8 טיפים לשמירה על עמוד שדרה בריא

מיליוני אנשים סובלים מכאבי גב באופן יומיומי. שמירה על עמוד השדרה עכשיו תחסוך לכם הרבה בעיות בעתיד. לפניכם 8 טיפים שיעזרו לכם לעשות את זה

כתבה פרסומית כתבת חסות


תאריך עדכון: 24/10/2018


כאב גב יכול לגרום לירידה משמעותית באיכות החיים שלנו ולהוביל להיעדרות מהעבודה ומאירועים חברתיים, כמו גם להימנעות מביצוע פעולות יומיומיות פשוטות וקלות. יתרה מכך, על פי המכון האמריקאי לאומי להפרעות נירולוגיות ושבץ, כאבי גב תחתון הם הגורם הנפוץ ביותר בכל הקשור להגבלה ביכולת העבודה. ולכן, שמירה על עמוד השדרה (הגב והצוואר) תחסוך לכם הרבה בעיות בעתיד. 



8 עצות של זהב

רוב הצעדים שניתן לנקוט לשיפור הבריאות הכללית של עמוד השדרה כרוכים בסך הכל בהקפדה על ביצוע פעולות מכאניות בצורה נכונה ובפעולות גופניות יומיומיות: 


1. הרימו חפצים נכון

 כדי להרים חפצים נכון, יש לעמוד קרוב ככל הניתן לחפץ ולהתכופף עם הברכיים והרגליים. נסו לכופף את הברכיים כך שהידיים יהיו באותו הגובה של החפץ. יש לשמור על ראש וגב ישרים. יש להימנע מלכופף את הגב כדי למנוע עומס יתר על החוליות. חשוב לזכור - אם החפץ כבד מדי, אין להרים אותו ללא עזרה! 



2. הקפידו על שינה טובה

הגוף צריך שינה טובה ומנוחה הולמת כדי להחלים. מומלץ לישון בין 7-9 שעות שינה בלילה כדי למנוע כאבי גוף ומחלות עתידיות. 



3. בצעו מתיחות

מתיחות יומיות, בבוקר מוקדם או בערב לפני השינה, עוזרות לגב ולצוואר לשמור על גמישות, על תפקוד תקין של המפרקים  ועל טווח התנועה. 





כאב גב תחתון מהווה את ההגבלה הנפוצה ביותר בכל הקשור ליכולת העבודה




4. הקפידו על פעילות גופנית

האימון הטוב ביותר לצוואר ולגב הוא אימון הכולל מתיחות - בבוקר, בערב או אחרי אימון, ושילוב של פעילות אירובית ופעילות מחזקת שרירים. 



5. שמרו על משקל תקין

שמירה על משקל תקין מומלצת תמיד ועוזרת לחיים בריאים באופן כללי. במקרה של כאבי גב, משקל יתר או עלייה משמעותית במשקל משפיעים במיוחד על כאבי גב תחתון, מאחר שהם מפעילים לחץ רב על החוליות. 



6. שתו הרבה מים

הגוף שלנו מורכב מ-70% מים, לכן שתייה מרובה חשובה מאוד לבריאות הכללית. שתיית מים מונעת כאבי מפרקים, והיא עוזרת בשמירה על סחוסים רכים וגמישים.



7. עבדו חכם 

ישיבה ממושכת ולא נכונה יכולה לגרום להופעת כאבי גב וצוואר. כיסאות ארגונומיים (המספקים תמיכה לגב) יכולים להוריד לחץ משמעותי מהגב העליון והתחתון. כדי למנוע זאת, הקפידו לשבת בדרך הנכונה - הברכיים בזווית של 90 מעלות, בערך בגובה המותניים, והישבן צמוד למשענת הכיסא. כמו כן, הימנעו מישיבה ממושכת, נסו לשנות תנוחה בקביעות, עמדו ולכו לעיתים תכופות. הגביהו את מסך המחשב לגובה העיניים, והימנעו משימוש ממושך בטלפונים חכמים ובטאבלטים, הגורמים לכיפוף הראש והצוואר.



8. שימו לב לסימני אזהרה

אין להתעלם מכאבי גב או מבעיות בעמוד השדרה. כאב גב מידי פעם הוא תופעה שכיחה יחסית, אך כאב ממושך יכול להיות סממן לבעיה רצינית יותר והוא מצריך אבחון ולעיתים טיפול. 



הטיפים באדיבות מדטרוניק



פורום ניתוחי עמוד שדרה ובעיות גב

  • הודעה
  • מחבר
  • תאריך / שעה
  • שומן אפידורלי
  • 25/02/2011 16:28
  • הסבר
  • דר' נחשון רנד
  • 27/02/2011 06:33
  • כשהדיסק נשחק ואינו עומד בעומסי מ'שקל הגוף באופן תקין הוא מתחיל לבלוט לצדדים עקב הלחלץ - ונגרם בלט דיסק. השק הטקאלי הוא ממברנה העוטפת את העצבים והנוזל שסביבם במהלכם לאורך עמוד השדרה לכיוון הגוף והשומן האפידוראלי הוא השומן שמחוץ לשק הטקראלי המרפד אותו ומגןם עליו מבחוץ (בין החוליה לבין השק הטקאלי)( ד"ר נחשון רנד מומחה לכירורגיה אורתופדית ולניתוחי עמוד השדרה www.isc.co.il rand@isc.co.il קביעת תור: 7645400 - 03 054-7478864

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • מרכיב של אפידורל ליפוטוזיס
  • תמרה
  • 23/05/2019 15:04
  • דר' נחשון שלום, האם הגורם היחיד לבעיה בנושא הוא משקל גוף כתגובתך? האם הדיסק לא יכול להישחק כי לא עמד בעצמת המכה שחטף בתאונת דרכים שגם גרמה לבלט דיסק ברמת חמרה כזו ? אודה על התגובה . אשמח גם לדעת אם אתה כותב חוות דעת רפואיות בתחום ואם כדאי לי להוציא חוות דעת רפואית בעניין . נגרמו לי מס' בלטי דיסק שלוחצים על השק הדוראלי עם הצרות פורמינלית דו"צ , אוסטאופיטים ועוד....

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • תאונת דרכים
  • דויד
  • 23/05/2019 14:24
  • שלום רב, עברתי תאונת דרכים ואלה הממצאים שהודגמו בבדיקת CT של ע"ש מותני : - שינויים ניווניים ליגמנטיים -במפרקים פצטריים במרבית הגבהים. - בחוליה L1-L2 בלט דיסק היקפי קל. - בחוליה L2-L3 בלט דיסק היקפי קל - בחוליה L3-L4 בלט דיסק היקפי בינוני הגורם ללחץ על השק והצרות פורמינלית דו"צ . - בחוליה L4-L5 בלט דיסק היקפי משמעותי גורם ללחץ על השק, הצרות רצסים לטרלים דו"צ, הצרות פורמינלית קלה משמאל עם מלאות בצפיפות שומן בתוך תעלה ספינלית בגובה זה, יתכן ומדובר במרכיב של אפידורל ליפומטוזיס. - L5-S1 דיסק אוסטאופיט גס גורם ללחץ על השק הדוראלי, הצרות פורמינלית דו"צ עם אוסטאופיטים פורמינלים דו"צ. גם פה קיים רושם של ליפומטוזיס. בבדיקה ישנה שקדמה לתאונת דרכים לא הודגמו הליקויים הנ"ל. מעולם לא סבלתי מבעיות בע"ש מותני האם יכול להיות שהנזקים הנ"ל נגרמו מתאונת דרכים ? יצוין, שהבדיקה נעשתה רק לאחר 1/2 שנה מיום התאונה. במידה וכן, האם כל אורתופד שכותב חוות דעת רפואיות גם יכיר בזה ויתן חוות דעת רפואית בהתאם? יצוין , שגם בע"ש צווארי נגרמו ליקויים דומים . אודה לתגובה בהקדם האפשרי. בברכה, דויד

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • תוצאות סיטי עמוד שדרה
  • עמית
  • 22/05/2019 16:22
  • היי, הגיעו אליי תוצאות של בדיקת סיטי גב תחתון. הממצאים שהתקבלו - שינויים ניווניים בולטים בע"שגבי מותני עם הנמכה בגובה. אשמח לדעת מה זה אומר, האם יש צורך ללכת לאורטופד עם התוצאות, והאם הדבר שכיח אצל בני 21 כגילי. תודה רבה

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
רופאים בתחום
ד"ר נועם רשף ד"ר נועם רשף
מומחה בכירורגיה אורתופדית, המתמחה בפגיעות ספורט... קרא עוד
פרופ' אהוד אטון פרופ' אהוד אטון
מומחה לכירורגיה אורטופדית המתמחה בניתוחי כתף... קרא עוד
מידע וכלים שימושיים

אינפומד בריאות דיגיטלית בע"מ