ללמוד בחוץ: לא רק הילדים מרוצים

כמעט כל התלמידים אוהבים ללמוד בחוץ, וכנראה שלא סתם. אלא שכעת מסתבר שהדבר חיוני גם למורים: שעה או שעתיים בשבוע של למידה בחוץ העלו את רמת הסיפוק של המורים. מחקר חדש
כתבה פרסומית כתבת חסות



מחקר בריטי חדש של אוניברסיטת סוונסי, מדווח כי שעה או שעתיים בשבוע של למידה בחוץ הובילו ליתרונות משמעותיים בקרב התלמידים, ובמקביל גם העלו את רמת הסיפוק של המורים. 


באמצעות ראיונות וקבוצות מיקוד, החוקרים בחנו את השקפותיהם וחוויותיהם של תלמידים ומורים בשלושה בתי ספר יסודיים בדרום ווילס, אשר אימצו תוכנית למידה מחוץ לכיתות בית הספר שנועדה ללמד בסביבה טבעית לפחות שעה בשבוע.



זיכרון טוב יותר בזכות הלמידה בחוץ

לצורך המחקר נערכו שיחות ותדרוכים עם המורים ועם קבוצות מיקוד של תלמידים בגילאים 9-11, גם לפני תחילת המחקר וגם במהלכו.  בתי הספר דיווחו על מגוון יתרונות שבלמידה בחוץ, הן לתלמידים והן למורים, שכללו שיפור הבריאות, הרווחה הלמידה וההשתלבות בבית הספר.


התלמידים דיווחו על תחושות של חופש בזמן הלמידה מחוץ לכיתות. הם גם הרגישו שהם מסוגלים יותר להביע את עצמם וליהנות יותר מתנועה. כמו כן, התלמידים הרגישו יותר מעורבים ויותר חיוביים לגבי חוויית הלמידה. רבים מהם אף הביעו רווחה וזיכרון טוב יותר בזכות הלמידה בחוץ, בעוד מורים טענו שהדבר עזר להם לערב בשיעור את כל סוגי התלמידים.



למידה בחוץ משפרת את החוויה הלימודית
התלמידים דיווחו כי למידה בחוץ תרמה לחוויית למידה חיובית יותר




גם המורים יוצאים מורווחים

היתרונות של לימודים בחוץ לילדים כבר תועדו בעבר, אלא שמחקר זה מוסיף ממצאים על ההשפעה של לימודים בחוץ על המורים.

בתחילה, כמה מורים הסתייגו מהרעיון של החלפת הכיתה בלימודי חוץ, אך לאחר שלימודי החוץ הוטמעו בתוכנית בלימודים בצורה מסודרת, הם הביעו שיפור בסיפוק שבעבודתם, כמו גם ברווחתם.

ממצאים אלו חשובים בעיקר בגלל חששותיהם של מורים. הממצאים מדגישים את הפוטנציאל הגלום בלימודים בחוץ ככלי בתוכנית הלימודים, אשר עשוי לשפר את ההשתלבות בבית הספר, הרווחה, הבריאות וההישגים החינוכיים של הילדים.

בתי הספר שהשתתפו במחקר החליטו לאמץ ולהמשיך עם הלימודים בחוץ כחלק מתוכנית הלימודים. החוקרים מאמינים שבעזרת תמיכה והכרה של משרד החינוך ביתרונות שבלמידה בחוץ, לימודים בחוץ יוכלו להיות חלק מתוכנית הלימודים של בתי ספר יסודיים.



פורומים הפרעות קשב וריכוז, ADHD

הודעה
מחבר
תאריך/שעה
שימוש בקונצרטה מושיקו 04/08/2020 00:22
  • שלום רב , לפניי זמן מה ניסיתי להסתגל למרשם של קונצרטה שנתן הרופא המטפל ואני חושש מתופעת לוואי ולכן הפסקתי . אני לא יודע אם אני אמור להמשיך לנסות והתופעה תעבור . בפעם השנייה שלקחתי קונצרטה (36מ"ג) זה גרם לי למדיי פעם לרצון אז להזיז את הגוף כל פעם שאיני זז . כמו חשמל . אם הייתי מסתכל על המראה אז היד והרגל היו חייבות לזוז והרגשתי שאני חייב לנער את הראש . מאז אני חושש לקחת את הכדור ולא יודע מה לעשות . הרופא אמר להמשיך לנסות ואם זה לא מפסיק אז הוא יחליף כדור אך אני עדיין חודשש . השאלה היא האם זה נורמלי והאם עליי להמשיך לקחת בכל מקרה ? אפילו לא בדקתי בזמן לימודים האם זה משפיע לטובה אציין שבפעם הראשונה הרגשתי שאני יכול לקבל החלטות טוב יותר ואני מרבה לדבר יותר מהרגיל וקצת יותר ממוקד . נתונים משקל 83 קילו גיל 33 אשמח לעזרה !

  • + הוסף תגובה
המראה זה רק המחשה למצב בו אני עומד במקום מושיקו 04/08/2020 00:47
  • המראה זה דוגמה לכך שאני עומד במקום ולא זז . ואז הגוף רוצה לזוז . וזה לא קרה למשך כל ההשפעה אלא לעיתים . בפעם הראשונה זה לא היה כך .

  • + הוסף תגובה
אטנט מיכל 03/08/2020 20:58
מיקס סולד אמפטמין xr, כלומר אטנט xr דודו 25/07/2020 15:32
  • היי אני משתמש בכיום באטנט רגיל(קצר) 30 מ״ג פעמיים ביום, כלומר סה״כ 60 מ״ג, ההשפעה של האטנט בתאכלס משפיעה עלי 5 שעות לפעמים 4 שעות, אני במאוחדת, האם קיים האטנט הארוך? מה המינון של האטנט הארוך בהשוואה לאטנט הקצר?

  • + הוסף תגובה
adderral xr ד"ר גלעד חבצלת 26/07/2020 11:45
  • שלום! בדרך כלל את האדראל XR (אטנט לטווח ארוך) מתחילים למבוגרים במינון 20 מ"ג ועולים לפי הצורך. הוא מספיק ל12 שעות ולכן ניתן פעם ביום. מקסימום ליום הוא 40 מ"ג. בארץ ניתן להשיג את התרופה רק עם טופס 29 ג שהוא אישור מיוחד הניתן על ידי מומחה לקשב וריכוז. בארץ קיימים המינונים 10 מ"ג, 20 מ"ג ו-30 מ"ג.

  • + הוסף תגובה
אמפטמין מיקס סולד דודו 02/08/2020 03:29
  • האם מיקס אמפטמין סולד Xrיש כבר במאוחדת? ולגבי המינון, אם המינון של אמפטמין מיקס סולד xr המקסימלי הוא 40 מג, אני לוקח אטנט 30 מג קצר פעמיים ביום, אזה מה המינון שיתאים לxr? לא כפןל?

  • + הוסף תגובה

הצטרפו לאינדקס הרופאים!