זו התזונה המומלצת לגיל השלישי

כמעט לכל גיל יש המלצות תזונתיות מסוימות. ומה מומלץ לאכול בגיל השלישי? מחקר חדש חושף את התזונה שעשויה לסייע באיזון המשקל, שומרת על מסת השריר ומשפרת את צפיפות העצם

כתבה פרסומית כתבת חסות
מאת: מערכת אינפומד


אנשים מבוגרים סובלים לעיתים קרובות מירידה בצפיפות העצם ובמסת השריר, בעודם מנסים דיאטות שונות כדי לרדת במשקל. הירידות בצפיפות העצם ובמסת השריר הן מצבים לא רצויים כלל, שכן הן עלולות לגרום לבעיות בניידות ואף להעלות את הסיכון לפציעות.


מחקר חדש של אוניברסיטת ווייק פורסט, קרוליינה הצפונית, אשר פורסם בין היתר בכתב העת Annals of Nutrition and Metabolism, הראה כי תזונה עשירה בחלבון ודלה בקלוריות עשויה לסייע למבוגרים להימנע מבעיות אלו. 



הרבה חלבון, מעט קלוריות

לצורך המחקר החוקרים בחרו באופן אקראי 96 מבוגרים מעל גיל 65, והקצו אותם לאחת משתי קבוצות: קבוצה אחת הייתה בתוכנית של ירידה במשקל עם תזונה דלה בקלוריות ועשירה בחלבון במשך 6 חודשים, וכללה צריכה של למעלה מ-1 גרם של חלבון על כל קילו במשקל הגוף; קבוצה שנייה הייתה בתוכנית של שמירת המשקל וכללה 0.8 גרם חלבון על כל קילו במשקל הגוף.


אנשים מהקבוצה הראשונה, דלת קלוריות ועשירה בחלבון, ירדו הכי הרבה במשקל, אך יתרה מזו, המחקר חשף כי הם אף שמרו על מסת השריר שלהם. הם גם ירדו במשקל באזור הבטן, הירכיים, האגן, מה שעשוי להפחית את הסיכון לכמה מצבים רפואיים שונים, בהם סוכרת ושבץ.




משתתפי המחקר שהתמידו בתזונה דלת קלוריות ירדו הכי הרבה במשקל ובמקביל שמרו על מסת השריר שלהם




החוקרים גם חשפו כי משתתפים בקבוצה זו שיפרו את צפיפות העצם שלהם והרוויחו 0.75 נקודות במדד Health Aging Index, מדד הבוחן בין היתר אריכות ימים וסימנים ביולוגים (ביו-מרקרים) לתמותה.


במסגרת מחקר, אלה שבקבוצת הירידה במשקל התבקשו לצרוך 4 ארוחות חלופיות בכל יום ולהכין 2 ארוחות המבוססות על חלבון רזה וירקות. המשתתפים יכלו גם לצרוך חטיף בריא אחד ביום כדי להשלים את התזונה דלת הקלוריות והעשירה בחלבון. המשתתפים בקבוצה השנייה הונחו לשמור על התזונה הרגילה שלהם, כמו גם על הפעילות שהם רגילים לעשות.



תזונה בגיל השלישי

לאנשים מבוגרים לרוב יש צרכים תזונתיים ייחודיים ופעמים רבות יש צורך בשינוי התזונה שלהם במהלך השנים. כחלק מהתהליך הטבעי של ההזדקנות, מסת השריר נוטה לעיתים לרדת עם השנים ואנשים מבוגרים בדרך כלל לא שורפים קלוריות בקצב ששרפו כשהיו צעירים יותר.


התמקדות במזון דחוס ומזין היא דבר חיוני לאנשים מבוגרים, והימנעות ממזון עשיר בקלוריות שחסרים בו חומרים מזינים עלול להשפיע באופן משמעותי.


מזון חיוני בגיל זה כולל פירות, ירקות, דגנים מלאים, בשר רזה, מאכלי ים, עוף, ביצים, קטניות, ומוצרי חלב דיאטטיים. שליטה בגודל המנות עשויה גם היא לתרום, בעיקר בקרב אנשים מבוגרים, שכן קיימת נטייה בגיל זה לאכול יותר מזון ממה שצריך.


מחקר זה משקף את הצרכים התזונתיים של אנשים מבוגרים. החוקרים מציינים כי תוספת של חלבון יכולה גם להיות המפתח להימנעות מבעיות בריאותיות שעלולות לצוף כאשר אנשים מבוגרים מנסים לרדת במשקל. למעשה, תזונה זו עשויה להוביל ליתרונות שיש בירידה במשקל, תוך שמירה על מסת השריר וצפיפות העצם, העוזרים בשמירה על איכות חיים טובה יותר בקרב מבוגרים. 





פורום תזונה ותוספי תזונה

  • הודעה
  • מחבר
  • תאריך / שעה
  • ויטמין C ובישול
  • ענת
  • 16/04/2019 13:40
  • שלום רב, באחד האתרים הרפואיים הומלץ לצרוך כרוב ניצנים מבושל בגלל הכמות הנאה של ויטמין C שהוא מכיל. האם ויטמין C אינו מתקלקל תוך כדי בישול? תודה.

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • תוספי תזונה להעלאת סרוטונין
  • אורטל2030
  • 03/04/2019 01:41
  • שלום רציתי לשאול אלו תוספי תזונה מומלצים להעלאה עוצמתית של סרוטונין? הבנתי שיש כולין 5htp ול טריפטופן האם יש עוד משהי מומלץ מה מביניהם אפשר לקחת? אשמח לייעוץ ועזרה תודה

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
רופאים בתחום
ד"ר רז הגואל ד"ר רז הגואל
מומחה העוסק ברפואה אסתטית והשמנת יתר קרא עוד
גב' עדינה בכר גב' עדינה בכר
דיאטנית קלינית, מומחית בטיפול בחולי סוכרת קרא עוד
מחלות קשורות
בדיקות קשורות
מידע וכלים שימושיים

אינפומד בריאות דיגיטלית בע"מ