הקלה על אסתמה ושיפור בריאות הלב: 12 יתרונות בריאותיים בשחייה

הטמפרטורות בחוץ עולות ואימון מיוזע תחת השמש הקופחת לא נשמע כמו פעילות מהנה במיוחד. אם אתם עדיין רוצים לשמור על כושר בעונה החמה, שחייה מסתמנת כפתרון יעיל ומרענן המביא עמו גם מספר יתרונות בריאותיים מפתיעים: 12 סיבות שיגרמו לכם לקפוץ לבריכה
כתבה פרסומית כתבת חסות
תאריך עדכון: 31/12/2019



על פי ההמלצות, מבוגרים זקוקים ל-150 דקות של פעילות גופנית מתונה, או 75 דקות של פעילות גופנית עצימה. אימון שחייה בעונה החמה מהווה פתרון יעיל שיסייע לכם לשמור על כושר ואף עשוי לתרום לירידה במשקל: במהלך שעת שחייה, ניתן לשרוף כמות קלוריות זהה לזו הנשרפת במהלך אימון ריצה – ללא ההשלכות השליליות על המפרקים והעצמות. מעבר להיותה אימון כושר יעיל שעשוי לרענן אתכם בימות הקיץ החמים, שחייה טומנת בחובה גם מספר יתרונות בריאותיים מפתיעים. אספנו עבורכם 12 יתרונות בריאותיים שיהפכו את הפעילות המימית לספורט המועדף עליכם.



1. אימון מלא לגוף

הספורט המימי מערב כמעט כל קבוצת שרירים בגוף: הוא דורש הפעלה של הזרועות, הרגליים, הטורסו והבטן. שחייה מסייעת בהגברת קצב הלב מבלי להפעיל לחץ עודף על הגוף, היא משפרת את חוזק הגוף, מרגיעה את השרירים, תורמת לכושר הגופני ואף עשויה לתרום לירידה במשקל.



2. משפרת את הבריאות הקרדיו וסקולרית

אימון קרדיו, מערב את הלב, הריאות ואת מערכת הדם. שחייה קבועה היא סוג של אימון קרדיו יעיל. מחקרים שונים מציעים כי בקרב שחיינים שיעור התמותה נמוך יותר בכ-50% בהשוואה לאנשים שאינם פעילים. מחקר שבוצע בשנת 2016 מצא כי שחייה יכולה לתרום להורדת לחץ הדם ואיזון רמות הסוכר בדם. 



3. אימון מתאים בכל גיל ולכל רמת כושר

סוגים מסוימים של אימון יכולים להיות מאתגרים עבור אנשים שרק עכשיו התחילו להתמיד בשגרת הכושר.שחיה מאפשרת לאדם להתמיד בפעילות בקצב שנוח לו ועל כן מתאימה גם למתאמנים חדשים. 



קראו עוד: 5 הגדולים: אלה הם האימונים החמים ביותר ב-2019




4. מועילה לאנשים הסובלים מפציעות

אלה הסובלים מפציעה או ממחלות שונות, כמו דלקת פרקים, יכולים להתקשות בביצוע פעילות גופנית עצימה. שהייה במים, תומכת בשרירים ומהווה אימון התנגדות יעיל גם עבור אלה שאינם יכולים לבצע אימונים עצימים אחרים.



5. מתאימה לאנשים עם מוגבלויות

מוגבלות פיזית, כמו פאראפלגיה (שיתוק של הגפיים התחתונות) עלולה להגביל את אפשרויות האימון. המים מספקים תמיכה לגוף ועל כן אנשים רבים הסובלים ממוגבלות מסויימת מוצאים את השחייה שאפשרות האידאלית לשמירה על הכושר. מעבר לכך, שחייה, כמו כל פעילות גופנית, יכולה לתרום להעלאת רמות האנרגיה ושיפור מצב הרוח ועל כן עשויה לתרום גם לאנשים הסובלים ממצבים נפשיים שונים. 




המים מהווים כוח מתנגד לשרירי הגוף ועל כן שחייה מהווה חלופה אידאלית לשמירה על הכושר עבור אנשים שסובלים ממוגבלויות 




6. עשויה להקל על אסתמה

מעבר לשיפור הבריאות הקרדיו - וסקולרית, שחיה תורמת גם לתפקוד הריאות והיא מסייעת בשליטה על הנשימה. האוויר הלח בבריכות מקורות, עשוי לסייע גם בהקלה על תסמיני האסתמה. למרות זאת, יש לציין כי מספר מחקרים מצאו כי כימיקלים מסוימים המשמשים לניקוי הבריכות יכולים להוביל להחמרה במחלה.



7. מקלה על התסמינים האופייניים לטרשת נפוצה

השהייה במים גורמת לגוף שלנו לצוף, וכתוצאה מכך אנשים הסובלים מטרשת נפוצה עשויים להיטיב מהתמיכה ומההתנגדות הנוצרת עקב שהייה בבריכה. מחקר מסוים שבחן מספר חולה טרשת מצא כי לאחר 20 שבועות של אימון שחייה נרשמה הקלה משמעותית בכאב. מעבר לכך, הנבדקים דיווחו על שיפור בעייפות הנקשרת למחלה וכן גם על שיפור במצב הרוח. 



8. אימון בטוח בהריון

שחייה מהווה אימון יעיל ובטוח עבור נשים במהלך תשעת חודשי ההריון. המשקל העודף, עלול לגרום לכאבי מפרקים ושרירים והמים עשויים לתמוך במשקל זה ולאף לספק הקלה בכאב. מחקר מסוימם אף מצא כי נשים ששחו במהלך תקופת ההריון היו בסיכון נמוך יותר ללידה מוקדמת ולהתפתחות של מומים מולדים בעובר. לפני כל תחילת אימון חדש במהלך ההריון חשוב להתייעץ עם הרופא המטפל. 



קראו עוד: כך תעשו זאת נכון: 5 טיפים לאימון יעיל ובטוח בעונה החמה



9. דרך יעילה לשריפת קלוריות 

שחייה היא דרך יעילה לשריפת קלוריות. אדם השוקל כ-70 ק"ג עשוי לשרוף כ-423 קלוריות בשעת שחייה בקצב מתון. שחייה מהירה יותר תוביל לשריפה של 715 קלוריות לשעה. אדם ששוקל כ-90 ק"ג, ישרוף 500-800 קלוריות בשעת שחיה ואדם שמשקלו 100 ק"ג ישרוף 600-1000 קלוריות במהלך האימון המימי. בהשוואה לפעילויות עצימות פחות - אותו אדם השוקל 70 ק"ג ישרוף כ-300 קלוריות אם יבצע הליכה מתונה במשך שעה, בעוד שאם יחליט לבצע אימון יוגה הוא ישרוף 180 קלוריות בלבד.



10. תורמת לשיפור איכות השינה

שחייה עשויה לתרום לשיפור איכות השינה. מחקר שבחן מבוגרים הסובלים מנדודי שינה מצא כי פעילות אירובית סדירה סייעה בשיפור באיכות וכמות השינה. מחקר זה בחן סוגים שונים של פעילות, לרבות ריצה, רכיבה, אימון אירובי ושחייה.



11. מסייעת במיתון סטרס

מחקר מסוים שבחן שחיינים לפני ואחרי ביצוע האימון באמצעות מענה על שאלון מצא כי מתוך 101 הנבדקים, 44 דיווחו על תחושת דיכאון קל וסטרס הנקשרים לאורח החיים העמוס. לאחר השחייה, מספר הנבדקים שדיווחו על תחושות אלה עמד על שמונה בלבד. למרות שיש צורך במחקר נוסף בנושא, החוקרים טענו כי שחייה מהווה דרך פוטנציאלית יעילה ומהירה להקלה על רמות הסטרס.



12. משפרת את הבריאות המנטלית

מחקר מסוים בחן קבוצה קטנה של חולי דמנציה ומצא כי לאחר השתתפות באימוני שחייה במהלך 12 שבועות, חוו הנבדקים שיפור ניכר בתסמינים המנטליים הקשורים למחלה. שחייה אינה מועילה רק עבור אלה הסובלים מדמנציה וכמו כל אימון גופני היא מהווה אמצעי יעיל לשיפור מצב הרוח. 



פורומים טיפול בכאב

הודעה
מחבר
תאריך/שעה
כאבים בשרירי הבטן מיכל 15/10/2020 12:20
  • שלום רב, בת 41 סובלת מכאבי בטן כבר חצי שנה לאחר בירור של רופאת משפחה ורופא גסטרו וכל הבדיקות הכל תקין אובחן שיש לי מעי רגיז כרגע בניסוי שלישי של כדורים שעדיין לא עוזרים לי. בבדיקה אצל רופא מומחה לכאבים ואנדומיטריוזיס לשלול אם הכאבי בטן קשורים לזה הוא חושב שהכאב נובע מכאב בשרירי הבטן. האם יכול להיות דבר כזה? ואם כן האם אתם מטפלים במקרה כזה? ומה הטיפול? תודה.

  • + הוסף תגובה
כאבים בשרירי הבטן מר גבעון פלד 15/10/2020 13:06
  • אשמח לגובה, משקל והאם היו בעבר או בהווה בעיות רפואיות אחרות. האם את פעילה גופנית? האם יש כאבי גב או נוקשות בשרירי גב?

  • + הוסף תגובה
המשך לכאבים בשרירי הבטן מיכל 19/10/2020 06:48
  • גובה 1.60 משקל 60 לא היו לי בעיות רפואיות. כן סובלת מכאבי גב תחתון בבוקר ולפעמים בגב עליון וצוואר.

  • + הוסף תגובה
המשך מיכל 19/10/2020 06:51
  • כן עושה פעילות ספורטיבית. הליכה 3-4 פעמים בשבוע,זומבה ועכשיו התחלתי יוגה.

  • + הוסף תגובה
כאבים בשרירי הבטן מר גבעון פלד 19/10/2020 10:19
  • שאלה נוספת: האם הכאבים קבועים או האם הם משתנים במהלך היממה או בשינוי תנוחות?

  • + הוסף תגובה
המשך מיכל 19/10/2020 21:00
  • מרגישה את הדפיקות כל הזמן במיוחד שאני שוכבת במיטה או יושבת אז יותר.

  • + הוסף תגובה
כאבים בשרירי הבטן מר גבעון פלד 20/10/2020 06:50
  • מתשובותיך סביר להניח כי ניתן לטפל והפיג את הכאב הטמצעות טריגר פוינטס או איזון רקמות רכות. אם תשלחי לי מייל פרטי עם אזור מגורייך, אנסה להמליץ לך על מטפל באזור שלך.

  • + הוסף תגובה
כאב באזור האגן שלום 08/10/2020 02:02
  • שלום לך אשמח לעזרה בנושא שאני איתו כבר הרבה זמן. הכל התחיל לפני כשנה בערך כאשר הרמתי דברים כבדים לצורך מעבר דירה. כמה ימים אחרי הרגשתי כאב עמום ברצפת האגן עם יציאות צואה שהיו עם דם, שבהמשך התברר כפיסורה. לאחר החלמת הפיסורה, הכאב העמום ותחושת כבדות ברצפת האגן לא עברו. לאחר כמה חודשים הכאב התפשט בהדרגה גם למפשעה, אשכים, אשך שמאל או ימין שעולים לבטן תחתונה ומחזיר אותם בנגיעה למטה לשק האשכים, ברך רגל שמאל חלשה, צידי אגן עליון כואבים, קושי לרוקן שתן ולוקח הרבה זמן עד שיוצא שתן, זרע מועט, ואגן שמרגיש כבד או מכווץ, כאב עמום בנקודה רגישה ברצפת האגן כאשר אני יושב. הייתי לוקח הרבה זמן ארקוקסיה וכדורים להרפיית שרירים שהקלו עליי קצת. עברתי כמה צילומים ביניהם: אולטראסאונד רצפת האגן : ללא ממצאים חריגים MRI אגן: ללא ממצאים חריגים רנטגן עצם הזנב: ללא ממצאים חריגים אולטראסאונד אשכים: ווריקוצלה משמאל רוחב הוורידים עד 2.8 ממ וחשד לבקע מפשעתי מימין. הייתי אצל אורולוג פרוקטולוג וכירורגיה כללית ועדיין אין אבחנה. עובר כרגע טיפולי דיקור סיני שמעצימים את הכאב בצידי האגן ואין שיפור. בקרוב הולך לאולטרסאונד אשכים שוב פעם לוודא שהכל תקין עקב ההחמרה בכמות הזרע. בנוסף בקרוב הולך לאולטרסאונד כליות דרכי השתן עקב אצירת השתן. העבודה שלי בעיקר בישיבה מרובה. לא עושה ספורט בן 27 משקל 70 גובה 1.85 אשמח לעזרה כיוון שזה משפיע על חיי וגם בעבודה. תודה.

  • + הוסף תגובה
כאב באזור האגן מר גבעון פלד 08/10/2020 07:57
  • שלום רב. הייתי מחכה לאיבחונים שציינת ובודק במיוחד את החשש לבקע. במקביל ניתן לגשת לאיבחון וטיפול מתחום השיקום האורטופדי או איזון רקמות רכות מכיוון שמערכות שריר כמו המותן ככסל עשויים לפתור חלק מהסימפטומים שציינת וכנראה מעורבים בתסמינים.

  • + הוסף תגובה
כאב באזור האגן תגובה שלום 08/10/2020 11:00
  • לדעתך בקע יכול לגרום לסוג של התכווצות וכאבים באגן ורגישות רצפת האגן כמו כן גם להיחלשות ברך הרגל? עוד דבר ששכחתי לציין זה צריבה במשך היום בפין וכאבים עמומים בפין גם כן. הבנתי מקריאה באינטרנט על אפשרות לנקודת הדק האם אתה משער שזה יכול להיות? תודה רבה.

  • + הוסף תגובה
כאב באזור האגן מר גבעון פלד 11/10/2020 13:13
  • נקודות הדק, טריגר עלולות לייצר סימפטומים מעין אלו ולכן ציינתי את הטיפול האמור.

  • + הוסף תגובה
כאבים שבאים והולכים שרון 08/10/2020 10:46
  • שלום רב, אני בן 52 ובזמן האחרון יש לי כאבים בצד ימין מתחת לצלעות קרוב יותר לגב, זה מסתמן בזה שכול מכה שאני מקבל באם זה התקלות במשהו ואו נשימה, אני מרגיש חוסר אויר. קראתי טיפה על הנושא שזה יכול להגיע אפילו מהכליות. אני לוקח כדורים נגד לחץ דם ונגד שומנים בדם, וכן יש לי עור יבש באזור הקרסוליים והתכווצויות שרירים לא תמיד בלילות.

  • + הוסף תגובה
כאבים שבאים והולכים מר גבעון פלד 11/10/2020 13:10

הצטרפו לאינדקס הרופאים!