סובלים מדיכאון? זה האוכל שיקל עליכם

ניתן להקל באופן משמעותי על תסמיני דיכאון באמצעות תזונה עשירה בסיבים ובירקות, כך עולה ממחקר חדש שניתח מידע של מחקרים ניסויים
כתבה פרסומית כתבת חסות



כבר שנים חוקרים חוששים שתזונה לא מאוזנת עלולה להוביל למצב נפשי ירוד. למרות שהתשתית לבעיות נפשיות מורכבת מאוד, ישנם מדענים שטוענים שתזונה חשובה לבריאות הנפש שלנו כשם שהיא חשובה לבריאות הלב וכלי הדם, לאנדוקרינולוגיה ולמערכת העיכול שלנו.


אך האם יש מספיק חומר מדעי שתומך בטענה זו? מחקר חדש של אוניברסיטת מנצ'סטר, בריטניה, שתוצאותיו פורסמו בכתב העת Psychosomatic , בדק האם בעוד שתזונה דלה עלולה להשפיע לשלילה על בריאות הנפש, שיפור בתזונה של אדם יקל על תסמינים של דיכאון או של חרדה באופן אוטומטי? 



קראו עוד: השיטה שתוציא לכם את החשק לאוכל לא בריא ב-2 דקות 



המפתח - תזונה עשירה בסיבים ובירקות

כדי לענות על שאלת המחקר שלהם החוקרים בחנו מידע ממקורות של מחקרים ניסויים מבוקרים ואקראיים, שבחנו את ההשפעה של התערבות תזונתית על תסמינים של דיכאון וחרדה. בסך הכל ניתחו החוקרים 16 ניסויים שהכילו מידע על כ-46,000 איש.


האנליזה של החוקרים חשפה שכל שיפור בתזונה הפחית באופן משמעותי תסמיני דיכאון. עם זאת, השינויים לא השפיעו על תסמיני החרדה. השיפורים התזונתיים שהקלו על תסמיני הדיכאון כללו דיאטה להפחתת משקל, דיאטה להפחתת שומן ודיאטה עשירה בחומרים חיוניים.


ההשפעות החיוביות הדומות של כל אחת מהדיאטות הללו מראות שדיאטה מאוד ספציפית או ממוקדת אינה בהכרח נחוצה לאדם הממוצע. שינויים פשוטים בתזונה עשויים להועיל באותה המידה לבריאות הנפש, כשהעיקריים שבהם הם צריכת ארוחות עשירות בסיבים ובירקות, והפחתת אכילת מזון מהיר וסוכרים פשוטים.





המחקר מראה: שינויים פשוטים בתזונה עשויים להועיל לבריאות הנפש




טיפול באמצעות תזונה בריאה 

תוצאות המחקר מראות שכאשר קיימת התערבות תזונתית המשולבת עם פעילות גופנית, חל שיפור גדול בתסמיני הדיכאון של המשתתפים.


הנתונים הללו מדגישים את התפקיד המרכזי של תזונה בריאה יותר (ושל פעילות גופנית קבועה), כדי להוות חלק מעשי בטיפול שעשוי לעזור לאנשים הסובלים ממצב רוח ירוד.


מניתוח המחקר אף עולה שניסויים בהשתתפות נשים הראו אף שיפור משמעותי יותר בבריאות הנפשית כתוצאה משינוי התזונה לבריאה יותר. נתון זה מעורר אצל החוקרים שאלות חדשות ועדיין לא ברור להם מהו המנגנון שיוצר יתרון בקרב נשים.


פרט למחקר המשך שיבחן את ההבדל בין נשים לגברים, החוקרים גם רוצים להבין בעתיד כיצד תזונה בריאה יותר, המובילה גם לשיפורים במערכות הגופניות - כגון הפחתות בשומן, בדלקתיות ובעייפות – משפיעה בסופו של דבר על בריאות הנפש.




פורומים דיכאון וחרדה

הודעה
מחבר
תאריך/שעה
חרדה דני 25/05/2020 00:12
  • ישש לי חרדות ודיכאון רק ביום, ובלילה אני מרגיש מצוין, האם זה אומר משהו

  • + הוסף תגובה
רמוטיב שלמה 25/04/2020 17:47
  • לקחתי תקופה רמוטיב 500 ובערב 250 לאחרונה יצאתי מאיזיון והעלתי בעוד כדור 250 . הרופאה אמרה שצריך לעבור לציפרלקס להתחיל מ 5 מג במקביל ל500 קראתי ששילוב של השניים יכול לגרום להרעלת סירוטונין, איך מבצעים את החילוף?

  • + הוסף תגובה
שימוש בקנאביס ולקיחת ציפרלקס חמיליו 11/04/2020 19:36
  • שלום רב לפני שלושה חודשים בערך התחלתי לקחת ציפרלקס 10mg וכמה ימים לאחר מכן התחלתי לעשן שוב קנאביס (לפניכן הייתי מעשן בערך מ2013 on and off) בתקופה הזו של הקורונה הייתי הרבה בבית ולכן גם עישנתי המון המון לפני 4 ימים החלטתי להפסיק כי התחלתי להרגיש התקפי חרדה או פאניקה בלילה מרגיש לי כמו פוסט טראומה מאירועים שקרו לי בכל מקרה השאלה שלי היא כזו בעבר לתסמינים של גמילה לקנאביס מה ההשפעות שלו ביחד עם ציפרלקס והאם הם ניתנות לשיקום,אני ממשיך לקחת את הכדורים אבל כרגע בגלל הגמילה אני מרגיש לא משהו תודה

  • + הוסף תגובה

הצטרפו לאינדקס הרופאים!