5 סיבות להתחיל לאהוב קיווי

רוצים לישון טוב יותר? מחפשים דרכים טבעיות לחזק את המערכת החיסונית? אם עד היום לא אהבתם קיווי, הנה כמה סיבות מפתיעות שבגללן כדאי להתחיל לאהוב את הפרי הסיני הזה. כל הפרטים בכתבה

כתבה פרסומית כתבת חסות


תאריך עדכון: 12/09/2019


לקראת סיומו של הקיץ, ורגע לפני שהפרי החמצמץ-מתקתק נעלם מן המדפים, הנה כמה סיבות טובות לשלב קיווי בתזונה היומית שלכם.

1. עשיר בוויטמין C
בפרי אחד של קיווי קטן יש כמות ויטמין C הזהה לכמות שיש בתפוז בינוני שלם – זו בערך הכמות היומית המומלצת לצריכה של ויטמין C בנשים בוגרות.


ויטמין C עוזר בחיזוק המערכת החיסונית והוא גם עובד כנוגד חמצון בגוף - שומר על התאים מפני נזק. בנוסף, כמה מחקרים מצאו קשר בין ויטמין C וסיכון נמוך יותר לסוגים שונים של סרטן.

2. טוב לעיכול
שני קיווים מכילים כ-4 גרם של סיבים תזונתיים, כמעט כמות זהה לזו שבקערה של דייסת קוואקר. ואם אוכלים את קליפת הקיווי (כן כן, קליפת הקיווי לגמרי אכילה), זוכים אפילו לכמות גבוהה יותר של סיבים.


קיווי מכיל 2 סוגי סיבים – סיבים מסיסים, אשר תורמים לתחושת השובע ומונעים אכילת יתר, וסיבים בלתי מסיסים, אשר תורמים לתנועת המעיים ומונעים עצירות. קיווי מכיל גם אנזים בשם אקטינידין, אשר תורם גם הוא לעיכול ועוזר לגוף לפרק חלבונים.




3. עשיר באשלגן
בשני קיווים יש כמות אשלגן הדומה לזו שיש בבננה בינונית. אשלגן הוא מינרל חשוב לגוף משום שהוא מחליש את ההשפעות השליליות של נתרן על לחץ הדם בגוף. ומאחר שמרבית המבוגרים אינם צורכים מספיק פירות וירקות במהלך היום, מרביתם גם לא צורכים מספיק אשלגן.


ממחקר משנת 2011 אשר פורסם בכתב העת Archives of Internal Medicine עולה כי אנשים שצרכו 4,069 מיליגרם של אשלגן ביום היו בעלי סיכון נמוך יותר ב-49% למוות ממחלות לב איסכמיות, בהשוואה לאלו שצרכו פחות אשלגן ביום.

4. משפר את השינה
מחקר משנת 2011 בדק את ההשפעות של צריכת הפרי האסייתי על איכות השינה של אנשים בוגרים הסובלים מבעיות שינה. בכל יום צרכו המשתתפים 2 קיווים כשעה לפני השינה במשך 4 שבועות. תוצאות המחקר, שפורסמו בכתב העת Asia Pacific Journal of Clinical Nutrition, העלו כי צריכת הפרי שיפרה גם את כמות והשינה וגם את איכותה.


הסיבה לשיפור השינה אינה ברורה לגמרי, אך ההשערה היא כי נובעת מהכמות הגבוהה של נוגדי החמצון והסרוטונין המצויים בפרי, חומרים שעשויים לתרום לאיכות ולכמות השינה שלנו.

5. עמיד במשך שבועות
בקיץ הישראלי קשה לפירות לשרוד זמן רב בבית. במקרים רבים מגיע הרגע שבו מחליטים לאכול מהר את הפירות כדי שלא ירקיבו, ולפעמים נזכרים מאוחר מדי. אבל עם קיווי זה עובד קצת אחרת ולמעשה, ניתן לשמור את הפרי במקרר עד חודש שלם בלי שהוא ירקב.



פורומים, תזונה ותוספי תזונה

הודעה
מחבר
תאריך/שעה
סידן קרבונאט וציטראט אלי 26/07/2019 13:17
  • שלום, האם יש יסוד לטענה לפיה מחקרים שונים הוכיחו שסידן פחממתי נספג בקושי רב, לא מגיע לאן שצריך, מגיע לאן שלא צריך, שוקע שם וגורם נזקים. בברכה, אלי

  • + הוסף תגובה
האם האתר מת? אין התייחסות חי 17/07/2019 17:04
כאבי ראש 4 חודשים יאיר 27/05/2019 11:38
  • שלום שמי יאיר חייל בן 21 ב 4 חודשים אחרונים אני סובל מכאבי ראש דבר שחא קרה חי בעבר. כאב הראש מתחיל כל יום בצהריים עד דאני הולך לישון. לפני 4 חודשים התחיל לי הכאב למשך חודש ואז הפנו אותי למיון שם עשו לח סיטי שיצא תקין, בדיקת עיניים תקינה ולניורולוג לא היה מה להגיד חוץ מזה שהסיטי והעיניים תקין אז הכל טוב. הכאב חלף למשך חודש וחצי אך חזר לי לפני כשבוע וחצי. אני מתחיל לחשוב שאולי הכאב בגלל תזונה אני שוקל 80 קג ומתאמן די הרבה ולכן צורך 180-190 גרם חלבון ביום+ שיק חלבון האם ייתכן שכמות גדולה של חלבון היא הגורמת לכאבי הראש? או שהשיק חלבון גורם לכאבי הראש? יש לציין שבסוםי שבוע אני צורך פחות חלבון אך עדיין כואב לי אותו הדבר הכאב מתחיל כל יום בצהריים עד שאני הולך לישון באזור העיניים,מצח תודה ויום טןב

  • + הוסף תגובה
כאב הראש אריק 16/07/2019 09:12
  • נסה בשיטת האלמינציה. הפחת משמעותית את צריכת החלבון שמשפיע לא רק בהפחתה בסוף השבוע ,אלא, מצטבר בגוף מכל התקופה. תאפשר לגוף להתנקות מהעודפים ואז, אולי יאירו עיניך. ברפואה הסינית כאב ראש במצח מספר על בעיה במערכת העיכול. כאב עיניים קשור לכבד. אלו הכוונים. תהיה בריא

  • + הוסף תגובה

הצטרפו לאינדקס הרופאים!