מתקשים למצוא מוטיבציה לאימון ביתי? אפילו 5 דקות של פעילות יעשו את ההבדל

למרות שהסגר המתמשך מקשה עלינו למצוא מוטיבציה ולהתחיל להתאמן, הימים שאחרי החג הם בדיוק הזמן לפצוח בשגרת כושר חדשה. אם אימונים ארוכים נראים לכם כמו משימה בלתי אפשרית, תשמחו לדעת שגם חמש דקות של ספורט יכולות לעשות את ההבדל: אספנו כמה מחקרים שיוכיחו את הטענה
כתבה פרסומית כתבת חסות



כבר שבועות ארוכים שאנו נמצאים בהסגר, שבמסגרתו נאסר גם על ביצוע פעילות גופנית בדרכים אליהן אנו רגילים. בייחוד בזמנים שכאלה בהם אנו חווים תנודות משמעותיות במצב הרוח, הפעילות הגופנית חיונית לשמירה על בריאות פיזית ומנטלית. מחקרים שונים הראו כי ספורט יכול לחולל פלאים בכל הנוגע לשיפור מצב הרוח והעלאת המורל. אם אתם מתקשים לשלב אימון מלא במהלך היום ולמצוא מוטיבציה להתחיל, תשמחו לדעת שגם אימון קצר עשוי לעשות את ההבדל. 


אישה צעירה מבצעת אימון ביתי קצר

 Prostock-studio | Shutterstock

האם גם 5 דקות של אימון יכולות להועיל?

עבור רובינו אימון קצר של חמש דקות לא נחשב כדרך יעילה לחולל שינוי. ארגוני בריאות שונים, בהם גם ארגון הבריאות העולמי (ה-WHO) ממליצים על זמן ממושך יותר לפעילות גופנית במשך השבוע – 150 דקות של פעילות מתונה או 75 דקות של פעילות עצימה. למרות זאת, אין זה אומר כי אימון קצר יותר אינו מועיל כלל. 

שילוב של פעילות גופנית בשגרה, גם בזמן הסגר, טומן בחובו מגוון יתרונות: החל מירידה במשקל, עבור בשינה טובה יותר וכלה בשיפור הביטחון העצמי ומצב הרוח. למעשה, מחקרים שונים הראו כי לא רק אימון ארוך יספק את שלל היתרונות וכל דקה של פעילות יכולה לעשות את ההבדל. 

כך לדוגמה, מחקר מסוים שבוצע באוניברסיטת יוטה הראה כי אפילו מספר דקות של תזוזה במהלך היום יכולות לייצר אפקט משמעותי. בנשים ובגברים אשר שילבו אימוני כוח קצרים בעצימות גבוה בשגרת היומיום נצפתה ירידה קלה בציון ה-BMI , זאת בהשוואה לקבוצת הביקורת. בנוסף, הסיכוי להשמנת יתר פחת גם הוא בקרב נשים וגברים שהתמידו באימונים הקצרים. 

מחקר נוסף חשף כי חלוקת זמן האימון למקטעים קצרים מסייעת בשמירה על תחושת השובע לאורך זמן. החוקרים בחנו קבוצה של נבדקים אשר סובלים מהשמנת יתר: חלקם ביצעו שעה של פעילות גופנית בכל יום, בעוד שאחרים ביצעו 12 אימונים קצרים של חמש דקות. בסיום תקופת המחקר, נמצא כי רמות ההורמון אשר אמון על וויסות התיאבון בדם היו דומות בקרב חברי שתי הקבוצות. עם זאת, הנבדקים אשר התמידו באימונים הקצרים, העידו כי תחושת הרעב במהלך היום פחתה בכ-32% בממוצע, בהשוואה לקבוצה שנקטה באימונים ארוכים. במילים אחרות, שגרת כושר אשר כוללת אימונים בני מספר דקות סייעה בשיפור תחושת השובע לאורך זמן. 

קיימות מגוון שיטות פופולאריות לאימון קצר, אחת מהמכורות שבהן היא טבטה: אימון טבטה נמשך כארבע וחצי דקות וכולל ארבע דקות של אימון אינטרוולים, 20 דקות של אימון בעצימות גבוה ועוד 10 שניות של מנוחה. מדובר באימון מחזורי הכולל שמונה חזרות. האימון הייחודי נקרא על שם חוקר אשר בחן את אימון האינטרוולים הקצר ופרסם מאמר בנושא בשנת 1996. תוצאות המחקר הראו כי אימוני אינטרוולים קצרים סייעו בשיפור הכושר האירובי והאנארובי. 



פורומים תזונה ותוספי תזונה

הודעה
מחבר
תאריך/שעה
אני שמנה דניה 26/04/2020 18:27
  • אני בת 18 רוצה מאוד לרדת במשקל אני שוקלת 122 קילו מה אני יכולה לעשות

  • + הוסף תגובה
אני שמנה מי 18/05/2020 22:37
  • תהיי חזקה. אל תתייאשי ותמשיכי לנסות. לא משנה לאחר כמה נסיונות את תצליחי ותפתיעי את עצמך. לא קל לשנות הרגלים וזה בסדר אם לא תצליחי בפעם הראשונה או בפעם האלף. תמשיכי ובסוף זה יצליח

  • + הוסף תגובה
תוספי תזונה ספציפיים-המלצה האם לקחת נירית 15/04/2020 16:05
  • שלום רב, אני מעוניינת לקנות תוספי תזונה לשיער ולטיפוח הפנים (קולגן), שמיוצרים מרכיבים טבעיים בלבד, ועל פי המלצות ותמונות של לפני-אחרי, ערך המוצרים עלה מאוד בעיניי ואני מעוניינת להתחיל שימוש, אמנם אני חוששת מפגיעה בכבד עקב צריכה ממושכת של תוספי תזונה, הרי טיפול בתוספים מראה תוצאות רק לאחר מספר חודשים, מספר שאלות: 1. האם אני מסתכנת בפגיעה בכבד? 2. האם אני מסתכנת בפגיעות אחרות/נוספות? 3. האם יש תופעות לוואי? 4. האם ניתן לשתות אלכוהול ללא חשש בזמן הטיפול? 5. האם ניתן לצרוך תרופות קבועות אחרות בזמן הטיפול, למשל ציפרלקס? 6. האם ניתן לצרוך את שני סוגי תוספי המזון במקביל או שזוהי העמסה על המערכת? תודה רבה מראש

  • + הוסף תגובה
ויטמינים אלדד 06/04/2020 12:07
  • שלום, מחפש כדורי ויטמינים מומלצים עבורי, בן 45, עובד משרדית, צמחוני+ קצת דגים.

  • + הוסף תגובה

הצטרפו לאינדקס הרופאים!