ללמוד בחוץ: לא רק הילדים מרוצים

כמעט כל התלמידים אוהבים ללמוד בחוץ, וכנראה שלא סתם. אלא שכעת מסתבר שהדבר חיוני גם למורים: שעה או שעתיים בשבוע של למידה בחוץ העלו את רמת הסיפוק של המורים. מחקר חדש

כתבה פרסומית כתבת חסות



מחקר בריטי חדש של אוניברסיטת סוונסי, מדווח כי שעה או שעתיים בשבוע של למידה בחוץ הובילו ליתרונות משמעותיים בקרב התלמידים, ובמקביל גם העלו את רמת הסיפוק של המורים. 


באמצעות ראיונות וקבוצות מיקוד, החוקרים בחנו את השקפותיהם וחוויותיהם של תלמידים ומורים בשלושה בתי ספר יסודיים בדרום ווילס, אשר אימצו תוכנית למידה מחוץ לכיתות בית הספר שנועדה ללמד בסביבה טבעית לפחות שעה בשבוע.



זיכרון טוב יותר בזכות הלמידה בחוץ

לצורך המחקר נערכו שיחות ותדרוכים עם המורים ועם קבוצות מיקוד של תלמידים בגילאים 9-11, גם לפני תחילת המחקר וגם במהלכו.  בתי הספר דיווחו על מגוון יתרונות שבלמידה בחוץ, הן לתלמידים והן למורים, שכללו שיפור הבריאות, הרווחה הלמידה וההשתלבות בבית הספר.


התלמידים דיווחו על תחושות של חופש בזמן הלמידה מחוץ לכיתות. הם גם הרגישו שהם מסוגלים יותר להביע את עצמם וליהנות יותר מתנועה. כמו כן, התלמידים הרגישו יותר מעורבים ויותר חיוביים לגבי חוויית הלמידה. רבים מהם אף הביעו רווחה וזיכרון טוב יותר בזכות הלמידה בחוץ, בעוד מורים טענו שהדבר עזר להם לערב בשיעור את כל סוגי התלמידים.



למידה בחוץ משפרת את החוויה הלימודית
התלמידים דיווחו כי למידה בחוץ תרמה לחוויית למידה חיובית יותר




גם המורים יוצאים מורווחים

היתרונות של לימודים בחוץ לילדים כבר תועדו בעבר, אלא שמחקר זה מוסיף ממצאים על ההשפעה של לימודים בחוץ על המורים.

בתחילה, כמה מורים הסתייגו מהרעיון של החלפת הכיתה בלימודי חוץ, אך לאחר שלימודי החוץ הוטמעו בתוכנית בלימודים בצורה מסודרת, הם הביעו שיפור בסיפוק שבעבודתם, כמו גם ברווחתם.

ממצאים אלו חשובים בעיקר בגלל חששותיהם של מורים. הממצאים מדגישים את הפוטנציאל הגלום בלימודים בחוץ ככלי בתוכנית הלימודים, אשר עשוי לשפר את ההשתלבות בבית הספר, הרווחה, הבריאות וההישגים החינוכיים של הילדים.

בתי הספר שהשתתפו במחקר החליטו לאמץ ולהמשיך עם הלימודים בחוץ כחלק מתוכנית הלימודים. החוקרים מאמינים שבעזרת תמיכה והכרה של משרד החינוך ביתרונות שבלמידה בחוץ, לימודים בחוץ יוכלו להיות חלק מתוכנית הלימודים של בתי ספר יסודיים.



פורומים, הפרעות קשב וריכוז, ADHD

הודעה
מחבר
תאריך/שעה
עייפות חמורה איריס. ב 05/09/2019 15:24
  • צריכה עזרה בשנתיים האחרונות נטלתי ריטלין אני מאובחנת ...כיום משתמשת בריטלין עייפה פיזית ולא מצליחה לתפקד בעבר היה עושה פלאים חשוב לציין שהיו הפסקות אף פעם לא השפיע ככה גם בלי ריטלין אני עייפה אבל עם כואב לי כל הגוף ולא רוצה לצאת מהמיטה (נטלתי ציפרלקס גם)

  • + הוסף תגובה
עייפות דר' אולגה קובלצ׳וק 15/09/2019 17:28
  • שלום יכולות להיות סיבות שונות לעייפות. לא אוכל לחוות את דעתי ללא בדיקה. אם טופלת בציפרלקס אני מניחה שמדובר בבעיה מורכבת יותר בהפרעת קשב וריכוז בלבד ולכן ממליצה לפנות לבדיקה של פסיכיאטר כדי להבין את הסיסה לעייפות.

  • + הוסף תגובה
מינון אטנט טלי 15/09/2019 14:24
  • שלום רב, בני בן כמעט 11 בכיתה ה', מטופל מזה כשנה עם אטנט 20 מג. לאחר נסיון לא מוצלח עם ריטלין LA. כל שנה שעברה, התרופה עבדה נהדר ולא היו תלונות. הבעיה היא בעיקר היפראקטיביות ואימפולסיביות ללא קשיי למידה נכון להיןם. מאז תחילת שנה זו, אין אומנם תלונות מכיוון בית הספר. אבל, הוא החל לאכול מדי פעם את ארוחת העשר. לא באופן קבוע, אבל יש ימים שהוא אומר אכלתי כי הייתי רעב. בשנה שעברה, ארוחת העשר חזרה הביתה כלעומת שיצאה ממנו. לא אכל אפילו פעם אחת. אני מודעת לקשר בין השפעת התרופה לחוסר רעב ולכן שואלת, האם עצם זה שהתחיל להיות רעב ולאכול בבית הספר מצביע על השפעה לא מספקת של התרופה ויש לפנות לרופא לשינוי מינון? או להמתין ולראות איך יתפתחו הדברים מבחינה התנהגותית בבית הספר?

  • + הוסף תגובה
למצוא את התרופה הנכונה ימית 14/09/2019 12:24
  • שלום ד"ר, הבן שלי בן 12, רזה, שוקל 32 קילו ועם הפרעת קשב משמעותית. נוטל בדרך כלל ריטלין LA 20 מג. לצערי יש לו תופעות לוואי מטרידות עם הכדור והעיקרית שבהם היא עצבות. הוא ממש נראה רע שהוא תחת השפעת הכדור, המילים בקושי יוצאות לו מהפה והוא למעשה ילד שונה לגמרי ממה שהוא ללא נטילת הכדור. כל בוקר מחדש יש מלחמות על הנטילה של הכדור. הוא מסרב בתוקף לקחת את הכדור בגלל התופעה הזו. טוען שיש לו חסימה עם הכדור, חרדות, ושהוא לא מצליח אפילו לחייך איתו. מצד שני יום אחד בלי הכדור ואני מקבלת טלפון מ2 מורות לפחות. ניסינו כבר את כל משפחת הריטלין- 10 מג רגיל,sr 20, la וקונצרטה. בכולם יש לו את אותה הרגשה. חזרתי לרופאת משפחה ולקחנו ריטלין la 10 מג. עוד לא ניסינו אותו כי הילד בטראומה כבר ולא מוכן לקחת שום כדור שוב. מצד שני אני גם מפחדת לתת לו אותו כי קראתי שמינון נמוך מדי גורם לתופעות לוואי גרועות יותר. אשמח לשמוע את המלצתך, האם כדאי לנסות את ה la10 מג? זה לא נמוך מדי בשבילו? יש סיכוי שזה בכלל ישפיע עליו?

  • + הוסף תגובה

הצטרפו לאינדקס הרופאים!