הקלה על אסתמה ושיפור בריאות הלב: 12 יתרונות בריאותיים בשחייה

הטמפרטורות בחוץ עולות ואימון מיוזע תחת השמש הקופחת לא נשמע כמו פעילות מהנה במיוחד. אם אתם עדיין רוצים לשמור על כושר בעונה החמה, שחייה מסתמנת כפתרון יעיל ומרענן המביא עמו גם מספר יתרונות בריאותיים מפתיעים: 12 סיבות שיגרמו לכם לקפוץ לבריכה

כתבה פרסומית כתבת חסות


תאריך עדכון: 06/06/2019


על פי ההמלצות, מבוגרים זקוקים ל-150 דקות של פעילות גופנית מתונה, או 75 דקות של פעילות גופנית עצימה. אימון שחייה בעונה החמה מהווה פתרון יעיל שיסייע לכם לשמור על כושר ואף עשוי לתרום לירידה במשקל: במהלך שעת שחייה, ניתן לשרוף כמות קלוריות זהה לזו הנשרפת במהלך אימון ריצה – ללא ההשלכות השליליות על המפרקים והעצמות. מעבר להיותה אימון כושר יעיל שעשוי לרענן אתכם בימות הקיץ החמים, שחייה טומנת בחובה גם מספר יתרונות בריאותיים מפתיעים. אספנו עבורכם 12 יתרונות בריאותיים שיהפכו את הפעילות המימית לספורט המועדף עליכם.



1. אימון מלא לגוף

הספורט המימי מערב כמעט כל קבוצת שרירים בגוף: הוא דורש הפעלה של הזרועות, הרגליים, הטורסו והבטן. שחייה מסייעת בהגברת קצב הלב מבלי להפעיל לחץ עודף על הגוף, היא משפרת את חוזק הגוף, מרגיעה את השרירים, תורמת לכושר הגופני ואף עשויה לתרום לירידה במשקל.



2. משפרת את הבריאות הקרדיו וסקולרית

אימון קרדיו, מערב את הלב, הריאות ואת מערכת הדם. שחייה קבועה היא סוג של אימון קרדיו יעיל. מחקרים שונים מציעים כי בקרב שחיינים שיעור התמותה נמוך יותר בכ-50% בהשוואה לאנשים שאינם פעילים. מחקר שבוצע בשנת 2016 מצא כי שחייה יכולה לתרום להורדת לחץ הדם ואיזון רמות הסוכר בדם. 



3. אימון מתאים בכל גיל ולכל רמת כושר

סוגים מסוימים של אימון יכולים להיות מאתגרים עבור אנשים שרק עכשיו התחילו להתמיד בשגרת הכושר.שחיה מאפשרת לאדם להתמיד בפעילות בקצב שנוח לו ועל כן מתאימה גם למתאמנים חדשים. 



קראו עוד: 5 הגדולים: אלה הם האימונים החמים ביותר ב-2019




4. מועילה לאנשים הסובלים מפציעות

אלה הסובלים מפציעה או ממחלות שונות, כמו דלקת פרקים, יכולים להתקשות בביצוע פעילות גופנית עצימה. שהייה במים, תומכת בשרירים ומהווה אימון התנגדות יעיל גם עבור אלה שאינם יכולים לבצע אימונים עצימים אחרים.



5. מתאימה לאנשים עם מוגבלויות

מוגבלות פיזית, כמו פאראפלגיה (שיתוק של הגפיים התחתונות) עלולה להגביל את אפשרויות האימון. המים מספקים תמיכה לגוף ועל כן אנשים רבים הסובלים ממוגבלות מסויימת מוצאים את השחייה שאפשרות האידאלית לשמירה על הכושר. מעבר לכך, שחייה, כמו כל פעילות גופנית, יכולה לתרום להעלאת רמות האנרגיה ושיפור מצב הרוח ועל כן עשויה לתרום גם לאנשים הסובלים ממצבים נפשיים שונים. 




המים מהווים כוח מתנגד לשרירי הגוף ועל כן שחייה מהווה חלופה אידאלית לשמירה על הכושר עבור אנשים שסובלים ממוגבלויות 




6. עשויה להקל על אסתמה

מעבר לשיפור הבריאות הקרדיו - וסקולרית, שחיה תורמת גם לתפקוד הריאות והיא מסייעת בשליטה על הנשימה. האוויר הלח בבריכות מקורות, עשוי לסייע גם בהקלה על תסמיני האסתמה. למרות זאת, יש לציין כי מספר מחקרים מצאו כי כימיקלים מסוימים המשמשים לניקוי הבריכות יכולים להוביל להחמרה במחלה.



7. מקלה על התסמינים האופייניים לטרשת נפוצה

השהייה במים גורמת לגוף שלנו לצוף, וכתוצאה מכך אנשים הסובלים מטרשת נפוצה עשויים להיטיב מהתמיכה ומההתנגדות הנוצרת עקב שהייה בבריכה. מחקר מסוים שבחן מספר חולה טרשת מצא כי לאחר 20 שבועות של אימון שחייה נרשמה הקלה משמעותית בכאב. מעבר לכך, הנבדקים דיווחו על שיפור בעייפות הנקשרת למחלה וכן גם על שיפור במצב הרוח. 



8. אימון בטוח בהריון

שחייה מהווה אימון יעיל ובטוח עבור נשים במהלך תשעת חודשי ההריון. המשקל העודף, עלול לגרום לכאבי מפרקים ושרירים והמים עשויים לתמוך במשקל זה ולאף לספק הקלה בכאב. מחקר מסוימם אף מצא כי נשים ששחו במהלך תקופת ההריון היו בסיכון נמוך יותר ללידה מוקדמת ולהתפתחות של מומים מולדים בעובר. לפני כל תחילת אימון חדש במהלך ההריון חשוב להתייעץ עם הרופא המטפל. 



קראו עוד: כך תעשו זאת נכון: 5 טיפים לאימון יעיל ובטוח בעונה החמה



9. דרך יעילה לשריפת קלוריות 

שחייה היא דרך יעילה לשריפת קלוריות. אדם השוקל כ-70 ק"ג עשוי לשרוף כ-423 קלוריות בשעת שחייה בקצב מתון. שחייה מהירה יותר תוביל לשריפה של 715 קלוריות לשעה. אדם ששוקל כ-90 ק"ג, ישרוף 500-800 קלוריות בשעת שחיה ואדם שמשקלו 100 ק"ג ישרוף 600-1000 קלוריות במהלך האימון המימי. בהשוואה לפעילויות עצימות פחות - אותו אדם השוקל 70 ק"ג ישרוף כ-300 קלוריות אם יבצע הליכה מתונה במשך שעה, בעוד שאם יחליט לבצע אימון יוגה הוא ישרוף 180 קלוריות בלבד.



10. תורמת לשיפור איכות השינה

שחייה עשויה לתרום לשיפור איכות השינה. מחקר שבחן מבוגרים הסובלים מנדודי שינה מצא כי פעילות אירובית סדירה סייעה בשיפור באיכות וכמות השינה. מחקר זה בחן סוגים שונים של פעילות, לרבות ריצה, רכיבה, אימון אירובי ושחייה.



11. מסייעת במיתון סטרס

מחקר מסוים שבחן שחיינים לפני ואחרי ביצוע האימון באמצעות מענה על שאלון מצא כי מתוך 101 הנבדקים, 44 דיווחו על תחושת דיכאון קל וסטרס הנקשרים לאורח החיים העמוס. לאחר השחייה, מספר הנבדקים שדיווחו על תחושות אלה עמד על שמונה בלבד. למרות שיש צורך במחקר נוסף בנושא, החוקרים טענו כי שחייה מהווה דרך פוטנציאלית יעילה ומהירה להקלה על רמות הסטרס.



12. משפרת את הבריאות המנטלית

מחקר מסוים בחן קבוצה קטנה של חולי דמנציה ומצא כי לאחר השתתפות באימוני שחייה במהלך 12 שבועות, חוו הנבדקים שיפור ניכר בתסמינים המנטליים הקשורים למחלה. שחייה אינה מועילה רק עבור אלה הסובלים מדמנציה וכמו כל אימון גופני היא מהווה אמצעי יעיל לשיפור מצב הרוח. 



פורומים, טיפול בכאב

הודעה
מחבר
תאריך/שעה
כאב בצד שמאל בחזה רלף 08/12/2019 13:45
  • שלום רב. אני בן 67 התאמנתי במשקולת 4 קג בתרגיל מתיחה שלא ביצעתי קודם.לאחר יומיים הרגשתי כאב עמום לסירוגין בשכיבה וגם בעמידה הכאב לא מתגבר במאמץ אין הזעה וכו.אני הפסקתי את האימון מזה מספר ימים אולי יש הקלה מסוימת אך עדין לסירוגין חש למספר שניות את הכאב הקל.שאלתי האם בהתחשב בגילי ההחלמה אורכת זמן יותר ממספר ימים.או אולי מדובר בגיד שנמתך ומה עושים?.קראתי שבד"כ (אולי לא למבוגרים)ההחלמה ללא טיפול אורכת במצב של שריר תפוס 2 עד 3 ימים.להתיחסותך אודה

  • + הוסף תגובה
כאב בצד שמאל בחזה מר גבעון פלד 08/12/2019 18:32
  • אם אתה בריא ובמהלך מאמץ גופני אירובי אפילו קל כגון עליית מדרגות, אין לחץ בחזה כנראה זה רק עניין שריר. שוב אין לי מידע על בעיות רקע בעבר או בהווה ומבחינת זמן ההחלמה זה משתנה בפרמטרים רבים. בגדול אם אחרי 3-4 ימים אין שיפור משמעותי רצוי לגשת לאיבחון וטיפול

  • + הוסף תגובה
כאבים בשני צידי הבטן התחתונה גל כהן 07/12/2019 20:42
  • אני בן 57, בריא , לוקח כדורים לכולסטרול וגם קיו 10 , מזה תקופה ארוכה של חצי שנה עד שנה יש לי כאב קבוע בשני צידי הבטן התחתונה , בעבר עשיתי צילום עם ובלי יוד הכל היה תקין , זה עבר ולאחרונה שוב חזר . על מה זה מצביע? ממה זה נגרם? ומה ניתן לעשות?

  • + הוסף תגובה
כאבים בשני צידי הבטן התחתונה מר גבעון פלד 08/12/2019 13:20
  • שאלה מאוד כוללנית וללא פרטי רקע. אם תפרט יותר על הכאב ומצבך עם פרטי רקע אנסה לכוון...

  • + הוסף תגובה
כאב קל בחזה צד שמאל רלף 07/12/2019 10:46
  • שלום רב דוקטור.אני בן 67 בריא .לאחרונה ביצעתי מתיחות עם משקולת 4 קג עם זרוע יד שמאל מתיחות שלא ביצעתי קודם.אחרי כיומיים הרגשתי כאב קל לא מתמשך אלא לסירוגין בעיקר ולא רק בשכיבה בחלק עליון שמאל בחזה ללא קוצר נשימה ללא הקרנה לאיזורים אחרים.אם מדובר על שרירים ש"נתפסו"כמה זמן זה אמור להתרפא בגילי.עברו מאז 3 ימים יש שיפור אבל עדין קיים .האם לוקח יותר זמן או אולי תכוון אותי לכיוונים נוספים.לתשובתך אודה

  • + הוסף תגובה
כאב קל בחזה צד שמאל מר גבעון פלד 08/12/2019 13:19
  • בגדול אמור לעבור אחי 3-4 ימים. אך למה לעשות מתיחה עם משקולת?

  • + הוסף תגובה

הצטרפו לאינדקס הרופאים!