האם זה משנה באיזו שעה ביום אתם מתאמנים?

מתי עדיף להתאמן - בבוקר או בערב? שני צוותי מחקר בחנו את השאלה ומצאו כי שעת האימון יכולה להשפיע על יעילותה של הפעילות הגופנית
כתבה פרסומית כתבת חסות



כבר ידוע שהשעון הביולוגי והמטבוליזם שלנו משפיעים אחד על השני. השעון הביולוגי של האדם כולל שינויים גופניים, נפשיים והתנהגותיים במחזוריות של 24 שעות. דפוסים אלו מתפתחים כתגובה לאור ולחושך וקשורים לשעון הביולוגי, אשר עוקב אחר השמש. 


בשני מחקרים חדשים של שני צוותים ממכון ויצמן ומאוניברסיטת קליפורניה (UC) החליטו החוקרים לבדוק כיצד השעה ביום יכולה להשפיע על תגובת הגוף לאימון גופני. לטענת החוקרים, כמעט כל אספקט פיזיולוגי או מטבולי שלנו מונחה על-ידי השעון הביולוגי של הגוף.


מחקרי עבר שנערכו על ידי חוקרים אלו הראו שלפחות מחצית מהמטבוליזם שלנו הוא תהליך ביולוגי המתרחש במהלך היממה ומושפע מהשעון הביולוגי שלנו, ועל כן זה טבעי שפעילות גופנית תהיה אחד הדברים שגם מושפעים מכך.



קראו עוד: פעילות גופנית בשעה זו תעזור לכם עם הג'ט לג 



בדיקה של עכברים באימון

שני המחקרים בדקו שהשעון הביולוגי אכן משחק תפקיד חיוני בדרך שבה הגוף מגיב לתנועות גופניות. למרות שכל אחד מהצוותים בחן סוגים שונים של פעילויות גופניות, הם בסופו של דבר השלימו אחד את השני.


שני הצוותים חקרו את הקשר בין שעת היום וביצוע האימון בעכברים. עכברים הם יצורי לילה ועל כן, כדי להפוך את התוצאות הללו קשורות לבני אדם, החוקרים התמקדו בשלבים הפעילים ובמנוחות במהלך היום של העכברים ולא בשעה.


במחקר הראשון, אשר התפרסם בכתב העת Cell Metabolism, החוקרים השוו את ביצוע הפעילות של העכברים בשעות שונות של היום על-ידי הנחת הליכון בשלב הפעיל שלהם. העכברים הראו ביצועים טובים יותר בשלב מאוחר יותר, זאת אומרת בשעת הערב שלהם. גם רמות האנזים ZMP של העכברים היו גבוהות בערב. ZMP דומה ל- AICAR (5-aminoimidazole-4-carboxamide ribonucleotide), שהוא תרכובת הכרחית למטבוליזם העוזרת בהפעלת מסלולים מטבוליים המובילים לפירוק של גלוקוז וחומצות שומן. 


החוקרים הרחיבו את הממצאים באמצעות אנליזה על 12 בני אדם. באמצעות צריכת חמצן כאמצעי מדידה ליעילות הפעילות הגופנית, הם הסיקו שהמשתתפים גם הראו ביצועים טובים יותר בערב מאשר בבוקר.



ביצועי המשתתפים במחקר באימוני הערב היו טובים יותר מאשר בבוקר




כיצד אימון משפיע על השריר?

במחקר נוסף, החוקרים בחנו את ביצוע העכברים על ההליכון תוך ההתמקדות בשינויים שהאימון ייצר ברקמות השריר שלהם. בדרך זו הם יכלו לחקור את התהליך שמוביל לפירוק הגלוקוז ושריפת השומן. תוצאות מחקר זה פורסו גם הן ב-Cell Metabolism.


הממצאים הראו שהאימון מפעיל חלבון בשם HIF-1α (hypoxia-inducible factor 1-alpha) בדרכים שונות ובשעות שונות של היום. HIF-1α הגיב לשינויים ברמות החמצן שברקמות הגוף באמצעות גירוי של גנים מסוימים.


בהסתמך על הממצאים, החוקרים טוענים כי לאימון גופני יש השפעה מועילה יותר על המטבוליזם בתחילת השלב הפעיל של העכברים, מאשר לקראת הסוף. ואם מתרגמים זאת למקרה של בני אדם – ההשפעה הכי טובה הייתה בשעות הבוקר המאוחרות. 


עם זאת, חשוב לזכור ששני המחקרים עשו שימוש בעכברים וייתכן כי המרת הממצאים אלו לבני אדם עלולה להיות מורכבת יותר, מאחר שדפוסי התנהגות של בני האדם מאוד שונים מאחד לשני: יש טיפוסים של בוקר, אחרים הם טיפוסים של לילה, והנתונים הללו לא נלקחו בחשבון במחקר זה.




פורומים תזונה ותוספי תזונה

הודעה
מחבר
תאריך/שעה
לילך צרפתי שי 10/07/2016 12:10
  • שלום ד"ר דולב. ברצוני לקנות את התוסף תזונה שעשוי מהצמח לילך צרפתי.קראתי שהוא ניקרא galega officinalis X או goats rue זה טיפול להורדת סוכר בדם.אודה לך אם תעזור לי. הרבה בריאות שי

  • + הוסף תגובה
אינני מכיר את זה. ד"ר דולב גילמור (Ph.D) 11/07/2016 11:02
הורדת סוכר בדם סוכרייה 22/02/2020 17:59
  • שלום לדר דולב. איך ניתן להוריד רמת סוכר בדם למישהו שהוא גבולי.98...? תודה

  • + הוסף תגובה
שי שי 22/09/2020 23:36
  • 98 זה גבולי מאוד.יש הרבה מידע על הורדת סוכר באינטרנט. תפחית בעיקר פחממות מלחם.תפא.אורז.עוגות.ממתקים.תאכל ירקות.קטניות.עוף.דגים.מים. ותעשה הרבה ספורט.חתהיה רגוע...הסוכר ירד.

  • + הוסף תגובה
טיטניום דיאוקסיד E-171 מעורר התקף IBS אצלי טיטניום 09/07/2017 17:19
  • Titanium dioxide nanoparticle ingestion alters nutrient absorption in an in vitro model of the small intestine- this paper was published recently – GUO et al., 2017 NanoImpact 5 (2017) 70–82 I discovered that when I digest E-171 I develop severe gut irritation and it initiates severe IBS symptoms (IBS attack) which include severe cramps, bloating and trouble in coordinate peristaltic movements. How I discovered it? I suffer from IBS mixed symptoms (mostly C) for more many years, tried to discover what is the trigger- I was negative for lactose/fructose intolerance, negative for serology of celiac disease, no SIBO; no intestinal parasites. FODMAP diet that help me manage the symptoms but was limited in effects. Tried a lot of elimination diets- the only thing that was consistent is that I cannot consume red hot chili peppers I recently used a medication and supplement for my hair and nails that caused me (both)severe tummy ache and triggered symptoms. When I tried a generic medication which has the same active ingredient but different inactive substances - that did not contain E-171 I did not experienced this symptoms. I than started to look at supplements and medications which triggered my IBS in the past – for some I even did re-challenge to be sure that it is indeed the medication/supplement, guess what? All contain E-171 while alternative medication/supplements which have the same active ingredient without E-171 did not trigger IBS. As I said - I was negative for lactose/fructose intolerance, negative for serology of celiac disease, no SIBO; I had skin rash - reaction in the past for hand watch that was made out of metal and I did not remember which kind since it was more than twenty years ago. E-171 - White in color, Titanium dioxide is extracted from the naturally occurring mineral Ilmenite, (named after the Ilmen Mountains in Russia), an iron-black, heavy, metallic oxide mineral, composed of iron and titanium oxide. Thought not to be easily absorbed, although detectable amounts can be found in the blood, brain and glands with the highest concentrations being in the lymph nodes and lungs, it is excreted from the body with urine. Can be found in tablets and capsules, cottage and Mozzarella cheeses, horseradish cream and sauces, lemon curd, toothpaste, and white paint, also in sweets where it is often used to provide a barrier between different colors. Used to increase opacity in some sauces.

  • + הוסף תגובה
ועכשיו בעברית טיטניום 09/07/2017 17:20
  • הי חברים, אני מפיצה את התגלית האחרונה שלי בעניין גם בדפים באנגלית- בקיצור החומר טיטניום דיאוקסיד הידוע בשם- E171 שמשמש בתעשיית המזון והתרופות להלבנה מגרה אצלי התקף חמור של המעי - כל המהלך של איך גיליתי זאת מתואר בקטע באנגלית עמכם הסליחה, רק אומר שניסיתי הכל כולל דיאטת פודמאפ, הימנעות מגלוטן בדיקות לרגישויות, בעיית עיכול לקטוז פרוקטוז, סרולוגיה לצליאק, SIBO גסטרוסקופיות שליליות בקיצור הסיוט הרגיל הכל יצא תקין, כולל נוגדנים עצמיים- תקין. בדקו אם זה גם הטריגר או אחת מהסיבות לטריגר אצלכם. אם אתם לוקחים באופן קבוע תוסף תזונה או תרופה המכילה את החומר הזה שהוא לא חומר פעיל בתרופה אפשר לנסות לעבור לגנריקה שלא מכילה אותו ולראות אם יש שיפור כפי שהיה אצלי. בהשכלתי דוקטור לפרמקולוגיה, אם זה יביא מזור אפילו לנפש אחת זה מאוד ישמח אותי. לאחרונה ממש גם התפרסם מאמר שבמודל שאינו בחיה של מעי דק זה גרם להשטחת פני השטח באופן שידוע שגורם לבעיות ספיגה וקורה כתוצאה מדלקת

  • + הוסף תגובה
טיטניום דיאוקסיד רינה אבידור 12/10/2018 10:23
  • גם אני קבלתי כאבי בטן עם התכווצויות חזקות אחרי לקיחת כדור של מולטי ויטמין B ופרוביוטיקה שהכילו טיטניום דיאוקסיד.

  • + הוסף תגובה
דחוף יוסי 13/07/2020 18:40
  • אני שבועיים עם שלשולים ויעשו שם לב שיש במשחת שיניים את החומר הזה

  • + הוסף תגובה
סידן קרבונאט וציטראט אלי 26/07/2019 13:17
  • שלום, האם יש יסוד לטענה לפיה מחקרים שונים הוכיחו שסידן פחממתי נספג בקושי רב, לא מגיע לאן שצריך, מגיע לאן שלא צריך, שוקע שם וגורם נזקים. בברכה, אלי

  • + הוסף תגובה
כן משה 18/11/2019 00:38
  • כן. כנס לקבוצה שלי בפייסבוק "תוספי תזונה אמיתיים"

  • + הוסף תגובה
ציטראט וקרבונאט אלי 18/11/2019 18:36
  • אפשר, בבקשה, לקבל הפניה לשניים-שלושה מאמרים המוכיחים את יתרון הציטראט וחסרון הקרבונאט? נא לא להפנותני לפייסבוק - אינני יודע להשתמש בו. אני יודע לקרוא מאמרים שפורסמו בכתבי עת. כמו כן, אבקש לדעת מהו תחום המומחיות של משה. תודה. אלי

  • + הוסף תגובה
אני לא באמת מומחה כנס.. משה 18/11/2019 22:16
  • הדברים שציינתי הם דברים שד"ר ריי סטרנד כתב במאמר שלו. הוא טוען שהקבורנט נהיה קשה לספיגה ככל שאנו מתבגרים, ושזה בעצם המצב באוסטופורזיס. אני לא באמת מומחה אבל אני חוקר תוספי תזונה שנים.

  • + הוסף תגובה
סוג תוספי סידן אלי 19/11/2019 00:57
  • באיזה כתב עת ובאיזה תאריך פורסם מאמרו של החוקר שציינת? והאם דבר דומה פורסם ע"י חוקרים אחרים כלשהם? כמו כן, מאחר שאתה מומחה לתוספי תזונה, על איזה מידע (פרט למאמר הבודד הנ"ל) מבוססת טענתך שציטראט עדיף? אלי

  • + הוסף תגובה
תוסף התזונה היחידי שבאמת חובה לספיגת סידן דודו 09/07/2020 17:40
  • תוסף התזונה היחידי שבאמת חובה https://inulin.tevalife.com/l71/

  • + הוסף תגובה
חשוב לצרוך ציטרט ומלאט mdachman1@gmail.com 18/11/2019 00:40
זה דברים שקראתי במאמר שלו כנס.. משה 20/11/2019 19:52
  • המאמר של ד"ר ריי סטרנד נמצא באתר שלו. אני מנוי לאתר שלו. הוא רופא אמריקאי ולכן האתר שלו באנגלית. אני לא בטוח שתוכל לראות את המאמר שלו בלי לרכוש מנוי. בכל מקרה זה לינק לאתר שלו http://www.raystrand.com/

  • + הוסף תגובה
אכזבה ענקית אלי 20/11/2019 22:35
  • התשובה לא רצינית ולא מכובדת - זוהי לא תשובה בכלל, ולא תשובה עניינית בפרט. הפניה לגורם אחר במקום תשובה עניינית, אינה מתאימה לפורום נכבד זה. מי שכותב דברים כאלה מבלי להיות מסוגל לענות תשובה עניינית לשאלה שהוצגה משטה בקוראים. אפשר וצריך, לפחות, להפנות לגורם הנותן תשובה, כמובן ללא תשלום. כדי לשלם אינני זקוק לאתר זה. אני מאוכזב ביותר. אלי

  • + הוסף תגובה

הצטרפו לאינדקס הרופאים!