לא תאמינו כמה סוכר יש במזונות הללו

מזונות רבים שאנחנו צורכים על בסיס יומי ונראים לנו מזינים ובריאים, למעשה עלולים להכיל כמות גבוהה של סוכר בלי שבכלל נחשוד בהם. הנה כמה דוגמאות מפתיעות
כתבה פרסומית כתבת חסות


תאריך עדכון: 08/12/2019



הם מצטיירים פעמים כמזונות בריאים וחיוניים, ולא פעם אנחנו צורכים אותם על בסיס יומיומי. אלא שיצרנים רבים משתמשים בכמויות גבוהות יחסית של סוכר מסיבות שונות, בהן המתקה והשחמה, ואנחנו כלל לא מודעים לכך שאנחנו צורכים הרבה סוכר. כדי לדעת כמה סוכר מכיל המזון אותו אתם צורכים, פשוט הסתכלו על רשימת המרכיבים – סדר הופעתם מעיד על מינונם, כך שהרכיב בעל הכמות הגבוהה ביותר יופיע ראשון, וכן הלאה. הנה כמה דוגמאות מפתיעות למזונות שונים שמכילים כמות גבוהה יחסית של סוכר.



רוטב מוכן לפסטה

גם אם לא תמיד תרגישו בכך, חלק מרטביי הפסטה המוכנים עלולים להכיל כמות גבוהה של סוכר - 6-12 כפיות סוכר לחצי כוס רוטב, שזה בערך כמו לאכול עוגיית שוקולד צ'יפס תעשייתית. לפי איגוד הלב  האמריקאי, לנשים לא מומלץ לצרוך מעל 100 קלוריות של סוכר ביום (כ-6 כפיות סוכר); לגברים מומלץ לא יותר מ-150 קלוריות ביום (כ-9 כפיות סוכר). 



חצי כוס רוטב מוכן לפסטה מכילה 6-12 כפיות סוכר



חטיפי גרנולה

הם נשמעים כמו סוג של מזון בריא, אך חטיפי גרנולה רבים מכילים כמויות גבוהות של ממתיקים שונים כגון סירופ תירס, סוכר חום, דבש, סוכר ענבים ופרוקטוז. חלק מחטיפים אלו מצופים ביוגורט, לחלקם מוסיפים פצפוצי שוקולד, מה שעלול להעלות יותר את כמות הסוכר בהם מ-8 גרם ל-12 גרם סוכר בחטיף. במקום לאכול חטיפי גרנולה, מומלץ לאכול גרנולה ולהמתיקה לבד ובמתינות.



חטיפי גרנולה מכילים 8-12 גרם סוכר בחטיף



מעדני יוגורט

הרבה סידן וחלבון מצויים ביוגורט, אך אפילו יוגורטים מומתקים דלי שומן יכולים להכיל 17-33 גרם של סוכר במנה של 225 גרם (כולל הסוכר המצוי באופן טבעי בחלב עצמו), שזה כמעט שווה ערך לכוס של גלידה שוקולד. מומלץ לבחור יוגורט טבעי ללא תוספת סוכר ולהוסיף פירות לצורך המתקה, או לבחור ביוגורט עם כמות מועטה של סוכר.


יוגורט ממותק דל שומן יכול להכיל 17-33 גרם של סוכר



רטבים לסלט

ברטבים קנויים, ובעיקר אלו המתוקים יותר, כמויות הסוכר יכולות להגיע ל-5 עד 7 גרם, שזה כ-2 כפיות סוכר למנה של רוטב לסלט. חשוב לשים לב כמה רוטב תעשייתי אתם מוסיפים לסלט, אך הדרך הטובה להימנע מצריכה גבוהה של סוכר היא פשוט להכין את הרוטב בעצמכם.


רטבים קנויים יכולים להכיל כשתי כפיות סוכר למנת רוטב לסלט



קורנפלקס

רובנו כבר מודעים לכך שבקורנפלקס של ילדים יש כמויות גבוהות של סוכר, אלא שלא פעם גם בסוגים אחרים של קורנפלקס, כאלו שנחשבים לבריאים יותר, יש לא פעם כמויות סוכר שיכולות להגיע ל-10-20 גרם למנה של כוס קורנפלקס. לא משנה מה מבטיחים לכם על האריזה של הקורנפלקס, חשוב לקרוא את המרכיבים ולוודא שהמוצר אינו מכיל הרבה סוכר.



כוס קורנפלקס יכולה להכיל 10-20 גרם של סוכר


פירות יבשים

לאחר שכל המים יובשו מהם, הנפח של פירות יבשים מצטמק והם נשארים בעיקר עם כמות גבוהה ומרוכזת של סוכר. קיימים מקרים שבהם אף מוסיפים לפירות היבשים סוכר. חשוב לשים לב שאתם קונים פירות יבשים טבעיים ללא תוספת סוכר ושאינכם צורכים מהם יותר מדי, או שפשוט אכלו את הגרסה הטבעית והלא מיובשת של הפרי.


פירות יבשים מכילים כמות גבוהה ומרוכזת של סוכר



פורומים תזונה ותוספי תזונה

הודעה
מחבר
תאריך/שעה
איך האומגה הזאת של RAY AND TERRY? אבג 06/12/2019 16:07
  • https://transcend.me/products/epa-dha-enteric-mega?_pos=4&_sid=9a6f5a6b0&_ss=r מכירים?

  • + הוסף תגובה
נשירת שיער טלי 04/12/2019 18:38
  • שלום, בני בן ה25 מקריח למעלה באיזור הראש(לאט לאט השיער נסוג בקרקפת ) האם יש דרך לעצור את התהליך בעזרת תזונה מתאימה?

  • + הוסף תגובה
סידן קרבונאט וציטראט אלי 26/07/2019 13:17
  • שלום, האם יש יסוד לטענה לפיה מחקרים שונים הוכיחו שסידן פחממתי נספג בקושי רב, לא מגיע לאן שצריך, מגיע לאן שלא צריך, שוקע שם וגורם נזקים. בברכה, אלי

  • + הוסף תגובה
כן משה 18/11/2019 00:38
  • כן. כנס לקבוצה שלי בפייסבוק "תוספי תזונה אמיתיים"

  • + הוסף תגובה
ציטראט וקרבונאט אלי 18/11/2019 18:36
  • אפשר, בבקשה, לקבל הפניה לשניים-שלושה מאמרים המוכיחים את יתרון הציטראט וחסרון הקרבונאט? נא לא להפנותני לפייסבוק - אינני יודע להשתמש בו. אני יודע לקרוא מאמרים שפורסמו בכתבי עת. כמו כן, אבקש לדעת מהו תחום המומחיות של משה. תודה. אלי

  • + הוסף תגובה
אני לא באמת מומחה כנס.. משה 18/11/2019 22:16
  • הדברים שציינתי הם דברים שד"ר ריי סטרנד כתב במאמר שלו. הוא טוען שהקבורנט נהיה קשה לספיגה ככל שאנו מתבגרים, ושזה בעצם המצב באוסטופורזיס. אני לא באמת מומחה אבל אני חוקר תוספי תזונה שנים.

  • + הוסף תגובה
סוג תוספי סידן אלי 19/11/2019 00:57
  • באיזה כתב עת ובאיזה תאריך פורסם מאמרו של החוקר שציינת? והאם דבר דומה פורסם ע"י חוקרים אחרים כלשהם? כמו כן, מאחר שאתה מומחה לתוספי תזונה, על איזה מידע (פרט למאמר הבודד הנ"ל) מבוססת טענתך שציטראט עדיף? אלי

  • + הוסף תגובה
חשוב לצרוך ציטרט ומלאט mdachman1@gmail.com 18/11/2019 00:40
זה דברים שקראתי במאמר שלו כנס.. משה 20/11/2019 19:52
  • המאמר של ד"ר ריי סטרנד נמצא באתר שלו. אני מנוי לאתר שלו. הוא רופא אמריקאי ולכן האתר שלו באנגלית. אני לא בטוח שתוכל לראות את המאמר שלו בלי לרכוש מנוי. בכל מקרה זה לינק לאתר שלו http://www.raystrand.com/

  • + הוסף תגובה
אכזבה ענקית אלי 20/11/2019 22:35
  • התשובה לא רצינית ולא מכובדת - זוהי לא תשובה בכלל, ולא תשובה עניינית בפרט. הפניה לגורם אחר במקום תשובה עניינית, אינה מתאימה לפורום נכבד זה. מי שכותב דברים כאלה מבלי להיות מסוגל לענות תשובה עניינית לשאלה שהוצגה משטה בקוראים. אפשר וצריך, לפחות, להפנות לגורם הנותן תשובה, כמובן ללא תשלום. כדי לשלם אינני זקוק לאתר זה. אני מאוכזב ביותר. אלי

  • + הוסף תגובה

הצטרפו לאינדקס הרופאים!