באיזה מהמאכלים הבאים יש יותר שומן רווי?

יוגורט או גלידה? סלמון או ירך עוף? סטייק סינטה או כוס חלב? באיזה מהמזונות הבאים יש יותר שומן רווי? לפניכם כמה תשובות מפתיעות
כתבה פרסומית כתבת חסות



שומן רווי הוא סוג של שומן הנוטה להתקשות בטמפרטורת החדר, כגון שומן קוקוס וחמאה, והוא מומלץ לצריכה רק בכמויות קטנות. 


כמויות גדולות של צריכת שומן רוויי עלולה לגרום לעלייה בכולסטרול הרע (LDL), להצטברות שומנים בדפנות כלי הדם, מה שעלול להוביל בסופו של דבר למחלות קרדיווסקולריות כגון שבץ והתקף לב.


ההמלצה היא לא לצרוך למעלה מ-10% מהצריכה הקלורית היומית של שומן רווי, שזה למשל 200 קלוריות בתזונה יומית של 2000 קלוריות, או לחילופין 22 גרם של שומן רווי.



אז במה יש יותר שומן רווי? הנה כמה עובדות מפתיעות

גלידה או יוגורט יווני?

תשובה: יוגורט יווני


בכוס של יוגורט יווני יש 6 גרם, לעומת 4 גרם בגלידה. אבל יש קאטץ': גודל מנה של גלידה בד"כ קטן יותר ממנת יוגורט. בנוסף, יש סוגים של יוגורט יווני דל שומן או ללא שומן בכלל, בהם כמות השומן הרווי היא מינורית או לא קיימת כלל.





סלמון או ירך עוף?

תשובה: ירך עוף

בירך עוף יש 3 גרם שומן רווי על כל מנה של 85 גרם עוף, שזה פי שלוש יותר מסלמון, וזה בלי להחשיב את עור העוף, שמוסיף עוד שומן רווי. כדי לצמצם את כמות השומן הרווי בעוף, עדיף פשוט לבחור בחזה עוף, בו יש כ-1 גרם שומן רווי למנה.








סינטה או חלב 2%?


תשובה: חלב 2%


במנה של כוס חלב 2% יש 3 גרם שומן רווי, שזה כפול ממנה של 85 גרם של בשר סרלוין-סינטה, הנקי משומן גלוי. גם אם משאירים שכבה דקה של שומן על הסטייק, השומן הרווי מגיע ל-2 גרם. עם זאת, חלב הוא מקור טוב לחומרי תזונה חיוניים כגון ויטמין A, ויטמין D וסידן, ויש בו פחות קלוריות.








פיצה או חטיף צ'יפס?


תשובה: פיצה


במשולש פיצה יש כ-4.5 גרם שומן רווי. אבל מתי הייתה הפעם האחרונה שהזמנתם מגש ואכלתם רק משולש אחד של פיצה? מנה של החטיף הממכר (כ-15 יחידות בערך) מכילה כ-1 גרם של שומן רווי, אבל זו בהחלט לא סיבה או המלצה להתחיל לאכול חטיפי צ'יפס.







קפה לאטה או צ'יפס?


תשובה: קפה לאטה


קפה לאטה מורכב רובו מחלב חם. במנה של כ-450 גרם לאטה יש כ-7 גרם שומן רווי. מנה קטנה של צ'יפס מכילה 3 גרם שומן רווי. בקפה לאטה יש הרבה שומן רווי, אבל אפשר בקלות להפחית אותו באמצעות בחירה של מנה קטנה יותר או בהחלפת החלב הרגיל בחלב דל או ללא שומן.





חלב שקדים או חלב סויה?

תשובה: חלב סויה


בכוס של חלב סויה יש 1.3 גרם שומן רווי, שזה הרבה יותר מחלב שקדים, בו כמעט ואין בכלל שומן רווי. עם זאת, בשני המשקאות הללו יש הרבה פחות שומן רווי מאשר במוצרי חלב שאינם דלי שומן כגון חלב, שמנת וגבינה.








פורומים תזונה ותוספי תזונה

הודעה
מחבר
תאריך/שעה
אני שמנה דניה 26/04/2020 18:27
  • אני בת 18 רוצה מאוד לרדת במשקל אני שוקלת 122 קילו מה אני יכולה לעשות

  • + הוסף תגובה
אני שמנה מי 18/05/2020 22:37
  • תהיי חזקה. אל תתייאשי ותמשיכי לנסות. לא משנה לאחר כמה נסיונות את תצליחי ותפתיעי את עצמך. לא קל לשנות הרגלים וזה בסדר אם לא תצליחי בפעם הראשונה או בפעם האלף. תמשיכי ובסוף זה יצליח

  • + הוסף תגובה
תוספי תזונה ספציפיים-המלצה האם לקחת נירית 15/04/2020 16:05
  • שלום רב, אני מעוניינת לקנות תוספי תזונה לשיער ולטיפוח הפנים (קולגן), שמיוצרים מרכיבים טבעיים בלבד, ועל פי המלצות ותמונות של לפני-אחרי, ערך המוצרים עלה מאוד בעיניי ואני מעוניינת להתחיל שימוש, אמנם אני חוששת מפגיעה בכבד עקב צריכה ממושכת של תוספי תזונה, הרי טיפול בתוספים מראה תוצאות רק לאחר מספר חודשים, מספר שאלות: 1. האם אני מסתכנת בפגיעה בכבד? 2. האם אני מסתכנת בפגיעות אחרות/נוספות? 3. האם יש תופעות לוואי? 4. האם ניתן לשתות אלכוהול ללא חשש בזמן הטיפול? 5. האם ניתן לצרוך תרופות קבועות אחרות בזמן הטיפול, למשל ציפרלקס? 6. האם ניתן לצרוך את שני סוגי תוספי המזון במקביל או שזוהי העמסה על המערכת? תודה רבה מראש

  • + הוסף תגובה
ויטמינים אלדד 06/04/2020 12:07
  • שלום, מחפש כדורי ויטמינים מומלצים עבורי, בן 45, עובד משרדית, צמחוני+ קצת דגים.

  • + הוסף תגובה

הצטרפו לאינדקס הרופאים!