זו התזונה המומלצת לגיל השלישי

כמעט לכל גיל יש המלצות תזונתיות מסוימות. ומה מומלץ לאכול בגיל השלישי? מחקר חדש חושף את התזונה שעשויה לסייע באיזון המשקל, שומרת על מסת השריר ומשפרת את צפיפות העצם

כתבה פרסומית כתבת חסות


תאריך עדכון: 02/04/2019


אנשים מבוגרים סובלים לעיתים קרובות מירידה בצפיפות העצם ובמסת השריר, בעודם מנסים דיאטות שונות כדי לרדת במשקל. הירידות בצפיפות העצם ובמסת השריר הן מצבים לא רצויים כלל, שכן הן עלולות לגרום לבעיות בניידות ואף להעלות את הסיכון לפציעות.


מחקר חדש של אוניברסיטת ווייק פורסט, קרוליינה הצפונית, אשר פורסם בין היתר בכתב העת Annals of Nutrition and Metabolism, הראה כי תזונה עשירה בחלבון ודלה בקלוריות עשויה לסייע למבוגרים להימנע מבעיות אלו. 



הרבה חלבון, מעט קלוריות

לצורך המחקר החוקרים בחרו באופן אקראי 96 מבוגרים מעל גיל 65, והקצו אותם לאחת משתי קבוצות: קבוצה אחת הייתה בתוכנית של ירידה במשקל עם תזונה דלה בקלוריות ועשירה בחלבון במשך 6 חודשים, וכללה צריכה של למעלה מ-1 גרם של חלבון על כל קילו במשקל הגוף; קבוצה שנייה הייתה בתוכנית של שמירת המשקל וכללה 0.8 גרם חלבון על כל קילו במשקל הגוף.


אנשים מהקבוצה הראשונה, דלת קלוריות ועשירה בחלבון, ירדו הכי הרבה במשקל, אך יתרה מזו, המחקר חשף כי הם אף שמרו על מסת השריר שלהם. הם גם ירדו במשקל באזור הבטן, הירכיים, האגן, מה שעשוי להפחית את הסיכון לכמה מצבים רפואיים שונים, בהם סוכרת ושבץ.




משתתפי המחקר שהתמידו בתזונה דלת קלוריות ירדו הכי הרבה במשקל ובמקביל שמרו על מסת השריר שלהם




החוקרים גם חשפו כי משתתפים בקבוצה זו שיפרו את צפיפות העצם שלהם והרוויחו 0.75 נקודות במדד Health Aging Index, מדד הבוחן בין היתר אריכות ימים וסימנים ביולוגים (ביו-מרקרים) לתמותה.


במסגרת מחקר, אלה שבקבוצת הירידה במשקל התבקשו לצרוך 4 ארוחות חלופיות בכל יום ולהכין 2 ארוחות המבוססות על חלבון רזה וירקות. המשתתפים יכלו גם לצרוך חטיף בריא אחד ביום כדי להשלים את התזונה דלת הקלוריות והעשירה בחלבון. המשתתפים בקבוצה השנייה הונחו לשמור על התזונה הרגילה שלהם, כמו גם על הפעילות שהם רגילים לעשות.



תזונה בגיל השלישי

לאנשים מבוגרים לרוב יש צרכים תזונתיים ייחודיים ופעמים רבות יש צורך בשינוי התזונה שלהם במהלך השנים. כחלק מהתהליך הטבעי של ההזדקנות, מסת השריר נוטה לעיתים לרדת עם השנים ואנשים מבוגרים בדרך כלל לא שורפים קלוריות בקצב ששרפו כשהיו צעירים יותר.


התמקדות במזון דחוס ומזין היא דבר חיוני לאנשים מבוגרים, והימנעות ממזון עשיר בקלוריות שחסרים בו חומרים מזינים עלול להשפיע באופן משמעותי.


מזון חיוני בגיל זה כולל פירות, ירקות, דגנים מלאים, בשר רזה, מאכלי ים, עוף, ביצים, קטניות, ומוצרי חלב דיאטטיים. שליטה בגודל המנות עשויה גם היא לתרום, בעיקר בקרב אנשים מבוגרים, שכן קיימת נטייה בגיל זה לאכול יותר מזון ממה שצריך.


מחקר זה משקף את הצרכים התזונתיים של אנשים מבוגרים. החוקרים מציינים כי תוספת של חלבון יכולה גם להיות המפתח להימנעות מבעיות בריאותיות שעלולות לצוף כאשר אנשים מבוגרים מנסים לרדת במשקל. למעשה, תזונה זו עשויה להוביל ליתרונות שיש בירידה במשקל, תוך שמירה על מסת השריר וצפיפות העצם, העוזרים בשמירה על איכות חיים טובה יותר בקרב מבוגרים. 





פורומים, תזונה ותוספי תזונה

הודעה
מחבר
תאריך/שעה
דיאטת השמנה-האם אוכל לשתות אינשור? שירה 06/11/2019 09:10
  • שלום, אני בת 39 משקל 42 גובה 1.49 ניראת מאוד רזה ( כל המשפחה רזים אבל אני באופן קיצוני...) אוכלת כמה שאפשר אבל נראית ממש לא טוב ומעוניינת לעלות במשקל. כל הבדיקות דם ברוך ה תקינות, אני בריאה ומרגישה טוב למעט עייפות מורגשת. האם אני יכולה לצרוך אנשור קומפט בשביל לעלות במשקל. כבר ניסיתי לאכול דיטאות השמנה וכו ואין תוצאה. אני מתוסכלת. הבגדים נראים עלי ממש לא טוב וכולם חושבים שאני חס וחלילה חולה למרות שהכל בסדר...

  • + הוסף תגובה
הפרעות שינה חמורות אצל גבר צעיר אורלי 12/10/2019 07:47
  • שלום רב, בני בן 32 סובלמהפרעות שינה חמורות לא על רקע רגשי. יש תקופות שגם כדור שינה שלם שלוקח קבוע, לא משפיע.הבנתי שחסרים במינרלים וויטמינים מסוימים יכולים להשפיע ולגרום להפרעות שינה,רציתי לברר מה הם.תודה מראש.

  • + הוסף תגובה

הצטרפו לאינדקס הרופאים!