמיןD , חומצות שומן מסוג אומגה 3- חומצה איקוסאפנטאנואית וחומצה חומצה דוקוסאהקסאנואית . שתי האחרונות מסייעות בוויסות של דופאמין וסרוטונין, נוירוטרנסמיטורים בעלי תכונות מרגיעות.


בנוסף, מחקרים מראים כי חומצות שומן אלה עשיות לתרום במניעת הפרעות בתפקוד המוח, המובילות להתפתחות הפרעות נפשיות, כמו חרדה. גם ויטמין D, נמצא במספר מחקרים כמסייע בהעלאת הרמות של נוירוטרנסמיטורים בעלי תכונות מרגיעות במוח. 


מחקר חדש מצא כי גברים שצרכו סלמון שלוש פעמים בשבוע במשך חמישה חודשים, דיווחו על פחות מקרי חרדה, בהשוואה לנבדקים שצרכו עוף, או בשר בקר. יתרה מכך, בקרב הנבדקים שצרכו סלומון, נצפה שיפור בתסמינים הקשורים לחרדה, כמו שינויים בקצב הלב.





2. קמומיל

מספר מחקרים בחנו את הקשר בין קמומיל והקלה על חרדה: נמצא כי בקרב אלה הסובלים מהפרעת חרדה מוכללת – חרדה כרונית הגוברת בהדרגה ועלולה להביא בפגיעה בתפקוד, צריכה של תמצית קמומיל סייעה בשיפור התסמינים. 


מחקר נוסף מצא כי נבדקים שצרכו תמצית קמומיל במשך שמונה שבועות, הראו תסמינים מופחתים של דיכאון וחרדה. למרות התוצאות המבטיחות, חשוב לציין כי רוב המחקרים בוצעו על תמצית קמומיל, ומחקר נוסף דרוש כדי להבין את הערך של תה קמומיל בכל הקשור למניעת חרדה. 




3. מנגולד ותרד

מגנזיום הוא מינרל חיוני אשר לוקח חלק במאות תהליכים שונים בגוף. זאת ועוד- מגנזיום ידוע ביכולתו להפיג מתחים ולהשרות תחושת רוגע. כלורופיל, פיגמנט המקנה לצמחים רבים את צבעם הירוק, הוא מרכיב עשיר במגנזיום. שלבו בתפריט עלים ירוקים כמו מנגולד ותרד לתזונה בריאה ולשגרה נטולת חרדה.




4. קינואה ושיבולת שועל

פחמימות מורכבות, כמו קינואה ושיבולת שועל, תורמות להפרשת הסירוטונין, נוריוטרנסמיטור האמון על מצב הרוח, ועשוי לסייע במניעת דיכאון והגברת תחושת הרוגע.




5. שוקולד מריר

שוקולד בעל אחוז גבוה של מוצקי קקאו, מכיל חומרים שונים המסייעים במיתון תחושות כאב וסטרס. שוקולד מריר מכיל פלבונולים, נוגדי חמצון שעשויים לתרום לתפקוד המוח. פלבונולים משפרים את זרימת הדם למוח ותורמים ליכולתו להסתגל למצבים מלחיצים.\





פורום חרדה

ד"ר יששכר הרמן

ד"ר יששכר הרמן
ד"ר יששכר הרמן הינו פסיכיאטר, אחראי על הבקרה בכל בריאות הנפש בישראל (עד ינואר 2016).כמו כן ד"ר הרמן כיהן כמנהל המרכז לטיפול בנפגעי סמים ביפו, כיהן כחבר מועצה ברשות למלחמה בסמים וחבר בועדות של עוד...

  • הודעה
  • מחבר
  • תאריך / שעה
  • התקפי דיכאון
  • איילת
  • 23/01/2019 09:47
  • בת 48 נשואה עם 3 ילדים 2 מהם בוגרים עובדת במשרה מלאה תובענית ומתפקדת בה מצוין. כל חיי כמעט סובלת מנטיה לחרדות שמתבטאת בכל פעם בצורה אחרת. התמודדתי תמיד בכוחות עצמי ובטיפולים עצמיים. חרדה בנסיעות לחו״ל ונעזרת שם בכדורי שינה. הייתי מטופלת לסירוגין בפסיכותרפיה הרבה שנים כך שאינני יכולה להעריך את יעילותה. בחודשים האחרונים שוב תוקף אותי מצב רגשי קשה אך הפעם שונה כי מחווה בעצב עמוק, התקפי בכי וממש בחצי נסבל לי להיות בתוך עצמי. בעיקר עסוקה במחשבות על עזיבת ילדיי את הבית ומה יהיה אחרי, מחשבות על בדידות וכו. האם קשור לגיל המעבר? שינויים הורמונליים? האם אני מפתחת דיכאון? ישנה בסדר אבל התיאבון מאוד ירד (מכירה את זה מתקופות חרדה קודמות), מחשבות אובססיביות על העתיד וכו׳ החלטתי לקית רמוטיב כי זה נראה לי הכי פחות נורא- חוששת מתרופות פסיכיאטריות. אשמח חשמוע את דעתך. תודה

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • אם אין אפשרות להגיע
  • יוסי
  • 22/01/2019 20:13
  • שלום דר אם איינני יכול להגיע לפגישה איתך מכיון המרחק ומגבלה האם זה אפשרי בטלפון? כי אני מאוד רוצה דווקא איתך להפגש ברמה המיקצועית הייתי אצל כמה רופאים באיזור שלי שלא ממש עזרו..לא התייחסו ואני עדיין באותו מצב אפשר לדבר איתך לפני בטלפון בקצרה אני אשמח תודה

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • חרדה חברתית ודכאון
  • אני
  • 22/01/2019 10:47
  • שלום ד"ר הרמן. תודה על התשובה. בינתיים על ויפאקס 300 כבר שבוע. עד שיחלוף מספיק זמן כדי לבחון אם מתאים לי או לא, האם יש משהו שניתן לשלב נגד העצבנות שיוצרת לי קשיים.. ועם התופעה של העצירות? תודה רבה.

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
רופאים בתחום
גב' אריאלה בר דויד גב' אריאלה בר דויד
MA , פסיכולוגית מומחית להפרעות אכילה, מרפאה... קרא עוד
מחלות קשורות

בריאות זה אינפומד – אתר רפואה המקיף בישראל