5 סיבות להתחיל לאהוב קיווי

רוצים לישון טוב יותר? מחפשים דרכים טבעיות לחזק את המערכת החיסונית? אם עד היום לא אהבתם קיווי, הנה כמה סיבות מפתיעות שבגללן כדאי להתחיל לאהוב את הפרי הסיני הזה. כל הפרטים בכתבה
כתבה פרסומית כתבת חסות


תאריך עדכון: 10/10/2019


לקראת סיומו של הקיץ, ורגע לפני שהפרי החמצמץ-מתקתק נעלם מן המדפים, הנה כמה סיבות טובות לשלב קיווי בתזונה היומית שלכם.

1. עשיר בוויטמין C
בפרי אחד של קיווי קטן יש כמות ויטמין C הזהה לכמות שיש בתפוז בינוני שלם – זו בערך הכמות היומית המומלצת לצריכה של ויטמין C בנשים בוגרות.


ויטמין C עוזר בחיזוק המערכת החיסונית והוא גם עובד כנוגד חמצון בגוף - שומר על התאים מפני נזק. בנוסף, כמה מחקרים מצאו קשר בין ויטמין C וסיכון נמוך יותר לסוגים שונים של סרטן.

2. טוב לעיכול
שני קיווים מכילים כ-4 גרם של סיבים תזונתיים, כמעט כמות זהה לזו שבקערה של דייסת קוואקר. ואם אוכלים את קליפת הקיווי (כן כן, קליפת הקיווי לגמרי אכילה), זוכים אפילו לכמות גבוהה יותר של סיבים.


קיווי מכיל 2 סוגי סיבים – סיבים מסיסים, אשר תורמים לתחושת השובע ומונעים אכילת יתר, וסיבים בלתי מסיסים, אשר תורמים לתנועת המעיים ומונעים עצירות. קיווי מכיל גם אנזים בשם אקטינידין, אשר תורם גם הוא לעיכול ועוזר לגוף לפרק חלבונים.




3. עשיר באשלגן
בשני קיווים יש כמות אשלגן הדומה לזו שיש בבננה בינונית. אשלגן הוא מינרל חשוב לגוף משום שהוא מחליש את ההשפעות השליליות של נתרן על לחץ הדם בגוף. ומאחר שמרבית המבוגרים אינם צורכים מספיק פירות וירקות במהלך היום, מרביתם גם לא צורכים מספיק אשלגן.


ממחקר משנת 2011 אשר פורסם בכתב העת Archives of Internal Medicine עולה כי אנשים שצרכו 4,069 מיליגרם של אשלגן ביום היו בעלי סיכון נמוך יותר ב-49% למוות ממחלות לב איסכמיות, בהשוואה לאלו שצרכו פחות אשלגן ביום.

4. משפר את השינה
מחקר משנת 2011 בדק את ההשפעות של צריכת הפרי האסייתי על איכות השינה של אנשים בוגרים הסובלים מבעיות שינה. בכל יום צרכו המשתתפים 2 קיווים כשעה לפני השינה במשך 4 שבועות. תוצאות המחקר, שפורסמו בכתב העת Asia Pacific Journal of Clinical Nutrition, העלו כי צריכת הפרי שיפרה גם את כמות והשינה וגם את איכותה.


הסיבה לשיפור השינה אינה ברורה לגמרי, אך ההשערה היא כי נובעת מהכמות הגבוהה של נוגדי החמצון והסרוטונין המצויים בפרי, חומרים שעשויים לתרום לאיכות ולכמות השינה שלנו.

5. עמיד במשך שבועות
בקיץ הישראלי קשה לפירות לשרוד זמן רב בבית. במקרים רבים מגיע הרגע שבו מחליטים לאכול מהר את הפירות כדי שלא ירקיבו, ולפעמים נזכרים מאוחר מדי. אבל עם קיווי זה עובד קצת אחרת ולמעשה, ניתן לשמור את הפרי במקרר עד חודש שלם בלי שהוא ירקב.



פורומים תזונה ותוספי תזונה

הודעה
מחבר
תאריך/שעה
הרעלת מתכות כבדות קורל ארביב 04/02/2020 12:44
  • הרעלה חריפה כימיקלים וכו' מה התוסף שאני צריכה לקחת והמינון אשמח לקבל פרטים

  • + הוסף תגובה
תוספי תזונה בהריון אורית 03/02/2020 23:06
  • שלום אני בהריון בשבוע 8. גניקולוג אמר לי לקחת חומצה פולית, ברזל, אומגה 3 ומולטי ויטמין להריון. רופא אחר, שגם תזונאי, המליץ לי לא לקחת מולטי ויטמין כיוון שיש שם ויטמינים שסותרים זה את זה וכן כי יש שם ויטמין a שאומרים שיכול לגרום לעיוורון לעובר. לכן הוא המליץ לי לקחת ויטמינים שונים בנפרד על פי הפירוט הבא: מנה 1- ברזל בבוקר על בטן ריקה מנה 2- חומצה פולית 5 מ''ג, אומגה 3, טאורין, ויטמינים- e,d,c. חומצה אלפא ליפואית, ליקופן. מנה 3- אבץ ומגנזיום בלי ויטמין A גורם לעיוורון של העובר אני מאוד מבולבלת עם המידע הזה, בין שני הרופאים. מה לעשות?? ואיך ניתן לברר מה נכון ומה כדאי? תודה

  • + הוסף תגובה
שאלה רפואית חיים 29/01/2020 15:11
  • אני רוצה לברר מה את אומר על בדיקת הומוציסטאין שעשיתי יצא לי 4.09 וזה לא בצום ובלי הפסקה של נטילה של ויטמיני B ובטאין שמוריד הומוציסטאין יש לציין שהסוכר שלי לםני חצי שנה היה 95 ועוד הייתי רוצה לשאול מה אתה ממליץ לי לכפיתיות וחרדות בקשר לתוספי תזונה

  • + הוסף תגובה

הצטרפו לאינדקס הרופאים!