גיל המעבר: 10 דרכים להתמודד עם התסמינים בשלום

גיל המעבר טומן בחובו תהליך של שינוי משמעותי שעובר הגוף, המתבטא בדרך כלל בתסמינים לא נעימים. לפניך 10 דרכים שיעזרו לך להתמודד איתם בשלום

כתבה פרסומית כתבת חסות


תאריך עדכון: 28/01/2019


זה קורה לכולן. בגיל מסוים מתחילים שינויים הורמונליים הגורמים לווסת להיות לא סדירה עד שהיא נפסקת לחלוטין. תקופה זו נקראת מנופאוזה, היא בדרך מופיעה בסוף גילאי ה-40 תחילת ה-50, ולרוב מתאפיינת בתסמינים גופניים לא נעימים שאיתם עליך להתמודד. 



10 דרכים לעשות את זה בצורה נכונה שעשויה להקל עליך


1. לצמצם טריגרים לגלי חום

ערכי לעצמך יומן המתעד את זמני הופעת גלי החום. קפאין, אלכוהול, סטרס - אלו הן רק חלק מהסיבות השכיחות שעוזרות לגלי חום להופיע, אך בעזרת היומן תוכלי לגלות גם דברים חדשים שלא חשבת עליהם. ובכל מקרה, כשאת חווה גל חום, קחי נשימה איטית ועמוקה דרך האף והוציאי אותה דרך הפה. במקרים של גלי חום קשים, פני לרופא.



2. למנוע זיעה קרה בלילה

בלילה גלי חום עלולים להימשך כ-3 דקות ואף יותר, מה שמקשה על השינה ומשאיר אותך ספוגה בזיעה. כדי להישאר צוננת, החליפי את פיג'מת הפלנל שלך במשהו קליל יותר, התכסי בשמיכה דקה יותר והשתמשי במאוורר במהלך הלילה, כדי שתמיד תהיה תנועת אוויר בחדר. בנוסף, הניחי שקית סנפרוסט קפואה מתחת לכרית שלך, הפכי אותה במהלך הלילה והניחי את פניך על הכרית הקרירה. 



קראו עוד: טיפול הורמונלי בגיל המעבר: משפר את התסמינים ואת איכות החיים 



3. לשפר את השינה

יוגה, טאי צ'י ומדיטציה, עשויים לעזור לך להירדם, כך לפי מחקרים. למעשה, כל פעילות גופנית עשויה לתרום, אך חשוב לא לעשות אותה 3 שעות לפני השינה. הימנעי מכוסית של משקה אלכוהולי לפני השינה, הוא עלול להעיר אותך מאוחר יותר, ושתי במקום זה כוס חלב חם. אם זה עדיין לא עוזר, קומי מהמיטה וקראי ספר עד שתרגישי שאת ישנונית. במקרים קשים יותר, התייעצי עם רופא.



4. ללחך את הנרתיק

השינויים ההורמונליים עלולים לגרום ליובש בנרתיק, וכתוצאה מכך לכאב במהלך יחסי מין. המזל הגדול הוא שישנם הרבה תכשירים שיכולים לעזור בכך. נסי תכשירים ללא מרשם כגון חומרי סיכה המבוססים על מים או ג'ל לחות וגינלי. את גם יכולה להתייעץ עם הרופא שלך לגבי תכשירים עם מרשם. אגב, ככל שעושים יותר סקס, כך משתפרת זרימת הדם, והדברים יותר בריאים שם למטה.





ערכי יומן המתעד את זמן הופעת גלי החום ואת הטריגרים שמעוררים אותם. כך תוכלי לנסות ולהימנע מהתופעה המטרידה




5. לטפח את התשוקה

השינויים ההורמונליים הם הסיבה העיקרית לאובדן התשוקה שלך, אך ישנם הרבה דברים אחרים שיכולים לעורר אותה. קחי יותר זמן לסקס. נסי עיסויים ומשחק מקדים, השתמשי באביזרים ובאמצעים שונים שיעזרו לך לבנות יותר תשוקה בשגרת חייך.



6. לאזן שינויים במצבי הרוח

זה דומה ל-PMS, רק שאת יותר אחוזת תזזית. בכי, שמחה, עצבנות – אלה מצבי רוח שכיחים המשתנים בתקופת המנופאוזה. במקרים מסוימים מצבי הרוח עלולים אף להתבטא בהפכפכות חמורה של מצבי הרוח. גם כאן, יוגה וטאי צ'י עשויים לעזור באיזון מצבי הרוח, כמו גם בילוי בחברת אנשים קרובים מאוד. במידת הצורך, יש לפנות לרופא, שעשוי להציע שימוש בגלולות, שימוש בתרופות נגד דיכאון וטיפולים משלימים. 



7. לעקוב אחר כאבי ראש

מיגרנות עלולות להחמיר או להופיע לראשונה בתקופת המנופאוזה. חשוב לעקוב אחר כאבי הראש ולבדוק מה מהווה טריגר להופעתם והאם הם מופיעים עם גלי החום. בצורה זו ניתן להפחית גורמים המהווים טריגר להופעתם. בנוסף, הקפידי לאכול ארוחות קטנות במהלך היום, וחשוב שתשני טוב במהלך הלילה. במידת הצורך, פני לקבל ייעוץ אצל הרופא. כיום קיים מגוון טיפולים למיגרנה, חלקם אף יכולים למנוע אותה, אחרים יכולים להפחית את תדירותה ואת עוצמת הכאב.



קראו עוד: לא רק הורמונים: תוספי התזונה לגיל המעבר 


8. לשמור על השיער

לשיער נטייה להידלדל או להיות דק יותר במהלך המנופאוזה. לצד זאת, שיער חדש עלול לצוץ במקומות לא רצויים, כגון הסנטר והלחיים. כדי לשמור על שיער ראשך, עברי לצבע שאינו מכיל חומרים כימיקליים קשים, במידה ואת צובעת, והימנעי מחשיפת השיער לשמש, אשר נוטה לייבש אותו. במידה והופיע שיער במקומות שאינם רצויים, פני לרופא לצורך עזרה בבחירת טיפול להסרת השיער.



9. להחליף קוסמטיקה לפנים

בדרך כלל נחשפים לאקנה או לחצ'קונים בגיל ההתבגרות, אבל עכשיו, כשאת כבר כבת 50? ובכן, תתפלאי לגלות שזו תופעה מוכרת בתקופת המנופאוזה. בדקי שקרם הלחות, קרם השמש, קרם הניקוי וכל תכשיר אחר שאת משתמשת בו לפנים, עדינים מספיק. בחרי במוצרים שאינם מכילים שומן, שאינם סותמים את נקבוביות העור, שאינם קומדוגנים (מעוררי חטטים) ושאינם מעוררי אקנה. במקרים קשים, יש לפנות לרופא.



10. להשתלט על חוסר הריכוז

"השתמשי בזה או אבדי את זה" (Use it or lose it) – המשפט הפשוט הזה עשוי לעזור לך להשאיר את המחשבות שלך ממוקדות במהלך המנופאוזה. השתמשי במוח באמצעות אתגרים חדשים, למשל התחילי ללמוד שפה חדשה או פתחי תחביב חדש. בנוסף, הפחיתי ככל שניתן את רמת הסטרס בחייך. נשים הסובלות מגלי חום, שפעמים רבות קשור לסטרס, טוענות שיש להן יותר בעיות זיכרון.



פורומים, אורו-גינקולוגיה, בריחת שתן ורצפת האגן

הודעה
מחבר
תאריך/שעה
כאבים בבטן תחתונה לאחר כריתת רחב ותיקון דליפה בשלפוחית שתן עדה 14/11/2019 11:27
  • דר אלקלעי שלום , אני בת 58 ולפני כשנתיים עברתי על ידך בהצלחה ניתוח לכריתת רחם ותיקון דליפת שלפוחית השתן בשיטה וגינלית . בזמן האחרון התחלתי להתאמן בפילטיס מכשירים ומזה כשבועיים יש לי כאבים חזקים בבטן התחתונה ואף פחדתי שיש לי דלקת בשתן . עשיתי בדיקה והתברר שלא והפסקתי עם הפילטיס . הכאבים חזקים במיוחד בזמן הטלת שתן . האם גרמתי לנזק ? מה כדאי לי לעשות ?

  • + הוסף תגובה
גזים מהפות אחרי ישיבה משרדית רמונה 10/11/2019 16:05
  • שלום, בשנתיים האחרונות התחלתי לעבוד בעבודה משרדית. אחת לכמה ימים/שבועות כשאני קמה מהכיסא יש לי קולות של גזים מהנרתיק. לאיזה רופא עליי לפנות? למה זה קורה ואיך אמיתי לטפל בזה?

  • + הוסף תגובה
צניחת רחם לאחר לידה אנונימית 27/10/2019 00:00
  • יולדת נואשת! שבוע לאחר לידה! צניחת רחם מחוץ לנרתיק כאבים מטורפים בגב התחתון ובטוסיק. ניסיתי להחזיר את הגוש פנימה אך הוא צונח חזרה. מה עושים??? אני לא יכולה לחכות 6 שבועות משכב לידה, לא יכולה ללכת לא יכולה לעמוד. יש פתרון זמני לבינתיים?

  • + הוסף תגובה

הצטרפו לאינדקס הרופאים!