8 טיפים לשמירה על עמוד שדרה בריא

מיליוני אנשים סובלים מכאבי גב באופן יומיומי. שמירה על עמוד השדרה עכשיו תחסוך לכם הרבה בעיות בעתיד. לפניכם 8 טיפים שיעזרו לכם לעשות את זה

כתבה פרסומית כתבת חסות


תאריך עדכון: 24/10/2018


כאב גב יכול לגרום לירידה משמעותית באיכות החיים שלנו ולהוביל להיעדרות מהעבודה ומאירועים חברתיים, כמו גם להימנעות מביצוע פעולות יומיומיות פשוטות וקלות. יתרה מכך, על פי המכון האמריקאי לאומי להפרעות נירולוגיות ושבץ, כאבי גב תחתון הם הגורם הנפוץ ביותר בכל הקשור להגבלה ביכולת העבודה. ולכן, שמירה על עמוד השדרה (הגב והצוואר) תחסוך לכם הרבה בעיות בעתיד. 



8 עצות של זהב

רוב הצעדים שניתן לנקוט לשיפור הבריאות הכללית של עמוד השדרה כרוכים בסך הכל בהקפדה על ביצוע פעולות מכאניות בצורה נכונה ובפעולות גופניות יומיומיות: 


1. הרימו חפצים נכון

 כדי להרים חפצים נכון, יש לעמוד קרוב ככל הניתן לחפץ ולהתכופף עם הברכיים והרגליים. נסו לכופף את הברכיים כך שהידיים יהיו באותו הגובה של החפץ. יש לשמור על ראש וגב ישרים. יש להימנע מלכופף את הגב כדי למנוע עומס יתר על החוליות. חשוב לזכור - אם החפץ כבד מדי, אין להרים אותו ללא עזרה! 



2. הקפידו על שינה טובה

הגוף צריך שינה טובה ומנוחה הולמת כדי להחלים. מומלץ לישון בין 7-9 שעות שינה בלילה כדי למנוע כאבי גוף ומחלות עתידיות. 



3. בצעו מתיחות

מתיחות יומיות, בבוקר מוקדם או בערב לפני השינה, עוזרות לגב ולצוואר לשמור על גמישות, על תפקוד תקין של המפרקים  ועל טווח התנועה. 





כאב גב תחתון מהווה את ההגבלה הנפוצה ביותר בכל הקשור ליכולת העבודה




4. הקפידו על פעילות גופנית

האימון הטוב ביותר לצוואר ולגב הוא אימון הכולל מתיחות - בבוקר, בערב או אחרי אימון, ושילוב של פעילות אירובית ופעילות מחזקת שרירים. 



5. שמרו על משקל תקין

שמירה על משקל תקין מומלצת תמיד ועוזרת לחיים בריאים באופן כללי. במקרה של כאבי גב, משקל יתר או עלייה משמעותית במשקל משפיעים במיוחד על כאבי גב תחתון, מאחר שהם מפעילים לחץ רב על החוליות. 



6. שתו הרבה מים

הגוף שלנו מורכב מ-70% מים, לכן שתייה מרובה חשובה מאוד לבריאות הכללית. שתיית מים מונעת כאבי מפרקים, והיא עוזרת בשמירה על סחוסים רכים וגמישים.



7. עבדו חכם 

ישיבה ממושכת ולא נכונה יכולה לגרום להופעת כאבי גב וצוואר. כיסאות ארגונומיים (המספקים תמיכה לגב) יכולים להוריד לחץ משמעותי מהגב העליון והתחתון. כדי למנוע זאת, הקפידו לשבת בדרך הנכונה - הברכיים בזווית של 90 מעלות, בערך בגובה המותניים, והישבן צמוד למשענת הכיסא. כמו כן, הימנעו מישיבה ממושכת, נסו לשנות תנוחה בקביעות, עמדו ולכו לעיתים תכופות. הגביהו את מסך המחשב לגובה העיניים, והימנעו משימוש ממושך בטלפונים חכמים ובטאבלטים, הגורמים לכיפוף הראש והצוואר.



8. שימו לב לסימני אזהרה

אין להתעלם מכאבי גב או מבעיות בעמוד השדרה. כאב גב מידי פעם הוא תופעה שכיחה יחסית, אך כאב ממושך יכול להיות סממן לבעיה רצינית יותר והוא מצריך אבחון ולעיתים טיפול. 



הטיפים באדיבות מדטרוניק



פורומים, ניתוחי עמוד שדרה ובעיות גב

הודעה
מחבר
תאריך/שעה
sacroilitis מיש 03/12/2019 15:25
  • שלום רב, בת 30 בשבוע 30 להריון ראשון. לאחרונה סובלת מאוד מכאבי גב תחתון ועכוז (לאחר שנים שסבלתי מעט) שמקרינים לבטן תחתונה ורגליים. במיון הסתבר שיש מעט צירים מוקדמים (נאמר לי לשתות הרבה מים ולנוח) אצל האורטופד נאמר שיש לי SACROILITIS באגן שמאלי (לסג חיובי 40%) ולשוב לאחר הלידה. האם הסאקרויליטיס עלול לגרום לצירים מוקדמים וכיצד אני יכולה לטפל בכרב הבלתי נסבל עד הלידה?

  • + הוסף תגובה
מיאלופטיה צווארית ענת 26/11/2019 12:00
  • סובלת מבעיות גב קשות ונימול קבוע באצבעות הידיים ,בבדיקת MRI הממצאים מראים על יישור לורדוזיס צווארית, בC3-4 הודגם קומפלקס דיסק אוסטאופיט עם הייצרות חמורה של נקב ימין יש לחץ בינוני עד חמור על החוט ורושם לבצקת קלה,ב C4-5 , C5-6 , C6-7 הודגם קומפלקס דיסק אוסטאופיט חלק עם היצרות קלה והשטחה, הומלצתי להתערבות ניתוחית קדמית C3-4 ,ACDF ברצוני לברר עד כמה הניתוח דחוף ואם אפשר להימנע מניתוח ולטפל בדרך אחרת.

  • + הוסף תגובה
הצרות עמוד שדרה צווארי המלצה לטיפול שמרני ?! עופר 24/11/2019 13:42
  • מזה שנתיים ידוע על הצרות. mri אחרון : הצרות קשה c 4-5 אימפרסיה חוט שדרה עם הופעת מיאלופתיה בשני צדדים.c5-6 אימפרסיה של חוט שדרה והיצרות ניכרת דוצ רקע דיסקאוסטיאופט קומפלקס.c3-4 הצרות נכרת על רקע בלט דיסק ועבוי של לגמנטוםפלאבום וזיזים דוצ.

  • + הוסף תגובה

הצטרפו לאינדקס הרופאים!