10 מאכלים מזיקים ומועילים לכבד

מה כדאי להכניס לתפריט היומי שלכם וממה כדאי להימנע או להפחית, כדי לשמור על הכבד שלכם בריא? לפניכם רשימה של 10 מאכלים המשמעותיים לבריאות הכבד שלכם

כתבה פרסומית
מאת: מערכת אינפומד


כבד הוא אחד האיברים החשובים ביותר בגופנו, יש לו מגוון תפקידים והוא עוזר לשמור על תפקוד תקין של גוף האדם. פגיעה בכבד עלולה להוביל למחלות, לסיבוכים ובמקרים קיצוניים אף למוות, ולכן חשוב לשמור עליו. 


הדבר הכי פשוט שאתם יכולים לעשות למען הכבד שלכם, זה לאכול מאכלים שיעזרו לתפקוד תקין שלו, ולהימנע (או להפחית) ממאכלים שיזיקו לו. לפניכם הרשימה המלאה.





1. שיבולת שועל 


מועיל.

מזון עשיר בסיבים עוזר לכבד לעבוד בצורה הטובה ביותר. דייסת קוואקר היא דרך טובה לשלב מזון המועיל לכבד בתפריט היומי שלכם. מחקרים מראים ששיבולת שועל גם תורמת בהשלת כמה קילוגרמים מיותרים ושומן בטני, שזו גם דרך טובה לשמור על הכבד מפני מחלות.





2. מאכלים שומניים 


מזיק. 


אכילה מוגזמת של מזון עשיר בשומן רווי מקשה על הכבד לעשות את העבודה שלו. צ'יפס והמבורגים, למשל, הם בחירה לא טובה לשמירה על בריאות הכבד שלכם. במהלך הזמן הדבר עלול לגרום לדלקת ואף להתפתחות מחלת שחמת הכבד. 






3. ברוקולי


מועיל.


באופן כללי, כדאי להוסיף ירקות למזון שלנו כדי לשמור על בריאות הכבד, ולא פחות מומלץ לשלב ברוקולי. מחקרים מראים שמאכל פריך זה מגן מפני מחלת כבד בשם כבד שומני לא אלכוהולי. מאודה, אפוי, מוקפץ - ברוקולי הוא ירק קל להכנה שכדאי לשלב בארוחות שלכם.




4. סוכר


מזיק. 


אחד מתפקידי הכבד הוא להמיר סוכר לשומן. צריכה גבוהה מדי של סוכר גורמת לכבד לייצר הרבה שומן, שבסופו של דבר עלול להפוך למחלת כבד שומני. אז תרגיעו עם הסוכר, זה עולה ביוקר לכבד שלכם.






5. קפה


מועיל. 


חובבי הקפה ישמחו לדעת שלפני מחקרים, שתייה של 2-3 כוסות קפה ביום עשויה להגן על הכבד מפני נזקים שנגרמו משתיית יתר של אלכוהול או מתזונה לא בריאה. ישנם מחקרים שאף מראים כי קפה עוזר בהפחתת הסיכון לסרטן הכבד.






6. מלח


מזיק. 



הגוף שלנו זקוק מלח, אך לא כמו הכמות שסביר להניח שאתם צורכים. ישנו מחקר שמראה שתזונה עשירה בנתרן עלולה להוביל לליפת, שהוא שלב ראשון בצלקת בכבד (פיברוזיס). מומלץ להפחית צריכת מזונות מעובדים (כגון חטיפים, שימורים, בשר מעובד ועוד), העשירים בנתרן, ולהעדיף מזון טרי. וכמובן, נסו לא להתפתות ולהשתמש במלחייה.





7. תרד


מועיל. 


עלים ירוקים מכילים נוגד חמצון בשם גלוטתיון, שעוזר לתפקוד טוב של הכבד. תרד הוא רק דוגמה אחת לשימוש בעלים ירוקים התורמים לבריאות הכבד. אז תרגישו חופשי להוסיף עלים ירוקים לסלט שלכם.





8. אלכוהול


מזיק.


שתייה מוגזמת של אלכוהול עלולה לגרום לשחמת הכבד ולנזק בלתי הפיך בכבד. 4 משקאות לנשים ו-5 לגברים בערב אחד, עלולים להזיק לכבד. נסו להגביל את שתיית האלכוהול למשקה אחד ביום לנשים ושניים לגבר.





9. שקדים



מועיל. 


אגוזים, ובמיוחד שקדים, הם מקור טוב לוויטמין E, חומר שמחקרים מצאו אותו יעיל בהגנה על הכבד מפני מחלת כבד שומני. חוצמזה, שקדים גם טובים לבריאות הלב, אז קחו לכם חופן שקדים בפעם הבאה שבא לכם לנשנש משהו.







10. עשבי תיבול ותבלינים


מועיל.


עשבי תיבול ותבלינים הם דרך מצוינת להגן על הכבד והלב באותו הזמן. אורגנו, מרווה, רוזמרין, כמון, קארי, קינמון – שלבו עשבי תיבול ותבלינים בארוחות שלכם ככל שניתן, הם מקור טוב לפוליפנולים, נוגדי חמצון היעילים למחלת כבד שומני לא אלכוהולי.






פורום דיאטה ללא דיאטה

  • הודעה
  • מחבר
  • תאריך / שעה
  • סיפור אישי ירידה של 35 ק"ג
  • דן
  • 23/05/2018 12:29
  • שלום רב , אני לא תזונאי ולא דיאטן ולא מאמן כושר אבל למדתי ויישמתי (בעיקר מהאינטרנט ומקריאת הרבה מחקרים) איך לקיים אורח חיים בריא ולהיות מאוזן . אני מעוניין להרצות ולספר את סיפורי כדי לתרום לקהילה ואולי זה יעזור למשהו .אשמח לדעת אם יש קבוצה גדולה שאני יכול להרצות בה ללא תמורה תודה

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • סוכר
  • גאולה
  • 10/09/2015 15:06
  • גמילה מסוכר
  • ליאת שפר בן יעקב
  • 10/09/2015 15:16
  • גאולה שלום יש הרבה טרנדים סביב נושא האוכל. ואחד הטרנדים הוא "גמילה מסוכר". סוכרים הם למעשה פחמימות שנותנות אנרגיה לגוף. אני לא ממליצה להמנע מפחמימות או לבחור בדיאטה שאינה כוללת פחמימות. אפשר להחליף את סוגי הפחמימות שאת צורכת ולעשות בחירות בריאות יותר כמו דגנים מלאים ופירות. בנוסף, לפעמים הצורך בסוכר נובע מחוסר בחלבונים. האם את צורכת מספיק חלבונים בתזונה שלך? אם את מרגישה שאת לא שולטת בצריכת הסוכר שלך, יתכן שהדבר קשור גם להיבטים רגשיים הקשורים לאכילה. במקרה כזה, אני ממליצה במשך שבוע לבדוק מתי את אוכלת סוכרים בעיקר, ומה מוביל אותך לאכול אותם – שעמום, רעב, עצב, כעס, מתח וכו'. הדרך להגמל מסוכר באמת קשורה לטיפול עמוק יותר לסיבה שבגללה מלכתחילה את צורכת כמויות גדולות של סוכר. ליאת

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • המסת שומן בקור
  • לא פולשני
  • 21/03/2018 10:31
  • סוכר
  • יועץ למתקשים לרדת במשקל.
  • 17/03/2018 09:22
רופאים בתחום
ד"ר רז הגואל ד"ר רז הגואל
מומחה העוסק ברפואה אסתטית והשמנת יתר קרא עוד
גב' עדינה בכר גב' עדינה בכר
דיאטנית קלינית, מומחית בטיפול בחולי סוכרת קרא עוד
מחלות קשורות
בדיקות קשורות

בריאות זה אינפומד – אתר רפואה המקיף בישראל