האם שתיית מים קרים עלולה להזיק לנו?

הטמפרטורות בחוץ עולות והקיץ הישראלי כבר ממש כאן, ומה טוב יותר ביום חם במיוחד מאשר כוס מלאה במים קרים כקרח? מספר מחקרים העלו תהיות לגבי הנוזל המקרר וטענו כי שתיית מים בטמפרטורה נמוכה מדי עלולה להזיק לבריאות שלנו: כל הפרטים
כתבה פרסומית כתבת חסות



כולנו יודעים שצריכה מספקת של מים, בייחוד בקיץ הישראלי הלוהט היא חיונית כדי לתמוך בתפקוד הגוף ולסייע לתהליכים פיזיים שונים, כמו חילוף החומרים, ויסות טמפרטורת הגוף ושמירה על רקמות ואיברי הגוף. 


אבל האם הטמפרטורה של המים משחקת גם היא תפקיד? מחקרים שונים הניחו כי שתיית מים קרים מדי עלולה לסכן את הבריאות שלכם. אז רגע לפני שאתם רצים למטבח וממלאים את הכוס במים קפואים כקרח כדאי שתקראו את זה.



האם שתיית מים קרים מזיקה לנו?

ברפואה המערבית, קיימות עדויות מדעיות מעטות המצביעות על כך ששתיית מים קרים עלולה להזיק לגוף שלנו או לתהליך העיכול. חוקרים מסוימים טוענים כי אנשים הסובלים מבעיות בריאותיות המשפיעות על הושט כמו אכלזיה (Achalasia), צריכים להימנע משתיית מים קרים. אכלזיה היא מחלה המאופיינת בחוסר הרפיה של צינור הושט ומובילה לקושי בבליעת מזון ונוזלים. מחקר שבוצע בשנת 2012 מצא כי שתייה של מים קרים הביאה להחמרת הסימפטומים בקרב הסובלים מהמחלה. מנגד, שתיית מים חמים סייעה בהרפיית צינור הושט, וכך הפכה את פעולת הבליטה לפשוטה יותר. 


מחקר שבוצע ב-2001 ובחן כ-600 נשים מצא כי שתייה של מים קרים עלולה להוביל לכאבי ראש. החוקרים דיווחו כי כ-7% ממשתתפות המחקר סבלו מכאב ראש לאחר שתייה של 150 מ"ל של מים קפואים. נוסף על כן, החוקרים גילו כי נבדקות שסבלו ממיגרנות היו בסיכון כפול לחוות את כאב הראש הקיצוני לאחר שתיית מים קרים. 






שתייה של מים קרים עלולה להוביל להחמרה בכאבי ראש, בייחוד בקרב אלה הסובלים ממיגרנות





מהם היתרונות בשתיית מים קרים?

כמה מחקרים מצביעים על כך שתיית מים קרים במהלך פעילות גופנית עשויה לשפר את הביצועים והסיבולת.כך לדוגמה, מחקר שבוצע בשנת 2012 ובחן 45 גברים בעלי כושר גופני גבוה מצא כי שתייה של מים קרים במהלך האימון הגופני הפחיתה באופן משמעותי את העלייה בטמפרטורת הגוף, זאת בהשוואה לשתיית מים בטמפרטורת החדר במהלך האימון. 


מחקר נוסף שבוצע בשנת 2014 בחן את ההשפעה של משקאות שונים על ביצועיהם של 12 רוכבי אופנים מקצועיים. החוקרים דיווחו כי שתייה של מים קפואים הובילה לביצועים טובים יותר בקרב הספורטאים, זאת בהשוואה לשתייה של מים בטמפרטורת החדר במהלך הרכיבה. 



קראו עוד: מספיק משקה אנרגיה אחד ביום כדי להזיק לתפקוד כלי הדם



אז מה הטמפרטורה האידיאלית ?

מחקר קטן שבוצע ב-2013 ובחן כיצד שתיית מים בטמפרטורה שונה משפיעה על שישה אנשים שסבלו מהתייבשות וביצעו פעילות גופנית מתונה בחדר לח וחם מצא כי שינוי בטמפרטורת המים השפיע על תגובת הזיעה של המשתתפים וכן גם על כמות המים ששתו. הטמפרטורה האופטימלית של המים על פי המחקר הייתה 16 מעלות צלסיוס. שתיית מים בטמפרטורה זו סייעה למשתתפים לשתות יותר ולהזיע פחות. מסקנת החוקרים הייתה כי זו הטמפרטורה האידיאלית כדי להזין את הגוף מחדש בנוזלים בייחוד כאשר מבצעים פעילות גופנית. 


לסיכום, ישנן עדויות מדעיות מעטות לכך ששתיית מים קרים אינה בריאה ולמעשה מחקרים שונים אף הראו כי כוס מים קפואים עשויה לשפר את הביצועים בזמן אימון, בייחוד בסביבה חמה. למרות זאת, שתיית מים קרים מדי עלולה להחמיר את הסימפטומים עבור אלה הסובלים ממחלות שונות המשפיעות על צינור הושט ואף להוביל לכאבי ראש בייחוד בקרב אנשים הסובלים ממיגרנה. ללא כל תלות בטמפרטורה, חשוב לוודא על שתייה מספקת של מים בכל יום - כ-2.7 ליטרים לנשים ו-3.7  ליטרים לגברים כדי לאפשר פעילות תקינה של מערכות ואיברי הגוף. 





פורומים ניקוי רעלים ותזונה טבעית

הודעה
מחבר
תאריך/שעה
מכשיר אדים מרפאים אלמוג ביטון 18/02/2020 12:29
הרעלת מתכות כבדות קורל ארביב 04/02/2020 12:42
  • כימיקלים מה הטיפול ... אני זסובלת מהרעלה קשה אשמח לקבל פרטים

  • + הוסף תגובה
שום שחור מנשה 24/01/2020 20:54
  • האם שום שחור משפר את איכות החומרים המועילים בשום ואת ספיגתם? איזו כמות יומית מומלצת?

  • + הוסף תגובה

הצטרפו לאינדקס הרופאים!