דלג לתוכן

לישון בטיסה - המדריך

טיסות, במיוחד הארוכות שבהן, עלולות להפוך לחוויה לא נעימה, במיוחד כשעייפים ומתקשים להירדם. המתח לקראת הנסיעה, הצפיפות ברגליים, זווית הישיבה והרעש – כולם עושים את שלהם ומקשים על השינה. מעט הכנה ותכנון נבון של הטיסה יכולים להקל על הטיסה ולסייע להפיכתה לחוויה נעימה.

מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 16/08/2010
3 דקות קריאה
טיסות, במיוחד הארוכות שבהן, עלולות להפוך לחוויה לא נעימה, במיוחד כשעייפים ומתקשים להירדם. המתח לקראת הנסיעה, הצפיפות ברגליים, זווית הישיבה והרעש – כולם עושים את שלהם ומקשים על השינה. מעט הכנה ותכנון נבון של הטיסה יכולים להקל על הטיסה ולסייע להפיכתה לחוויה נעימה.

מומחי חברת GSK, יצרנית נייטול - טבליות המסייעות להירדמות - ממליצים על הצעדים הבאים, שיסייעו לשינה גם בטיסה ארוכה:

•    טיסת לילה – כשמגיעים לטיסה עייפים, וטסים במשך הלילה, העייפות כבר עושה את שלה. בטיסות ארוכות
     יש לקחת בחשבון את הפרשי השעות ולתכננן את משך השינה בטיסה כך שתגיעו ערניים ליעדכם.

•    המושב – נסו לקבל מושב בסמוך ליציאת החירום, שם יש יותר מקום לרגליים. המושבים הללו מבוקשים מאד
     וקשה להשיגם, לכן כדאי להשתמש בשירותי הטרום טיסה של חברות התעופה או להגיע כ- 3 שעות לפני
     הטיסה לשדה התעופה ולנסות לשריין מקום מועדף. אם לא מצליחים לקבל את המושב שליד יציאת החירום,
     העדיפו מושב בסמוך לחלון ולא המעבר – כך מי שעובר במעבר לא ייתקע בכם ותוכלו לישון ללא הפרעה, וגם
     ניתן להניח עליו את ראש בנוחות. כמו כן, בקשו שמקום בקדמת המטוס, הרחק מרעש המנועים, וכמו כן עדיף
     מקום שאיננו בסמוך לשירותים או למטבח, שם יש תנועה רבה גם כן שתפריע לשינה.

•    הלבוש – בחרו לטיסה לבוש נוח, שבו יהיה נעים לישון. הימנעו ממכנסי ג'ינס, חגורות לוחצות ועניבות. בטיסות
     ארוכות כדאי להיכנס לשירותים בתחילת הטיסה ולהחליף לפיג'מה. לבשו שכבות שניתן להוריד או ללבוש
     בהתאם לטמפרטורה, ובפרט זכרו להביא גרביים כי בחלק מהטיסות קר מאד.

•    אוכל ושתייה – כדאי להימנע מאלכוהול וקפאין לפחות שלוש שעות לפני הטיסה. בטן מלאה אינה מסייעת
     לשינה טובה, לכן עדיף להימנע מהארוחה המוגשת בתחילת הטיסה. בזמן הטיסה עדיף שלא לשתות משקאות
     הגורמים תחושת יובש כמו קפה, תה, קולה ואלכוהול. הצטיידו בבקבוק מים ממנו תוכלו ללגום לפני ואחרי
     השינה.

•    ערכת שינה – הוציאו מתיק היד נרתיק קטן עם כל מה שצריך במהלך הטיסה, כדי שלא תצטרכו לקום. על
     הערכה לכלול כרית מתנפחת לצוואר, אטמים לאוזניים, כיסוי עיניים, ובמקרה הצורך כדורי שינה. כמו כן, כדאי
     לקחת ספר או נגן מוזיקה שיעזרו להירדמות. אל תיקחו יותר מדי דברים, כי זה יתפוס מקום יקר שאמור להיות
     שמור לרגליים.

•    תרופות שינה – ללא ספק, זהו כלי העזר היעיל ביותר להירדמות ושמירה על שינה רציפה בזמן טיסה. רבים
     חוששים לקחת תרופות שינה בטיסה, מחשש להתמכרות או מעצמת ההשפעה של התרופה. כיום קיימות בשוק
     תרופות ללא מרשם העוזרות בהירגעות ותומכות בשינה נינוחה. תכשירים מסוג זה משפיעים באופן עדין יותר
     מתרופות המרשם, וגם תהליך ההתעוררות קל יותר כאשר נוטלים תרופה מסוג זה. יש לשים לב למשך
     השפעת הכדור – לא תרצו להיות עדיין רדומים בעת ההגעה ליעד הטיסה. בבחירת התרופה יש להקפיד ליטול
     תכשיר שאינו ממכר ולזכור כי אין לשלב תרופות עם אלכוהול.

•    שינה ללא הפרעה – מרגע שהצלחתם להירדם, תרצו שינה רצופה ללא הפרעות. חגרו את חגורת הבטיחות
     מעל השמיכה, כדי שהדיילים לא יעירו אתכם במהלך הטיסה במקרה של מערבולות אויר. בקשו מהדיילים שלא
     להעירכם בעת הגשת הארוחות, ואפשר גם לבקש מראש לקבל את האוכל אחרי שתתעוררו. דאגו לזמינות של
     כל הדברים שתצטרכו במקרה שתתעוררו, כמו בקבוק מים או כרית נוספת, כך שלא תצטרכו לקום והחזרה
     לשינה תהיה קלה ומהירה. יחד עם זאת יש להיזהר מקרישי דם במיוחד בטיסות ארוכות, ולקום להתרעננות
     קצרה כל 4-5 שעות לפחות.

האם המאמר עניין אותך?

רופאים בתחום
 אסכרית בע"מ
אסכרית בע"מ אחר
 רוקחי בזלת
רוקחי בזלת אחר
 מרכז מדיקידס MEDIKIDS
מרכז מדיקידס MEDIKIDS אחר
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו