פרוביוטיקה ( Probiotics ) 

פרוביוטיקה הוא שם כללי לחיידקים ושמרים שיש להם השפעה טובה על הבריאות, במיוחד של המעיים. לעיתים מכנים אותם גם חיידקים "טובים" או "ידידותיים". למרות שהמונח חיידקים מתקשר אצל רובנו למחלות, ישנם חיידקים שדווקא מסייעים לשמור על הבריאות וגופנו מכיל כמויות עצומות משני הסוגים.

באופן טבעי, חיידקים פרוביוטיים מאכלסים את דרכי העיכול, העור ואת הנרתיק. בנוסף, חיידקים טובים נמצאים גם מזונות שונים, כמו יוגורט, כרוב כבוש או מזונות מותססים אחרים, ואפשר לרכוש תוספי תזונה שמכילים אותם.

מאכלים וסוגי מזון המכילים פרוביוטיקה

איך פועלת פרוביוטיקה

לחיידקים פרוביוטיים יש מספר תפקידים:

• הם מסייעים לשמור על איזון בין אוכלוסיית החיידקים "הטובים" ו"הרעים" ושומרים על האחרונים שלא יתרבו יתר על המידה.

• הם עשויים להחליף את החיידקים "הטובים" שהגוף מאבד בעקבות טיפול באנטיביוטיקה, למשל.

• הם שומרים על רמת חומציות רצויה של הסביבה בה הם משגשגים.

• הם תורמים לעיכול המזון ולפעילות תקינה של המעיים.

• הם מייצרים חלק מהוויטמינים החיוניים.

• השפעה מחזקת על מערכת החיסון.

פרוביוטיקה ובעיות בריאותיות

מחקרים רפואיים הראו ששימוש בפרוביוטיקה עשוי לסייע בבעיות בריאותיות הבאות:

• שלשול כתוצאה מזיהומים הנגרמים על ידי חיידקיים, נגיפיים או טפילים או כתופעת לוואי של טיפול אנטיביוטי.

• תסמונת מעי רגיז.

• מחלות מעיים דלקתיות.

• הקלה על בעיות עור כמו אקזמה.

 •הקלה על דלקות בנרתיק ובדרכי השתן.

• אלרגיה והצטננות.

• בריאות הפה.

רופאים ומכונים בפוקוס







הצטרפו לאינדקס הרופאים!