10 מאכלים מזיקים ומועילים לכבד

מה כדאי להכניס לתפריט היומי שלכם וממה כדאי להימנע או להפחית, כדי לשמור על הכבד שלכם בריא? לפניכם רשימה של 10 מאכלים המשמעותיים לבריאות הכבד שלכם

כתבה פרסומית כתבת חסות


תאריך עדכון: 29/10/2018


כבד הוא אחד האיברים החשובים ביותר בגופנו, יש לו מגוון תפקידים והוא עוזר לשמור על תפקוד תקין של גוף האדם. פגיעה בכבד עלולה להוביל למחלות, לסיבוכים ובמקרים קיצוניים אף למוות, ולכן חשוב לשמור עליו. 


הדבר הכי פשוט שאתם יכולים לעשות למען הכבד שלכם, זה לאכול מאכלים שיעזרו לתפקוד תקין שלו, ולהימנע (או להפחית) ממאכלים שיזיקו לו. לפניכם הרשימה המלאה.





1. שיבולת שועל 


מועיל.

מזון עשיר בסיבים עוזר לכבד לעבוד בצורה הטובה ביותר. דייסת קוואקר היא דרך טובה לשלב מזון המועיל לכבד בתפריט היומי שלכם. מחקרים מראים ששיבולת שועל גם תורמת בהשלת כמה קילוגרמים מיותרים ושומן בטני, שזו גם דרך טובה לשמור על הכבד מפני מחלות.





2. מאכלים שומניים 


מזיק. 


אכילה מוגזמת של מזון עשיר בשומן רווי מקשה על הכבד לעשות את העבודה שלו. צ'יפס והמבורגים, למשל, הם בחירה לא טובה לשמירה על בריאות הכבד שלכם. במהלך הזמן הדבר עלול לגרום לדלקת ואף להתפתחות מחלת שחמת הכבד. 






3. ברוקולי


מועיל.


באופן כללי, כדאי להוסיף ירקות למזון שלנו כדי לשמור על בריאות הכבד, ולא פחות מומלץ לשלב ברוקולי. מחקרים מראים שמאכל פריך זה מגן מפני מחלת כבד בשם כבד שומני לא אלכוהולי. מאודה, אפוי, מוקפץ - ברוקולי הוא ירק קל להכנה שכדאי לשלב בארוחות שלכם.




4. סוכר


מזיק. 


אחד מתפקידי הכבד הוא להמיר סוכר לשומן. צריכה גבוהה מדי של סוכר גורמת לכבד לייצר הרבה שומן, שבסופו של דבר עלול להפוך למחלת כבד שומני. אז תרגיעו עם הסוכר, זה עולה ביוקר לכבד שלכם.






5. קפה


מועיל. 


חובבי הקפה ישמחו לדעת שלפני מחקרים, שתייה של 2-3 כוסות קפה ביום עשויה להגן על הכבד מפני נזקים שנגרמו משתיית יתר של אלכוהול או מתזונה לא בריאה. ישנם מחקרים שאף מראים כי קפה עוזר בהפחתת הסיכון לסרטן הכבד.






6. מלח


מזיק. 



הגוף שלנו זקוק מלח, אך לא כמו הכמות שסביר להניח שאתם צורכים. ישנו מחקר שמראה שתזונה עשירה בנתרן עלולה להוביל לליפת, שהוא שלב ראשון בצלקת בכבד (פיברוזיס). מומלץ להפחית צריכת מזונות מעובדים (כגון חטיפים, שימורים, בשר מעובד ועוד), העשירים בנתרן, ולהעדיף מזון טרי. וכמובן, נסו לא להתפתות ולהשתמש במלחייה.





7. תרד


מועיל. 


עלים ירוקים מכילים נוגד חמצון בשם גלוטתיון, שעוזר לתפקוד טוב של הכבד. תרד הוא רק דוגמה אחת לשימוש בעלים ירוקים התורמים לבריאות הכבד. אז תרגישו חופשי להוסיף עלים ירוקים לסלט שלכם.





8. אלכוהול


מזיק.


שתייה מוגזמת של אלכוהול עלולה לגרום לשחמת הכבד ולנזק בלתי הפיך בכבד. 4 משקאות לנשים ו-5 לגברים בערב אחד, עלולים להזיק לכבד. נסו להגביל את שתיית האלכוהול למשקה אחד ביום לנשים ושניים לגבר.





9. שקדים



מועיל. 


אגוזים, ובמיוחד שקדים, הם מקור טוב לוויטמין E, חומר שמחקרים מצאו אותו יעיל בהגנה על הכבד מפני מחלת כבד שומני. חוצמזה, שקדים גם טובים לבריאות הלב, אז קחו לכם חופן שקדים בפעם הבאה שבא לכם לנשנש משהו.







10. עשבי תיבול ותבלינים


מועיל.


עשבי תיבול ותבלינים הם דרך מצוינת להגן על הכבד והלב באותו הזמן. אורגנו, מרווה, רוזמרין, כמון, קארי, קינמון – שלבו עשבי תיבול ותבלינים בארוחות שלכם ככל שניתן, הם מקור טוב לפוליפנולים, נוגדי חמצון היעילים למחלת כבד שומני לא אלכוהולי.






פורום דיאטה ללא דיאטה

  • הודעה
  • מחבר
  • תאריך / שעה
  • שתיית קפה
  • מיה
  • 03/02/2019 09:38
  • נאי שותה הרבה מאוד כוסות קפה ביום. כמה לדעתך צריך לשתות, והאם זה יכול להזיק? אני שותה עם 1% אחוז חלב.מה במקום זה אני יכולה לשתות שתיה קרה אם זה לא קפה, כי אני שותה גם קפה קר בדרך כלל?

  • הדפס
  • תזונה
  • אלה
  • 03/01/2019 09:35
  • בשר
  • ---
  • 04/01/2019 16:24
  • גלולת אליפס
  • ורדה גובראן
  • 09/10/2018 03:25
רופאים בתחום
ד"ר רז הגואל ד"ר רז הגואל
מומחה העוסק ברפואה אסתטית והשמנת יתר קרא עוד
גב' עדינה בכר גב' עדינה בכר
דיאטנית קלינית, מומחית בטיפול בחולי סוכרת קרא עוד
מחלות קשורות
בדיקות קשורות
מידע וכלים שימושיים

אינפומד בריאות דיגיטלית בע"מ