5 מזונות לשיער בריא וחזק

רבים מאתנו משקיעים זמן רב ומשאבים כדי לטפח רעמה מלאה ובריאה, אך למעשה באמצעות מספר שינויים פשוטים בתזונה ניתן לשפר את בריאות הקרקפת וזקיקי השיער ולחסוך את הביקורים התכופים במספרה: אילו מזונות יתרמו לשיער חזק ובריא? אספנו עבורכם 5 רכיבים שכדאי לשלב בתפריט

כתבה פרסומית כתבת חסות


תאריך עדכון: 12/09/2019


על פי האקדמיה האמריקאית לדרמטולוגיה בכל יום נושרות מראשנו 50-100 שערות לערך. לאחר מכן, שערות חדשות צצות מזקיקי השערה ומחליפות את אלו שנשרו. המפתח לשיער חזק ומלא נעוץ בבריאות זקיקי השיער והקרקפת, המושפעת רבות מצריכה מספקת של מזונות חיוניים. החומרים המזינים משפרים את צמיחת השיער ,משפיעים על האופן שבו הוא גדל ועל איכותו. אספנו עבורכם 5 מזונות שישפרו את בריאות השיער ועשויים לספק לכם שיער מלא ושופע.



1. ביצים

ביצים הן מקור טוב לביוטין, מינרל שמסייע בשיפור צמיחת השיער. מחסור בביוטין עלול להתבטא בשיער דליל ובאובדן שיער. תסמינים אחרים שיכולים להעיד על המחסור במינרל זה, הם דלקות עור, ציפורניים חלשות ושבריריות ועוד. ביוטין קיים גם במזונות נוספים, כמו בשר ודגים, אגוזים וירקות מסוימים, לרבות בטטות, תרד וברוקולי. מעבר להיותן מקור אידאלי לביוטין, ביצים מכילות גם רכיבים נוספים שיכולים לסייע בשיפור צמיחת השיער, כמו ויטמין D  וחומצת האימינו החיונית ליזין.


ביצים מכילות ביוטין, מינרל שמסייע לצמיחת השיער



2. אגוז ברזיל 

אגוז ברזיל הוא מקור מצוין לסלניום, מינרל שתורם לצמיחת השיער ומעורב בתהליך יצירת השערה. למרות זאת, כמות גדולה מדי ממנו עלולה להוביל להרעלת סלניום - תופעה המתבטאת בנשירת שיער וגדילה של שיער שברירי, בחילות, פריחות עור ואף בעיות במערכת העצבים. 


הכמות המומלצת של סלניום היא 400 מיקרוגרם ליום. כאמור, אגוז ברזיל עשיר מאוד במינרל, ולמעשה, אגוז אחד מכיל 86-91 מיקרוגרמים שלו. על כן, חשוב להגביל את צריכתו לכארבעה אגוזים ביום. קיימים מזונות נוספים המכילים סלניום,  כמו בשר, ביצים, חלב ומוצריו, לחם ודגנים ועוד. 



אגוז ברזליל מכיל סלניום, מינרל שמעורב בתהליך יצירת השערה



3. דגים שומניים

שומנים בריאים מהווים מרכיב חשוב בכל דיאטה. חומצות שומן חיוניות, כמו אומגה 3 מועילות לבריאות הלב, השיער, העור והעיניים. קיימים דגים שונים המהווים מקור מצוין לאומגה 3 ועשויים לתרום לשיער חזק ובריא. מחקר חיות שבוצע בשנת 2018 מצא כי תמצית שמן דגים המכילה, חומצה דוקוסהקסנואית - סוג של חומצת שומן מסוג אומגה 3 , שיפרה את צמיחת השיער באמצעות הגברת הפעילות של חלבונים מסוימים בגוף.

הדגים העשירים ביותר באומגה 3 הם:

- סלמון

- מקרל

- טונה

- הרינג

- סרדינים

אלה הדבקים בתזונה צמחונית או טבעונית יכולים לספק לגוף את חומצת השומן החיונית באמצעות מזונות שונים, כמו אגוזי מלך, זרעי צ'יה וזרעי פשתן, שמן סויה, אצות ספירולינה ועוד.



דגים מכילים אומגה 3 שתורם לשיער חזק ובריא




4. יוגורט יווני 

יוגורט יווני עשיר בחומצה פנטותנית הנקראת גם ויטמין B5 . חלבון זה מגביר את זרימת הדם לקרקפת וכך מסייע במניעת שיער דליל ונשירת שיער. 



יוגורט יווני עשיר בוויטמין B5 המסייע במניעת שיער דליל



5. תרד

כמו ירקות ירוקי עלים רבים, תרד מלא ברכיבים תזונתיים: הוא עשיר בוויטמין  A , בברזל, בבטא קרוטן, בחומצה פולית וויטמין C. כל אלה, עובדים יחד ותורמים לבריאות הקרקפת והשיער. רכיבים אלה שומרים על שיער מלא לחות וכך מונעים את שבירתו. אם מתחשק לכם לגוון, תוכלו גם להוסיף קייל לתפריט – ירק עלים עמוס ברכיבים תזונתיים שנחשב לאחד ממזונות העל הפופולאריים ביותר. 


עלי התרד מכילים ויטמין  A , ברזל, בטא קרוטן, חומצה פולית וויטמין C, כל אלה תורמים לשיער חזק ובריא



פורומים, תזונה ותוספי תזונה

הודעה
מחבר
תאריך/שעה
סידן קרבונאט וציטראט אלי 26/07/2019 13:17
  • שלום, האם יש יסוד לטענה לפיה מחקרים שונים הוכיחו שסידן פחממתי נספג בקושי רב, לא מגיע לאן שצריך, מגיע לאן שלא צריך, שוקע שם וגורם נזקים. בברכה, אלי

  • + הוסף תגובה
האם האתר מת? אין התייחסות חי 17/07/2019 17:04
כאבי ראש 4 חודשים יאיר 27/05/2019 11:38
  • שלום שמי יאיר חייל בן 21 ב 4 חודשים אחרונים אני סובל מכאבי ראש דבר שחא קרה חי בעבר. כאב הראש מתחיל כל יום בצהריים עד דאני הולך לישון. לפני 4 חודשים התחיל לי הכאב למשך חודש ואז הפנו אותי למיון שם עשו לח סיטי שיצא תקין, בדיקת עיניים תקינה ולניורולוג לא היה מה להגיד חוץ מזה שהסיטי והעיניים תקין אז הכל טוב. הכאב חלף למשך חודש וחצי אך חזר לי לפני כשבוע וחצי. אני מתחיל לחשוב שאולי הכאב בגלל תזונה אני שוקל 80 קג ומתאמן די הרבה ולכן צורך 180-190 גרם חלבון ביום+ שיק חלבון האם ייתכן שכמות גדולה של חלבון היא הגורמת לכאבי הראש? או שהשיק חלבון גורם לכאבי הראש? יש לציין שבסוםי שבוע אני צורך פחות חלבון אך עדיין כואב לי אותו הדבר הכאב מתחיל כל יום בצהריים עד שאני הולך לישון באזור העיניים,מצח תודה ויום טןב

  • + הוסף תגובה
כאב הראש אריק 16/07/2019 09:12
  • נסה בשיטת האלמינציה. הפחת משמעותית את צריכת החלבון שמשפיע לא רק בהפחתה בסוף השבוע ,אלא, מצטבר בגוף מכל התקופה. תאפשר לגוף להתנקות מהעודפים ואז, אולי יאירו עיניך. ברפואה הסינית כאב ראש במצח מספר על בעיה במערכת העיכול. כאב עיניים קשור לכבד. אלו הכוונים. תהיה בריא

  • + הוסף תגובה

הצטרפו לאינדקס הרופאים!