מפתיע: ארוחת בוקר היא אינה המפתח לירידה במשקל

לא אוהבים לאכול בבוקר? אחרי שנים שסיפרו לכם שארוחת בוקר היא הארוחה החשובה ביותר ביום כשמנסים לרדת במשקל, אתם בהחלט יכולים להירגע. מחקר חדש טוען שזה לא נכון

כתבה פרסומית כתבת חסות


תאריך עדכון: 18/02/2019


במשך שנים הורגלנו לשמוע שארוחת בוקר היא הארוחה החשובה ביום אם רוצים לשמור על משקל מאוזן. אלא שכעת, מחקר חדש של אוניברסיטת מלבורן, אוסטרליה, טוען שזה לא נכון.


ארוחת בוקר, כך נטען במחקר, לא מסייעת לאכול פחות בשאר היום ואנשים שאכלו ארוחת בוקר אף סיימו את היום עם צריכה קלורית גבוהה יותר. לכל אחד יש מטבוליזם ייחודי, המורכב מגנים וממגוון חיידקי מעיים המגיבים באופן שונה לסוגים שונים של מזון. עשו מה שעובד לכם וטוב לגוף שלכם, כך עולה ממסקנות המחקר, שתוצאותיו פורסמו בכתב העת BMJ. 



קראו עוד: השיטה שתוציא לכם את החשק לאוכל לא בריא ב-2 דקות



חצי קילו פחות ללא ארוחת בוקר

מחקרים קודמים הראו כי צריכת ארוחת בוקר מובילה למשקל מאוזן. אלא שחוקרי מחקר זה מצביעים על כך שרוב מחקרי העבר היו מחקרים תצפיתיים וחלקם אף מוטים ופגומים.


במחקר הנוכחי, החוקרים בחנו 13 ניסויים אקראיים מבוקרים שנעשו בשלושת העשורים האחרונים. מרבית המחקרים נעשו בארה"ב ובבריטניה.


משתתפי הניסויים היו בעלי משקל שונה וחלקם צרכו ארוחת בוקר על בסיס קבוע, בעוד אחרים לא. המחקרים עקבו אחר המשתתפים החל מיום אחד ועד 16 שבועות.


ניתוח המידע הראה שאנשים שאכלו ארוחת בוקר סיימו את היום עם 260 קלוריות יותר, ואלה שלא אכלו ארוחת בוקר שקלו כחצי קילו פחות בממוצע מאלה שאכלו ארוחת בוקר.




המחקר הראה כי אנשים שהקפידו על אכילת ארוחת בוקר סיימו את היום עם צריכה קלורית גבוהה יותר




עידוד אנשים לאכול ארוחת בוקר לא מונע עלייה במשקל

עוד עולה מן המחקר כי לא קיימים הבדלים משמעותיים במטבוליזם בין אכלני בוקר לאלו שאינם אוכלים ארוחת בוקר.למרות שהחוקרים מצביעים על כך שבמחקרים היו כמה מקרים של אי עקביות ומשתנה איכות, כולל בסקירה זו, הם טוענים שצריכת ארוחת בוקר היא אינה אסטרטגיה יעילה להורדה במשקל.


המסר העיקרי הוא שאם מישהו אוהב לאכול ארוחת בוקר, זה בסדר גמור. עם זאת, אין ראיות שתומכות בגישה של עידוד אנשים לשנות את דפוסי התזונה שלהם ולכלול ארוחת בוקר במטרה למנוע עלייה במשקל או השמנת יתר.


לאנשים שאינם אוהבים ארוחות בוקר, המחקר הזה מעניק את הביטחון שדילוג על ארוחת בוקר לא יחבל להם במשקל. עם זאת, אם אתם מרגישים רעב בבוקר, בהחלט אין סיבה להתעלם מכך ולמנוע מעצמכם לאכול. ובאופן כללי מומלץ לאכול כשרעבים ובמנות מתונות.





פורומים, דיאטה ללא דיאטה

זמנית לא ניתן לשאול שאלות בפורום זה.
הודעה
מחבר
תאריך/שעה
שתיית קפה מיה 03/02/2019 09:38
  • נאי שותה הרבה מאוד כוסות קפה ביום. כמה לדעתך צריך לשתות, והאם זה יכול להזיק? אני שותה עם 1% אחוז חלב.מה במקום זה אני יכולה לשתות שתיה קרה אם זה לא קפה, כי אני שותה גם קפה קר בדרך כלל?

תזונה אלה 03/01/2019 09:35
  • האם אפשר לאכול 4 פעמים בשבוע, סרדינים או טונה? בת 55

בשר --- 04/01/2019 16:24
  • מה כמות הבשר הדרושה לי, בת 56, אני אוכלת פעמיים בשבוע בשר?

גלולת אליפס ורדה גובראן 09/10/2018 03:25
  • איפה ניתן להשיג את הגלולה הזאת ומה המחיר


הצטרפו לאינדקס הרופאים!